LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaal n.a.v dreiging ggn

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door anne »

Nou ga vandaag dus onder protest betalen hoe kan ik dat het beste doen? heb wel een acc. van ggn gekregen maar sanp alleen niet dat ik dat al zo snel krijg terwijl er anderen zijn die vanf vorig jaar al niks doen? Zouden ze denken ah die heeft geen toern hoge schuld die betaald wel en hoe als de rechtzaak toch gewonnen gaat worden ? ahet gaat mij erom om een stukje rust in mijn leven er is al zoveel waar ik me druk om moet maken ....
Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven word er zo nerveus van weet dat ik bedonderd ben maar kan hier ook niet mee leven daarom deze keuze daar gaat mijn vakantie maja beter geen vakantie dan met zorgen in mijn kop op vakantie!!!

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Luc »

Anne, gebruik de zoekfunctie en zoek op "Belangrijke links en topics".

Daar vind je de info die je zoekt.


Luc

Dlo

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Dlo »

Beste Anne,

Ook ik heb vandaag een brief van het GGN gehad om mijn restschul, vermeerderd met e600 te betalen binnen 5 dagen. Aangezien ik een 21-jarige student bent heb ik niet 123 e2800 klaar liggen om hun te betalen (binnen 5 dagen) kan iemand mij zeggen wat ik zou kunnen doen. :cry:

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Luc »

Dlo, gebruik de zoekfunctie en zoek op "Belangrijke links en topics".

Daar vind je de info die je zoekt.


Luc

Gast

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb ggn ook gehad ben bezig geweest om evt een betalings regeling te treffen met hun maar kwam niks uit ik moets al voor 2contracten €500 permaand betalen en ik heb er 3 en uit eindleijk geeft ggn het op en gaat de zaak terug aar dexia

anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door anne »

met alle kosten van dien weet niet of ik nu gewoon mijn oude rest schuld kan gaan betalen of persee met die hoge incasso kosten erbij? Weet iemand er een antwoord op ik betaal echt onder protest moet nu maar een einde aan komen geef me op dit moment gewonnen hoe verdrietig ik er ook van ben!!

EEE

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door EEE »

Mensen betaal niet doen wij al een jaar niet vanaf september 2002 een rest schuld van € 9300,00 schuld. GEWOON NIET BETALEN.

groetjes

anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door anne »

ja EEE bedankt voor je reactie maar hoe hoog zijn jou kosten op dit moment al op gelopen?

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Luc »

Anne, ben je nou nog aan het aarzelen of...?

Volgens mij had je je besluit al genomen, dus onderneem actie zou ik zeggen.

Luc

EEE

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door EEE »

Anne laat je niet gek maken durf in je leven iets te ondernemen ...ze hebben ons zwaar in de maling genomen..laten we daarom ook met zen allen niet betalen...wat er bij mij boven opkomt is meschien wel veel maar ik ben van mening dat gerechtigdheid op zen plaats komt...daarom betaal ik niet mijn restschuld.

groetjes

Cd

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Cd »

Ik ben het met anne eens. Ik zou ook graag eens van EEE willen weten hoeveel kosten bovenop zijn restschuld er al bijgekomen zijn als je al sinds september weigert te betalen.
Ik zelf heb vandaag mijn weigering tot betaling (na 2x acceptgiro ontvangen te hebben) aangetekend naar dexia gestuurd. Ik ben eegaleaser en contract is begin dit jaar vernietigd verklaard door mijn eega.
EEE. Graag je reactie Je helpt me daar enorm mee.

groet Cd

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo CD,

Zodra de invordering aan een incasso bureau is gegeven, berekent het incasso bureau ongeveer 15 % per verstuurde brief.
Als de rekening niet betaald wordt geeft het incasso bureau de opdracht terug aan dexia.
Op het moment dat dexia de zaak laat voorkomen gaan ze rente bereken over het te betalen bedrag, miv de dag dat de restschuld is ontstaan.
Met terugwerkende kracht dus.
Tevens hebben ze de mogelijkheid de incasso kosten te verhalen.

