LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boos opzet Dexia?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Als "Het Dexia Aanbod" aan het begin van de baisse is uitgedacht
door Dexia en door de drukkerij is gedrukt,dan kan er sprake zijn van
boos opzet ,omdat Dexia op dit moment de aandelen had kunnen
verkopen,zodat de lessees geen restschulden hadden overgehouden.
Boos opzet is hier; de lessees laten opdraaien voor een langverwachte en langdurende baisse.
Weet iemand wanneer deze dure brochures gedrukt zijn?En laten we
eerlijk zijn,de inhoud bedenk je ook zo een,twee,drie niet.

Dexia heeft de lessees een 3 jaar lang durende hausse voorgehouden
met haar 3 jaar lang durende winstverdriedubbelaarscontracten maar
toen de situatie veranderde in een lang aanhoudende baisse is het
absurd dat Dexia de lessees dwong d.m.v. boetechantage, het leasecontract tot het einde te honoreren.Het is gewoon schandalig.
(vraag aan de rechter of deze manier van handelen volgens de normen
van goed fatsoen is).

Cato

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door Cato »

verduidelijk eens dit is niet te begrijpen!!!!

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

gestoord gestoord gestoord zijn de meesten hier,niemand ,maar dan ook niemand kan zelfs maar de richting van d ebeurs voorspellen voor 1 dag,laat staan voor langere tijd,
ik handel voor mijn brood,en doe dat 8 jaar,maar had deze crash nooit zien aankomen

en als zoals jij beweert dexia dat wel had zien aankomen,laten we even aannemen dat dat zo was(wat onmogelijkis)....dan hadden ze op hele simpele andere manieren fortuienen kunnen verdienen..hebben ze echt die paar centjes van jullie niet voor nodig

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

beurshandelaar, hoezo gestoord ??
legiolegio spiegelde in de folder voorzichtig een geschatte winst van 16 a 18% voor.
zelfs in 2000 waren er al voorzichtige signalen dat het minder kon gaan (tostrams en rienk kamer etc.)
als legio zulke slimme medewerk(st)ers e/o analisten in dienst had gehad dan hadden ze ook voor een klein bedrag meer e.e.a kunnen afdekken met putjes.
ik herinner me nog een analist van een grote bank die kpn\qwest een waardering van 10 cent gaf, dat was toen lachen geblazen. als handelaar
weet je wat er toen is gebeurd.

willems r

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door willems r »

Mijnheer De Jongh,

Je beperkt jezelf tot de uitvoerende Dexia (daarom even schuldig), maar het vermoeden is, dat deze super doordachte lepe zaak ruimer maatschappelijk ligt. Heel Nederland stond op instorting, toen gebleken is dat de koersen opgeblazen en vervalst waren en vele bedrijven op instorting stonden samen met de beurs én de staat (grote aandeelhouder). Daarom zulk een super Verdriedubbelaar. Redding moest elders vandaag gehaald worden. Daarom zijn de advocaten en alle Stichtingen en de waakhonden voorzichtig en teruggetrokken. De zaak is onbehoorlijk, want ze strikken het volk én niet diegenen die geprofiteerd hadden van de opgeblazen koersen. Maar dat zijn ook de maatschappij bepalers. Laten wij hopen dat de rechters, rechters zijn en niet onderdeel van het systeem! En dit brengt rusteloosheid met zich mee.

m.vr.gr.

