LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen of niet?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

Wie kan me nou effe een goed advies geven? ik heb vandaag een brief ontvangen van dexia betreft: ingebrekestelling & vooraankondiging achterstandsmelding bij Bureau Krediet Registratie. Ik ben een student en wil nu al niet bij de BKR geregistreerd staan! dus nu denk ik maar aan de gespreide wijze de restschuld af te betalen bij dexia? doe ik dat goed zo??

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door pallu »

als je alles gevolgd hebt in de media en op dit forum
niet betalen maar ga naar een goede advocaat en laat deze de zaak afhandelen.

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

maar vanwaar haal ik nu weer geld om ee goed advocaat te nemen? ik ben ook maar student! Zijn er nog andere opties voor studenten??

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door baskkkk »

Een optie is lid worden van Stichting Junior Lease (zie www.juniorlease.nl), deze staan je tegen gereduceerd tarief bij.. Is specifiek gericht op studenten en minderjarigen.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door pallu »

mag je niet ouder dan 25 jaar zijn
en anders kan je een toevoeging aanvragen bij de gemeente voor de advocaatkosten indien je niet over genoeg middelen kan beschikken.
Laatst gewijzigd door pallu op 12 feb 2004 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

ik ben 21, kunnen ze dan echt iets voor me betekenen? ik ben nu op hun site aan het kijken.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door pallu »

ja dit is voor jou een goede stichting
veel succes

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

dank jullie wel voor jullie advies. Maar ik zit nog steeds met de brief die ik vandaag heb ontvangen van dexia, daar is schrijven ze: Dat dexia bank nederland heeft de verplichting op zich genomen een achterstand in de betaling van meer dan 60 dagen te melden bij het BKR te Tiel. Dit betekent dat wanneer de achterstallige betaling niet binnen acht dagen alsnog is voldaan of er binnen die termijn evenmin anderszins een gespreide wijze van betaling is overeengekomen, Dexia bank bank nedereland verplicht is de betalingsachterstand te melden bij het BKR. Melding van een betalingsachterstand kan gevolgen hebben voor iedere eventuele volgende financieringsaanvraag en voor een nieuw mobiel telefoonabonnement. De melding zal plaatsvinden met de datum 60 dagen na 22 december 2003 conform de door BKR voorgeschreven registratie methodiek.

Dit betekent dat wanneer wij thans niet binnen acht dagen ne dagtekening van deze brief, het bedrag van 5180.67 op onze rekening hebben ontvangen, wij zullen overgaan tot registratie van de achterstand bij het BKR en spoedig daarna zullen overgaan tot het nemen van verdere incassomaatregelen waaronder inbegrepen het nemen van rechtsmaatregelen waarbij hier reeds aangegeven wordt dat alle daarmee samenhangende kosten u in rekening gebracht zullen worden. deze kosten kunnen aanzienlijk oplopen en heeft u geheel aan uzelf te wijten.

Dit staat er allemaal in. Kunnen ze mij dit maken??

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door baskkkk »

Zekers, dat is de RECHTSSTAAT Nederland. Grote bedrijven mogen straffeloos dreigen.... zie de vele items op dit forum die hier al over zijn geschreven.

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door baskkkk »

Het dreigen, bedreigen, geestelijk kapotmaken, onder druk zetten of hoe je het ook wil noemen, zal nog wel enige tijd doorgaan. Het is nu wachten op de Commissie Oosting.....

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

maar wat houd dit dan precies in? ben jij ook studend (baskkkk) zijn het dat dreigenmenten maar zullen ze dat ook gaan doen dan?

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

kunnen ze me dan aangeven bij de BKR?? want ik heb tot volgend week vrijdag de tijd tot dat ze me zou aangeven daarzo

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door baskkkk »

Yep, ze kunnen je aangeven bij de BKR. Een en ander kan consequenties hebben bij het afsluiten van een hypotheek of telefoonabonnement. hierover zijn al vele topics verschenen op dit forum. De meeste banken (zo schijnt het, niet uit eigen ervaring) nemen een registratie door Dexia dan ook met een korreltje zout, gezien de huidige problematiek.

De stichting juniorlease (maar ook stichting leaseverlies of pay-back) kunnen je helpen aan een goede vernietigingsbrief. Het is wel zaak hier ff aandacht aan te schenken, want de vernietigingsgronden verschillen per persoon. Daarbij gaat het om vragen als: was je minderjarig tijdens het afsluiten van het contract? Getrouwd? etc.
Stichting junior lease is gezien jouw situatie (student) een aanrader, maar een gesprek met een advocaat (1e gesprek is vaak gratis) kan ook helpen.

Bas

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door pallu »

Gezien de ervaringen vananderen behoef je ook niet bang te zijn voor die BKR melding vele banken zullen iendien nodig je toch wel helpen aan geld. en hopelijk zal deze zaak over 5 jaar tot het verleden behoren en zal die BKR registratie ook bijgesteld dienen te worden.
Het is zu zaak om alles wat mogelijk in het werking te gaan zetten niet dralen zou ik zeggen maar doen. en geen paniek!!!

baskkkk
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 feb 2004 16:21

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door baskkkk »

Ieder moet voor zichzelf een afweging maken of betalen (eventueel in termijnen) of verzet bieden (overeenkomst vernietigen).
De Commissie Oosting is momenteel bezig om een bemiddelingspoging te doen en gezien de uitspraken die er liggen van het AFM en DSI, zijn er lichtpuntjes voor de gedupeerden.

Belangrijke afweging die je moet maken is, als je betaald zie je af van al je RECHTEN. Een eventuele uitkomst van de commissie Oosting geldt dan waarschijnlijk niet voor jou (dit is momenteel een hot-topic op dit forum).

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

Waarom zou die uitkomst van de commissie Oosting niet voor mij gelden??

Karinrummens
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2003 20:57

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Karinrummens »

Hallo Joy

Wat ik er van weet is dat je die notering bij het BKR even goed wel krijgt, of je moet de hele restschuld in een keer betalen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, want wij betalen niet, maar ja ik hoef ook niet z
nodig te lenen, dus ons kan het BKR niks schelen.

groetjes karin

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Joy »

nou karin voor mij is het juist wel een probleem, ik wil later nog wel me mijn huis. Ik ben pas 21!!

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door tester »

johannes2


Geplaatst op 11 Feb 2004 10:17 door johannes2


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn WVD was 19 -12-03 afgelopen en eind Januarie kreeg ik de kans om een huis te kopen. Om de hypotheek rond te krijgen kon ik geen A notering bij het BKR achter mijn naam hebben staan. Bij diverse banken geinformeerd of ik een lening af kon sluiten om toch mijn restschuld van 13.000 eurie maar te betalen zodat ik mijn hypotheek af kon sluiten. Alle banken zeggen dat ik het bedrag NIET moest betalen. Mijn hypotheek adviseur heeft contact gehad met de hypotheek verstrekker en wat blijkt? ik krijg gewoon mijn hypotheek met een A notering bij BKR. daar het om een Dexia product gaat blijkt deze notering waardeloos te zijn. Ik hoop dat dit een beetje bijdraagd aan mensen die in dezelfde situatie zitten

Karinrummens
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2003 20:57

Re: betalen of niet?

Ongelezen bericht door Karinrummens »

Joy, daarom kan een ander niet voor jou beslissen! En als jij beslist GEEN notering bij het BKR wil, zul je razendsnel op zoek moeten naar familie of vrienden die jou geld willen lenen, zodat jij je restschuld op tijd kan betalen. Ik vind hetzonde van het geld, maar ja!

groetjes karin

Gesloten