Dit is mijn mening, als iemand aanvullingen of verbeteringen weet, graag.

Maarre, CD, je bent toch eegaleaser ?

Je hebt een brief naar dexia gestuurd waarin staat dat je contract vernietigd is.

Hoezo restschuld.

dexia is jou een heleboel geld schuldig.

Ik zou me niet zo druk maken, gewoon afwachten en zeker niet reageren op de dexia dreigementen.

Heb je nog vragen, stel ze of mail me.

Groeten,

Piet

andrew

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door andrew »

M'n wv3d was in Juli 2002 afgelopen...ik had m'n beste gedaan om die lullo's te vertragen en dan had ik 'n paar nasty letters ontvangen.Ik had verteld die mensen dat ik zal die terug betaling zelf regelen...dat heb ik gedaan voor 'n paar maanden dan heb ik hier gelezerd dat het niet zo ernstig was...dus ik heb die betalingen geblokkeerd...nu verwacht nog 'n paar nasty letters maar ik ga NIET betalen.And they can send the bloody bailiffs if they want.I've been a bit pissed off lately...makelaars,banken,huis verbouwing(door slecht kwaliteit bouw werk) So this legio bende is voor mij 'the cherry on the cake'.I feel as tho'certain people have really taken advantage of my trust and good nature en nu ben ik TOT HIER! Dit had ik nooit verwacht van 'n land dat ik zo veel van gehouden(had?) Maybe I should go back to the UK where at least I can get the piss taken out of me in my own language. LOL!
I still love Holland but sometimes I have my doubts.
Best wishes and HEEL VEEL SUCCESS!
Andrew

anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door anne »

Tja heb nu eg betaald opdracht is naar de bank word er gek van ook al ben ik eagalease ik kan het niet.......

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Anne,

Jij bent als ik het goed begrijp degene met het contract en je echtgenoot of geregistreerd partner tekende niet mee. Je eega heeft om die reden binnen de verjaringstermijn de vernietiging van de overeenkomst buiten rechte ingeroepen.

Nu heb je, onder druk van Dexia om van de intimidaties en dreigementen af te zijn toch betaald, onder protest en onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Ik heb wel eens aangegeven op dit forum dat ik me afvraag of bij betaling in eega situaties dit de ingeroepen vernietiging niet toch op de tocht kan zetten nu onder omstandigheden mogelijk een en ander zou kunnen worden gezien als een bevestigingshandeling. waarmee je dus niets meer kunt met het vernietigings aspect.

Er zijn meerdere eegalease situaties waarin lessee het geld kan vrijmaken en, om van de constante golf dreigementen af te komen lessee toch onder protest wil betalen. Hoewel ik dat onverstandig vind denk ik dat de eega van zo'n lessee in elk geval om problemen te voorkomen even heel nadrukkelijk zijn toestemming moet onthouden aan die reeds gedane betaling en tevens meteen dexia ingebreke moet stellen. Ik heb voor iemand anders al zo'n concept brief geschreven, wie weet heeft jouw eega er wat aan. Het zijn in totaal twee concepten die elkaar opvolgen. Ik zal ze hieronder plakken.

Groet, Sara.




Eega brief nummer I (n.a.v. betaling onder protest door echtgenoot/lessee):


Betreft: contractnummers…………………………………..


Geachte heer / mevrouw,

Heden heeft mijn echtgenoot (naam echtgenoot) mij medegedeeld dat hij d.d. (……………………) aan u een bedrag van (noem het betaalde bedrag) heeft overgemaakt. Dit bedrag betreft een door u gestelde restschuld voortvloeiend uit het tussen u en mijn echtgenoot op (datum totstandkoming contract) eerder gesloten leasecontract (contractnummer). Dit contract werd door mij d.d. (………….) buiten rechte bij aangetekend schrijven vernietigd op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW. Er is om die reden geen sprake van enige contractuele verbintenis tussen mijn echtgenoot en u. De door u gestelde vordering en nu door mijn echtgenoot voldane vordering bestaat niet. Dat is in eerdere correspondentie ook duidelijk besproken (zie mijn/ons schrijven d.d. etc). Mijn echtgenoot heeft kortom eerder genoemd bedrag aan ‘restschuld’ onverschuldigd betaald.

