LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Ronbo »

Herinnert u zich hem nog? Jopie? Wat zou onze vriend de ex-bankdirecteur Jopie zoal doen deze dagen? Lekker luieren en genieten van zijn €63 miljoen? Nee Jopie is een drukbezet man.

Voor wie het nog niet wist, Joop Krant, ex-Dexia Directeur is een schurk zonder geweten. Joop, van joodse komaf en actief in de joodse scene, ex-bestuurslid van het NIW (Nieuw Israëlitisch Weekblad) heeft in juli 2004 voor het schijntje van €7 miljoen de overname van PCM begeleid. (op dit forum via diverse threads reeds vermeld)

Op zich is dat best wel slim van Jopie en dom van PCM. Maar waar het hier om gaat is met wie Jopie dit adviestraject heeft uitgevoerd. Jopie's medeovernameadviesschurk bij PCM is genaamd Grimbert Rost van Tonnigen, jawel, de zoon van de Zwarte Weduwe:
Grimbert is zoon van Meinoud Rost van Tonningen, de tweede man van de NSB in Nederland (die in 1945 zelfmoord pleegde voordat hij kon worden berecht) en Florentine Heubel. De laatste is vanwege haar fanatieke nazi-sympathieën bekend geworden als ‘de zwarte weduwe’
Jopie doet alles voor geld. Zelfs zijn geweten verkopen.

http://retecool.com/more.php?id=2762_0_1_0_M

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... _krant.xml


http://www.pwnet.nl/rubriek.jsp?art=51758

Jopie, vraag aan jou: weten je geloofsgenoten in Amsterdam dat jij zaken doet met Grimbert, een man die het met het bloedgeld van zijn ouders zo ver heeft kunnen schoppen? Praat dat lekker weg tijdens de Chanoeka als je vertelt dat je vrinden bent met Grimbert?

Dan nog een vraag Jopie: ken jij Ben Ascher, oud-president van de Amsterdamse rechtbank, toevallig nog uit de joodse scene? Heb jij hem aanbevolen bij de "onafhankelijke" commisie? Ouwe jongens krentenbrood?

Voor alle duidelijkheid: dit stuk is niet antijoods maar antijoops bedoeld. Dit om ontsporing van het onderwerp te voorkomen.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door gast500 »

Voor alle duidelijkheid: dit stuk is niet antijoods maar antijoops bedoeld.
Zal misschien niet, maar waarom moet er dan geschreven worden dat Joop van joodse komaf is? Is dan toch helemaal niet van belang? Het is toch vreemd dat ik altijd het gevoel krijg dat je als mens met joodse achtergrond gediscrimineerd dreigt te worden en dat je je altijd moet verdedigen. Hetzelfde geldt voor mensen met een islamitische achtergrond en zo zijn er nog een paar voobeelden. Wat maakt je geloof nu uit in een onderwerp als deze? Bent u katholiek ofzo??

ronald101
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:27

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door ronald101 »

GAST500

DE POT VERWIJT DE KETEL ......

WAT HEEFT KATHOLIEK DAARMEE TE MAKEN!!!!!!!!!!!

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door tabjane »

Gaat het hier om wel discriminatie?
Ik denk meer dat de relatie tussen iemand van joodse afkomst en iemand met een duidelijke familierelatie/-verleden naar de NSB toe, dat dát op zijn minst verwondert.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door gast500 »

DE POT VERWIJT DE KETEL ......

WAT HEEFT KATHOLIEK DAARMEE TE MAKEN!!!!!!!!!!!
Precies, deze reactie wilde ik uitlokken! Net zo min als dat joods er iets mee te maken heeft. Dank!

Michiel Luidens

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Doet me denken aan tekstschrijver Jaques van T. -fout in de oorlog- die na oorlog met div joodse artiesten en cabaretiers is blijven samen werken. Ook met Wim Kan die toch in een jappenkamp gezeten heeft, uit schaamte vermomde Kan zich als hij bij van T. op bezoek ging. Over Louis Davids :
Het is Ibo een raadsel hoe de Joodse Louis Davids en Van Tol, die lid was van de NSB, konden samenwerken. Heintje Davids, de zus van Louis, verwoordde het op deze manier: "Je ken niet altijd kwaad blijven".
Het geld kruipt blijkbaar waar het niet gaan kan. Eenderzijds de principes, anderzijds vaste lasten.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Ronbo »

gast500,

Je hebt het duidelijk niet begrepen. Mijn vader was joods, dus ik heb hier recht van spreken. Kom uit je frustrohok en lees eens goed wat er staat!

