LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 23 maart deadline
23 maart deadline
Ik volg al een tijdje de discussie's op dit forum. Ook ik ben één van de 40.000 gedupeerden en heb me natuurlijk ook aangemeld bij Leaseverlies én Eegalease (ik kreeg de 'verrassing' in oktober te horen).
Mijn stelling is dat ik de schuld niet zomaar ga betalen.
Wie er ook aan de deur komt, ik betaal NIET.
Een incassoburo stuur ik meteen weg en een deurwaarder ook, TENZIJ hij een GERECHTELIJK VONNIS op zak heeft.
Ik denk dat op dit moment niet één deurwaarder (of incassoburo of een combinatie van beiden) een vonnis op zak zal hebben, simpelweg omdat niet één rechter een uitspraak zal doen in een zo'n zwaar beladen en gaande zijnde discussie.
Dus GEEN aan u persoonlijk gericht VONNIS? : NIET BETALEN!!
Ik ben overigens benieuwd of er al gedupeerden zijn die al de deuerwaarder aan de deur hebben gehad.
Mijn stelling is dat ik de schuld niet zomaar ga betalen.
Wie er ook aan de deur komt, ik betaal NIET.
Een incassoburo stuur ik meteen weg en een deurwaarder ook, TENZIJ hij een GERECHTELIJK VONNIS op zak heeft.
Ik denk dat op dit moment niet één deurwaarder (of incassoburo of een combinatie van beiden) een vonnis op zak zal hebben, simpelweg omdat niet één rechter een uitspraak zal doen in een zo'n zwaar beladen en gaande zijnde discussie.
Dus GEEN aan u persoonlijk gericht VONNIS? : NIET BETALEN!!
Ik ben overigens benieuwd of er al gedupeerden zijn die al de deuerwaarder aan de deur hebben gehad.
Re: 23 maart deadline
De stelling die Erik schrijft, kan ik onderschrijven.
Ik heb zelf een advocaat een brief naar Legio Lease laten sturen. De strekking van de inhoud van de brief is, dat ik mij geheel kan vinden in de argumenten die de Stichting Leaseverlies reeds uitvoerig heeft bekendgemaakt, en dat ik in dit stadium niet wens bij te betalen.
Een juridisch adviseur van Unive verwacht dat Dexia c.q.Legio Lease niet overgaat tot incassomaatregelen. De redenen hiervoor zijn dat het het financieel en fysiek onmogelijk is 100.000en contractanten indivudeel aan te pakken en er rechterlijke dwangbevelen dienen te worden afgegeven. Hierdoor worden principe-uitspraken van rechters gevraagd, die ook weten dat het een geladen onderwerp is. In het kader van jurisprudentie zit Dexia niet te wachten op uitspraken.
Ron
Ik heb zelf een advocaat een brief naar Legio Lease laten sturen. De strekking van de inhoud van de brief is, dat ik mij geheel kan vinden in de argumenten die de Stichting Leaseverlies reeds uitvoerig heeft bekendgemaakt, en dat ik in dit stadium niet wens bij te betalen.
Een juridisch adviseur van Unive verwacht dat Dexia c.q.Legio Lease niet overgaat tot incassomaatregelen. De redenen hiervoor zijn dat het het financieel en fysiek onmogelijk is 100.000en contractanten indivudeel aan te pakken en er rechterlijke dwangbevelen dienen te worden afgegeven. Hierdoor worden principe-uitspraken van rechters gevraagd, die ook weten dat het een geladen onderwerp is. In het kader van jurisprudentie zit Dexia niet te wachten op uitspraken.
Ron
Hoi Ron
Zorg er wel voor dat je de bedragen die je niet betaald
wel reserveert op een aparte rekening.
Mocht het ooit op betalen aankomen dan sta je niet nog voor extra verrassingen
groet
Revo
Zorg er wel voor dat je de bedragen die je niet betaald
wel reserveert op een aparte rekening.
