LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] allround sparen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Pieter

Re: allround sparen

Ongelezen bericht door Pieter »

Pay-Back is in oprichting.
Ik zelf heb me erbij aangesloten.
Hun aanpak bevalt mij goed. Tenslotte heeft de consument het laatste woord ook al lijkt het er nu op dat we aan de verliezende kant staan.
Naast Pay-back ben ik ook aangemeld bij Leaseverlies.
Pay-back heeft naast werken aan schadeloosstelling ook de taak op zich genomen om in de toekomst dit soort exessen te voorkomen.

Wij hebben het All round Effect ook met AEX certificaat.
Het lijkt erop dat alle producten van Bank Labouchere allemaal het zelfde zijn.

Zover ik weet is als Dexia of consorte failiet gaan staat de nederlandse bank garant voor de schuldeisers. Of ik moet het in mijn leken logica mis hebben.

Mvg Pieter

corry

Ongelezen bericht door corry »

hoi allemaal
nou met het allround sparen heb je wel degelijk een schuld.
heb eens gebeld met die man en gevraagd hoe het nu zat.
nou veel bla bla en gewoon wachten de beurs trekt nog wel aan en ik heb zelf ook het spaarplan en ik maak mij nog niet echtzorgen jaja
maar ik wilde wel eens weten hoeveel wij dan al hadden gespaard :)
nou 3 jaar a € 113 =+- €4070 en een schuld van € 4600 en een beetje als we nu stoppen .
toch wel gezellig hoor achteruitsparen :(

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Uit al het bovenstaande blijkt toch wel dat het in en in triest is dat de mensen eigenlijk niet weten wat ze nou hebben gedaan bij het afsluiten van het contract.

Oorzaak: SCHANDALIGE VOORLICHTING ADVISEURS!!!!

corry

Ongelezen bericht door corry »

en zelfs nu nog volhouden dat het een goed product is en dat het wel weer goed zal komen
en dan ook nog zeggen nou mevrouwtje ik heb zelf ook een paar producten en ik maak mij niet zoveel zorgen het komt wel goed
nou ik moet het nog zien hoor

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Zoals al vermeld staat ergens in deze topic is Allround Sparen een Spaar Select produkt. Het is echter gelijk aan de AEX Plus van Labouchere. Labouchere verzorgd dus ook de produkten van Spaar Select. In dit produkt zit een rente en een aflossingscomponent.

Joost

Ongelezen bericht door Joost »

Ik ben ook de 'trotse' eigenaar van 2 Allround Effect

paketten. Om het een en ander te verduidelijken zal ik

voor 1 pakket de precieze structuur hieronder proberen

uiteen te zetten (mijn 2e pakket is precies hetzelfde):

Het AEX Plus Effect heeft een minimale looptijd van 5

jaar en een maximale looptijd van 20 jaar.

Op het certificaat (AEX Plus Effect) staat het volgende

vermeld:

---
Hoofdsom: € 10.638,11
Beginkoers: 724,64
Begindatum: 06-09-2000
---

Op het bijgaande Allround Effect Maandbetaling (de

effectenlease overeenkomst) staat het volgende vermeld:

---
Rentepercentage 0,96 %
Hoofdsom: € 10.638,11
Totaal te betalen rente: € 16.588,69
Totaal overeengekomen leasesom: € 27.226,80
---

Mijn maandtermijn bedraag € 113,44. Als je dit

vermenigvuldigt met 12 x 20 dan kom je precies uit op €

27.225,60. Afrondfouten daargelaten komt dat dus precies

overeen met de totale leasesom. Het klopt dus dat je na

20 jaar alles hebt terugbetaald, nl de rente en de

hoofdsom.

In die maandelijkse termijn zit dus een stukje aflossing

en een stukje rente.

Omdat iedere maand de hoofdsom afneemt (je lost tenslotte

een deel af), neemt dus de te betalen rente af en gaat er

dus iedere maand een beetje meer naar de aflossing en een

beetje minder naar de rente.
Ik heb dit even in een excel sheet gezet en het komt

inderdaad na 240 termijnen ongeveer uit op een restant

hoofdsom van € 0,00. Dit pakket is dus inderdaad een

variant waarbij je geen restschuld hebt. (En daarom geld het dexia-aanbod ook niet).
De som van de totaal te betalen rente blijkt ook te

kloppen.

Kortweg gezegd moet de AEX de volgende stand hebben om

kiet te spelen:

Na 5 jaar (per 06-09-2005) op 1132.
Na 10 jaar (per 06-09-2010) op 1484.
Na 15 jaar (per 06-09-2015) op 1750.
Na 20 jaar (per 06-09-2020) op 1863.

De stand na 5 jaar is natuurlijk het meest interessant

omdat je het produkt na 5 jaar boetevrij mag beeindigen.

Een stand van 1132 over 2,5 jaar lijkt me echter niet

bepaald realistisch.
Over de standen over 10, 15 en 20 jaar kan je natuurlijk

nog niets zeggen, want daar is echt niets zinnigs over te

zeggen.

N.B. Bij het AEX Plus Effect wordt de jaarlijks uitgekeerde divident opnieuw geinvesteerd in AEX Plus Effect certificaten. Dit is in bovenstaande berekening niet meegenomen.

Ik wil toch nog even kwijt dat ook ik nu pas achter de werking van dit pakket kom. Het enige dat de Spaarselect adviseur vertelde was de grootte van de gouden bergen aan het einde van de horizon. Over een slecht verloop van de AEX (of zelfs negatief verloop) werd met geen woord gepraat.

Pikant detail: ik ben ingestapt op zo'n beetje het hoogste punt van de AEX, nl +/- 708. Ik kan me nog herinneren dat de adviseur zei (toen de AEX nog net onder de 700 stond): "700 is een psychologische grens, als hij er eenmaal boven is geweest, gaat het hard". Hij kreeg nog gelijk ook... het ging erg hard... naar beneden.

Groeten,

Joost

RichyRich

Ongelezen bericht door RichyRich »

Gewaardeerde mede-dupeerden,

Het zal jullie niet verbazen, dat óók ik het slachtoffer ben van de praktijken van snelle verkopertjes van SpaarSelect en heb me een allround sparen pakket aan laten meten. De nadruk zou in mijn geval moeten liggen op het sparen, maar vooralsnog levert mijn maandelijkse storting van 113 euro alleen frustratie en een schuld op. Nu moet ik niet liegen, ik heb ook nog een boekje over Gianni Romme gekregen...

Ik denk niet dat het relevant is om mijn verkoopgesprek hier te melden. Allen hebben te maken gehad met oneerlijke verkopers die zelfs op heel directe vragen c.q. opmerkingen ('Ik wil minimaal m'n eigen geld terug na 5 jaar...') zonder blikken of blozen een onjuist of misleidend antwoord gaven.

Ik heb me een 1,5 jaar geleden aangemeld bij de Stichting Leaseverlies, maar los van een aantal emailnieuwsbrieven is het stil omtrent deze club geworden. Iemand dezelfde ervaring?

Ik heb de discussies met betrekking tot het 'leed' dat ons is aangedaan zijdelings gevolgd en maar even rustig afgewacht wat de uitkomsten van alle petities, tv-uitzendingen en inspanningen van stichtingen etc. zou zijn. Echter, mijn 'einddatum' komt in zicht en begin me zo langzamerhand toch af te vragen wat wijsheid is in deze...

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als iemand die wellicht wél uitvoerig met deze zaak is bezig geweest, mij kan adviseren c.q. bijpraten over de status van Allround Sparen in het geheel.

Bij voorbaat dank en sterkte / succes met jullie 'lucratieve' pakket en het vechten tegen deze geldwolfen!

Met vriendelijke groet,

Richard

Gesloten