LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR in Tiel

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
E. van Diete

BKR in Tiel

Ongelezen bericht door E. van Diete »

Beste ls,

Het is wel zo dat je geregistreed blijft staan bij het BKR in Tiel. Heeft iemand hier ervaring bijvoorbeeld wanneer je een huis wilt kopen.

Graag uw reakties

Met vriendelijke groet

E. van Diete

JoopB

Re: BKR in Tiel

Ongelezen bericht door JoopB »

Beste Edwin,
Registratie blijft 5 jaar aanwezig. Hoeft echter geen probleem te zijn bij aankoop of aanvraag hypotheek.
Als er echter een registratie wordt neergezet omdat je niet wilt betalen volgt een registratie als wanbetaler, dat ligt wat moeilijker.
Ik denk dat Dexia op dit moment zijn handen vol heeft aan andere zaken en niet zo met BKR bezig is.

Toen ik eens een doorlopend kredietje wilde hebben bleek er ook een registratie als wanbetaler te staan. Een of andere onbenul van de bank had de verkeerde naam aan BKR doorgegeven dat ik mijn hypotheek niet betaald zou hebben.

Ik kan mij nog herrinneren dat het aardig wat voeten in aarde had om de registratie echt te laten verwijderen.

Groet,

JoopB

E. van Diete

Nogmaals bedankt voor je mail
Mijn Hypotheek adviseur is het nu aan het uitzoeken je hoort nog van me

M.V.G

E. van Diete

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Als je bij het BKR staat genoteerd met meer dan een vermelding van een lening of andere geldverstrekking is er dus niets aan de hand bij het kopen van een woning. Dan wordt er alleen gekeken of je met die lening en de hypotheeklening eea kan ophoesten.

Heb je een keer achterstand opgelopen is dat ook nog niet zo een ramp dan ligt het eventueel alleen aan een plausibele en te bewijzen verklaring (zie reactie joop)

Is het echter zo dat er deurwaarders en incassoburoos aan te pas zijn gekomen dan kun je het gevoegelijk vergeten bij een hypotheekverstrekking. Dan heb je dus zware coderingen.
Heb daar in de praktijk dagelijks mee te maken. (helaas).

Arnoud Bosch

Ongelezen bericht door Arnoud Bosch »

Het maakt alleen verschil uit hoe je bij het BKR geregistreerd staat?
Met een a-code of met een ah code en eventeueel
met cijfers bijvoorbeeld a1 of a5 enz.
Als de betalingsverlichting niet wordt nagekomen
dan wordt er in 1e instantie een a code achter de melding
gedaan. Dat betekent concreet dat jouw verlpichtingen op
die datum niet meer juist bent nagekomen Meestal 3 maand-bedragen dus tweemaanden achterstand.
Het zou interessant zijn of er mensen met zo'n code
wel een lease overeenkomst voor aandelen heeft gekregen bij
het tot stand komen van de overeenkomst. Met een a-code.
En waarop deze dan wel was goedgekeurd.

Jean

Mijn ervaring indertijd als adviseur/verkoper bij SS is dat bij een aanvraag lease BKR werd geraadpleegd en dat als er uberhaupt een achterstand was (geweest) met andere verplichtingen er geen aandelenlease werd verstrekt!!!!!!

Arnoud Bosch

Bedoel je via Spaar-Select of direct door Legio Lease?
Overigens blijft de BKR stand staan 5jaar na de laatste
betaling of afmelding.
Dus kan het ook wel langer dan 5 jaar blijven staan in een situatie bij een achterstandsmelding.

Jean

Mijn ervaring geldt dus Labouchere, de bank die de contracten voor SS regelde maar ook voor LL.