Het gaat hier om het merkwaardige feit dat Joop Krant geen enkel probleem heeft om zaken te doen met de zoon van een uiterst kwalijke NSB-familie, wiens moeder tot haar dood overtuigd nazi is geweest. Hoe zou jij aan je joodse vrienden, wiens ouders door Rost van Tonnigen zijn weggetransporteerd, vertellen dat je nu vriendjes bent met hun zoon?

Dat Joop van joodse komaf is heeft er dus alles mee te maken. Het geeft aan dat hij geen scrupules en/of geweten heeft. Ondanks zijn vrome voorkomen.
Laatst gewijzigd door Ronbo op 15 aug 2004 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Ronbo »

Oh ja gast500,

Mijn vader was joods, mijn moeder protestants. Ik ben christelijk opgevoed maar ben volledig ongelovig. Geloof is wat mij betreft een surrogaatdrug om het volk koest te houden.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door croosjes »

dit ging toch over JOOP

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Ronbo »

Het ging over Joop en ondanks mijn laatste zin in mijn originele posting moest gast500 het onderwerp weer laten ontsporen.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Ronbo,

Als de ouders fout zijn, moet de hele hele wereld de kinderen ook maar rot blijven behandelen?

Of: als de ouders fout zijn, kunnen de kinderen dan misschien wel goed zijn?

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Pikant »

Je hele leven hangt van je ouders af als kind als je geen liefde kreeg en die als die krengen gingen scheiden en je als kind lieten stikken dan kun je het een kind niet kwalijk nemen als ze nu ettertje spelen op een forum.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Ronbo »

Hollander,

Joop Krant is een opportunist. Als hij ergens geld mee kan verdienen dan zal hij dat niet laten. Hij had tientallen andere vrinden kunnen uitzoeken voor zijn overnamebegeleiding van PCM. Je gaat mij hier niet wijsmaken dat zijn actie op begrip kan rekenen in zijn geloofsgemeenschap, dat ligt veel te gevoelig. Baby Rost van Tonnigen kan er niets aan doen wie hem verwekt heeft. Ik ken hem niet en het kan een geschikte kerel zijn. Maar hij heeft een zwaar besmette naam, veel te zwaar besmet voor Joop Krant om zaken mee te doen.

M.a.w. Joop Krant gaat over lijken en heef lak aan zijn klanten en omgeving.

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Pikant »

Jouw commentaar is ook redelijk om het hoekje zeg maar. Ben jij zonder zonde. Niet dus.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Hollander »

Baby Rost van Tonnigen kan er niets aan doen wie hem verwekt heeft. Ik ken hem niet en het kan een geschikte kerel zijn.
Kijk, dat zijn wijze woorden. Er lopen veel kinderen van NSB'ers rond in Nederland, en een heleboel daarvan hebben een vreselijk hekel aan wat hun ouders gedaan hebben.

Maar ik begrijp dat jij vindt dat al die kinderen in 2004 in Nederland geen werk mogen doen?
Maar hij heeft een zwaar besmette naam,
Tja, er lopen op deze wereld een heleboel mensen rond die Hitler met hun achternaam heten. Da's heel vervelend, maar het hoeven geen slechte mensen te zijn.

Michiel Luidens

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Ter info/achtergrond een interessant artikel http://www.nrc.nl/geld/991308752801.html
Een gesprek over Kempen & Co, het jodendom en Israel
,,Ik ben opgegroeid met de drie t's: thora, traditie en tolerantie. Religie is geen dogma. Ik ben wel lid van de orthodoxe gemeente, maar die loopt van volledig klokvrijen tot ultraorthodoxe joden. Ik voel me meer traditioneel dan orthodox'', vertelt Krant. ,,Ik heb bijvoorbeeld niet altijd het hoofd bedekt zoals ultra-orthodoxen, daar ben ik gewoon niet mee opgevoed. Maar ik heb ook niks met het liberale vaak Amerikaans geïnspireerde jodendom, hoewel ik daarvoor veel respect heb.''

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Pikant »

Michiel gluiperd je hebt overal een antwoord op zelf trap je elke gedupeerde de grond in door te zeggen' u had uw contract beter moeten lezen' nu heb je weer een mening, hoe kun jij nog met je zelf leven, gluiperd die je bent.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door JH »

Of je met ordinaire scheldpartije, gevloek en vunzige taal anderen kunt overhalen om net zo te denken als de massa.
Quote:
ach taalgebruik zegt een hoop over iemands IQ.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bewijs geleverd: Joop Krant (Ex Dexia) heeft geen geweten

Ongelezen bericht door Radar »

Deze thread wordt gesloten, omdat het onderwerp afdwaalt van een consumentendiscussie waar dit forum voor bedoeld is.

Met vriendelijke groet
Radar Internetredactie

Gesloten