LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbod aan DEXIA.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
buitenlander

Aanbod aan DEXIA.

Ongelezen bericht door buitenlander »

Laten wij de rollen nu eens omdraaien en DEXIA een (reeel) aanbod doen.

Aanbod 1)
Geef alle gedupeerden hun inleg (rente) terug. Dexia behoudt de aandelen en wacht betere tijden af om aandelen te verzilveren.

Aanbod 2)
Dexia houdt alles. Dus inleg en aandelen. Contractanten zijn dan verlost van alle sores maar blijven met een verlies zitten, die naar ik denk, overkomelijk is.

Aanbod 3)
Dexia verlengt contracten zonder extra inleg (rente) te verlangen. Als de koersen stijgen kunnen de gedupeerden zelf beslissen wanneer ze de aandelen willen verkopen.
Dit voor maximaal 5 jaar.

Aanbod 4)
Samen lachen samen huilen. De ontstane situatie is niet alleen voor ons maar ook voor Dexia dramatisch.
Kunnen wij geen compromis sluiten op 50/50 basis.

Ik denk dat een aantal, zo niet alle, forumgenoten met èèn van deze opties wel kan leven.

Voordeel voor ons is dat wij ons leven opnieuw kunnen inrichten zonder verdere slapeloze nachten.

Voordeel voor Dexia; ze zijn van alle problemen (zoals slechte naam)af en kunnen met een schone lei in Nederland zaken blijven doen.

Ik hoop dat wij nu eens niet alleen blijven zeuren over al het onrecht dat ons is aangedaan, maar ook eens met reeele voorstellen komen.
En Dexia, laat je ook eens van de goede kant zien.

Met vriendelijke groet,

Ab

Willem

Re: Aanbod aan DEXIA.

Ongelezen bericht door Willem »

Lijkt mij een aantal goede opties waarbij bij een aantal het leed over beide zijden wordt verdeeld. Hopelijk wordt er een wakker bij Dexia.... Wat tot nu toe nul op het rekest gekregen.... of zijn er mensen op dit forum die wel een positieve reactie hebben gekregen van Dexia...?

bram

Ongelezen bericht door bram »

Mijn standpunt is dat de leaseprodukten dermate wanprodukten zijn, die zich niet in eerlijkheid aan de man laten brengen.

En dat is dan ook gebeurd. De produkten zijn met list en bedrog verkocht. De groep van niet ervaren beleggers, die zich op grond van een gemis van expertise aansluiting zochten bij grote namen als Aegon en Dexia, zijn als doelgroep gekozen en misleid. Een groep die bestaat uit personen die in de regel niet in staat is om complexe financiele kontrakten te doorgronden.

Zo kan ik mij de uitspraak op de web pagina van Legio herinneren dat haar produkten beleggen voor mensen zonder vermogen mogelijk maakt (hoe zit dat dan met de mogelijkheid van het onstaan van een restschuld?). Voorts heeft onderzoek van de AFM uitgewezen dat de produkten bij normale (redelijke stabiele beurssituatie) nauwelijks enig rendement opleveren. Tenslotte: ik heb persoonlijk expliciet om kontrakten gevraagd waar in geen geval een restschuld zou kunnen ontstaan of waar er sprake zou zijn van lening constructies. En dat ik alles van te voren zou betalen, wat ik ook heb gedaan. Resultaat: een restschuld die de inleg verre overschrijdt.

Naar mijn inziens reinste oplichterij, die in geen geval niet beloond mag worden.

De zuiverste oplossing is dan ook naar mijn mening:
- Aegon biedt volledige vergoeding voor de schade geleden voor de kontrakten afgesloten in de tijd dat zij eigenaar was van Legio (Maart 2000).
- Dexia biedt volledige vergoeding voor de schade geleden voor alle kontrakten afgesloten na de verkoop van Legio van Aegon aan Dexia.

De schade defineer ik als de som van de inleg plus restschuld plus renteverlies.

En dat is mijn persoonlijke inzet.
Met minder neem ik geen genoegen.
Bram

bram

Mijn standpunt is dat de leaseprodukten dermate wanprodukten zijn, die zich niet in eerlijkheid aan de man laten brengen.

En dat is dan ook gebeurd. De produkten zijn met list en bedrog verkocht. De groep van niet ervaren beleggers, die zich op grond van een gemis van expertise aansluiting zochten bij grote namen als Aegon en Dexia, zijn als doelgroep gekozen en misleid. Een groep die bestaat uit personen die in de regel niet in staat is om complexe financiele kontrakten te doorgronden.

Zo kan ik mij de uitspraak op de web pagina van Legio herinneren dat haar produkten beleggen voor mensen zonder vermogen mogelijk maakt (hoe zit dat dan met de mogelijkheid van het onstaan van een restschuld?). Voorts heeft onderzoek van de AFM uitgewezen dat de produkten bij normale (redelijke stabiele beurssituatie) nauwelijks enig rendement opleveren. Tenslotte: ik heb persoonlijk expliciet om kontrakten gevraagd waar in geen geval een restschuld zou kunnen ontstaan of waar er sprake zou zijn van lening constructies. En dat ik alles van te voren zou betalen, wat ik ook heb gedaan. Resultaat: een restschuld die de inleg verre overschrijdt.

Naar mijn inziens reinste oplichterij, die in geen geval niet beloond mag worden.

