Hallo,
Mijn contract liep in mij af en ik word geacht nog €.22.000 te betalen. Dat wordt dus mijn faillissement als dat zo doorgaat.
Ik heb nu twee brieven verstuurd en nog steeds niet betaald, maar verwacht, dat de druk en dreiging bij de volgende brief wel opgevoerd zal worden. Los daarvan ben ik op iets anders interessants gestuit.
Dexiabank vertikt het in een schrijven aan mij, om wat aan het 'debacle Ahold' te doen. Dat geintje, waarbij Ahold gefraudeerd heeft, heeft mij op papier zo'n €.3.300 gekost. ( Letwel; ik ga er hiervan uit, dat ik legiolease in eerste instantie onder protest zal moeten betalen en het afhankelijk van de bui van de rechter en advocaten en pers is, wat ik daar van terug zie.)
-Dexiabank schrijft:"Op grond van de effectenlease-overeenkomst is Dexiabank juridisch eigenaar van de door u geleaste aandelen. Het economische belang ligt echter bij u. Als u van mening bent dat er met betrekking tot de situatie omtrent Ahold actie ondernomen moet worden, ligt dit dan ook op uw weg. Wij achten ons daar niet toe gehouden."
-De juridische afdeling van Ahold schrijft me zich niet aansprakelijk te voelen(!) en de vereniging voor effectenbezitters zegt dat wij niets kunnen doen, omdat we de aandelen niet in ons bezit hadden, maar in lease hadden.
Dat betekent dat Ahold straffeloos heeft kunnen frauderen, in ieder geval bij iedereen die ahold aandelen geleast heeft via Legiolease!!! Het aandeel Ahold knalde in 1 dag zo'n 10 euro naar beneden. Dexiabank heeft geen maatregelen genomen en wij konden geen maatregelen nemen, omdat we aan een contract gebonden waren.
Ik heb Dexia bank vervolgens geschreven, dat ik het niet begrijp, dat ze daar namens de duizenden gedupeerden niets aan doen. Het zou voor hun zaak toch wat goodwill naar ons gedupeerden en de pers kunnen zijn, alsmede zou het hun eigen schade, mochten ze 'onze rechtzaak' verliezen wel eens met 15% kunnen verminderen!
Ik denk dan ook, dat iedereen met Ahold aandelen, zich tot Dexia moet richten met de vraag wat ze van plan zijn daar aan te gaan doen! Misschien een extra werkgroep? Wie voelt zich geroepen?
Het gaat hier volgens mij niet eens om het geld, maar meer om het principe, dat je als leaser van aandelen dus rechteloos en machteloos blijkt te zijn en dat de Dexiabank waar je mee in zee bent gegaan daar niets mee doet en je dus als client zomaar €. 3.000 lichter gemaakt kunt worden doordat in Amerika iemand van Ahold de boel opzettelijk belazerd en met de cijfers fraudeert. En dat dan vervolgens Ahold vrijuit gaat en zelfs fiks geld aan ons verdiend heeft met deze handeling.
Of zie ik dat verkeerd?
Dirk
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AHOLD Aandelen
Re: AHOLD Aandelen
Had je toch al geplaatst bij Sandra
Pure verspilling zou Karin zeggen.
Anmereto
Anmereto
-
saskia
Je hebt groot gelijk met dat gedoe van Ahold, ik heb helaas ook die waardeloze aandelen van Ahold. Ik was al van plan om een goed brief te schrijven naar dexia en ahold. Het is toch belachelijk dat wij er voor moeten opdraaien. Ik vind dat ahold ook verantwoordelijk is, ik ga er zeker achteraan.
-
Maarten
Vanwege relevantie verwijs ik hier even naar de topic:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... sc&start=0
Ik hoop dat het werkt
groet Maarten
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... sc&start=0
Ik hoop dat het werkt
groet Maarten