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

susanna,voor elke 1000 analisten die zeggen dat de aex naar de 1000 gaat,kan ik er 1000 vinden die zeggen dat de aex naar de 100 gaat,
analisten zijn er enkel om de omzet(beurshandel/aan/verkoop etc..)omhoog te jagen,daar halen grootbanken groot deel omzet uit

en afdekken met puts,dan praat e dus niet over een klein bedrag,die dingen zijn duur,ik kan het weten,ben er failliet aan gegaan ooit

het voorbeeld wat jij aanhaalt,met qwest...mooi voorbeeld...geeft precies aan,dat niemand weet welke richting het opkan.

het gestoorde waar ik aan refereerde,betrof de gedachte,dat dexia op zeker wist dat de beurs zou gaan dalen...nou,als iemand dat weet,dan zou die schatrijk worden met hele andere methode's(fti shorten bv)
dus dat wist dexia uiteraard ook niet,zelfs de pensioenfondsen kwamen/zitten in zware problemen

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

o en susanna,

uiteraard waren d evooruitzichten die dexia voorspiegelde veel te rooskleurig,zit hierniet om dexia te verdedigen ofzo,maar vind af en toe de uitspraken van veel mensen hier grenzen aan totale ontkenning,

heb zelf vroeger ook contracten gehad en wist goed,dat dat ging om effectenkrediet,dus aandelen leasen en rente betalen(een zeer forse rente overigens,dat wel)

zeg niet,dat iedereen dat wist,maar vermoed,dat veel mensen het wel wisten maar nu claimen,wat averechts werkt voor de mensen die echt belzaerd zijn(ouderen,zwakkeren die een handtekening door d estrot gedouwd is)

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

beurshandelaar,

je hebt volkomen gelijk, toch vind ik dat ze sommige aspecten beter hadden moeten incalculeren.
als handelaar weet jij ook dat er ongeveer de laatste 30 jaar een cyclus was van ongeveer 10 a 12 jaar (1976, 1987, 1999) met dippen

In de leasekonstruktie heb je altijd een winnaar en dat is
de bank want ze verdienen aan;
1. de transacties aan-verkoop en de optiekonstruktie
2. de rente (uiteraard)
3. en lopen geen enkel risico met het de konstruktie want een negatief resultaat kost de bank niets.

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

klopt,moet ik je helemaal gelijk in geven..

bank verdient er altijd aan,en ze hebben goed verdient ook,ik betaalde rente van 16.9% geloof ik
maar toch,feit blijft...je gaat vrijwillig dat contract aan,althans..daar ga ik vanuit,zoals ik zei,de mensen bij wie het door de strot gedouwd is mogen best gecompenseerd worden..maar mensen die wisten wat het risico was,waarom zouden die gecompenseerd moeten worden ?

en over die cyclus,dit was niet zomaar een dipje,dit was de grootste crash sinds 1929
en ik zie het niet snel herstellen,denk zelfs,dat we nog een lagere low gaan zetten dan die 212

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

trouwens

dexia heeft het met de aankoop van legio niet slecht gedaan, ze liepen immers geen risico omdat bij positief resultaat de verkoop alles dekt en bij verlies de lessee moet bijbetalen.
ik weet niet wat ze ervoor hebben betaald, maar wat er nu openstaat aan restschuld is meer dan wat er voor betaald is.
persoonlijk vind ik dat dexia in 2001 en zeker 2002 had moeten ingrijpen toen de beurs naar beneden ging.
Ze hadden klanten met kort lopende kontrakten erop moeten wijzen dat er een restschuld zou kunnen ontstaan een eventueel de keuze had moeten geven om e.e.a tegen een boete te beeindigen of iets anders moeten bedenken om het verlies te beperken.
in dat geval voldoen ze aan hun zorgplicht en hebben de klanten zelf een keuze.

wat dat betreft vind ik ze nalatig.

