De AFM staat nu kennerlijk wel achter deze produkten.
Alle 350 klanten die in het verleden een vermogensrendementproduct hebben gekocht krijgen deze week een brief van AEGON.
AEGON vindt dat naar de normen van vandaag het product niet zo verkocht had mogen worden. Met alle klanten zal daarom de komende maanden gesproken worden over een eventuele regeling.
Vermogensrendement, een combinatie van aandelenlease en optiecontracten, werd door enkele tientallen tussenpersonen aangeboden.
De verzekeraar stelt dat een van zijn verzekeringsadviseurs de bedenker is van het leaseproduct. "Omdat we er bewust mee samenwerken, lopen we niet weg voor onze verantwoordelijkheid", aldus een Aegon-woordvoerder in de krant.
Het gaat om aandelenleasecontracten die via een remisier (tussenpersoon) afgesloten zijn en beginnen met contractnummer 46, 47, 48, 191 of 196. Deze contracten worden Conceptvermogen, Vermogensconcept, Vermogensrendement dan wel AEGON Optimum Vliegwielvermogen genoemd.
Bron: AEGON, 17 februari
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEGON vindt dat het produkt niet verkocht had mogen worden
Re: AEGON vindt dat het produkt niet verkocht had mogen worden
Aegon heeft nog niet toegegeven dat het product Labouchere nooit verkocht had moeten worden. Sterker ze hebben de hele handel verkocht. Aan Dexia.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 08 jul 2003 11:57
Re: AEGON vindt dat het produkt niet verkocht had mogen worden
Lees: 'Naar de normen van vandaag niet verkocht had mogen worden'.
Re: AEGON vindt dat het produkt niet verkocht had mogen worden
Hoe je het ook bekijkt het is een vreemd verhaal.
Ab S.
Ab S.
Re: AEGON vindt dat het produkt niet verkocht had mogen worden
hallo, el
Dit berichtije werd inderdaad een tijd geleden vermeld.
Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat de genoemde contractnummers ook daadwerkelijk bestaan. Wat denk jij?
En waarin zit het verschil tussen zo'n vermogensconcept en b.v. een vliegwiel. Gaat het hier niet in beide gevallen om een combinatie van aandelenlease en optiecontracten?
Dit berichtije werd inderdaad een tijd geleden vermeld.
Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat de genoemde contractnummers ook daadwerkelijk bestaan. Wat denk jij?
En waarin zit het verschil tussen zo'n vermogensconcept en b.v. een vliegwiel. Gaat het hier niet in beide gevallen om een combinatie van aandelenlease en optiecontracten?