LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aandelenlease kost Aegon 20 miljoen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Randy

Aandelenlease kost Aegon 20 miljoen

Ongelezen bericht door Randy »

Artikel
Aandelenlease kost Aegon 20 miljoen
07 juli 2003, 11:09:46

DEN HAAG (ANP) - De 20 miljoen euro die Aegon Nederland opzij heeft gelegd om klanten van een aandelenleaseproduct schadeloos te stellen, zal waarschijnlijk volledig worden gebruikt. Dat heeft een woordvoerster van de verzekeraar maandag gezegd.

Aegon heeft 250 beleggers in het bewuste product, Vermogensrendement genaamd, afgelopen weekeinde compensatie aangeboden.

In totaal hebben 360 mensen geld gestoken in Vermogensrendement. De verzekeraar wil ook met de overgebleven klanten praten over een compensatieregeling. ,,Onze intentie is om met alle klanten een persoonlijk geprek te hebben.'' Eerder dit jaar reserveerde de verzekaar 20 miljoen euro voor de schadeloosstelling.

Vergoedingen

De schadevergoeding zal per persoon verschillen, aldus Aegon. ,,Er zijn mensen die de risico's van het product niet goed konden inschatten'', aldus de woordvoerster. Deze klanten kunnen op een forse vergoeding rekenen. Professionele beleggers die wisten hoe het product in elkaar stak, zullen met minder genoegen moeten nemen.

Deelnemers in Vermogensrendement belegden met geleend geld, waarbij ook opties werden gebruikt. De optiecontracten moesten goeddeels zorgen voor de bekostiging van de aandelenlease, maar door de malaise op de beurzen leverden de contracten onvoldoende op. Volgens Aegon is het optieplan door een externe adviseur toegevoegd aan het originele aandelenleaseproduct, zoals de verzekeraar het wilde verkopen. ,,Maar we hebben er wel mee ingestemd. Dat hadden we, achteraf bekeken, niet moeten doen.''

JAN

Re: Aandelenlease kost Aegon 20 miljoen

Ongelezen bericht door JAN »

dit is al geplaats onder dezelfde kop, eerst kijken in het vervolg dus.

zoe

Ongelezen bericht door zoe »

Nou Jan, dit berichtje is veel duidelijker dan het andere hoor.

jan

Ongelezen bericht door jan »

sorry, had ik wel gezien,
maar is het niet handiger als je het onder de reeds bestaande onderwerp had geplaatst?
dan blijft deze site wat overzichtelijker.

ad

Ongelezen bericht door ad »

Aegon reserveert 20 miljoen en deze zal volledig gebruikt worden.
Tjonge jonge .......
Fijn voor de mensen die het betreft maar verder niets meer dan een publiciteitsstunt
"Onze intentie is om met alle klanten een gesprek te voeren".
Hoe zit het met de tienduizenden andere gedupeerden?
Wordt daar ook een gesprek mee gevoerd?
Ik kon de risico's ook niet goed inschatten. Ik beleg ook met geleend geld. Door de malaise op de beurs levert mijn contract ook onvoldoende op.
IK verwacht binnenkort een uitnodiging.

Groet,

Gesloten