Waren ze eind jaren 90 maar wat alerter geweest
AFM waarschuwt voor Amerikaanse vermogensbeheerder
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiële Markten (AFM) waarschuwt beleggers niet in te gaan op aanbiedingen van effectendiensten door E1 Asset Management uit New York.
De toezichthouder op de financiële markten zegt dat het Amerikaanse bedrijf in Nederland effectendiensten aanbied zonder vergunning. De AFM heeft bovendien meerdere klachten ontvangen over de agressieve wijze waarop E1 Asset Management personen in Nederland telefonisch heeft benaderd.
De AFM meldt overigens dat het bedrijf een rechtsopvolger is van Everest1, een oude bekende van de toezichthouder. Tegen dit bedrijf waarschuwde de AFM ook al in 2003.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Dow Jones Nieuwsdienst
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AFM waarschuwt voor Amerikaanse vermogensbeheerder
Re: AFM waarschuwt voor Amerikaanse vermogensbeheerder
EEN KWESTIE VAN VERTROUWEN!!!!!!
Beste mensen,
Als ik lees op dit Forum wat Gedupeerden e.a. allemaal ontdekken wat NIET deugd dan kan ik TROS RADAR feliciteren met dit Forum als schot in de roos!!!
Vele Schrijvers bewijzen hiermee niet dom te zijn [geweest] maar te veel vertrouwen te hebben gehad in personen, banken reclame,toezichthouders en last b.n.[leased] regering!!
Doorgaan dus met de rechtszaken tot aan het gaatje??
Vr gr
Pluutje
Beste mensen,
Als ik lees op dit Forum wat Gedupeerden e.a. allemaal ontdekken wat NIET deugd dan kan ik TROS RADAR feliciteren met dit Forum als schot in de roos!!!
Vele Schrijvers bewijzen hiermee niet dom te zijn [geweest] maar te veel vertrouwen te hebben gehad in personen, banken reclame,toezichthouders en last b.n.[leased] regering!!
Doorgaan dus met de rechtszaken tot aan het gaatje??
Vr gr
Pluutje
...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Impact,
Jij hebt niets meer te graaien!
Jij hebt niets meer te graaien!
...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Impact,
Het is te hopen voor jou dat de rechters niet bijziend zijn!
Het is te hopen voor jou dat de rechters niet bijziend zijn!
Aardig hoor die waarschuwing van de AFM. Maar wanneer begint de AFM nu eens waarschuwingen uit te delen tegen honderden tussenpersoonkantoren in Nederland die ook zonder AFM-vergunning werken. Kantoren die zich doorleuk met de advisering van concrete effectenproducten bezighouden, maar veelal slechts over een inschrijving als cliëntenremisier beschikken en niet over een VERGUNNING ingevolge de Wet Toezicht Effectenverkeer. Ook bij aandelenlease zijn honderden tussenpersoonskantoren in de fout gegaan.