LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afstand doen van rechten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
christina

Afstand doen van rechten

Ongelezen bericht door christina »

Beste,

Ik ben (zoals de meeste, maar die durven hier niet meer te komen :roll: ) meegegaan met het Dexia aanbod. Hier ben ik persoonlijk blij mee, want het heeft me veel rust gegeven. Ik deed dit , daar de maandelijkse inleg niet bijzonder hoog was, maar het totaal bedrag aan schuld wel teveel was. Al vind ik zeker dat Labouche indertijd een ondeugdelijk produkt aan mij heeft verkocht, het jaren lang wachten op rechtzaken en in de stress zitten was het mij niet waard om niet mee te gaan met het Aanbod.

Toch vind ik dat ik ben gemanipuleerd, om afstand te doen van mijn rechten. Ik weet: Ik heb er zelf voor gekozen, maar zag weinig ander perspectief. Ik heb het maar voor lief genomen. Maar als achteraf blijkt dat zij juridisch fout zitten, dan is dat toch gewoonweg zo?

M.a.w. is deze constructie van Dexia, juridisch waterdicht?

Ik weet dat er velen uit wanhoop zijn meegegaan met dit aanbod. Ze zagen geen andere mogelijkheden, zodoende vind ik dat er manipulatie in het spel is, door mensen te verplichten afstand te laten doen van hun rechten. Als je wettelijk in overtreding blijkt te zijn, kan je dat toch niet door een handtekening goed praten? Of heeft deze handtekening dan echt meer zeggenschap?

Is er hier jurispendentie over? Is iets soortgelijks vaker gebeurd? Of is dit aan te vechten, met een goede kans op slagen.

Spreek mijn waardering en respect uit voor een ieder die zwaar in de stress zit, maar niet mee wil gaan met het "Aanbod", vanuit een principe kwestie.

JOOST1

Re: Afstand doen van rechten

Ongelezen bericht door JOOST1 »

ER IS GENOEG VOOR GEWAARSCHUWD JE KON OP 5 VINGERS NATELLEN DAT DIT EEN NOODSPRONG VAN DEXIA WAS.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

inmiddels ken ik iemand die en het aanbod en de hh clausule heeft getekend! hij is dus nu blijkt net zo nat ,sterker natter! want hij moet toch betalen(kan amper € 25 p.m missen) 12 jaar lang!

geertz0rz

Ongelezen bericht door geertz0rz »

Mensen die Dexia aanklagen vind ik echt zielig. ALs ze een dikke winst zouden hebben had je ze niet gehoord. Dat je met beleggen kunt verliezen, is bekend. Het lijkt me logisch dat je met een restschuld kunt blijven zitten als je met geleend geld belegt. De enige schuldige die er is ben je zelf. Je hebt gewoon pech gehad om op het verkeerde moment in te stappen. Schuif die schuld maar niet op Dexia af.
Ook toen was al verplicht om bij dergelijke producten te vermelden dat prognoses niet kunnen worden gegarandeerd en dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst.

Dat is mijn mening. En nee, ik ben geen medewerker van dexia... gewoon een scholier.

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

een scholier die nog niet is uitgeleerd?

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Een scholier met een gebrek aan levenservaring.

Advies aan de scholier, verdiep je eens ergens in, voordat je gaat posten.

Su6 met je opleiding.

Mazzeltov;

Ralph

Voor Christina,

Dapper van je meid om toch hierover te praten/posten.
Kan mij goed voorstellen waarom je hiervoor gekozen hebt.
Onthoud dat Pay-Back, voor zover je hier al, nog geen, lid van bent, hiermee druk doende is. Wie weet bied dat perspectief.

elende

Ongelezen bericht door elende »

Beste Christine stuur een Aangetekende brief aan Dexia met de mededeling dat je met het "'mes op de keel"' ingegaan bent op hun voorwaarden ( i.v.m voorkoming van stress enz.) stuur deze ook naar DSI en AFM en wordt desnoods lid van een stichting(PAY-BACK??) en stuur daar ook een kopie bief naar toe. Wellicht dat je, als e.e.a. gunstig uitpakt voor de gedupeerden, je altijd kan laten zien dat je toch een protest/klachtbrief hebt gestuurd.

El

Richard de Wind

Ongelezen bericht door Richard de Wind »

Uit telefonisch contact met dexia en deurwaarders blijkt die hele
HardHeids clausule gebakken lucht te zijn.
Je hoort er nooit weer wat van, maar ze hebben wel mooi je handtekening.

En daarbij heb ik nog niemand gehoord wiens aanvraag is gehonoreerd.
Mijn idee; Wacht rustig de deurwaarder af en regel daar iets mee.
Met behoud van rechten.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Een vriend van mij heeft de aandelen overgekocht.
Hij kreeg vorige week een brief thuiis van Legio Lease
die hem feliciteerde , want hij had 17% winst gemaakt
op zijj aandelen.
Hij blij.

Ja, wat moest hij anders oordeelde hij.
Ik kende hem toen nog niet,
maar zal hem alsnog op de hoogte brengen
van de alternatieven.
Helaas staathij nu minder sterk, maar door
het dwingen van legio was het voor hem de beste oplossing.

Gesloten