| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afsluiten contract op basis van folder(geen tussen persoon)
-
dhr.a de croos
afsluiten contract op basis van folder(geen tussen persoon)
allemaal,van 1995 tot 1998 tussenpersonen waren er helemaal niet aanwezig""er bestond alleen een folder en adviseurs van legiolease"" als je om informatie vroeg kreeg je met veel aandringen een grafiek van de aandelen beurs waar je eigelijk niets aanhad.Dus veel lovende woorde en ze zeide kijk het bewijs is de beurs""en de beurs heeft altijd gelijk"".Als je een bank op belde gaf deze precies de zelfde info.Mijn vraag is namelijk dat hoeveel gedupeerde hebben via deze constuctie een contract afgesloten.De reden dat ik dit vraag is""ik heb nog een keer gekeken naar de uitzending 310303 hier in costateerde ik dat bruneel zei er zijn toch geen gedupeerde die alleen op basis van een folder een contract heeft afgesloten.Dus hij verwijst elke keer naar de tussenpersonen,want waar hij niet onderuit kon;was dat de folders misleidt waren.
-
jeanie
Re: afsluiten contract op basis van folder(geen tussen persoon)
contract afgesloten nav folder
is afgesloten dec 2000
is afgesloten dec 2000
-
Dineke
Ook ik heb ingeschreven op de veel belovende folder, dus ik heb nog nooit iemand gezien of gesproken.
Ik ga niet in op het aanbod van dexia mijn overeenkomst loopt af in 2004.
Op mijn overeenkomst staat dhr.in plaats van mevr., ik ben niet getrouwd. Dat heb ik wel doorgegeven maar ze hebben me nooit een nieuwe overeenkomst gestuurd. zou ik daar wat mee kunnen, wie kan mij raad geven.
Ik ga niet in op het aanbod van dexia mijn overeenkomst loopt af in 2004.
Op mijn overeenkomst staat dhr.in plaats van mevr., ik ben niet getrouwd. Dat heb ik wel doorgegeven maar ze hebben me nooit een nieuwe overeenkomst gestuurd. zou ik daar wat mee kunnen, wie kan mij raad geven.
-
yvonne s
Mijn man heeft ook alleen maar een foldertje gehad en daarop gereageerd.Er heeft ons niemand gebeld .contract juni 2002 afgelopen.
groetjes yvonne s.
groetjes yvonne s.
-
Bianca
Ik heb in 2000 ook contract afgesloten n.a.v folder. Ik heb deze folder overigens nog steeds.
-
john bob
contract afgesloten op 28-12-2000 zonder tussen persoon,
Alleen roos kleurige folders gekregen met de bekende gouden bergen,
Dus het moet zijn tussen 1995 - 2001.
Alleen roos kleurige folders gekregen met de bekende gouden bergen,
Dus het moet zijn tussen 1995 - 2001.
-
jeanie
bianca een vraagje aan jou.
was dat soms de folder van de winstverdriedubbelaar?
groetjes jeanie
was dat soms de folder van de winstverdriedubbelaar?
groetjes jeanie
-
Linda
Ik heb ook nav een folder 2 winstverdriedubbelaars afgesloten in September en November 2000.
-
Bep
Contract af gesloten in december 2000. Had folders ontvangen en werd daaran verschillende keren gebeld door Legio medewerker hoe mooi het product wel niet was. Het woord restschuld is nooit gevallen.......
Niets geen tussenpersoon alleen verkoper van Legio zelf.
Niets geen tussenpersoon alleen verkoper van Legio zelf.
-
b
"zo werd het verkocht."
stuurde je dit op dan was je de klos.
U ontving onlangs bericht over het Legio Feestplan Il. Bij deelname aan het Legio Feestplan II is een belastingvrije uitkering over 10 jaar van fl 175.265,86 of meer mogelijk. Graag willen wij ook fi laten profiteren van het Legio Feestplan Il. Daarom wordt u nogmaals in de gelegenheid gesteld uw aanmeldingsformulier op te sturen. De definitieve inzenddatum is vastgesteld op 25 mei 1998!