De zuiverste oplossing is dan ook naar mijn mening:
- Aegon biedt volledige vergoeding voor de schade geleden voor de kontrakten afgesloten in de tijd dat zij eigenaar was van Legio (Maart 2000).
- Dexia biedt volledige vergoeding voor de schade geleden voor alle kontrakten afgesloten na de verkoop van Legio van Aegon aan Dexia.

De schade defineer ik als de som van de inleg plus restschuld plus renteverlies.

En dat is mijn persoonlijke inzet.
Met minder neem ik geen genoegen.
Bram

nadia

Ongelezen bericht door nadia »

Ik ben er voor om zelf dat aanbod te doen maar.... ik denk dat Dexia dat nooit zal doen.
Van mij mogen ze alles houden, inleg plus restschuld. Dat die schuld boven mijn hoofd hangt zorgt ervoor dat ik slapeloze nachten heb. Die inleg mogen ze dan van mij houden!
Redelijk?

buitenlander

ff naar boven halen.

Met alleen maar klagen komen wij er niet.
Probeer eens een positieve bijdrage aan dit forum te leveren door met oplossingen te komen, waarbij zowel Dexia als wij (gedupeerden), tevreden kunnen zijn.
Wat nu speelt levert op de korte termijn niets op.
Zowel Dexia als wij (gedupeerden) willen ongetwijfeld van dit probleem af. Dexia veegt alle argumenten die hen tot nu toe ten laste zijn gelegd van tafel.
Het sluiten van een compromie lijkt mij op de korte termijn mogelijk, maar dan moet een ieder water bij de wijn doen.

Met vriendelijke groet,

Ab.

bram

Ik voel mij in eerste plaats bedonderd door Aegon. Met de valse streek/de gevolgen ervan die mij geleverd is, zit nu Dexia opgezadeld. Overigens verwijt ik Dexia dat zij met het aanbieden van de legio wanprodukten is doorgegaan. Of Dexia die op een meer eerlijker manier aan de man hebben gebracht, dat weet ik niet. Ik kan alleen maar gissen of ze een voldoende controle op haar verkoopkanalen heeft kunnen
verkijgen.

Ik ben bereid om Dexia te steunen om Aegon aansprakelijk te stellen voor de misleidende praktijken van Legio. Praktijken die naar mijn mening misschien niet 100% juridisch maar zeker moreel als crimineel aangemerkt kunnen worden. Dat is de hand die ik Dexia wil geven. Daarnaast zal Dexia zelf verantwoording moeten dragen voor de kontrakten die onder haar bewind tot stand zijn gekomen.

De koers die Dexia nu vaart is zeer dubieus en tweeslachtig. Enerzijds beweert ze dat haar als rechtspersoon (en daarmee verantwoordelijk voor de inboedel overgenomen van Aegon) niets te verwijten valt. Daarnaast heeft Dexia een rechtzaak aangespannen jegens Aegon. Dit valt mijn inziens niet te rijmen.

Dexia zou veel meer waardering afdwingen door een onderscheid te maken tussen de periode voor de verkoop van Legio en daarna. Ik kan mij voorstellen dat Dexia niet opgezadeld wil worden met de gevolgen van de oplichterij van haar voorgangers. En voorts een aanpak voor beide perioden uit te werken, in samenspraak met gedupeerden en eventueel een objectieve derde partij.

Doordat ik, en ik neem aan velen van mij, ons ronduit bedonderd voelen en de huidige koers van Dexia er een van stikken of slikken lijkt te zijn, heeft ze haar geloofwaardigheid als gespreks of zakenpartner volledig verloren. En deze geloofwaardigheid zal eerst hersteld moeten worden, voordat er in gezamenlijkheid, in overleg tussen gedupeerden en aanbieders, naar een oplossing gezocht kan worden.

Ik wens het bestuur van Dexia dan ook veel wijsheid en moreel gezag toe.
Bram

buitenlander

ff naar boven halen.
Dit naar aanleiding van trosradar. Waar bleef de vraag betreffende mee ondertekenen eega?
Een gemiste kans voor trosradar en leaseverlies.

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

SLV kwam maar zeer mager aanbod andere verenigingen en stichtingen zoals:

eagalease
payback
adviesverlies

etc. helemaal niks van gezien of ben ik in slaap gevallen?

kan het me eigenlijk niet voorstellen met zo'n knappe presentatrice!

Ik hoop dat ze me ook eens uitnodigen!!!!

m.v.g. Ruud

ed

Ongelezen bericht door ed »

Ik vind het ergens wel een grappig idee, van dat tegenaanbod naar Dexia. Maar daarmee is meteen ook alles gezegd. In het aanbod van Dexia aan mij, lees ik geen excuus. Wel proberen ze me nog weer veel meer onbetrouwbare rotzooi te slijten zoals put-opties of waren het call-opties? Hoe dan ook, ook hierover weer geen enkele toelichting of uitleg over de mogelijke gevolgen bij het aanvaarden van die rotzooi. Geloof me, je krijgt alleen maar nog meer ellende als je dat doet. Laat Dexia lekker doorgaan met speculeren, alleen niet meer over mijn rug. Dexia betaalt mij terug wat ze van me gestolen hebben. Daarom: geen ander tegenbod, laat het recht hierover zegevieren en laat Dexia dus betalen. Iets anders is voor mij niet bespreekbaar.

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Hallo,

Ik vind het wel een goed idee.

Gesloten