LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
anne

betalen

Ongelezen bericht door anne »

Beste allemaal,

Zijn er op dit moment veel mensen die al 2x acceptgiro hebben gehad dat er betaald moet worden (DE RESTSCHULD) en dat niet doen in afwachting van de uitspraak rechter?
Zelf ben ik aangesloten bij stichtingen eaga en lease! Maar krijg ik nu geen extra kosten omdat ze dreigen met incasso bla bla bla. Trouwens wel brief gehad dat dexia druk is en nog niet op mijn brief gereageerd ken worden!

Ron uit Den Haag

Re: betalen

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Natuurlijk zullen er kosten in rekening gebracht worden bij je.
Maar maakt het uit of je restschuld zeg 13000 euro is (zoals in mijn geval) of 13500 euro?
Dus laat lekker gaan die boevenbende, en raak niet in paniek.
Schrijf ze dat je de rechtzaak afwacht.

Sterkte en groet, Ron

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Anne,

Over deze situatie staat al vrij veel op het forum. Zie onder meer 'niet betalen eegaleasers vraag aan Sara'. Ik zal dat onderwerp even naar boven halen.
Groet, Sara

anne

bedankt maar mijn brief waarin ik meld af te wachten op uitspraak rechter en de acceptgiro's en dat dexia zegd nog niet te kunnen reageren nu kan ik toch wachten tot dexia reageerd en dan alnog mijn restschuld betalen ZONDER boete?? Ik moet al een restschuld betalen en heb geen zin om dat bedrag op te laten lopen of zie ik dat verkeerd???

Sara Etty

Beste Anne,

Ervan uit gaande dat jij als partner vernietiging hebt ingeroepen van de overeenkomst het volgende. De vernietiging krijgt rechstkracht vanaf de datum van ontvangst. Op grond van wet is het niet relevant wat wederpartij daar in reactie op zegt, tenzij het gaat om register goederen en daar gaat het niet om. Dexia kan wel naar de rechter voor een verklaring van recht. Dat wil zeggen dat Dexia dan aan de rechter vraag te zeggen dat dit geen 1:88 situatie is en dus geen vernietiging op basis daarvan mogelijk is.
Of Dexia nu wel of niet reageert staat los van de werking van de vernietiging buiten rechte. Je moet dus Dexia aanschrijven en daar nogmaals op wijzen. Voor eventuele voorbeeld brieven zie de site van de heer Blok. Overleg met een advocaat is verder ook in deze situaties altijd verstandig want dan weet je zeker waar je staat in ieder aspect van de situatie en dat creeert een boel rust.
Groet, Sara

Sander Bianca

Ongelezen bericht door Sander Bianca »

Hoi Sara,

Mij ken je nog niet aangezien ik nog nooit op een topic van je heb gereageerd, omdat ik weet dat jij niet op de hoogte bent van sprintplan constructies.

Ik wilde alleen even kwijt dat zo'n vernietiging op basis van bw:1.88 ook wel werkt voor de sprintplan overeenkomsten.
Onze advocaat heeft dit namelijk ook gedaan, en in de brief die daarop volgde zij spaarbelg letterlijk: "Wij gaan niet over tot vernietiging van de sprintplan overeenkomst". Onze advacaat schreef daarna dat dat niet aan hun was om de sprintplanovereenkomst te vernietigen, maar dat zij dat al namens clinte had gedaan.

Hierna hebben wij een aanbod gehad om kosteloos te stoppen met het sprintplan. Dit was echter geen optie voor ons, dus we gaan (gezellig) nog even door met schrijven.

Kortom:
AANSCHRIJVEN HELPT!

Groeten,
Sander

anne

bedankt sara maar volgens mij kan ik maar beter betalen ben ik van een hoop ellende af betalen onder protest ben niet zo juridisch ingesteld en wil niet meer geld betalen!! :-(

Sara Etty

Beste Sander,

Ik ben inderdaad zoals je hebt gezien niet bekend met SprintPlan situaties maar dit stemt me wel tevreden nu het voor zover ik inmiddel heb mogen vernemen veel weg heeft van de Legio onzin.

Wat de advocaat heeft gezegd is correct. Het is niet zo dat wederpartij de vernietiging o.g.v. 1:88 succesvol buiten rechte kan betwisten. Ik hoop nog van je te horen hier hoe het verder gaat.
Veel succes.
Groet, Sara

Sara Etty

Best Anne, betalen onder protest kan altijd, en dan afwachten of het straks weer terug naar jou gaat na een uitspraak in de Eegalease zaak. Dat kan zeker.
Je hoeft helemaal niet iets anders te doen, het kan echter wel en daar zal Dexia zonder rechter weinig tegenin kunnen brengen. Het zijn persoonlijke keuzes en je moet dat doen waar je zelf het beste mee kunt leven.
Veel succes, wat het ook zal worden.
Groet, Sara

anne

dus nog even dit stel ik wacht rechtzaak af voordat ik betaal moet ik daarvoor dexia een juridische brief schrijven ik heb er al een gestuurd zelf in elkaar gezet gewoon heel simpel maar naar mijn idee duidelijk geen art. nrs enzo stel nu eagalease verliest dan moet ik dus mijn restschuld + boetes betalen? daar ben ik zo bang voor!!
Stel dat het nog jaren duurd dan is de boete net zo groot als mijn restschuld!

Sara Etty

Zie daarover eerder genoemd topic. Kijk, je kunt het zo zien. Jij vernietigd, Dexia ontkent maar houdt dat bij geschreeuw zonder actie, nu Dexia ook weet dat er reeds een procedure loopt van eegalease. Indien Dexia nadat jij nogmaals hebt gewezen op de ontstane situatie (zie concept 2 op de site van Blok hierover) en Dexia laat het er dan in afwachting van eegalease al dan niet nadrukkelijk bij, dan is het ook aan Dexia te verwijten dat er boetes zijn ontstaan. Dexia had immers, indien zo zeker van haar zaak dan nu al actie kunnen nemen om jou te overtuigen van je ongelijk en dat had dan weer een gevolg gehad voor de omvang van de boetes. Dexia kiest er zelf voor het te laten slepen.
Maar overleg met een advocaat is zeker zeer verstandig indien je dit traject wilt doorlopen.
Groet, Sara

hans5?

Ongelezen bericht door hans5? »

Ik noem mezelf hans5 omdat ik niet weet hoeveel er zijn.
Na mezelf te hebben aangesloten bij de diverse stichtingen,waar ik helaas maar niets van hoor,heb ik besloten om toch maar in te gaan op het aanbod.Geen gezeik meer.Geen incasso,geen deurwaarder,maar gewoon in mijn geval ongeveer 7 jaar iedere maand een termijn.
Misschien is er iemand die mij kan overtuigen om dit niet te doen.Ik heb een eigen bedrijf,een eigen huis,en wil dit eigenlijk niet op het spel zetten.
Als jij diegene bent,reageer dan snel.

Gesloten