LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Aangifte

Ongelezen bericht door jackpot22 »

Ik begin de aanmaningen van Dexia-bank spuugzak te worden. Eerder heb ik een nette brief geschreven, waarop weer een aanmaning volgde.

Dexia weigert blijkbaar inhoudelijk op mijn brief te reageren.
Daarom heb ik hen nu een brief gestuurd; mocht Dexia niet reageren dan zal ik op zeer korte termijn tegen Dexia aangifte doen wegens fraude, misleiding en oplichting, zo ook tegen elk incassoburo, deurwaarderskantoor dat door Dexia wordt ingeschakeld. Wordt vervolgd en ik houd u op de hoogte.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door Hollander »

Oude grap. Dat is hier al vaak als idee geopperd, maar je komt er niet verder mee. Dexia zal echt niet onder de indruk zijn hoor.

jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door jackpot22 »

Geen grap Hollander. Inmiddels is er schriftelijk een termijn van reactie gesteld. Mocht Dexia, door welke reden dan ook, deze niet halen, dan zal er zeker aangifte volgen.

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door justice man 007 »

of ze zijn het puin aan het ruimen op de A2 die de "kampers" van Vinkenslag hebben gemaakt :wink:

als je de programma's oplichting of kassa wel eens volgt dan zie je dat ze voor deze simpele aangiftes nauwelijks tot geen tijd (meer) aan besteden!
Ze lossen liever een moord op want daarmee wordt de politie bekend en haalt het de pers.
Ook de politie moet aan hun "goede" naam denken!

m.v.g. justice man

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door Erik »

zal er dan wel achter komen dat politie en justitie geen tijd en mogelijkheden hebben om je aangifte op te nemen
Er is een wettelijke verplichting om de aangifte op te nemen, of ze vervolgens iets met de aangifte doen is natuurlijk maar de vraag

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Jackpot,

Het is jouw zaak en jouw omstandigheden, laat je niet intimideren en doe wat je denkt een oplossing te zijn voor jouw problemen. Niemand weet hoe de politie over denkt, misschien zijn er ook onder de politie slachtoffers die jouw ellende onderschrijven. Niets heb je en als het werkt zal je dubbel genoegdoening hebben. Er moeten grenzen zijn en die zijn door Dexia allang overschreden!!

splinter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2004 16:39

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door splinter »

Ik heb geprobeerd in februarie j.l. aangifte te doen bij regio politie Ijsseland. Maar dit is niet gelukt de officier (Zuthen) welke een zaak toetst vond dat het onder het civiel recht valt. Zo gaat dat hier in het land. Mogelijk om dit telaten slagen een beroep doen op de nationale ombudsman om te weten te komen of hier juist gehandeld is door politie en officier van justitie .wie denkt dat het zin heeft mag het zeggen.

splinter.

rob v.d.
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:19

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door rob v.d. »

ik denk dat het geen zin heeft, maar als ik het goed begrijp mag ik dat niet zeggen .....

jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door jackpot22 »

ik denk dat het geen zin heeft, maar als ik het goed begrijp mag ik dat niet zeggen .....
Ik weet verder dus ook niet hoe of wat. Ik heb nu alle betalingen stopgezet en het regent aanmaningen. Ik heb vorig jaar de aandelen uit een winstverdriedubbelaar overgenomen, na betaling van ongeveer 13500 euro. Na drie maanden waren de aandelen nog niet in mn deposito bijgeschreven dus moest er een advocaat aan te pas komen. De advocaat heeft Dexia gesommeerd tot levering. Ik vind dit dus echt een absolute schande. In mijn brieven schrijf ik nog steeds dat ik bereid ben tot een fatsoenlijke regeling; het enige antwoord dat ik ontvang is wederom een aanmaning.

mesfm
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:27

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door mesfm »

jackpot22. Wat bedoel je hiermee?
heb je je aandelen verkocht en in mindering gebracht van je schuld??

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door trudy »

Jackpot 22

je hebt de aandelen betaald en ze nog steeds niet ontvangen? Krijg de indruk dat het niet de bedoeling is van D dat de aandelen overgenomen worden. Hebben ze wel "echt" aandelen gekocht? Of lucht ! Krijg de indruk dat hier een "luchtje" aanzit.

Groet, Trudy

jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door jackpot22 »

Nee, ik heb toen het leasecontract afliep het gehele aandelenpakket overgenomen. De leaserente had ik al drie jaar daarvoor voldaan. Met het betalen van de hoofdsom heb ik de aandelen overgenomen.

jackpot22
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2003 18:36

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door jackpot22 »

Trudy
Inmiddels heeft Dexia de aandelen bijgeschreven in mn aandelendepot. Heeft alleen 4 maanden geduurd. Een advocaat heeft Dexia na zo'n 3 maanden gesommeerd tot levering. Dit geintje kostte mij ook 850 euro.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door trudy »

Jackpot, als dit 4 maanden heeft geduurd en er zelfs een advocaat aan te pas moest komen, klopt hier toch iets niet? Zijn er bewijzen dat het "jouw" aandelen zijn? Zijn ze ook daadwerkelijk gekocht toen jij die, neem aan, WVD afsloot? Heb zo'n vreemd vermoeden, dat er vanaf 2000 helemaal geen aandelen meer zijn gekocht. Men wist immers dat de aandelen aan het kelderen waren. De meeste mensen die vanaf 2000 nog een WVD afsloten met de beloofde opbrengst, zouden sowieso een restschuld overhouden en ook geen mogelijkheid hebben om én de aandelen over te nemen én die restschuld te betalen. Alleen in het geval van die enkeling, die wél de aandelen wilde hebben, moest men iets verzinnen. Daarom heeft het zeker zo lang geduurd. Misschien zit ik er helemaal naast. maar ja, je gaat van alles piekeren.

Ik begin zo langzamerhand een erg nare smaak in de mond te krijgen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Aangifte

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Trudy,

Dit vermoede heb je niet alleen, zijn diverse personen bezig om de aan- en verkoop transactie stukken te krijgen (kopie), maar hierop reageert Dexia (inmiddels standaard) op van: we zijn niet verplicht u die te laten zien, het is onze zaak hoe wij e.e.a. (intern) regelen.
M.a.w. bekijk het maar, en probeer het maar via de rechter af te dwingen…

Schijnbaar wil Dexia helemaal niks meer doen voor haar klanten in haar ogen en voor ons ex- adviseur/ bank.

Ik weet niet of je recht hebt om dit te mogen inzien, maar als dat wel zo is dan zal Dexia er niet om heen kunnen en kun je desnoods dit punt in je aanval/ verdediging meenemen.

Het zijn overigens maar een handjevol mensen die de aandelen hebben overgenomen, en ik denk dat ze voor die mensen momenteel aandelen aan het kopen zijn, een reden kan zijn, is dat ze binnen 2 maanden verwachten dat de koers van bijv. van aandeel X van 10 naar 6 euro zal zakken, en ze wachten tot hij (nagenoeg) bij € 6,-- staat en dan krijg jij ze pas.
Kan me haast niet voorstellen dat Dexia nog tienduizenden aandelen van elk fonds in portefeuille heeft….
Ik verwacht nog eerder dat Dexia de door de gedupeerde betaalde leaserente bij een willekeurige andere bank nog eens op een spaarrekening heeft gezet.
Zo kregen ze naast ca. 12% rente op hun contracten nog eens 4% rente bij bank Y.
Dat is toch makkelijk 16% rente verdienen!!

En voor die paar mensen die de aandelen overnemen kopen ze tegen de nog altijd laag staande koersen vergeleken met 1999 en 2000 nog wat aandelen in.

Het verbaast me als ik me vergis, maar het geeft verder (als het waar is) wel de geslepenheid aan van Dexia.

m.v.g. justice man

Gesloten