LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NRC, 14 januari.......

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ruud

Re: NRC, 14 januari.......

Ongelezen bericht door Ruud »

Beste hiele for president/ pieter, dat is ook wat en die andere "valse" namen waaronder je post.

De beschuldigingen die u tegen Dhr. L. Blok spuit vind ik zeer onterecht en erg aanvallend op de persoon zelf gericht.
Hij heeft mij en ook vele andere mensen op dit forum al tal van keren geholpen met advies en tips.

Van u heb ik naast wat opspuiende teksten nog niks gelezen wat de mensen hier op dit forum zouden kunnen helpen.

Dus als er 1 persoon hier beter niks meer kan schrijven, dan bent u het wel en zeker niet Dhr. L. Blok.

En ik betaal liever iedere maand mee aan iemands WW of WAO uitkering (zeker als hij hier een goede reden voor heeft), dan dat ik iedere maand 100 euro moet afdragen aan jullie (dexia) en mederwerkers.

Want als de "(ex)klanten" de leasebedragen/ rentetermijnen stopt met betalen, dan zul jij dat ook merken.
Dan mag je blij zijn als je over 1 a 2 jaar nog bij dexia werkt.

En als je dan op straat staat denk je: zo'n zuivere koffie is het niet als ze 1) een groot deel mensen hun geld moeten terugbetalen) en 2) ze 30% van het personeel de straat op jaagt.

Zoals jij nu praat heb ik dat ook gedaan toen ik nog werkzaam was bij een soortgelijke aanbieder, maar ben nu wel eerlijk en oprecht. En moet dan eerlijk bekennen dat ze van het gebrek aan kennis bij de klanten vies misbruik hebben gemaakt.

Tuurlijk zijn er ook mensen uit eigen initiatief ingestapt in deze aandelenleasecontructies maar bij een groot aantal mensen zijn ze met allerlei smoezen en misleidend reclamemateriaal erin gepraat worden.

Veelal nooit op de risico gewezen worden etc. etc.

De mensen hadden zelf ook beter moeten uitkijken en pas na onderlezing van het contract moeten tekenen. Maar een adviseur mag best enkele zaken benadrukken en hun persoonlijk op de risico's wijzen.

Dan kwam hij vandaag de dag ook nog graag voor advies langs, maar bij die mensen waarbij het mis is gegaan worden wordt nu niet meer langsgegaan.

Je bent vrij om dit tegen te spreken maar ik heb het zelf meegemaakt dat het in de prakijk echt zo gebeurde.

Nu moeten deze mensen alsnog naar de bank om hun fin. huishouding weer op de rails te krijgen, en zijn ze erachter dat het geen adviseurs waren maar VERKOPERS!

Eenmaal getekend, dus voor de adviseur omzet binnen-> adviseur nooit meer te bekennen.

Degene die me niet gelooft-> bel dexia, spaar select, aegon (spaarbeleg) maar op om je huidige spaarplannen te bekijken.
Het eerste wat ze doen is bekijken of je nog fin. ruimte hebt voor nieuwe (verbeterde) producten.
Wanneer ze zien dat je dit niet hebt zullen ze je vragen proberen tel. te beantwoorden en tenzij je niet (letterlijk) aangeeft dat je iets nieuws wilt sluiten komen ze niet langs.
Want langskomen kost geld-> auto (benzine), tijd(=geld) etc.

Dit is wel commercieel maar niet sociaal en klantenbindend.

maar goed wie ben ik?

m.v.g. Ruud

janh

Ongelezen bericht door janh »

Het leek mij correct om jullie te laten weten dat ik mijn reactie op het stuk van dhr. Hiele vandaag naar de NRC opgestuurd heb. Nu maar afwachten of ze hem plaatsen.
mvg.
Janh

jos

Ongelezen bericht door jos »

Janh

Ik heb geen abo op het NRC. maar zet het voor onze info svp ook hier even.
En Hiele als je een hypo afsluit wordt je fin. helemaal binnenste buiten gekeerd en weet de verstrekker wat voor risico hij loopt, onze hypoadviseur legde de verschillen tussen een bel hypo en spaarhypo netjes uit incl alle risico's en voordelen van beide maar het was hem uiteindelijk een zorg omdat hij per contract betaald werd en niet per soort contract. Dus van misleiding en cold-selling was in dit geval totaal geen sprake, allemaal dingen die de "verkopers" van LL wel deden en daarom een stuk zwakker staan. Misselijke vent.

Jos

bram

Ongelezen bericht door bram »

Maarten,
Ik ben zeer onder de indruk van je commentaar. Echt voor mij de spijker op de kop

Ik wil je vragen om je commentaar ook in te dienen bij het forum van de NRC

hartelijk dank en vriendelijke groet
bram van norg

Gesloten