Het Legio Feestplan Ii is een uniek product. Met uw maandbedrag van bijvoorbeeld fl 250,- least u een pakket solide aandelen: ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Door de fiscaal aftrekbare rente en dividendontvangst kan uw netto investering natuurlijk aanzienlijk lager Ziin.
Na drie jaar wordt voor u berekend wat de gemiddelde procentuele koersstijging is geweest op uw aandelenpakket. Afhankelijk van deze koerastijging kunt u een aantrekkelijke korting op de leaserente krijgen. Deze korting geldt voor de resterende looptijd van zeven jaar. Wanneer uw aandelen in de eerste drie jaar gemiddeld 7.4% (of meer) per jaar zijn gestegen, betaalt u de laatste zeven jaar zelfs helemaal geen maand- bedragen meer!
Een paar voorbeelden (bil een maandbedrag van fl 250,-):
Gemiddelde koers- Korting op de leaserente Uw maandbedrag voor stijging aandelenpakket voor de resterende 7 jaar de resterende 7 jaar
2,0% 4,0% fl 182,43 5.0% 10,0% fl 81,08
7,4% 14,8% fl O,OO!
Leiden, 7 mei 1998
U ziet: vanaf gemiddeld 7,4% koersstijging per jaar (in de eerste drie jaar) hoeft u in de resterende zeven jaar helemaal niets meer te investeren. De gemiddelde stijging van de AEX-koersindex van eind 1987
t/m eind 1997 was maar liefst 18,2% per jaar. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar geven wel een goede indicatie.
Uw aandelenpakket kan na 10 jaar voor u worden verkocht. De belasting- vrije koerswinst is dan voor u. Bij een maandbedrag van fl 250.- en een jaarlijkse koersstijging van uw aandelenpakket van gemiddeld 18.2% ontvangt u maar liefst fl 87.632.93. Belastingvrij! Bij een maandbedrag van fl 500.- ontvangt u zelfs fl 175.265,86!
stuurde je dit op dan was je de klos.
U ontving onlangs bericht over het Legio Feestplan Il. Bij deelname aan het Legio Feestplan II is een belastingvrije uitkering over 10 jaar van fl 175.265,86 of meer mogelijk. Graag willen wij ook fi laten profiteren van het Legio Feestplan Il. Daarom wordt u nogmaals in de gelegenheid gesteld uw aanmeldingsformulier op te sturen. De definitieve inzenddatum is vastgesteld op 25 mei 1998!
Het Legio Feestplan Ii is een uniek product. Met uw maandbedrag van bijvoorbeeld fl 250,- least u een pakket solide aandelen: ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Door de fiscaal aftrekbare rente en dividendontvangst kan uw netto investering natuurlijk aanzienlijk lager Ziin.
Na drie jaar wordt voor u berekend wat de gemiddelde procentuele koersstijging is geweest op uw aandelenpakket. Afhankelijk van deze koerastijging kunt u een aantrekkelijke korting op de leaserente krijgen. Deze korting geldt voor de resterende looptijd van zeven jaar. Wanneer uw aandelen in de eerste drie jaar gemiddeld 7.4% (of meer) per jaar zijn gestegen, betaalt u de laatste zeven jaar zelfs helemaal geen maand- bedragen meer!
Een paar voorbeelden (bil een maandbedrag van fl 250,-):
Gemiddelde koers- Korting op de leaserente Uw maandbedrag voor stijging aandelenpakket voor de resterende 7 jaar de resterende 7 jaar
2,0% 4,0% fl 182,43 5.0% 10,0% fl 81,08
7,4% 14,8% fl O,OO!
Leiden, 7 mei 1998
U ziet: vanaf gemiddeld 7,4% koersstijging per jaar (in de eerste drie jaar) hoeft u in de resterende zeven jaar helemaal niets meer te investeren. De gemiddelde stijging van de AEX-koersindex van eind 1987
t/m eind 1997 was maar liefst 18,2% per jaar. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar geven wel een goede indicatie.
