LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 jarig contract

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Verleaser
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2003 10:38

10 jarig contract

Ongelezen bericht door Verleaser »

Wij hebben ook meerdere contracten van Legio Lease. Allen natuurlijk met verlies.
We hebben 2 contracten die 10 jaar lopen. Drie jaar zou er betaald moeten worden, de overige 7 jaar zou je alleen maar meedoen.
Daar er geen 1% winst gemaakt is, moeten we ineens ook de overige 7 jaar betalen aan Dexia.
Hebben anderen hier ervaringen mee of weet iemand wat te doen want wij willen niet nog 7 jaar in een bodemloze put storten.

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door memo »

NIELS IS DIT EEN PROFFIT EFFECT CONTRACT,IKHEB DEZE OOK NAMELIJK, MIJN 3 JAAR IS NU OM EN INDERDAAD ZOU DEZE OOK UITGEKEERD WORDEN NA 3 JAAR, MAAR HELAAS EERDER SCHULD DAN GELD KRIJGEN, DIT ZIJN ECHT EEN OPLICHTERS BENDE, IK WIST HELEMAAL NIET DAT DIT EEN 10 JARIG CONTRACT WAS, LATER HEB IK VAN EEN ANDER GEHOORD DAT DEZE EEN 10 JARIG CONTRACT IS, IK BEN GESTAAKT MET BETALEN, EN EEN ADVOCAAT INGESCHAKELD, IK BEN NOG IN AFWACHTING, JE KUNT EEN VERNIETIGINSBRIEF OPSTUREN NAAR DEXIA DEZE VOORBEELD BRIEF KUN JE BIJ L.V. OPVRAGEN, ALS JE LID BENT BIJ DEZE STICHTING, DAAR HEBBEN ZE WEL EEN VOORBEELD.
NOU SUCCES VERDER..

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Hans A »

Heb ook zo iets. Ik heb Kortingkado.
Kon totale inleg in één keer voldoen en zou er voor 10 jaar geen omkijken naar hebben.
Moet nu na 3 jaar ook ontverwachts gaan betalen, en niet de destijds afgesproken maandinleg maar ruim 3 keer zoveel.......!

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door memo »

Hallo Hans,

heb je de contract afgesloten in jaar 2000, en wat ik zover begreep heb je 3 jaar vooruitbetaald, en nu moet je nog 7 jaar naar dexia s zeggen in termijnen betalen, Mag ik je vragen via wie ben je aan deze contract gekomen,

groet memo,

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Hans A »

Hallo Memo,

Ik heb het contract in 2000 afgesloten. Het is mij via de telefoon aangesmeerd.
Heb mij door de verkoper en telefonisch via LegioLease laten adviseren. Kon de volledige inleg in een keer betalen. Zou er dan voor 10 jaar niet naar om hoeven te kijken. Zou naar 3 jaar dividend gaan ontvangen. Na einde contract zou wat ik eventueel teveel had ingelegd verrekend worden. Ben op dat punt dus enorm besodemieterd. Heb LegioLease voor en na afsluiten overeenkomt gebeld om vehaal van verkoper te controleren. Wist dus niet beter dan dat e.e.a. juist was.
Nu komt de oplichting pas echt boven. Dexia stelt nu ijskoud er niet voor 10 maar voor 3 jaar is betaald. Hierdoor schiet tevens de maandelijkse inleg met een ruime factor 3 omhoog!

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door JL »

Dat had allemaal met bepaalde voorwaarden te maken als de AEX niet beneden een bepaald punt zakt, hoef je niets bij te betalen. Anders wel deze folders zijn heel duidelijk.

