LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingsregeling op de frits

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
fergie

betalingsregeling op de frits

Ongelezen bericht door fergie »

Wij hebben destijds een betalingsregeling genomen op een beeindigd contract met een restschuld. Deze hield maandelijkse incasso's in welke slecht eenmalig is afgeschreven. Na 10 maanden kwamen wij hier achter toen dexia ons een brief schreef dat wij niet aan onze betalingsverplichting zouden hebben voldaan en dat het gehele bedrag nu ineens opgeeist werdt. Overigens stond er ook nog 1000 euro te weinig op maar dat terzijde. Nu hebben wij een A-registratie bij het BKR die door dexia is aangebracht. Volgens de site van het BKR had dexia moeten vermelden dat deze betalingachterstand werdt gemeld aan het
BKR indien onze betaling niet binnen de gestelde termijn zou zijn voldaan. In de brief wordt echter alleen verwezen naar "invorderingsmaatregelen". In hoevere is dit nu volgens de wet onjuist ??. Weet iemand in hoevere ik dexia aan de "type-fout" in het bedrag kan houden ??.

ff anoniem

Re: betalingsregeling op de frits

Ongelezen bericht door ff anoniem »

Heb vrijwel hetzelde: Er is een regeling getroffen en heb onder protest de maandtermijnen tot nu toe betaald. Kreeg vervolgens een brief dat ik alle resttermijnen in eens moet betalen (restbedrag ook iets te laag), heb gebeld en er is mondeling toegezegd dat de regeling gewoon geldt en dat ik de (standaard) brief kan negeren. Heb deze toezegging samengevat in een brief en aangetekend verstuurd en ben weer rustig gaan slapen. Ik raad je aan precies dezelfde stappen te zetten.

fergie

Bij ons moest dexia (of eigenlijk haar financieele zaken dochter) het incasseren. Dat is dus maar 1 keer gebeurt en daarna nooit weer.

ff anoniem

Ongelezen bericht door ff anoniem »

In mijn geval was (en ben) ik zelf verantwoordelijk om de bedragen over te maken, dus geen automatische incasso, is bij jou misschien ook wel het geval, moet je de betalingsregeling maar even goed nakijken hoe het precies zit

fergie

Zoals ik al schreef is er een eenmalige incasso vericht voor het overeengekomen maandbedrag, daar zijn incasso's voor. Dat dexia hem niet doorzet is dacht ik niet mijn probleem.

Gesloten