| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belegging met eigen kapitaal: verschil?
-
Rick
Belegging met eigen kapitaal: verschil?
Hallo,
Wij hebben met eigen kapitaal meegedaan aan de WinstVerdriebubbelaar. Een flink bedrag, maar het was geld dat we niet direct nodig hadden. We hebben dus geen lening lopen en betalen ook geen maandbedrag. Heeft het dan zin om op het aanbod in te gaan? Of maakt dat niet uit? In augustus loopt ons contract af. Mijn gevoel zegt: laat maar staan tot de beurs aantrekt, ook al duurt dat nog zes jaar. Met het aanbod MOET je imers na drie jaar afrekenen. Zie ik dat goed?
Wij hebben met eigen kapitaal meegedaan aan de WinstVerdriebubbelaar. Een flink bedrag, maar het was geld dat we niet direct nodig hadden. We hebben dus geen lening lopen en betalen ook geen maandbedrag. Heeft het dan zin om op het aanbod in te gaan? Of maakt dat niet uit? In augustus loopt ons contract af. Mijn gevoel zegt: laat maar staan tot de beurs aantrekt, ook al duurt dat nog zes jaar. Met het aanbod MOET je imers na drie jaar afrekenen. Zie ik dat goed?
-
helena
Re: Belegging met eigen kapitaal: verschil?
Wij hebben ook met de Winstverdr...... meegedaan. Met eigen geld vooruitbetaald.
Blijkt toch rente te zijn, dus......restschuld. Kan bij jullie anders zijn, maar ik zou het toch nog maar eens nakijken.
Succces,
groet
Blijkt toch rente te zijn, dus......restschuld. Kan bij jullie anders zijn, maar ik zou het toch nog maar eens nakijken.
Succces,
groet
-
de zoekmug
rick/helena
ff naar deze side kan je uizoeken wat je aandelen waard zijn
ps hele euro s invullen
mvg
ff naar deze side kan je uizoeken wat je aandelen waard zijn
ps hele euro s invullen
mvg
-
de zoekmug
-
helena
Dank je Zoekmug,
Maar ik durf helemaal niet te kijken.
Contract loopt pas af november 2004, dan zie ik wel.
groet
Maar ik durf helemaal niet te kijken.
Contract loopt pas af november 2004, dan zie ik wel.
groet
-
Rick
Dank je Zoekmug, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik zal mijn vraag concreter stellen: als ik met eigen geld meedoe, heb ik dan wel of niet een schuld? Lijkt me toch raar, de waarde van aandelen kan toch niet onder 0 zakken?
-
nadia
Rick, dat ligt eraan. Ze kunnen ook je geld in een depot hebben gestort zodat ze daar de lening van betalen.
Ik heb ook mijn vraagtekens, hoor of het wel eigen kapitaal is of rente van je lening. Het beste kun je even bellen naar dexia
gr. nadia
Ik heb ook mijn vraagtekens, hoor of het wel eigen kapitaal is of rente van je lening. Het beste kun je even bellen naar dexia
gr. nadia
-
de zoekmug
Overeenkomst: 130 (IB*Plan) 131 (BespaarPlan) 133 (RenteRemmer) 264 (AgioStockJubileumplan) 270 (AgioStockJubileumplan) 271 (TroefPlan) 272 (TroefPlan) 275 (TroefPlan) 289 (ExtraBonus) 290 (ExtraBonus) 294 (WinstVerDriedubbelaar) 295 (WinstVerDriedubbelaar) 318 (Spaarleasen) 328 (Spaarleasen) 330 (Spaarleasen) 348 (Kinderspaarleasen) 350 (Spaarleasen) 360 (Spaarleasen) 370 (Spaarleasen) 371 (Spaarleasen) 372 (Spaarleasen) 380 (SpaarExtra) 381 (SpaarExtra) 382 (SpaarExtra) 383 (SpaarExtra) 384 (KoersExtra) 385 (KoersExtra) 386 (KoersExtra) 387 (KoersExtra) 410 (Koersleasen) 420 (Koersleasen) 440 (Parelplan) 506 (GarantPlan) 507 (GarantPlan) 