LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij toewijzing claim rechter alleen betaalde rente terug??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harry de Winter

Bij toewijzing claim rechter alleen betaalde rente terug??

Ongelezen bericht door Harry de Winter »

Zonder mensen op de tenen te gaan staan - en dat gebeurt op dit forum maar al te snel-, maar is het niet zo dat het wellicht heel moeilijk wordt om van Dexia het koersverlies (i.c. de restschuld) terug te eisen? Dat is juist hetgene waar Dexia niets aan kan doen, en wat op dit moment alle ellende veroorzaakt. Als de rechter iets toewijst, zal het dan niet alleen de betaalde rente zijn?

hans

Re: Bij toewijzing claim rechter alleen betaalde rente terug??

Ongelezen bericht door hans »

Harry
Het lijkt mij een misvatting dat alleen de gedaalde koersen alle ellende veroorzaken. Het gaat om een combinatie van misleidende reclame, handelen in strijd met wettelijke bepalingen (de Nadere Regeling 1999), misleidende handelingen leidend tot dwaling, handelen in strijd met artikel 1:88 BW etc. etc. etc. etc.
Ook bij een opgaande beurs (voor zover rendementen op aandelen en opties lager zijn dan de betaalde leaserente) leidt een leaseproduct immers tot een verliespost voor de deelnemer. Honderdduizenden Nederlanders hadden dit laatste helaas niet door, jij blijkbaar ook niet !

Harry de Winter

Ongelezen bericht door Harry de Winter »

Ja ok, maar de redenen die jij daar geeft, geven misschien alleen maar aanleiding voor de rechter om de rente terug te geven! en dus niet de restschuld, die veroorzaakt is buiten de schuld van Dexia. ik hoop het ook niet, maar goed, we moeten realistisch zijn

jopie

Ongelezen bericht door jopie »

als je zaken doet moet je eerlijk zijn.
Dit was DExia niet.
als ze hadden gezegd tegen hun klanten dat aandlen leasen net zo riskant was als aandelen kopen en dat je dat alleen maar moet doen als je het geld kan missen als je alles verlies dan was het een eerlijk contract geweest en had ik ook zeker niet geklaagd na een beursval van 50 %.
maar zij hebben alles mooier voorgesteld, alleen maar om werzelf beter op te worden.
En Spaar Select heeft er als tussenpersoon nog eens een schepje bovenopgedaan door alle nadelen te versluieren.
Dus de reden dat Dexia alles terug behoort te betalen is niet de beursdaling maar vals voorlichting !!!!!!
Hopelijk denkt de rechter daar ook zo over t.z.t
maar ' t duurt wel lang voordat de eerste uitspraak er is.

Richard

Ongelezen bericht door Richard »

Aan Harry de Winter. Bij mijn winstverdriedubbelaar is er driemaal tegen dezelfde koers een pakket aandelen gekocht.

Hadden ze bij Dexia niet mij de optie kunnen geven om het 2e en 3e pakket niet aan te kopen zodat ik niet zo hoog als nu in de schuld zou zitten? Ik heb ze zo vaak gebeld om te vragen of zij het 2e en 3e pakket niet wilde aankopen tegen die hoge koers, dit werd mij geweigerd met een antwoord als ' contract is contract' en ' u hebt ervoor getekend' .

M.a.w die stelletje honden hebben er wel degelijk iets aan kunnen doen om hun klanten te helpen maar wilde dit domweg gewoon niet. Ik betaal echt werkelijk geen cent, ook hoeven ze bij mij niet aan de deur komen want ik mep ze van de stoep!! Groeten Hoor.

Richard

Gesloten