LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijbetalen of........Overnemen aandelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mgmolen

bijbetalen of........Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door mgmolen »

Fors bijbetalen of........ Ik kreeg van Legio keuze uit 3 mogelijkheden. Ik doe 2 "overnemen van de aandelen". Heeft iemand daar al ervaring mee ? dan heb je tenminste nog iets in handen.

marcus

Re: bijbetalen of........Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door marcus »

Mag ik vragen hoe je dan dat geld hebt geregeld? Met een lening of had je dat zo in je kluis liggen? Ik zit er nl ook over te denken, maar dan moet ik wel een lening voor afsluiten.

groet,
marcus

Johan Kramer

Ongelezen bericht door Johan Kramer »

neem niets over.
Probeer iets te regelen.
als Legio Lease iets aanbied is dat niet de bedoeling om jullie rijker te maken.
Sterker: zij bestaan door ons.

een gedupeerde

P.S. wordt lid van www.leaseverlies.nl

johan kramer

Ongelezen bericht door johan kramer »

Word geen wordt

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Aan mgmolen,
Als de koersen erg gedaald zijn dan gaan mensen er naar neigen om zich krampachtig aan de aandelen vast te klampen. Dit onder het motto "Je gaat nu toch niet verkopen want dan heb je zoveel verlies" of "wie geschoren wordt moet stil blijven zitten".
Deze gedachte is onjuist. Als de koersen zijn gedaald heb je al verlies. Je hebt het verlies mogenlijk nog niet ten gelde gemaakt (ofwel de aandelen verkocht) maar het verlies is er. Veel logischer zou zijn om de aandelen met verlies te verkopen en te beleggen in iets waarmee je meer rendement verwacht te maken.
Daarom hanteer ik de volgende stelregel als ik verlies op een aandelenpositie heb: Zou ik als ik nu zou moeten investeren, dezelfde aandelen weer kopen?
Als het antwoord ja is dan hou je de positie aan. Zo niet dan onmiddellijk verkopen want je hebt dan een investering waar jezelf niet achter staat.

In concreto: Zou je de aandelen die je geleased hebt nu ook kopen als je geld te investeren had? Nee? Dan de aandelen niet overnemen maar (laten)verkopen.
groet Maarten

PS mgmolen je kunt van de verkoopopbrengst natuurlijk ook andere aandelen kopen dan degene die je nu geleased hebt. Tip: Koop dan niet puur aandelen maar beleggingsfondsen (event. in aandelen). Want het gebrek aan spreiding binnen de leaseconstructie is misschien wel de grootste fout die de aanbieders van leaseconstructies en de aanbieders van adviezen hebben gemaakt. Helaas wordt aan deze, verwijtbare, fout veel te weinig aandacht besteed in de strijd tegen Legio en de slachtbank (labouchere)

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Beleggingsexpert?

Gesloten