LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon nam voorziening 22 miljoen euro voor claims Labouchere

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
L. Blok

Aegon nam voorziening 22 miljoen euro voor claims Labouchere

Ongelezen bericht door L. Blok »

Op de site van iex.nl staat het volgende bericht:

m.v.g.

L. Blok

Aegon nam voorziening 22 miljoen euro voor claims Labouchere

24 december 2002, 09:29 uur

's-GRAVENHAGE (Dow Jones)--Aegon heeft in 2000 bij de verkoop van Labouchere aan Dexia een voorziening genomen van 22 miljoen euro voor eventuele claims. Van de voorziening is nog niets gebruikt. Dat zegt financieel-directeur Jos Streppel in een interview met het blad Beursplein 5.

Streppel herhaalt verder dat Aegon niets voelt voor een schikking van het dispuut met Dexia. 'Die kans is bijzonder klein.'

Dexia is inmiddels een juridische procedure gestart, waarbij het Aegon in gebreke stelt aangaande de verkoop van Labouchere. Ruim 40.000 kopers van Labouchere-product Legio Lease willen de geleden verliezen verhalen op Dexia. Dat trof daarvoor inmiddels een voorziening van 435 miljoen euro.

Volgens Dexia heeft Aegon bij de verkoop van Labouchere niet alle vereiste informatie gegeven. Aegon bestrijdt dit.

Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270

janh

Re: Aegon nam voorziening 22 miljoen euro voor claims Labouchere

Ongelezen bericht door janh »

Geachte heer Blok,

Ogenschijnlijk is dit een nietszeggend artikeltje, een artikeltje waarvan er honderden bestaan, maar m.i. is dit toch een tamelijk belangrijk artikel.

Laten we terug gaan in de geschiedenis :

Dexia zegt, tegen ons, dat er niets aan de hand is met hun product en dat zij een sterke juridische positie hebben.

Dexia start vervolgens een juridische procedure tegen Aegon, met als grond dat zij door Aegon slecht geinformeerd zijn en dat hun goodwill in Nederland beschadigd is en dat kost geld.
(Zijsprong naar onze postite : Dit is, op zijn minst een gedeeltelijke erkenning richting gedupeerden, n.l. dat zij een ondeuglijk product aan de man gebracht hebben; natuurlijk schermen zij dit in hun argumentatie naar ons af , want zij willen natuurlijk wel geld van Aegon, maar niet aan ons betalen, of zo min mogelijk).

Aegon wijst natuurlijk de aanklacht van Dexia af, want dan zouden ze al heel snel tot erkenning overgaan, en daarmee de kans op een veel grotere claim lopen,in dit verband zegt Aegon natuurlijk dat zij geen voorzieningen getroffen hebben, dat betekent immers een erkenning. Tijd kopen is geld winnen !

Aegon is vervolgens op de hoogte van de inhoud van de aanklacht van Dexia gekomen en weet vervolgens wat de mogelijke juridische consequenties zijn voor hun van deze aanklacht. De datum van de eerste hoorzitting op de rechtbank is immers al bekend en dan moeten de stukken bij beide partijen liggen.

Vervolgens zegt Aegon dat zij ergens nog een potje hebben van 22 miljoen euro om mogelijke claims af te dekken, wat er op duidt dat Aegon ook aanvoelt dat het niet helemaal lekker zit. (Al is het alleen maar de negatieve publiciteit, want tot op heden zit Aegon nog steeds in media luwte, en dat is voor hun gunstig.)
Het zou mij dan ook niet verbazen dat deze 22 miljoen Euro het begin is van een onderhandeling tussen Dexia en Aegon, want zij hebben er beiden belang bij dat de rechter GEEN, voor hen, negatieve uitspraak over het product "aandelenlease" doet. Denk aan de mogelijke claims !
(Zijsprong naar ons: dit is op zijn minst ook een gedeeltelijke erkenning van Aegon dat er wat schortte aan hun product, anders neem je geen finincieele voorzieningen tot een dergelijke bedrag)

Ik heb hiermee e.a. in een breder perspectief willen plaatsen.

Een vrolijk Kerstfeest toewensend, ( niet cynisch bedoeld)

mvg,
Janh

b.van norg

Ongelezen bericht door b.van norg »

Janh

War jij schrijft, is min of meer het beeld dat zich langzaam voor mijn ogen aan het vormen was.

Maar betekent dat niet dat we veel meer ruchtbaarheid aan het Legio schandaal moeten geven om met name de wel zeer dubieuze van Aegon aan de orde te stellen? Tenslotte, voorzover ik het kan overzien, is het merendeel van de contracten tot stand gekomen in de tijd dat Aegon eigenaar was. Aegon heeft mijns inziens lak gehad aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid door zeer risico volle produkten op de markt te zetten zonder daarbij deze risico's zichtbaar te maken.

Dit met het doel om Aegon en Dexia te dwingen om samen aan tafel te zitten om een met een regeling voor de geleden schade te komen.

Mijn suggesties zijn:
1) oproepen van een boycot van alle Aegon produkten en diensten
Gedupeerden te vragen hypotheken en verzekeringen over te sluiten zodra de kans zich voordoet

2) Aegon middels een rechtzaak te verbieden om nog ongevraagd en ongewenst aanbiedingen te doen aan gedupeerden van nieuwe produkten en diensten ter straffe van een enorme dwangsom. Dit zou een advertentieverbod betekenen.

b.van norg

Ongelezen bericht door b.van norg »

Geachte heer Blok

Hierbij mijn zeer oprechte dank voor de bijdrage die u aan het Forum levert. Het helpt me goed om voor me zelf het Legio schandaal stapje voor stapje te ontrafelen. Ik heb dat nodig heb om mijn woede te kunnen richten op de partij die dat daarwerkelijk verdiend.

Zoals gesteld in mijn bericht aan Janh, ik ben er inmiddels van overtuigd dat Aegon de veroorzaker van het Legio schandaal is geweest, en dat Aegon ook Dexia een streek heeft geleverd. Het is tijd om Aegon nu uit de media luwte te krijgen, te vragen verantwoording af te dragen en om
samen met Dexia met financiele compensatie voor de geleden schade over de brug te komen.

Te beginnen met het bedrag wat voor Legio is betaald. Voorts met een boete van 200-300%. De pijn en de wanhoop die aan gedupeerden is aangedaan met de wanprodukten die op de markt gebracht en met misleidende praktijken zijn verkocht begint onderhand niet te omvatten proporties aan te nemen, en ik ben bang dat er snel een doorbraak zal moeten komen voordat er echt ongelukken gaan gebeuren. Het is daarvoor erg belangrijk om goed zicht te krijgen op hoe de vork in elkaar steekt. En nu spreek ik voor mijzelf, u bijdrage helpt me daarbij enorm.

Nogmaals, hartelijk dank
B. van Norg

renee

Ongelezen bericht door renee »

heer blok,

dank voor al uw bijdragen van de afgelopen maanden

Gesloten