Arnoud Bosch

Jean
Als een contrat 8 jaar loopt dan wordt er pas bij het
BKR afgemeld 5 jaar nadat de laastetermijn of het kontrakt wordt afgemeld of de laatste theoretieschelooptijd.
De langstste tijd wordt genomen
Dus in dit voorbeeld wordt dit 13 jaar minimaal
Arnoud

E. van Diete

Geachte heer Bosch,

Ik had belooft om terug te komen op dit verhaal wanneer mijn adviseur bericht had.
Men hoeft zich geen zorgen te maken wanneer men samen een huis wilt kopen tenzij je aan je top van het te lenen bedrag wilt zitten.
Dat wil ik niet.Dus voor mij geen problemen in dat opzicht.
Mijn adviseur bevestigd wel in het geheel uw verhaal.

Met vriendelijke groet,

E. van Diete

Jean

Arnoud; klopt als een bus!

Arnoud Bosch

Bij een contract van 240 maanden betekent dit dus 300 maanden.
M.a.w. het kan je dan wel 25 jaar achtervolgen.
Arnoud

renee

Ongelezen bericht door renee »

Ik had het 'geluk' dat ik na het aflopen van mijn ver3dubbelaar verder kon gaan met verlenginging van het contract, waardoor de BKR-regostratie werd aangepast/geschrapt.
De ver10dubbellaar kon ik op dat moment volstorten, dus ook dat was BKR-geregeld.
Heb nu spijt, maar dit speelde voordat eindelijk duidelijk werd hoe te handelen in de LL-ellende. Ik was solozeiler in de storm, wist nog niet van alle (internet- en radaraktie)

Heb inmiddels door aankoop huis een nieuwe hypotheek aangevraagd en deze ook gekregen.

Kortom, blijkbaar sta ik niet meer met wat voor negatieve code ook geregistreerd in Tiel, gelukkig.
LL heeft indertijd (2e kwartaal vorig jaar) alles schriftelijk bevestigd.

Even wat anders.....

Ik aarzel nog steeds om mijn aanmelding bij de Stichting Leaseverlies te bevestigen met een daadwerkelijke betaling.
Dit komt door de verschillende berichten over de Stichting op dit forum, dus het gaat me niet om de 45 euro.

Zou iemand me eens serieus kunnen aangeven welke kans op succes de Stichting denkt te hebben.

nb. Ik heb geen behoefte aan een wervend verhaal van de andere belangenclub, Payback. Die heeft mijn vertrouwen niet kunnen winnen. Dus gaarne van die kant om leestijd en bladvulling te sparen geen reactie.

E. van Diete

Beste Renee,

Iedereen zit in een andere situatie, want men heeft ook soms een ander soort produkt, andere maandelijkse termijnen,
andere toekomst plannen hoge of lage restschuld.
Maar ik denk dat de meeste mensen die in dit forum verschijnen lid zijn van de stichting.
U moet het natuurlijk zelf weten (lees eens een aantal vragen en opmerkingen door)
Mijn antwoord is LID WORDEN!!!!!
Misschien is het verstandig om deze vraag te stellen in een nieuw blok kan je kijken wat de reacties zijn van andere gedupeerden

Succes met je keuze !!

E. van Diete

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Beste Renee,
Je kunt toch niet het succespercentage van de stichting afwegen tegen een te betalen bijdrage? Iedere betrokkene in dit schandaal houdt momenteel informatie achter om zijn eigen rechtspositie niet te ondermijnen.
Dat de stichting en anderen serieus bezig zijn de schade op zijn minst te beperken moge duidelijk zijn.
Als u dit geloof niet heeft omdat "anderen" schrijven dat ze het vertrouwen verliezen door gebrek aan informatie moet u het gewoon NIET doen. Maar u springt toch ook niet van een gebouw af omdat u dat "anderen" ziet doen of, nog erger, gehoord heeft dat anderen dat doen?

Groet
Joop

Arnoud Bosch

Heeft iemand na het aanvaarden van het bod door Dexia
zijn BKR al eens opgevraagd?
En wat waren de conclusie?
Arnoud

Arnoud Bosch