LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies nodig i.v.m 2e aanmaning

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dennis Esser uit Zeist

Advies nodig i.v.m 2e aanmaning

Ongelezen bericht door Dennis Esser uit Zeist »

Beste mede forum leden,

Ik heb vandaag een 2e aanmaning gekregen met daar als (standaard)tekst als ik niet binnen 2 weken betaal ze BKR hier van op de hoogte stellen. Betalen doe ik sowieso niet maar betekent dat wel dat ik geen lening/hypotheek meer kan krijgen of een creditcard kan aanvragen oid?

Rob

Re: Advies nodig i.v.m 2e aanmaning

Ongelezen bericht door Rob »

Dennis,

Die BKR geldt voor 5 jaar..dus inderdaag geen lening of creditcard. Hypotheek lukt nog wel, tenminste als ik verhalen van anderen moet geloven.

Willem S.

Ongelezen bericht door Willem S. »

Dennis,
ben je een eegalease geval?
zo ja, geen paniek en ff zoeken naar de concept brief die op het forum rondzwerft. Wel aanpassen he?

Dennis Esser uit Zeist

Beste Rob en Willem bedankt voor jullie reacties. Ik ben inderdaad een Eegalease geval. Ik ga meteen de brief zoeken.

Team spirit !! Nogmaals bedankt jongens

rik

Ongelezen bericht door rik »

Ik ben ook op zoek naar die conceptbrief.
Weet iemand waar die staat???
gr rik

jean

Ongelezen bericht door jean »

hallo dennis hoe lang zat er tussen die 2 aanmaningen,en heb jij de zekerheid al of ze beslag kunnen leggen op je inboedel of kan dat inderdaad pas na uitspraak van de rechter......??!!bvd jean

jean

Ongelezen bericht door jean »

hallo dennis hoe lang zat er tussen die 2 aanmaningen,en heb jij de zekerheid al of ze beslag kunnen leggen op je inboedel of kan dat inderdaad pas na uitspraak van de rechter......??!!bvd jean

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Zoek op titel in het forum naar......eegalease zoek

Kun je niets vinden dat vanavond nog even ik heb hem thuis
in mijn computer staan

Hans2

Betreft: - contractnummer .....................
- Uw schrijven d.d. ..........

Geachte heer / mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. (..-..-....) wil ik u nogmaals op het volgende wijzen.

Bij aangetekend schrijven d.d. heeft mijn (echtgenoot o.i.d.) de vernietiging ingeroepen van de tussen mijzelf en Legio gesloten overeenkomst op grond artikel 1:88 BW juncto artikel 3:50 BW. Dit schrijven werd door u naar eigen zeggen ontvangen d.d. (..-..-....). Vanaf die datum is er dan ook geen sprake meer van een overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst. U heeft dan ook geen vordering op mij die u uit handen zou kunnen geven aan een incassobureau. En voor een melding bij het BKR is geen enkele aanleiding. Indien u toch besluit de door u veronderstelde vordering uit handen te geven, zullen de daarmee gemoeide kosten voor uw rekening komen.

Bij schrijven d.d. (.. - .. -....) heb ik u reeds op bovenstaande situatie gewezen. In uw reactie op dit schrijven stelt u dat er van vernietiging geen sprake zou zijn. Dit standpunt vind ik onbegrijpelijk daar immers onweerlegbaar de vernietiging van de overeenkomst door mijn (echtgenoot o.i.d.) is ingeroepen. Indien u de houdbaarheid van die vernietiging betwist staat het u vrij om op grond van artikel 3:302 BW de rechter te vragen om een verklaring van recht aangaande de rechtsverhouding. Ik zou u in dat kader echter willen wijzen op de door de stichting Eegaleas mede namens mijn echtgenoot (o.i.d.) momenteel aanhangig gemaakte procedure omtrent hetzelfde dispuut. Om die reden wil ik u verzoeken eventuele procedurele maatregelen aan te houden tot die de Eegalease procedure is afgerond. Het oogt weinig zinvol om twee procedures te voeren omtrent hetzelfde geschil.

Sinds de vernietiging van de overeenkomst bestaat er een vordering op u uit onverschuldigde betaling. Tot op heden heeft u deze vordering niet voldaan, ondanks meerdere verzoeken hiertoe. Hoewel voor mij de mogelijkheid bestaat u tot betaling te dwingen in een juridische procedure ben ik bereid om die maatregel op te schorten in afwachting van de uitspraak in de zaak Eegalease.

In de overtuiging u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en uitziend naar uw spoedige reactie,
Met vriendelijke groet,

(..................................)

Beste Dennis hierbij de conceptbrief van Sarra Etty
Suces net je verdere stappen!

nes

Ongelezen bericht door nes »

Dennis, mij bedreigen ze ook met BKR melding - en ik heb
ook binnenkort een hypotheek nodig; wat ik heb gedaan wat ik je ook aanraad, is om alvast te kijken wat je bank ervan vind. ABN legde mij uit dat ze geen problemen hebben met BKR meldingen als er maar een goed verhaal achter zat - een ander verhaal is let op - je krijgt misschien dus wel je hypotheek maar de schuld die je dan hebt openstaan wordt wel meegeteld en de som van wat je krijgt aan hypotheek wordt kleiner. die walgelijke BOEVEN - ze verpesten ons leven

Dennis Esser uit Zeist

Beste Jean,

Tussen de 1e en 2e aanmaning zaten ongeveer 3 a 4 weken. Beslag leggen zou nog niet zo snel gebeuren. Eerst het incasso bureau daarna de dagvaarding. Laat ze mij maar voor de rechter slepen dan zal de rechter eens zeggen hoe de vork echt in de steel zit. Beste Nes bedankt voor je tip en Hans2 bedankt voor het plaasten van de brief.