570 (Feestplan) 571 (Feestplan) 572 (Feestplan) 580 (Feestplan) 590 (Feestplan) 591 (Korting Kado) 592 (Korting Kado) 593 (Korting Kado) 618 (Spaarleasen Plus) 690 (ClickLeasen) 720 (WinstVerdubbelaar) 721 (KoersKlimmer) 730 (WinstVerdubbelaar) 741 (WinstVerDriedubbelaar) 742 (WinstVerDriedubbelaar) 743 (WinstVerDriedubbelaar) 744 (WinstVerDriedubbelaar) 745 (WinstVerDriedubbelaar) 746 (WinstVerDriedubbelaar) 747 (WinstVerDriedubbelaar) 748 (WinstVerDriedubbelaar) 749 (WinstVerDriedubbelaar) 750 (WinstVerDriedubbelaar) 751 (WinstVerDriedubbelaar) 752 (WinstVerDriedubbelaar) 753 (WinstVerDriedubbelaar) 754 (WinstVerDriedubbelaar) 760 (WinstVer10dubelaar) 761 (WinstVer10dubelaar) 770 (SafeLeasen) 771 (NoRisk) 800 (DuoLease) 820 (DuoLease) 830 (DuoLease) 868 (Spaarleasen) 901 (Beleggen met Bonus) 902 (Beleggen met Bonus)
Aankoopdatum: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
Maand- /inschrijfbedrag euro
Met winstverbeteraar
Aankoopwaarde euro 3,691.00
Huidige waarde euro 2,266.00
Uw resultaat euro -1,425.00 (= -38.61%)
Aankoopdatum: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
Maand- /inschrijfbedrag euro
Met winstverbeteraar
Aankoopwaarde euro 3,691.00
Huidige waarde euro 2,266.00
Uw resultaat euro -1,425.00 (= -38.61%)
-
de zoekmug
rick
dat kan je daar zien
meestal is het verlies
zie boven
dat kan je daar zien
meestal is het verlies
zie boven
-
Jos oet Gebrook
Wij hebben ook daaraan meegedaan, en de restschuld is groter dan het ingelegde bedrag.
Ik krijg het vermoede dat LegioLease die bedrag heeft verdrievoudig, in mijn geval van fl. 50.000 naar fl 150.000.
En voor dit bedrag aandelen gekocht, doordat de waarde van de aandelen 3x de inleg is, is het rendement ook 3x groter. ( niet vermeld: ) is het verlies ook 3x groter.
Hierdoor ontstaat de restschuld die je moet terug betalen.
Veel mensen weten niet dat de winstverdriedubbelaar eigenlijk een inlegverdriedubbelaar is. En bij inleg is het niet duidelijk of er winst of verlies uit komt.
Wij hebben dus ( zonder dat we het wisten ) voor een geleend bedrag van fl. 100.000 belegd in aandelen. De aandelen zijn in waarde gedaald en nu hebben wij een restschuld van ongeveer € 29.000.
Ik ben van mening dat ik ( zonder het te weten ) Legio Lease toestemming heb gegeven om voor fl. 100.000 extra in aandelen te beleggen. En in het feit dat ik dat niet wist, zit naar mijn mening DWALING.
Als het aandelenpakket van fl. 50.000 in waarde was gezakt naar fl 15.000, dus ongeveer € 7.000 , dan had ik gewoon € 7.000 terug moeten krijgen en wist ik best dat ik de rest kwijt zou zijn. Maar dat bedrag wat zij voor mij hebben geleend, dat heb ik nooit gewild.
Ik weet zeker dat vele van jullie zich in mijn verhaal kunnen vinden.
Ik krijg het vermoede dat LegioLease die bedrag heeft verdrievoudig, in mijn geval van fl. 50.000 naar fl 150.000.
En voor dit bedrag aandelen gekocht, doordat de waarde van de aandelen 3x de inleg is, is het rendement ook 3x groter. ( niet vermeld: ) is het verlies ook 3x groter.
Hierdoor ontstaat de restschuld die je moet terug betalen.
Veel mensen weten niet dat de winstverdriedubbelaar eigenlijk een inlegverdriedubbelaar is. En bij inleg is het niet duidelijk of er winst of verlies uit komt.