Mocht het ooit op betalen aankomen dan sta je niet nog voor extra verrassingen
groet
Revo
Ik heb inmiddels een bedrag gereserveerd staan maar de 'Winstverdriedubbelaar' is nog steeds aan het zakken.
Het wordt inmiddels een Verliesverdriedubbelaar!
Het wordt inmiddels een Verliesverdriedubbelaar!
Erik,
Er zijn geen 40.000 gedupeerden, maar enkele honderdduizenden!!! (iedereen heeft zich nog niet gemeld bij de SLV)
Wim
Er zijn geen 40.000 gedupeerden, maar enkele honderdduizenden!!! (iedereen heeft zich nog niet gemeld bij de SLV)
Wim
Reactie op 'Erik'
Het verhaal van Erik kan ik beamen. Ik werkte bij een Advocatenkantoor. Men zei daar inderdaad dat een rechter
eerst een vonnis dient uit te spreken en dat men dan pas
een deurwaarder/incassobureau kan inschakelen. De kans is hierop, gezien de hoeveelheid claims, te verwaarlozen.
Dus: niet betalen, wel sparen (wanneer het ooit tot een schikking komt).
Het verhaal van Erik kan ik beamen. Ik werkte bij een Advocatenkantoor. Men zei daar inderdaad dat een rechter
eerst een vonnis dient uit te spreken en dat men dan pas
een deurwaarder/incassobureau kan inschakelen. De kans is hierop, gezien de hoeveelheid claims, te verwaarlozen.
Dus: niet betalen, wel sparen (wanneer het ooit tot een schikking komt).
Ron,
Zoals jij aangaf heb jij een advocaat een brief op laten stellen dat je de restschuld niet gaat betalen voordat er een rechterlijke uitspraak is.
Zou je de strekking van deze brief aan "ons als gedupeerde" beschikbaar willen stellen zodat wij deze als concept tekst kunnen gebruiken??
Alvast bedankt voor de moeite.
Anne
Zoals jij aangaf heb jij een advocaat een brief op laten stellen dat je de restschuld niet gaat betalen voordat er een rechterlijke uitspraak is.
Zou je de strekking van deze brief aan "ons als gedupeerde" beschikbaar willen stellen zodat wij deze als concept tekst kunnen gebruiken??
Alvast bedankt voor de moeite.
Anne
dexia heeft per telefoon gezegt dat se het geld automatich van mijn rekening kunnen afschrijuven maar dat nog niet willen doen ????
Anne en Ron,
Ik heb ook interesse - zie 'mijn dossier 7421. . .'
Have
Ik heb ook interesse - zie 'mijn dossier 7421. . .'
Have
H jan.Even met toet wat bedoel je met ze kunnen het geld van je rekening halen.Dat zie ik even niet zitten .groetjes
h jan, automatisch geld van je rekening halen dat kan helemaal niet eens, dat zou betekenen dat ze dat bij iedereen zouden kunnen doen. pure onzin. Groeten Bob
En ook al doen ze een (onterechte) automatische incasso, dan heeft elke bank de mogelijkheid te 'storneren' (het ten onrechte geïncasseerde bedrag op aanvraag bij de bank op je rekening te laten terugstorten. Ik weet van de Postbank dat je zelfs een jaar lang een blokkade op incasso van een bepaald bedrijf/persoon kan laten leggen. Dus laat je niet bang maken.
gr.
gr.
Even een aanvulling op de opmerking van m. santegoets:
Leg niet alleen het bedrag opzij, maar ga ook uit van een fikse boeterente wegens het nalatig betalen.
Informeer desgewenst op dit website of iemand weet hoe hoog die boeterente gaat worden.
Leg niet alleen het bedrag opzij, maar ga ook uit van een fikse boeterente wegens het nalatig betalen.
Informeer desgewenst op dit website of iemand weet hoe hoog die boeterente gaat worden.