We staan er zeker niet alleen voor. Kom allen ook de 18e in Den Haag. !!

Dennis Esser uit Zeist

Jo.

Ongelezen bericht door Jo. »

Hoi Dennis,

Bij een vriend van mij hebben ze al aan de deur gestaan de deurwaarder , en het is niet zo makkelijk om van die kerel af te komen, onthoud dat goed, je kan hem voor zijn kop slaan , maar dan word je daar weer voor aangeklaagd en gedagvaard en heb je twee processen.
Ik weet het ook niet meer wat het beste is, vraag maar aan de stichtingen want die zijn ontzettend behulpzaam !!!!!!!!

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Nee...nooit iemand voor zijn kop slaan, daar win je niks mee.
Ik geloof trouwens niet dat het een gerechts deurwaarder kan zijn, want dat zou betekenen dat er een uitspraak is.
Vraag daar dan ook om, en als hij dat dan niet heeft vertel je hem vriendelijk of hij zijn familie en vrienden lastig moet gaan vallen, en op te zouten.

Ik zou vervolgens de papieren die hij achterlaat verscheuren en naar hem toe gooi..ik bedoel werpen.

Sterkte, en laat je niet gek maken.

Groet, Ron.

Dennis (uit Den Haag)

Ongelezen bericht door Dennis (uit Den Haag) »

Gisteren werd mijn deurmat ook bevuild met die rotzooi van dexia. De 2e aanmaning, met bedreigingen. Wel de vriendelijke groeten.... Wat een tuig!!!
Ik krijg 14 dagen om te betalen.

Dennis Esser uit Zeist

Beste Jo.

Weet je wat SLV zegt? Betaal dan maar onder protest of neem een advocaat (waar haal ik 24.000 (4 x) euro vandaan en de kosten voor advocaat) .Ze zouden ons toch bijstaan in de rechtzaak dat hadden ze in de uitzending van Radar gezegd. Ron je hebt gelijk deurwaarder voor zijn kop slaan heb je niks aan je kan hem beter meteen afmaken en opsturen naar Dexia en zeggen dit gebeurt er met jullie als jullie mij nog meer lastig vallen met die dreigingen en oplichterijen.

Bedankt jongens voor de info en bijdrage.

Dennis Esser uit Zeist

Tamara

Ongelezen bericht door Tamara »

Hoi,
Een deurwaarder kan alleen maar iets doen als er een gerechtelijk bevel is en zolang de rechtszaak nog loopt kan geen rechter dat bevel geven, want het is immers nog niet duidelijk wie er gelijk heeft. Er is onenigheid tussen 2 partijen, dus nu nog een grijs gebied. Zolang Dexia zo bezig blijft en niet respecteert dat eerst het proces moet aflopen dan zijn zij bezig met stalking!!!
Wel heb ik op het RTL Z nieuws gehoord dat Dexia de mensen meer onder druk gaat zetten om te betalen en ook nog een aanbod gaat doen, hetzelfde welliswaar, maar ze willen gewoon de mensen bang maken, daarwerkelijk kunnen ze nog niets zolang de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan. Ze proberen zoveel mogelijk geld binnen te halen voordat ze de zaak verliezen en zich failliet laten verklaren.
Lastig he? gr. Tamara

Dennis Esser uit Zeist

Dag Tamara,

Precies. Jij hebt de vuile tactiek van Dexia door. Dus mensen hoe moeilijk het ook is vol blijven houden. Als we dat allemaal doen dan maakt Dexia zeker geen kans. Het is puur bangmakerij. Zodra het woord deurwaarder en incasso valt schrikken een heleboel mensen en gaan over tot betalen en dat is wat die schoften in Amsterdam en Breda juist willen. Niet doen dus doe ik ook absoluut niet.

Dennis Esser uit Zeist

Hans2

Dexia Bank stelt zich keihard op.
T.a.v. misleiding maken wij geen enkele kans!!!.
Daarvoor staan er in de brochures en contracten teveel kleine lettertjes met waarschuwingen t.a.v. de risico's
van het belleggen met geleleend geld die dat juridisch onmogelijk maken. Ik verwacht dat de stichting leaseverlies geen poot heeft om op te staan.
De enige uitweg zie ik nog wel voor procedures door Eegaleasers.

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Hans-2,daarom is onze sterkste troef, niet betalen,als 100.000 mensen niet betalen en dit ook volhouden met steun van ons allen,dan denk ik dat de rechter tegen Dexia gaat zeggen,jullie zoeken het maar uit hier beginnnen wij niet aan.Dus volhouden en lachend de post van Dexia en incasso bureau's in de bekende la leggen. mvg,Harry

Sylvia

Ongelezen bericht door Sylvia »

lieve Tamara,
Ik hoef mij dus geen zorgen te maken over de aanmaningen
van Dexia? Ik had er twee aflopen en dat is in totaal zo'n
6000 euro, en aangezien ik geen geldboompje heb is dat moeilijk ophoesten.Dus begrijp ik goed dat een deurwaarder
mij niets kan maken,zolang de uitspraak loopt?
En dan krijg ik mijn eigen geld terug, of wordt dat van mijn restschuld afgetrokken, en moet ik het verschil als nog bijbetalen?
Wie maakt mij wijzer, gr.Sylvia

Gesloten