LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dick wordt conducteur, dan kan hij zoveel wisselen als hij wil :wink:

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door JL »

JH voorzichtig zijn nu want andre leest ook mee 8)

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door JH »

haha dat is een goeie. Als hij danmaar niet vergeet op zijn fluit te blazen zodat de trein op tijd vertrekt want die vertragingen bij het spoor moeten nu ook maar eens afgelopen zijn.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door JH »

ach JL er zullen nog wel meer van die zogenaamde "wezels" stiekem mee lezen ! Ik word er niet warm of koud van.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door JL »

Daar gaat Dexia binnenkort wat aandoen !! Ik ook niet meer dat krijg je met ervaring :D :)

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door JH »

het kwartje is nu pas gevallen, JL dat Andre meeleest, dat heb je met die omgebouwde muntautomaten. Alles werkt trager helaas

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Piet »

Ook op de website van de SP kunnen we onze mening en steun geven over het voorstel van Agnes Kant om een fonds op te richten voor aandelenlease gedupeerden.
Ga naar : http://www.sp.nl/interact/guests/ schrijf een stukje en steun het voostel van de Sp.

Op 30 juni wordt o.a. dit voorstel besproken tijdens het debat met minister Zalm.

Groeten,

Piet

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door kwast »

Een fonds voor aandelenlease gedupeerden? Goed idee! :? Laten we heel Nederland gewoon betalen voor die paar honderdduizend mensen die $-tekens in hun ogen kregen na een kletsverhaal en zonder nadenken hebben getekend. :shock: Ga geld halen bij Dexia, Aegon, de toenmalige verkopers enzovoorts maar val 'normale' Nederlanders er niet mee lastig. Oplettende mensen worden dan de dupe van mensen die doen zonder denken, te belachelijk voor woorden!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Onze regering is in gebreke gebleven door eind jaren negentig niet in re grijpen toen Aegon/La Bouchere/Dexia ontoelaatbare contracten aan de man bracht.

De regering wordt door gedupeerden dus deels terecht verantwoordelijk gehouden voor hun verlies.

Of het juist is dat de regering hun fout nu wilt herstellen door ALLE burgers hiervoor op te laten draaien is een goeie vraag.

De 2de kamer is ervoor om de regering te controleren, nu maar ook jaren 90, die heeft dus ook boter op haar hoofd. Als die echter om een fonds of iets dergelijks vraagt doet ze dat namens het volk, dus namens alle burgers.
Zo zit onze democratie in elkaar. Vandaag betaalt Jantje voor Pietje en morgen andersom.
O.D.

Michiel Luidens

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Inderdaad waarom zou de voorzichtige burger die ervoor koos zijn geld veilig op een spaarrekening te laten moeten betalen. De leasebeleggers kunnen beter degenen die wel torenhoge winsten geboekt hebben bij eerdere contracten of de vereniging van effectenbezitters aanspreken. Maar de solidariteit zal in deze hoek wel ver te zoeken zijn. Er zijn zelfs mensen op dit forum zoals Bernts Eman die schaamteloos toegeven behoorlijke winsten behaald te hebben en nu toch hun hand ophouden voor schadevergoeding.

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door mali »

Het waren voorzichtige burgers die veilig belegde en de verzekering van "deskundige" adbviseurs van SpaarSelect kregen dat er geen risico's aan verbonden zaten. Als deze voorzichtige burgers goed waren voorgelicht, haddden ze hun spaarcenten inderdaad op spaarrekeningen laten staan. Geen enkele gedupeerde is naar de bank gestapt met de vraag: mag ik een lening om mee te beleggen?
Nee, juist deze voorzichtige spaarders zijn in hun huizen opgezocht door de bank. Waarm kon de bank dit doen? Omdat de politiek daar geen regels tegen maakte. Dus is de politiek mede-verantwoordelijk. En zo werkt dat nu eenmaal in een samenleving.
Als men jouw redenering volgt zouden niet-rokers niet betalen aan de ziektekosten van een roker, zouden kinderlozen niet hoeven mee te betalen aan de kosten van andermans gehandicapt kind, of aan de bewaring van gevangenen. Men heeft immers zelf gekozen om te roken, kinderen te krijgen of een delict te begaan. Dus iedereen die een andere keuze heeft gemaakt hoeft niet mee te betalen aan de gevolgen daarvan.
Klopt het dat jij zo denkt?

