LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmelden bij Leaseleed voor 15 november.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Marijn

Aanmelden bij Leaseleed voor 15 november.

Ongelezen bericht door Marijn »

Gedupeerden via Spaarselect, meld je aan voor de bodemprocedure, nu het nog kan.
Onderstaande brief is op persoonlijke naam aan Leaseleedleden vestuurd.

--------

Stichting Leaseleed
postbus 1040
1700 BA Heerhugowaard
staalbankiers 7442-81.946
kvk-alkmaar 37104506
http://www.leaseleed.nl

Geachte Marijn,

Op de voorlichtingsbijeenkomsten van 15 en 20 oktober j.l., is het advies gegeven door het advocatenkantoor, om per heden een vernietigingsbrief in te zenden naar Dexia. Onderstaand treft u een toelichting aan . De vernietigingsbrief zelf kunt u vinden op via de volgende link:www.leaseleed.nl/docs/vernietigingsbrief.doc

Als u wilt meedoen aan de Class Action bodemprocedure, dient u de brief naar Dexia te versturen.

Bij het versturen van deze brief geeft u aan dat u van mening bent dat er geen leasecontract(en) is afgesloten bij Dexia en Dexia dus ook geen vordering heeft op u.

Het betreft hier de modelbrief inzake een leasecontract(en) welke in samenhang met een afgesloten hypotheek en een beleggingsdepot is afgesloten.

Mocht dit bij u niet van toepassing zijn, dan dient u de brief enigszins aan te passen.

In de onderste alinea van de brief is de zin opgenomen dat Stichting Leaseleed uw belangen behartigd inzake uw effectenlease-overeenkomsten met Dexia.

Aanmelding: voor 15 november

Op basis van de verkregen informatie op de voorlichtingsavond, de teksten op de website van Stichting Leaseleed en de informatie in de nieuwsbrief van 26 september jl., kunt u middels de betaling van Euro 345 en Euro 250, op bankrekeningnummer 7442.81.946 t.n.v. Stichting Leaseleed en onder vermelding van uw dossiernummer, aanmelden voor de bodemprocedure. Ook dient uw ondertekende overeenkomst van opdracht bij de stichting aanwezig te zijn.

De Stichting noteert u dan als zijnde deelnemer aan de Class Action.

----------------------------------------------------

Toelichting vernietigingsbrief

Indien u (eventueel) zou besluiten om geen betalingen meer te doen aan Dexia, zijn er risico's verbonden aan dit besluit. Deze risico's komen geheel voor uw eigen rekening!

Dexia gaat vrijwel zeker afwijzend reageren op deze inroeping van vernietiging van het contract en u houden aan uw betalingverplichtingen.

Als de vordering uit handen wordt gegeven aan een incassobureau, dan kunt u deze ook een brief toesturen, (model aanwezig bij de stichting). Als u stopt met betalen, kan Dexia beslag leggen op uw vermogen, huis, maar ook bijvoorbeeld op uw loon.

Ook kan het zijn dat Dexia besluit om de aandelen te verkopen die in het leasecontract zitten en vervolgens de restschuld bij u gaan opeisen.

Uiteindelijk zal Dexia u voor de rechtbank dagen en kunt u in verweer aangeven waarom u vindt dat het contract niet meer bestaat. In deze situatie heeft u afzonderlijke juridische bijstand nodig.

Deze bijstand valt buiten de dienstverlening van Stichting Leaseleed.

U kunt op dat moment wel verwijzen naar de lopende procedure van Stichting Leaseleed en de rechter vragen om uw zaak aan te houden tot dat er een (definitieve) uitspraak is. De rechter kan dit verzoek overigens naast zich neerleggen.

Het ligt voor de hand dat u, indien u gedagvaard wordt, het advocatenkantoor Dirkzwager inschakelt, om te kijken wat de beste strategie dan voor u is. U zult daarvoor afzonderlijke afspraken dienen te maken inzake de kosten e.d.

Indien dit gaat plaatsvinden of u schakelt een ander advocatenkantoor in, overleg dit eerst even met Stichting Leaseleed.

Indien u besluit wél te betalen, (als u vernietiging heeft ingeroepen van het leasecontract(en)en u aangesloten bent bij Eegalease, of u gaat zich aansluiten bij de door Stichting Leaseleed te voeren Class Action, zou de rechter weleens van oordeel kunnen zijn dat u uw rechten heeft prijsgegeven omdat u betaalt, terwijl u de vernietiging van de contracten heeft ingeroepen. Daarom adviseert Stichting Leaseleed u om, indien u besluit te betalen, (terwijl u vernietiging heeft ingeroepen) zowel bij de opdrachtomschrijving, als ook per aangetekende brief aan Dexia uitdrukkelijk kenbaar te maken dat u uitsluitend betaalt ter voorkoming van

verdere rechtsmaatregelen, zodat deze betaling op geen enkele wijze aangemerkt kan worden als een erkenning of afstand van recht en dat het beroep op vernietiging onverminderd van kracht blijft.

Deze tekst is al opgenomen in de vernietigingsbrief.