Toen hadden ze namelijk geleerd van de WVD's. Aangezien het langlopende contracten zijn, wordt het betalen geblazen het is niet anders.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Hans A »

En daar zit dus de truc. Zo'n verkoper had precies door dat ik niets wist van beleggen, laat staan van dit soort producten. En daarom kon hij mij van alles wijs maken. Product dat zeker een hoger resultaat had dan iedere andere spaarvorm, geen risico, na 3 jaar dividend ontangen (wist niet eens wat dat was) waardoor na 10 jaar je inleg zelfs al terug verdiend was, gewoon bedrag storten en na 10 jaar 2 tot 3 maal zoveel ontvangen. In de folder wordt ook niets uitgelegd over eenmalige inleg. Moest dus wel op verhaal van verkoper en Legio afgaan. Contract was mij ook niet duidelijk maar is mij (helaas) op dezelfde manier door deze verkoper uitgelegd. Er is steeds duidelijk over een bepaald maand bedrag gesproken. Hierover kon dus geen misverstand bestaan. Er is dus duidelijk met opzet misleid. Heb nagevraagd wat er van deze gesprekken bewaard is en je raad het wel: NIETS. Nu wordt alles opgenomen.

Sandro
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2004 14:47

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Sandro »

Hallo,
1 opmerking:


jij bent nooit gebeld door Legiolease om een contract af te sluiten.
Dit werd gedaan door (il)legale belkantoorjes in naam van legio of labouchere.
Die belkantoortjes wisten helemaal van niets, maar er was slechts 1 doel:
De klant een produkt aansmeren vanwege de waanzinnig hoge commisies die zij dan ontvingen.
Maar er moest altijd de indruk gewekt worden dat je door de bank of Legio gebeld werd.
Als iemand dan naar Legio terugbelde werd alles bevestigd, zij zaten immers ook in complot.
Je hebt echt geen idee wat zo'n belkantoortje verdiende door jou een pakketje aan te smeren!

rakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:39

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door rakker »

Sorry hoor, maar jullie hebben het er continu over dat je via de telefoon wat hebt afgesloten... Hebben jullie dan geen contract thuisgehad en deze ondertekent?

Zo ja, hebben jullie het contract gelezen of gewoon met blinde
ondertekend zonder de inhoud te kennen? Als je een contract ondertekend behoor je deze inhoud toch te kennen of ben ik nu gek???

groet van Rakker

ronald101
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:27

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door ronald101 »

jggggggfffgf
Laatst gewijzigd door ronald101 op 07 sep 2004 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Hollander »

Hoi Rakker,

Inderdaad hebben we wel een contract gekregen. In dit contract stond (volgens de rechter op 12 november) duidelijk dat we geld leenden, en daarom kun je je nu niet op dwaling beroepen.

Wel is het zo dat deze producten een dermate groot risico inhielden dat ze niet zomaar aan iedereen verkocht moeten worden. Vandaar dat we nu op basis van het ontbreken van zorgvuldigheid proberen ons gelijk te halen. Ook op basis van de uitspraak van 12 november.

dagmar28
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2004 20:21

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door dagmar28 »

Ik heb ook een 10-jarig contract. Feestplan II noemde ze het toendertijd.
Je betaalde de 1e drie jaar je eigen gekozen inleg. Na die 3 jaar werd het behaalde rendement berekend en aan de hand van dat rendement moest je de komende 7 jaar of niets of een deel betalen. Ze gingen uit van een gemiddeld rendement van 8%. Aangezien het daarna slechter ging met de aandelen heb ik die 8% niet gehaald en betaal ik nu ipv
€ 45 in de 1e drie jaar nog € 27,07 in de komende 7 jaren. Inmiddels moet ik er nog 5 jaar voor betalen en dan hoop ik dat het wel wat aangetrokken is met de aandelen in nederland, zodat ik zeker geen verlies draai. Nu heb ik echt een superkleine winst, als je al van winst mag spreken.

Ik baal ervan dat ik er niet onderuit kan zonder er vet voor te moeten betalen, maar het is niet anders....ik blijf alleen maar hopen dat er nog wat vette jaren in zicht komen die mij van een zwaar verlies behoeden.

mvg

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door memo »

Hoi Ronald,

Ik wil wel even met je in contact komen, zo te horen zitten wij inderdaad gelijk aan contracten, ook afgesloten via SS in het jaar 2000,

Ik woon in Enschede en heb een advocaat in Enschede
Ik hoor nog wel van je hoe we in kontakt kunnen komen,
groet memo,

ronald101
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:27

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door ronald101 »

Hoi Memo,

Ik heb een hotmail adres aangemaakt. Mail me info zodat ik met jou contact op kan nemen. Ik woon ongeveer 90 km bij je vandaan dus goed te doen. mailadres is: [email protected]

groetjes,
Ronald

Verleaser
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2003 10:38

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door Verleaser »

beste mensen allemaal, het is natuurlijk zeer vervelend voor jullie allemaal, ons allemaal, maar duidelijk antwoord heb ik eigenlijk maar van 1 persoon gezien, van memo.
Onze vraag is of we zo kunnen stoppen met betalen?? Na al deze valse voorlichtingen en een getekend contract weten we het echt niet meer :(

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door memo »

Ik zou niet weten waarom wij niet kunnen stoppen met betalen, of het nou een beeindigde contract is of een lopende contract is, uiteindelijk zitten we allemaal met het zelfde verhaal, ik wist ook niet dat het om een 10 jarig contract ging, mij is gezegd van 3 jaar en daar hou ik mij ook aan, sterker nog ik wist niet eens dat ik in de belleging zat, van belleging hebben wij helemaal geen verstand, ons is gezegd van sparen en na 3 jaar meer uigekeerd krijgen zonder risico s e.d.

groet memo,

ginihoek
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 nov 2003 12:28

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door ginihoek »

hoi memo
welke advocaat heb je in enschede.
daar woon ik namelijk ook. maar heb een advocaat in zwolle.
enschede was namelijk niemand,alleen damstee,maar dat is dus niks.
groetjes gini

marij
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2004 18:18

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door marij »

Ik heb ook een 10 jarig korting kado kontrakt lopen.
Ik heb Dexia een aangetekende brief gestuurd van eegalease omdat mijn niet getekend heeft voor dit kontrakt.Ik kreeg 2 aangetekende brieven terug een voor mij en een voor mijn man, met de mededeling dat ik niet in aanmerking kwam voor ontbinding van het kontrakt .Volgens het Burg.Wetboek hoefde mijn man niet tekenen??

Ik heb dit kontrakt in 1999 afgesloten dus ik moet ook nog 5 jaar betalen.
Weet iemand een oplossing.

memo
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jan 2004 14:35

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door memo »

Hallo allemaal,

zoals ik jullie beloofd had om de uitslag van mijn advocaat te schrijven over mijn haalbaarheidsonderzoek, is het RAAK inderdaad waren er allemaal misleidende praatjes volgens mijn advocaat, dus ik ga vechten, het mooiste van mijn kant is dat ik allemaal bewijzen heb (dus zwart op wit) hoe ik aan die contract ben gekomen, dus dit geeft mij een beetje opluchting, dexia kan van mijn kant ook wel fluiten. ik ga vechten ook al kost mij dat iets meer, maar daar heb ik wel voor over, LIEVER MIJN GELD KWIJT DAN MIJN TROTS. kom zeg laat me niet voor gek verklaren..

dit is voor ginihoek: gini ik geef jouw mijn voorlopige email adres als je daar reageert zeg ik je wel meer over deze zaken. [email protected]

groet memo

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: 10 jarig contract

Ongelezen bericht door AvB »

Ook wij hebben een 10 jarig contract, wat na 3 jaar herzien is door Dexia. In totaal hebben wij 5 producten via SpaarSelect, waaronder zo een 10-jarig contract. Ook zijn wij verkeerd voorgelicht en zijn er belangrijke gegevens verzwegen. Momenteel betalen wij 550 Euro per maand extra al vanaf de maand mei. Dit is echter niet nog eens 6 jaar vol te houden. Het gaat echter nu al niet meer , zo met 4 opgroeiende kinderen. Wij durven echter de betalingen niet te stoppen, en hebben ook geen advocaat. Wij wonen in Brabant. Graag hoor ik eens wat andere mensen besloten hebben. Groetjes van AvB

Gesloten