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door hoffie »

iedereen die niet nadenkt, als er je 3 tot 4 keer de opbrengst in het vooruitzicht wordt gesteld t.o.v. een normale spaarrekening kan op zijn klompen navoelen dat dit nooit kan zonder risico's....

en je vroeg het welliswaar niet aan mij, maar ik vind idd. dat alle extra'tjes die mensen met kinderen krijgen een beetje erg overdreven... waarom moet ik meebetalen aan de kinderen van bijvoorbeeld mijnheer wouter bos???? het lijkt mij dat ie zelf voldoende verdiend om zijn kind op te voeden :!: :!: :!: :!:

en de roker betaald zijn eigen ziektekosten wel door alle accijns die op een pakje zit

mali
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 feb 2004 10:29

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door mali »

Ja, maar misschien betaald meneer Bos aan jouw uitkering als jij ook werkloos zou worden, of aan de wegen waar jij ook gebruik van maakt.
Overigens ben ik van mening dat degene die knollen voor citroenen heeft verkocht, voor de schade moet opdraaien, dat wil zeggen Dexia.
Als iemand in zijn brochure alleen spreekt over citroenen, en zich laat bedienen door een instantie dat zich CitroenSelect noemt, moet men dan denken: dat kunnen nooit citroenen zijn, dat zijn knollen. Zoals eerder is gepost, is dat oplichterij. Het argument dat je dan wel heel goed had moeten opletten, gaat niet op. Want dan kan men niets meer kopen. Ik weet niet hoe en ijskast werkt. Moet ik er dan geen kopen?
Als er een goedkope ijskast wordt aangeboden, moet ik dan aanvoelen dat er geen koelmechanisme in zit en mag ik dan niet klagen als hij het niet doet? Nee, ook dan wil ik mijn geld terug. Dan had men gewoon moeten zeggen dat de ijskast het niet deed en kon ik zelf afwegen of ik hem dan nog wilde hebben (voor onderdelen of opslag ofzo).
Maar aangezien er wel regels zijn tegen de verkoop vanm ijskasten zonder koelmogelijkheden, treft de politiek hier geen blaam. Dus hoef jij ook niet te betalen als er wordt opgelicht door een ijskastenverkoper.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Maar goed dat de gekozen regering zelf mag uitmaken waar ons geld naar toe gaat.
Als iedere burger zelf mocht beslissen waar zijn belastingbijdrage wel en niet aan uitgegeven mag worden zou het echt ieder voor zich en dus een zootje in Nederland
worden.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 25 jun 2004 07:33, 2 keer totaal gewijzigd.

huissie
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jun 2004 12:35

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door huissie »

Is het dan geen zootje in Nederland waar oude mensen beroofd worden en banken hun klanten belazeren etc.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En met die Bakellende aan het hoofd van de regering.
Ik vind hem "een beetje" op Harry Potter lijken.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door hoffie »

nee draaikontje bos die is lekker

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Janneke52 »

In ieder geval "veel lekkerder" dan die bakellende.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Piet »

Het valt wel op dat onze verziekelingen op dit forum als eerste weer een negatief stukje plaatsen als ik met een link kom naar een site waar wij onze mening op kunnen geven.
Voor dit soort figuren is het een dagtaak om hun zielige werk uit te voeren.
Het is de bedoeling dat ook gedupeerden hun mening ventileren en zich niet in de luren laten leggen door geestelijk gestoorden die niet alleen terreur uitoefenen op dit forum maar overal waar mensen opkomen voor de gedupeerden van aandelenlease producten.

Ga naar http://www.sp.nl/interact/guests/ en vertel je mening over het voorstel van Agnes Kant.

Het is jammer dat Tros Radar dit forum, wat bedoelt is voor gedupeerden, laat verzieken door figuren die allen willen vergallen en verpesten.
Zij zijn zelf geen gedupeerde maar hebben er wel hun tijd voor over om grafstukjes op dit forum te zetten.
Zielige figuren die niet in onze samenleving thuis horen.
En wie dit zijn merken we vanzelf hieronder als zij dit gelezen hebben en hun bekende commentaar geven.
Misschien is het een idee om een apart forum te openen voor deze zieke geesten?

Groeten,
Piet

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Belangstelling politiek voor aandelenlease schandaal

Ongelezen bericht door Margriet »

Piet
Agnes heeft mijn mail gekregen , wie volgt ?
Groet Margriet.

Gesloten