Afgezien van het voorgaande is er natuurlijk het risico dat Dexia failliet gaat als zij in de tegen haar aangespannen Class Actions van Stichting Leaseleed, Leaseverlies, Eegalease veroordeeld wordt tot betaling van schadevergoeding

en/of het vernietigen van de contracten. Zoals u weet heeft Dexia een voorziening getroffen, die vrijwel zeker onvoldoende is als zij in het ongelijk wordt gesteld in (één van) de aangespannen Class Actions.

Overigens heeft Dexia in een eerdere procedure aangegeven dat zij ook nog een garantie heeft van haar moedermaatschappij, waar zij een beroep op kan doen. In hoeverre deze garantie afdoende zal zijn, is echter niet te zeggen.

Overigens zijn er afzonderlijke modelbrieven beschikbaar voor diegene die een "Eegalease" situatie hebben en aanmaningen van Dexia en/of het incassobureau ontvangen.

Wij attenderen u er nog eens op dat Dexia u dus niet ontslaat van uw betalingverplichtingen en de zeer vervelende en bedreigende correspondentie van Dexia e.d. doorgaat en u daarnaast het risico loopt dat Dexia beslag gaat

leggen op uw vermogen, salaris of woning of andere rechtsmaatregelen gaat nemen.

Indien Dexia doorgaat met incassomaatregelen tijdens de onderhandelingen inzake een mogelijke minnelijke schikking voor de gedupeerden van Stichting Leaseleed, zal Stichting Leaseleed een kort geding aanspannen inzake de eis tot stopzetten van de financiële verplichtingen inzake uw leasecontract(en).

Dit kort geding vindt naar verwachting plaats eind 2003/begin 2004.

Inzake de vraag wel of niet betalen: u kunt de ontwikkelingen inzake het kort geding eventueel ook nog even afwachten. Zoals u weet is het advies van de stichting om (indien u de mogelijkheid heeft) om uw verplichtingen zoveel mogelijk na te komen bij Dexia, dit om allerlei incassomaatregelen te voorkomen.

Ook is u het advies gegeven in een eerder stadium om alle betalingen te verrichten met als vermelding: "onder protest"

Mocht deze informatie niet voldoende zijn, dan vernemen wij dit gaarne van u.

Met vriendelijke groet,

Stichting Leaseleed.

-----------
mvg Marijn
Laatst gewijzigd door Marijn op 11 nov 2003 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.

koekenpannetje

Re: Aanmelden bij Leaseleed voor 15 november.

Ongelezen bericht door koekenpannetje »

Moeten wij van SLV en EL nu nogmaals een vernietigingsbrief sturen naar Dexia :?: :?:

Sebasevita

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Beste Martijn,

Gaarne even aandacht inzake het volgende: de vernietigingsbrief kan niet zonder meer verstuurd worden.

Het betreft een model, welke niet voor iedereen geschikt is.

De verzender van de brief is zelf verantwoordelijkheid voor de juiste inhoud van de brief.

Stichting Leaseleed aanvaardt derhalve geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de brief.

Het lijk ons beter om in ieder geval de brief NIET automatisch te laten oproepen door de lezers van dit forum

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Eegaleaser vernietigen op andere gronden dan dwaling.

Bewuste vernietigingsbrief gaat over effectenleasecontracten met een depot constructie waarbij Leaseleed de belangenbehartiger is.

Indien LV'ers een vernietigingsbrief op grond van dwaling willen sturen is het raadzaam om eerst contact op te nemen met een jurist of advocaat. :!:

Mvg Pieter

Marijn

Hoi Sebasevita,

Het is niet mijn bedoeling dat ieder maar gelijk brieven gaat versturen.
Eerst moet natuurlijk contact worden opgenomen met de Stichting Leaseleed zodat zij hierin kunnen adviseren.

Mijn bedoeling is om de Stichting nogmaals onder de aandacht te brengen.

Dank voor de terechte waarschuwing.

mvg,

Marijn.

abc

Ongelezen bericht door abc »

Marijn,

Hoeveel leden moeten jullie nog hebben voor de 15 e ? Als het aantal niet gehaald wordt, krijg je dan je geld terug ? Ik twijfel namelijk nog.

abc

Ik wil lid worden en een bankgarantie afgeven, onder de voorwaarden dat jullie ook idd naar de rechter stappen en dat het gestelde doel van 300 deelnemers wordt gehaald.

Akkoord ja of nee.
Laatst gewijzigd door abc op 11 nov 2003 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Marijn

abc,

Het Laatste aantal deelnemers wat ik vernomen heb is nu 250. Dus nog 50 te gaan. Op de bijeenkomst van 15 oktober is ons door het bestuur verzekerd dat indien de bodemprocedure onverhoopt niet doorgaat het bedrag weer wordt teruggestort.

Het is ook kantoor Dirk Zwager die feitelijk de eis van 300 oplegt.
Indien dit aantal te veel zakt, wordt het steeds moeilijker om over een Class Action te spreken, aldus de advocaten van Dirk Zwager.