Wij hebben dus ( zonder dat we het wisten ) voor een geleend bedrag van fl. 100.000 belegd in aandelen. De aandelen zijn in waarde gedaald en nu hebben wij een restschuld van ongeveer € 29.000.
Ik ben van mening dat ik ( zonder het te weten ) Legio Lease toestemming heb gegeven om voor fl. 100.000 extra in aandelen te beleggen. En in het feit dat ik dat niet wist, zit naar mijn mening DWALING.
Als het aandelenpakket van fl. 50.000 in waarde was gezakt naar fl 15.000, dus ongeveer € 7.000 , dan had ik gewoon € 7.000 terug moeten krijgen en wist ik best dat ik de rest kwijt zou zijn. Maar dat bedrag wat zij voor mij hebben geleend, dat heb ik nooit gewild.
Ik weet zeker dat vele van jullie zich in mijn verhaal kunnen vinden.
-
Kees van der Steen
Wat moet ik nu doen ???
Ik gigantisch in de ****.
Misschien maak ik er wel een eind aan!!!
Ik word er gek gek gek echt gek van!!!!!!!
Ruim Euro 50000 schuld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Legio Lease
Dexio
Radar
LegioVerlies
Eagle
Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kees
Ik gigantisch in de ****.
Misschien maak ik er wel een eind aan!!!
Ik word er gek gek gek echt gek van!!!!!!!
Ruim Euro 50000 schuld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
Legio Lease
Dexio
Radar
LegioVerlies
Eagle
Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kees
-
de zoekmug
keesv d steen.
De Stichting Leaseverlies doet haar best om voor alle belanghebbenden een zo goed mogelijke oplossing te krijgen. Hoe lang dat gaat duren is nu niet te zeggen. De Stichting kan helaas niet elk individueel geval apart in behandeling nemen. Als bij u, in uw specifieke geval, het water tot aan te lippen is gestegen, raden wij u aan contact op te nemen met Dexia Nederland (Postbus 75666, 1070 AR Amsterdam). In sommige gevallen wordt door Dexia een coulanceregeling getroffen. De eventueel door Dexia aan te bieden oplossing kan beter maar ook slechter uitpakken dan de uiteindelijke totaal oplossing die de Stichting nastreeft, maar is voor uzelf wellicht toch bevredigend. De beslissing omtrent het accepteren van een regeling ligt uiteindelijk bij uzelf. Mocht aan u een regeling worden aangeboden dan verzoeken wij u de Stichting daarover te informeren. Weet u niet zeker of u een aangeboden regeling moet accepteren, leg deze dan eerst voor aan de Stichting alvorens akkoord te gaan met de aangeboden regeling. Wij verzoeken u dringend bij al uw vragen uw dossiernummer toegekend door de Stichting Leaseverlies te vermelden.
sterkte
mvg
De Stichting Leaseverlies doet haar best om voor alle belanghebbenden een zo goed mogelijke oplossing te krijgen. Hoe lang dat gaat duren is nu niet te zeggen. De Stichting kan helaas niet elk individueel geval apart in behandeling nemen. Als bij u, in uw specifieke geval, het water tot aan te lippen is gestegen, raden wij u aan contact op te nemen met Dexia Nederland (Postbus 75666, 1070 AR Amsterdam). In sommige gevallen wordt door Dexia een coulanceregeling getroffen. De eventueel door Dexia aan te bieden oplossing kan beter maar ook slechter uitpakken dan de uiteindelijke totaal oplossing die de Stichting nastreeft, maar is voor uzelf wellicht toch bevredigend. De beslissing omtrent het accepteren van een regeling ligt uiteindelijk bij uzelf. Mocht aan u een regeling worden aangeboden dan verzoeken wij u de Stichting daarover te informeren. Weet u niet zeker of u een aangeboden regeling moet accepteren, leg deze dan eerst voor aan de Stichting alvorens akkoord te gaan met de aangeboden regeling. Wij verzoeken u dringend bij al uw vragen uw dossiernummer toegekend door de Stichting Leaseverlies te vermelden.
sterkte
mvg
-
ger
Rick,
Ik ben toch bang, dat je een probleem hebt. Ik heb precies hetzelfde gedaan met de "tripple effect" constructie.
In 1 keer vooruitbetaald, alleen , dat blijkt rente te zijn,
die je ook gewoon kwijt bent. Ik ga voor Euro 10,000.00 het schip in.
Ik ben toch bang, dat je een probleem hebt. Ik heb precies hetzelfde gedaan met de "tripple effect" constructie.
In 1 keer vooruitbetaald, alleen , dat blijkt rente te zijn,
die je ook gewoon kwijt bent. Ik ga voor Euro 10,000.00 het schip in.
-
jaap
5 jaar geleden zei spaarselect dat ik door mn huisoverwaarde geld moest lenen om er meer van te maken,
zonde als je de "slapende stenen" niet benut.
ik deed het.
Nu zeggen ze door de telefoon:
" hoe kun je nu zo stom zijn om geld te lenen voor een andere lening"
De andere lening was blijkbaar aandelenlease bij hen, wist ik veel.....
als je de coulanceregeling van hen leest lopen de rillingen
je over de rug vanwege de dreigende taal.....
Weet niet wat te doen, huis verkopen?...
zonde als je de "slapende stenen" niet benut.
ik deed het.
Nu zeggen ze door de telefoon:
" hoe kun je nu zo stom zijn om geld te lenen voor een andere lening"
De andere lening was blijkbaar aandelenlease bij hen, wist ik veel.....
als je de coulanceregeling van hen leest lopen de rillingen
je over de rug vanwege de dreigende taal.....
Weet niet wat te doen, huis verkopen?...
-
gertjan
Rick: ik zou nooit op het aanbod ingaan; het is veel te karig.
Eigen geld of geleend geld, dat is niet de kwestie. het geld dat je hebt betaald is als volgt gebruikt. Er is voor een veel hoger bedrag dan dat jouw inleg is geweest geld geleend om aandelen te kunnen kopen. Het geld dat je hebt ingelegd is gebruikt om de rente (10%!) over die lening en de provisie (voor legiolease) te kunnen betalen. Zo lang de aandelen blijven stijgen is er niets aan de hand. Maar als de aandelenkoerszakt, zoals nu het geval is, levert de verkoop van de aangekochte aandelen onvoldoende op om de lening af te lossen.
De gigantische schulden die nu ontstaan, ik ga zelf ook voor meer dan 10.000 euro het schip in, worden veroorzaakt door de dramatische koersdalingen.
Als je het kan betalen zou ik niet op het aanbod ingaan, de effecten overnemen en het zien als een langere termijn investering. Dan neem je je verlies nog niet, terwij lje wel van Dexia af bent. Mits bedrijven als b.v. Ahold en KPN niet failliet gaan, zullen de aandelen toch ooit weer eens gaan stijgen. MAak je wellicht weer wat goed... En wie weet, krijg je ook nog wat geld terug als Leaseverlies de zaak wint..ben je al bij die stichting aangesloten?
Het volgende geldt ook voor wanhopige Kees: Naast aanspraak maken op de hardheidsclausule of de coulanceregeling van Dexia, kun je je ook juridisch laten bijstaan (heb je een rechstsbijstandsverzekering?) en de rekening straks niet betalen. Als Dexia je dan al voor de rechter daagt, dan kan die wellicht beslissen dat jouw zaak wordt aangehouden totdat de gemeenschappelijke zaak van stichting leaseverlies behandeld is. Dan hoef je tot die tijd niet te betalen. Ik kreeg gisteren van de Radaruitzending de indruk dat vele juristen denken dat de rechter in dergelijke gevallen tot aanhouden zal beslissen.
Maar neem dan wel rechtshulp in de arm!
STERKTE
Eigen geld of geleend geld, dat is niet de kwestie. het geld dat je hebt betaald is als volgt gebruikt. Er is voor een veel hoger bedrag dan dat jouw inleg is geweest geld geleend om aandelen te kunnen kopen. Het geld dat je hebt ingelegd is gebruikt om de rente (10%!) over die lening en de provisie (voor legiolease) te kunnen betalen. Zo lang de aandelen blijven stijgen is er niets aan de hand. Maar als de aandelenkoerszakt, zoals nu het geval is, levert de verkoop van de aangekochte aandelen onvoldoende op om de lening af te lossen.
De gigantische schulden die nu ontstaan, ik ga zelf ook voor meer dan 10.000 euro het schip in, worden veroorzaakt door de dramatische koersdalingen.
Als je het kan betalen zou ik niet op het aanbod ingaan, de effecten overnemen en het zien als een langere termijn investering. Dan neem je je verlies nog niet, terwij lje wel van Dexia af bent. Mits bedrijven als b.v. Ahold en KPN niet failliet gaan, zullen de aandelen toch ooit weer eens gaan stijgen. MAak je wellicht weer wat goed... En wie weet, krijg je ook nog wat geld terug als Leaseverlies de zaak wint..ben je al bij die stichting aangesloten?
Het volgende geldt ook voor wanhopige Kees: Naast aanspraak maken op de hardheidsclausule of de coulanceregeling van Dexia, kun je je ook juridisch laten bijstaan (heb je een rechstsbijstandsverzekering?) en de rekening straks niet betalen. Als Dexia je dan al voor de rechter daagt, dan kan die wellicht beslissen dat jouw zaak wordt aangehouden totdat de gemeenschappelijke zaak van stichting leaseverlies behandeld is. Dan hoef je tot die tijd niet te betalen. Ik kreeg gisteren van de Radaruitzending de indruk dat vele juristen denken dat de rechter in dergelijke gevallen tot aanhouden zal beslissen.
Maar neem dan wel rechtshulp in de arm!
STERKTE
-
Rick
Dank je, gertjan. Kan ik echter niet beter mijn contract verlengen en wachten tot de Beurs weer aantrekt? Vroeg of laat gaan de koersen weer stijgen. Is het geen idee om te wachten tot de 'schuld' verdwenen is en vervolgens het contract met Dexia te beeindigen? Verlengen kan met minimaal een jaar, daarna kun je ieder moment kostenloos opzeggen.
-
Ruud930
Beste mensen,
die vooruitbetaling is gewoon rente!!
normaal betaal je bijv:
3 jaar * 12 maanden * 100 euro per maand= 3.600 euro aan rente;
doordat je in 1 keer inlegt:
betaal je "slechts" 80% van 3600 = 2.880 euro.
Voor degene die een vooruitbetaling hebben gedaan geldt voor de rest hetzelfde verhaal als bij de mensen die maandelijks de rente betaalden. betalen.
Het enigste voordeel van een vooruitbetaling t.o.v. een maandbetaler is het totale bedrag aan rente dat je betaald.
Bij een vooruitbetaler ligt dat namelijk 20% lager!
Waarom geeft dexia korting aan vooruitbetalers (op de rente); heel simpel; ze hebben het geld dan direct in handen waardoor ze weer nieuwe leningen (effectenleaseproducten) kunnen verkopen, en zo weer meer winst kunnen boeken.
ik hoop weer het een en ander duidelijk te hebben gemaakt,
m.v.g. Ruud930
die vooruitbetaling is gewoon rente!!
normaal betaal je bijv:
3 jaar * 12 maanden * 100 euro per maand= 3.600 euro aan rente;
doordat je in 1 keer inlegt:
betaal je "slechts" 80% van 3600 = 2.880 euro.
Voor degene die een vooruitbetaling hebben gedaan geldt voor de rest hetzelfde verhaal als bij de mensen die maandelijks de rente betaalden. betalen.
Het enigste voordeel van een vooruitbetaling t.o.v. een maandbetaler is het totale bedrag aan rente dat je betaald.
Bij een vooruitbetaler ligt dat namelijk 20% lager!
Waarom geeft dexia korting aan vooruitbetalers (op de rente); heel simpel; ze hebben het geld dan direct in handen waardoor ze weer nieuwe leningen (effectenleaseproducten) kunnen verkopen, en zo weer meer winst kunnen boeken.
ik hoop weer het een en ander duidelijk te hebben gemaakt,
m.v.g. Ruud930
-
Jos oet Gebrook
Toch denk ik dat iedereen het met mij eens is dat niet bekend was dat je slechts rente voor je lening betaalt hebt en dat de lening zelf met de uiteindelijke waarde van de aandelen zou worden afgelost. Over een eventuele restantschuld werd al helemaal niet gepraat.