Ik was niet op de hoogte van deze betaling en heb hier op geen enkele wijze toestemming voor gegeven en zou hiervoor ook nooit mijn toestemming gegeven hebben, zoals ook mag blijken uit de door mij ingeroepen vernietiging en de voorafgaande correspondentie met u.

Mijn echtgenoot heeft het bedrag aan u overgemaakt onder grote druk en intimidatie van uw kant. Op uiteenlopende wijze heeft u in de afgelopen maanden acties ondernomen om mijn echtgenoot tot deze handeling te dwingen. Terwijl u heel goed wist en weet dat de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect kreeg bij ontvangst door u d.d. (..……….) en u deze vernietiging enkel binnen rechte zou kunnen trachten te betwisten. Iets wat u tot op heden heeft nagelaten.

Mijn echtgenoot is, zoals mij nu gebleken is uiteindelijk bezweken onder uw intimidaties en bedreigingen en heeft het bedrag aan u overgemaakt om verdere onrust voorlopig te voorkomen. Daar er geen enkele vordering bestond van u op mijn echtgenoot heeft hij onder druk deze betaling onverschuldigd verricht.

Nu mijn echtgenoot onverschuldigd aan u heeft betaald verzoek ik u per ommegaande het bedrag te retourneren op rekeningnummer (…………….). Voorts verzoek ik u de voorafgaand aan de vernietiging door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde bedragen (in totaal: ……….. euro) op eerder genoemd rekeningnummer te retourneren. In totaal komt dit dan op een bedrag van …………euro.



Met vriendelijke groet,

Naam echtgenote




Eega brief nummer II (n.a.v. betaling onder protest door echtgenoot/lessee):


Betreft: contractnummer…………………………………..


Geachte heer / mevrouw,

Op (datum eega brief n.a.v. betaling onder protest nummer 1) verzocht ik u per ommegaande het door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde (totaal betaald bedrag restschuld:……… euro / totaal bedrag eerdere betalingen: ………..euro) per ommegaande te retourneren. Mijn echtgenoot ging, buiten mijn medeweten en zonder mijn toestemming over tot deze onverschuldigde betaling n.a.v. een maandenlange reeks van intimidaties en dreigementen van uw zijde.

Tot op heden heeft u het gevorderde bedrag niet geretourneerd.

Ik heb besloten om in afwachting van de uitkomst van de Eegalease procedure voorlopig af te zien van invorderingsmaatregelen. Zodra in die procedure meer duidelijkheid is ontstaan zal ik alsnog overgaan tot het nemen van maatregelen om het door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde terug te vorderen.

Met vriendelijke groet,


Naam echtgenote.
Laatst gewijzigd door Sara Etty op 13 aug 2003 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Andries

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Andries »

Sara heb je die brieven zelf zo naar Dexia gestuurd.

mvg,

Andries.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anne,

Mijn advies, bel morgenochtend de bank en laat de betalings opdracht vervallen.
Jij staat sterk als Eeegaleaser.

Sara, bedankt voor je advies en je voorbeeldbrief.

Anne, wil je nog wat weten, mail me.

Groeten,

Piet

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nee Andries,

Ik heb niets met Dexia te maken, ik heb op verzoek een concept geschreven, het is aan de eega om te bepalen of en zo ja in welke vorm die brief verzonden zal worden. Ik heb bovendien eega zoals altijd nadrukkelijk gezegd dat ze het beste naar een advocaat kan gaan.

Vanwaar de vraag Andries?

Gast

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Gast »

Hi Sara,

Gewoon om te weten welke brief wij moeten gebruiken.

mvg

Andries.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: betaal n.a.v dreiging ggn

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hmmm. En 'welke brief wij moeten gebruiken' hangt af van de vraag of ik een eegaleaser ben...?

Gesloten