Blijft een kwestie van vertrouwen maar alles geeft een betrouwbare indruk.

met vriendelijke groet,

Marijn.

abc

Geplaatst op 11 Nov 2003 22:31 door abc

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil lid worden en een bankgarantie afgeven, onder de voorwaarden dat jullie ook idd naar de rechter stappen en dat het gestelde doel van 300 deelnemers wordt gehaald.

Akkoord ja of nee.

Pay-back was ook niet betrouwbaar al doen ze voorkomen van wel :oops:

Marijn

abc,

Ik snap jou opmerking niet geheel.
Ik heb me al bij Leaseleed aangemeld voor de bodemprocedure.
Dus in principe stap ik (op termijn) naar de rechter.
Of bedoel je dat niet?

Marijn.

Marijn

abc,

Het lijkt net of je denkt dat ikzelf iemand van Leaseleed ben!!
Ik ben gewoon een gedupeerde. (om misvestanden te voorkomen.)

groetjes Marijn.

abc

Hoi Marijn,

Ik bedoel dat als het aantal van 300 niet wordt gehaald ik er zeker van wil zijn, dat ik mijn poen terugkrijg ! En geen gezeur van ja maar wij hebben ook kosten gemaakt en je b.v. maar 40% terugkrijgt. Je kent toch de gang van zaken bij Pay-back toffe jongens etc. de voorzitter ging er met de kas vandoor.

Ik heb me al laten inpakken door Dexia en over 4 dagen is het 15 november en om in die tijd nog 50 leden te verzamelen zie ik er niet meer van komen.

Als ik lid word hebben we nog maar 49 leden nodig en dan is het goed. Maar alleen op basis van een bankgarantie snap je. Ik vertrouw niemand meer.

Karel.

abc

Sorry Marijn,

Ik dacht dat jij van Leaseleed was. Ik stuur een e-mail naar ze. Bedankt

Karel

Marijn

abc,

Ik begrijp je bezorgdheid.
En dat er nog 49 anderen nodig zijn, ik hoop dat die ook dit forum lezen.

Marijn.

Pieter
Contacteer:

PB heeft in haar nieuwsbrieven gewezen op leaseleed en de op handen zijnde rechtszaak.
De nieuwsbrieven gaan ook naar leden zonder e-mail adres.
Dus wie weet komen er nog aanmeldingen binnen bij leaseleed.

Mvg Pieter

Hans Ganders

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

De nieuwsbrieven gaan ook naar leden zonder e-mail adres.
Dus wie weet komen er nog aanmeldingen binnen bij leaseleed
Beste Pieter,

Ik zou zeggen schoenmaker blijf bij je lees. Banketbakkers worden Koekenbakkers.

Als die mensen geen e-mailadres opgeven, behoren ze bij de aspirantleden, voor de goede orde Pieter, leg ik het nog één keer uit.

Dat zijn leden die niet betalen en ook hun privé-adres niet opgeven. Dus hoe wil je die dan bereiken. Per post wederom verkwisting van postzegelgeld.

Het zijn niet jullie centen maar die van ons, de betalende leden. Jammer dat de enige met brains weg is bij ons, Lou Blok, maar jullie gaan gewoon door met domme dingen. Net zoals Leaseleed 50 betalende leden binnenhalen, within 4 days. Onmogelijk ook die mensen redden het niet en over Pay-back maar te zwijgen.

Als mensen zo dom zijn om er nu nog in te trappen ja dan is het einde oefening om te spreken met de militaire-machthebbers van jullie clubje.

SLV en EL dat zijn betrouwbare- en controleerbare stichtingen. Word toch eens wakker man.

Militaire groet en geef acht.

Hans Ganders.

Sebasevita

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Optimist,

Wat ga jij toch vreselijk ongelijk krijgen wat betreft de aanmeldingen bij Stichting Leaseleed.

Stichting Leaseleed onbetrouwbaar?, vraag maar aan de heer Oosting van de Commissie Geschillen Aandelenlease wat zijn indruk is van het Bestuur van Stichting Leaseleed en haar advocaten.

Pieter
Contacteer:

Rectificatie.
Ik zou zeggen schoenmaker blijf bij je lees. Banketbakkers worden Koekenbakkers.
"worden" moet "zijn" zijn :mrgreen:

Mvg Pieter

Hans Ganders

Na 15 november komen er nog meer dagen het minimale aantal is 300 redden ze dus nooit. Let maar op mijn woorden je krijgt je geld terug minus een X-percentage voor de gemaakte kosten.

Uiteindelijk moet je het toch zelf doen met een advocaat. Over enige dagen weten we wie gelijk krijgt.

Ik dus.

Hans

Hans Ganders

Pieter,

Jij hebt de kwalificaties niet voor een bestuurder net zoals Piet, anders hadden jullie JW wel doorgehad en de eer aan jullie zelf gehouden en je niet meer verkiesbaar gesteld.

Laat staan dat je advies kunt geven. De erfenis van je huisgenoot staat op het spel. Waarom kijk je nooit meer om naar je ex. :mrgreen:

Hans
Laatst gewijzigd door Hans Ganders op 11 nov 2003 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten