LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] berekening restschuld via legio.nu

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Legiogedupeerde

berekening restschuld via legio.nu

Ongelezen bericht door Legiogedupeerde »

Hallo allemaal,

Het valt mij al een tijdje op dat het berekenen van je restschuld via legio.nu NIET (naar behoren) werkt. Invullen van je maandtermijn met komma, zonder komma, met punt of afronden op hele euro's werkt al weken niet.

Ik weet nog van 3 jaar geleden dat mijn brievenbus werd overstelpt met foldermateriaal van LegioLease in deze periode. Veel mensen hebben daarop gereageerd en dat als gevolg daarvan in maart, april en mei veel contracten gaan aflopen.

Ik heb grote twijfels over het correct bepalen van de aan -en (vooral) de verkoopkoersen van de aandelen (mijn pakket bestaat uit Ahold, ING, ABN AMRO). Op 14 maart 2003 bij het aflopen van mijn contract is het aandeel ING begonnen op een openingskoers van 10.00 euro en gesloten op 11.70 euro. Tot mijn verbazing las ik gisteren in de eindafrekeningsbrief van Dexia dat ze de aandelen ING op vrijdag 14 maart 2003 hadden verkocht voor euro 10,93.

Omdat Dexia/Legio in het originele contract met geen woord rept HOE aan- en verkoopkoersen worden bepaald (is dit trouwens geen omissie in het contract - dit moet er toch helder instaan???), hebben ze de vrije hand en juist omdat er zoveel contracten aflopen in deze maanden en de beurskoersen op dit moment heel erg volatiel zijn, kunnen ze voor zichzelf de restschuld van de gedupeerden nog extra vergroten zonder dat wij weet hebben HOE ze dat doen.

Dexia wil niet dat wij via hun officiele kanaal (namelijk de website www.legio.nu) de restschuld kunnen berekenen en heeft deze functionaliteit daarom uitgeschakeld. De uiteindlijke restschuld lezen we wel in de eindafrekening die ze ons allemaal gaan sturen. Uiterst merkwaardig en vreemd! Conclusie: al met al een ondoorzichtig proces

Ik heb al emails gestuurd naar de ABN AMRO,de ING en de VEB ([email protected]) om hun te vragen hoe Dexia aan de aan- en verkoopkoersen van mijn aandelen is gekomen (openingskoers, slotkoers, daggemiddelde etc..)

Mocht Dexia/Legio hier mis zitten, dan hebben we ze in de houdgreep. De contracten kunnen dan nietig worden verklaard want als dit geen dwaling, misleiding, contractbreuk is weet ik het ook niet meer!!!

Ik laat zsm weten wanneer ik meer informatie heb.

Groet,

Legiogedupeerde
Gouda

de zoekmug

Re: berekening restschuld via legio.nu

Ongelezen bericht door de zoekmug »

hier niet,ff op home drukken. welke eerste drie cijfers heb je?

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Dit vind ik een heel essentieel punt. Als dit te bewijzen is, dan kan Dexia wel inpakken.

Ik heb me al eerder afgevraagd hoe je er achter kunt komen of er überhaupt wel wordt belegd. In dit geval spreek ik over Aegon (ik heb een Sprintplan van hen). Het bedrag wat ik per maand betaal is de rente van het door hen belegde bedrag. Maar wie weet zeker of er daadwerkelijk in deze beursmalaise belegd wordt? Dat is toch regelrecht bakken met geld weggooien voor Aegon of Dexia?

Als zou blijken dat er niet zou worden belegd, ondanks de (af-)rekeningen die men ontvangt (cijfers zijn toch ook aan de hand van gegevens op te stellen?), dan heb je toch een ijzersterk punt om het hele contract binnen vijf minuten naar de prullenbak te verwijzen?

Wie o wie laat hier zijn licht over schijnen?

frederica

Ongelezen bericht door frederica »

Hier is volgens mij allang uitgebreid op ingegaan in de uitzendingen van Tros Radar. Een of ander onderzoek van een stagiair ofzo van de Erasmus Universiteit wees uit dat er gesjoemeld werd. Enige tijd later wees een ander onderzoek van de Eramsus Universiteit uit dat dit weer niet zo was. Een en ander is volgens mij nog wel op de site van Radar te vinden.
I.i.g. is alles daarna in de doofpot gestopt.

Gesloten