Dexia houdt vast aan winstprognose
BRUSSEL (Dow Jones) - Dexia houdt vast aan zijn verwachting dat de winst per aandeel in de komende vijf jaar met een dubbelcijferig percentage zal groeien.
Dit ondanks de daling van 10% van de nettowinst over 2002 ten opzichte van 2001. Dit zei bestuursvoorzitter Pierre Richard woensdag.
Richard gaf aan dat de nettowinst over 2002 uitkomt op 1,3 miljard euro. De afname ten opzichte van het jaar ervoor komt door de malaise op de internationale aandelenmarkten en problemen bij zijn Nederlandse onderdeel Dexia Bank Nederland.
Dexia voorspelde vooraf dat de aandelenmarkten in 2002 met 10% zouden dalen. Achteraf blijkt dit 37% te zijn. Desondanks zegt Dexia over voldoende middelen te beschikken om een dividend uit te keren dat gelijk staat aan het dividend van 2001 van 540 miljoen euro.
Dexia heeft een rechtszaak aangespannen tegen Aegon dat volgens Dexia in gebreke bleef bij het verstrekken van voldoende informatie over Legio Lease toen het Labouchere in 2000 overnam van Aegon. Deze informatie was volgens Dexia toen wel beschikbaar, zo stelt de bank achteraf vast, zonder verder op details in te gaan. Aegon weigert verder elk commentaar.
De Financiele Telegraaf, 9 januari 2003
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bericht DFT
-
Rinaldo
Re: Bericht DFT
Kunt u me ff met het volgende helpen: ik heb ook wat lopen bij Legio Lease. In een dolle bui heb ik vorig jaar wat ingelegd, het loopt dus nog. Ik heb al die berichten gelezen, de tv uitzending gezien, ok. Maar nu: Ik ben geen lid van de Legio-Lease gedupeerden, echter ik wil er wel van af (van dat contract) en een goede reden is namelijk, dat mijn echtgenote indertijd niet heeft meegetekend. Is het contract dan ongeldig? Met dank!