Uw aandelenpakket kan na 10 jaar voor u worden verkocht. De belasting- vrije koerswinst is dan voor u. Bij een maandbedrag van fl 250.- en een jaarlijkse koersstijging van uw aandelenpakket van gemiddeld 18.2% ontvangt u maar liefst fl 87.632.93. Belastingvrij! Bij een maandbedrag van fl 500.- ontvangt u zelfs fl 175.265,86!
-
b
vervolg
Ook u heeft gekozen voor het unieke Legio Feestplan 11. Het plan waartnee u tot 1 00%
korting op de leaserente kunt krijgen! In dtit gryal investeert u slechts 3 jaar en ontvangt over een periode van 1 0 jaar. En uw maandelijkse inleg is ook nog eens fiscaal aftrekbaar.
Met het Feestplan least u een pakket aandelen ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Na een looptijd van 3 jaar wordt de gemiddelde procentuele koersstij&g perjaar van dit pakket berekend. Vanaf een gemiddelde stijging
van 1 % per jaar krijgt u voor de resterende looptijd van 7 jaar een korting op de leaserente. Bij 7,4% stijging per jaar of meer bedraagt uw korting 14,8%. En dan betaalt u dus geen leaserente meer! Na 1 0 jaar wordt uw pakket aandelen verkocht. De belastingvrije koerswinst is voor u.
staat nergens iets over restschuld.
staat ook niet welk risico kan lopen.
dus de winnaar is dexia.
Ook u heeft gekozen voor het unieke Legio Feestplan 11. Het plan waartnee u tot 1 00%
korting op de leaserente kunt krijgen! In dtit gryal investeert u slechts 3 jaar en ontvangt over een periode van 1 0 jaar. En uw maandelijkse inleg is ook nog eens fiscaal aftrekbaar.
Met het Feestplan least u een pakket aandelen ABN-AMRO, ING, Koninklijke Olie en Unilever. Na een looptijd van 3 jaar wordt de gemiddelde procentuele koersstij&g perjaar van dit pakket berekend. Vanaf een gemiddelde stijging
van 1 % per jaar krijgt u voor de resterende looptijd van 7 jaar een korting op de leaserente. Bij 7,4% stijging per jaar of meer bedraagt uw korting 14,8%. En dan betaalt u dus geen leaserente meer! Na 1 0 jaar wordt uw pakket aandelen verkocht. De belastingvrije koerswinst is voor u.
staat nergens iets over restschuld.
staat ook niet welk risico kan lopen.
dus de winnaar is dexia.
-
Tamara
Viavia een folder gezien en ingevuld..... Geen adviseur , geen tussenpersoon, domdomdom, maar in elk geval was het me niet duidelijk waar het nou echt omging/ hoe het zat
-
Harry
Allemaal, wat Bruneel ook zei dat sommige regels wel misleidend waren, maar als je ze weer terugplaatste in het geheel dan weer niet.Eigenlijk moet lease verlies of pay back een taaldeskundige inhuren om eindelijk eens te weten of de folders nu wel of niet aanleiding gaven tot misleiding. Een voorbeeld als je tegen iemand zegt, je bent een ******* kan diegene naar de rechter stappen wegens belediging. Maar als je zegt ben jij een *******, dan kan de rechter hier niks mee.De zelfde tactiek gebruiken al die weekbladen zoals prive-story-weekend enz ook. mvg, Harry
-
dhr.a de croos
allemaal,valt eigelijke wel mee hoeveel mensen op deze manier een contract afgesloten hebben.
-
ben
zelfs geen folder ontvangen. Er was geen tijd meer te verliezen, volgens Legio, want er was sprake van een inschrijving met nog plaats voor enkele deelnemers. Legi stuurde gelijk een inschrijfformulier met een contract n waarbij er al aandelen voor mij waren gekocht en waarbij ik binnen 5 dg moest reageren anders zou de overeenkomst niet tot stand komen, tenzij Legio anders beslist.
Er is een recente uitspraak v/d hoge raad waarbij is bepaald dat algemene voorwaarden expliciet ter hand gesteld moeten worden en waarbij de bewijslast bij de verzender ligt. Is dit niet het geval dan is de overeenkomst nietig. Weliswaar kreeg ik een contract met algemene voorwaarden maar een folder zag ik nooit zodat ik me ook nooit vooraf een beeld heb kunnen vormen v/d produktgeaardheid en bij het contract onder tijdsdruk werd gezet . Op basis van deze omstandigheid heb ik nietigheid aangevraagd van mijn overeenkomst op basis van deze uitspraak v/d Hoge Raad.
Wie deelt deze ervaring met mij en kan iets zeggen over mijn juridische kansen ?
Er is een recente uitspraak v/d hoge raad waarbij is bepaald dat algemene voorwaarden expliciet ter hand gesteld moeten worden en waarbij de bewijslast bij de verzender ligt. Is dit niet het geval dan is de overeenkomst nietig. Weliswaar kreeg ik een contract met algemene voorwaarden maar een folder zag ik nooit zodat ik me ook nooit vooraf een beeld heb kunnen vormen v/d produktgeaardheid en bij het contract onder tijdsdruk werd gezet . Op basis van deze omstandigheid heb ik nietigheid aangevraagd van mijn overeenkomst op basis van deze uitspraak v/d Hoge Raad.
Wie deelt deze ervaring met mij en kan iets zeggen over mijn juridische kansen ?
-
JoopB
In die tijd (begin 2000) viel er elke week wel een aanbieding van deze producten in de bus. Ook ik heb gereageerd naar aanleiding van een folder. Ik kreeg ook nog een CD met kernachtige teksten erop met muziek uit de jaren '70-'80. Ik vond hem laatst en werd toen zeer kwaad om de teksten die erop vermeld zijn. Stelletje schooiers. dat zijn het.
JoopB
JoopB
-
Ineke
Heb wel degelijk alleen op folder deelgenomen in november 1997.Toen dit afliep in 2000 heb ik een brief ontvangen met het dringende advies om weer in te leggen.Er wordt nergens gesproken over de kans zo´n hoge schuld.Alleen maar positieve berichten.
-
Geert
Ben,
Bij mij is het precies zo gegaan. Ik reageerde in 1999 op een advertentie in de Telegraaf van legio en kreeg prompt 2 contracten van de winstverdriedubbelaar opgestuurd. 1 daarvan moest ik binnen 5 werkdagen ondertekend terugsturen als ik mee wilde doen. In de begeleidende brief stond dat er voor mij al voor dik 7000 gulden aan aandelen ING, ABN en Ahold waren gekocht op de beurs en dat terwijl ik alleen maar om meer info vroeg!
Die brief heb ik gelukkig bewaard, want daar stonden behoorlijk misleidende teksten in als: "in 3 jaar is uw winst dus letterlijk verdriedubbeld" en "u gaat 3 zeer interssante jaren tegemoet"
Bij mij is het precies zo gegaan. Ik reageerde in 1999 op een advertentie in de Telegraaf van legio en kreeg prompt 2 contracten van de winstverdriedubbelaar opgestuurd. 1 daarvan moest ik binnen 5 werkdagen ondertekend terugsturen als ik mee wilde doen. In de begeleidende brief stond dat er voor mij al voor dik 7000 gulden aan aandelen ING, ABN en Ahold waren gekocht op de beurs en dat terwijl ik alleen maar om meer info vroeg!
Die brief heb ik gelukkig bewaard, want daar stonden behoorlijk misleidende teksten in als: "in 3 jaar is uw winst dus letterlijk verdriedubbeld" en "u gaat 3 zeer interssante jaren tegemoet"
-
dhr.a de croos
allemaal,dit is nou iets waar dexia zo bang voor is,het niet kunnen afschuiven op de tussenpersonen;maar inzien dat ze wel degelijk fouten zijn gemaakt in de organisatie.
-
ikke
Ook wij hebben drie contracten afgelsoten op basis van de reclame folders! 2 winstver3dubbelaars en 1 kortingkado!