LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] antwoord van GGN op mij brief

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Ragrin »

Nadat ik de eerste zeer dure aanmaning van GGN onlangs mocht ontvangen, stuurde ik hun een brief waarin ik vermelde dat er geen contract meer bestaat, daar mijn vrouw deze vernietigde.
Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

In antwoord op uw schrijven in bovengenoemde zaak willen wij u het volgende mededelen.

Dexia Bank Nederland N.V. deelt het volgende mede met betrekking tot artikel l:88 Burgerliik Wetboek:

"Voor effectenlease-overeenkomsten is het niet noodzakelijk dat de echtgeno(o)t(e) meetekend. Hetzelfde geldt voor geregistreerde partners. De wet (artikell:88 BW) verlangt voor bepaalde rechtshandelingen de toestemming van de echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner van de persoon die de handeling verricht. Tot die rechtshandelingen behoort niet het aangaan van een effectenlease-overeenkomst. Artikell :88 BW vereist in bepaalde gevaUen de toestemming van de echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner voor het aangaan van een overeenkomst van koop op afbetaling. Effectenlease-overeenkomsten zijn echter geen overeenkomsten van koop op afbetaling in de zin van de wet. Reeds daarom is artikell:88 BW niet van toepassing. Bovendien heeft het artikel naar onze mening aUeen betrekking op overeenkomsten van koop op afbetaling van zaken. Een "zaak" is juridisch een stoffelijk, materieelobject. Effecten zijn geen stoffelijke objecten, maar rechten. Ook om die reden is artikell:88 BW dus niet van toepassing. Deze uitleg is door drie gezaghebbende hoogleraren op het gebied van het personen- en familierecht bevestigd. De door u met ons gesloten effectenlease-overeenkomst(en) zijn naar onze mening dan ook niet op grond van artikell :88 BW aantstbaar. "

Zoals te doen gebrui8kelijk willen ze weer antwoord binnen 5 dagen. Is zoiets wettelijk vastgesteld vraag ik me af.
Nu heb ik even geen passend antwoord voor handen, daar mijn juridische kennis zeer beperkt is.
Beste Sara, Pieter of een ander, die jridisch onderlegd is, welk bericht kan ik ze het beste doen toekomen. De tijd dringt, en ik vermoed dat vele gedupeerden met jullie antwoord geholpen zullen worden. Alvast bedankt, Ragrin.....

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Meisje »

Het antwoord van Dexia is al bekend zie vorige topics. De mening van EL staat hier haaks tegenover. Sara is het er ook mee eens, dat contracten buite rechten vernietigd kunnen worden.



Denk je dat EL,de Consumentenbond en de VEB gezamenlijk voor niets een proces tegen Dexia aangespannen hebben.



Het woord is dus aan de rechter en voor de rest laat je niet bangmaken, door Dexia.

Groeten,

Marloes.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door aert0001 »

Tja Ragrin,
zoals Marloes aangeeft, zo is het,
nogmaals en dit ten overvloede: Dexia is NIET degene die zoeits kan of mag bepalen, voor dit soort meningsverschillen is een rechter de aangewezen autoriteit.
Dexia, samen met zijn 3 professoeren kunnen hierin hoogstens een eigen mening verkondigen, net als de gedupeerde dat trouwens doen.
Tot het moment dat een rechter over de toepasbaarheid v.h. artikel zijn wijsheid heeft laten schijnen blijft het dus gewoon toepasbaar.
Het spelletje Ja-nee is niet van belang.

Ton

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Ragrin »

Alvast bedankt voor dit hart onder mijn riem stekende antwoord.
Nee, bang laten maken doe ik niet. Ik houd voet bij stuk.
Betalen onder prostest en met behoud van recht doe ik evenmin, daar zoals zoveel op dit forum beschreven is je dan maar af moet vragen nog iets van ons geld terug te zien wanneer de rechter in ons voordeel beslist. Ik wil de GGN toch een goed sluitend antwoord geven alwaar ze het weer een poosje kunnen doen, en liefst enigszins jurisisch onderlegd, bij deze alsnog de vraag aan bijvoorbeeld Sara, wat ik en vele met mij in dit stadium het beste kunnen doen, bedankt, Ragrin

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ragrin, goed van je, de enige en juiste visie.
Wat je nu moet doen; Je kunt nogmaals hetzelfde herhalen en herhalen en je af blijven vragen, is het nu dan duidelijk voor Dexia.

Je draait rond en rond, ja,nee, ja nee, wat zou je hen nog mee willen delen? Je standpunt hierin is duidelijk, Dexia GGN en Dexia begrijpen het nog niet goed, de bal ligt bij Dexia, jammer voor GGN, helaas de vordering bestaat niet, in ieder geval niet nu op dit moment, eerst de rechter dan weer contact.

Misschien wilt Sara er nog op in gaan, maar Sara is ook zoals zij zelf terecht zegt géén grammofoon plaat.

Ik hoop dat je er iets mee kunt,

groetjes Ton

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Ragrin,

Sara heeft al eens een conceptbrief als reactie op argumenten van GGN opgesteld. Volg deze link voor een kopietje ervan (vierde bericht):

http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=9753

Op http://www.pay-back.nl staat een mooie brievenbibliotheek, misschien een goed idee om deze brief toe te voegen.

Groeten,

Patrick

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Ragrin »

Hoi Ton, jawel ik begrijp wat je bedoeld. Ik wil aleen enige discussie via briefwisseling met de "tegenpartijen"op gang houden, daar de incassokosten gierend uit de hand lopen. In mij geval over een z.g. restschuld van € 6875,61 al een bedrag van €663,00 zonder BTW. En rente doorberekening van € 219,18.
Ik stuurde die dus retour aan GGN met mijn begeleidende brief die ik eerder poste in dit forum.
Je hebt gelijk het is een visuele circel, en concludeer uit je bericht dat schrijven even geen zin heeft. Wat ik doe is een tweede aanmaning afwachten, deze retour stuur, met een kort bericht dat hun brief aan mij slechts de mening van Dexia is maar zeker niet de onze volgens het Nederlands Burgelijk Rechtboek en processen afwacht van de bekende stichtingen alwaar we bij aangesloten zijn. En pas nadat een rechter in deze zaak zijndefinitieve uitspraak gedaan heeft.Is dit wijsheid??
Bedankt, Ragrin.....

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dank aan Patrick, heel attent.

goetjes checking out, Ton

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Ragrin »

Bedankt Patrick, dat zal ik zeker doen. We moeten met ons allen zo sterk mogelijk blijven staan in het niet betalen van deze zeer "stinkende" contracten tenslotte..... Ragrin.....

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Hannes »

Oh ik dacht dat Meisje als eerste je een goed antwoord gaf :!: Dan bedank ik haar maar namens jou. Meisje bedankt. :D

Hannes

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: antwoord van GGN op mij brief

Ongelezen bericht door Margriet »

Patrick die brief heb ik vandaag aangetekend opgestuurd{Eega},hopelijk laten ze ons nu even met rust.Groet Margriet.

Gesloten