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

hoi beurshandelaar,

als jij 212 denkt dat stap ik maandag in de putjes.
ik heb nu langlopende calls abn aegon ing unilever (okt 06 en okt 07)
bedankt voor de tip.

willems r

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door willems r »

Beurshandelaar,
Indien er sprake is van gestoordheid, dan zal dit forum naar jouw richting kijken. Niet lang geleden had men de beursvloer schoongeveegd en de grootste gedeelte van jullie soort van de beurs verwijderd. Ondanks jouw 8 jaren dienst kom je erg amateuristisch over.
In juni 2000 stond de KPN 46 in december 14 dus uitzichtloos wat betreft een Hausse, waarom dan door Dexia uitgegeven als solide en betrouwbaar?
Volgens voormalige Ex Bestuur Voorzitter van Dexia zelf is de Verdriedubbelaar een hausse product en ook zodanig verkocht, terwijl jullie allemaal van de beurs wisten op grond van de koersverloop vanaf medio juni 2000 dat alleen à la baisse voordeel erin zat. En toch werd dit hausse product met opzet op de markt gegooid, opdat jullie allemaal stiekem à la baisse zouden kunnen graaien ten koste van de gedupeerden.
Deze blote schaamteloze lepe handelswijze met zoveel nadelige gevolgen en ellende op grote schaal kan alleen werk zijn van graaizuchtige gestoorden beursmensen. Of zou jij hier willen suggeren, dat jij nog alleen maar heilig dient verklaard te worden? Inmiddels kennen wij jullie soort en hebben lessen getrokken!

m.vr.gr.

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

tja,erop toeleggen zullen ze heus niet,zijn banken,dus eerste motivatie is winst

klanten erop wijzen dat het wel eens verkeerd kan aflopen,en met alternatieven komen....tja....ze proberen het natuurlijk zo mooi mogelijk te brengen,zeg niet dat dat goed is..maar een autoverkoper wijst ook niet eerst op de nadelen van bv waarde vermindering auto na 1 jaar..maar prijst de mooie kanten aan..
het blijft natuurlijk een instelling gericht op genereren van winst,en ze hadden dus geen belang bij voortijdig beeindigen contracten

vraag me overigens wel af,of de mensen dan inderdaad voortijdig hadden beeindigd...dan hadden ze verlies moeten nemen...en laat verlies nemen nu net 1 van de moeilijkste dingen in aandelenhandel zijn,psychologisch gezien

maar ok,qua zorgplicht waren ze dan wel nalatig ja

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

suasanna,was toch hoop ik wel grapje he,van die puts van je ?
ik bedoel,ik denk dat echt ja,en zit zelf in d eputs,maar heb flink kunnen inleveren afgelopen periode,

optie's zijn timinginstrumenten,die 212 denk ik overigens,niet omdat de aex zo overgewaardeerd is...maar we amerika..en als amerika gaat dalen,gaan wij mee

ik heb overigens puts unilever juist :)
maar kan best dat jij er flink mee verdient met die calls,en ik er flink op toeleg...zoals ik eerder zei,niemand kan de richting voorspellen,enkel en subjectieve inschatting maken

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

beurshandelaar,

inderdaad, ook ik ben niet zo happig op verlies nemen.
ben nu zelf een jaar bezig met beleggen (kleine bedragen)
heb wel aardige sprongen met calletjes meegemaakt met buhrman en onze grootgrutter AH. maar dit maakt mijn verlies bij LL nog lang niet goed.
jij in ieder geval ook suc6 toegewenst met je (toekomstige) beleggingen.

gr.

susan

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

rudi willems alias 'verstandig"
ik heb vaker met jou gediscussierd,althans ..getracht..maar er komt weinig zinnigs uit je....
neem een voorbeeld aan susanna...

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

susanna,iets anders....je schrijft dat je ll-calls hebt...heb je ooit overwogen om er kortlopende calls op te shorten ?
dan tik je nml elke maand een leuke premie naar binnen

susanna
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 aug 2003 20:23

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door susanna »

hoi beurshandelaar,

zover gaat mijn kennis niet.
ik ben al blij dat ik wat verdien.
ik heb nog steeds akzo okt 06 35 eur.
heb ze voor 2.10 gekocht, stonden vorige maand opeens
op 5.
ik dacht, laat ze maar staan maar ik had ze dus beter kunnen verkopen.
sta nog steeds in de plus maar is geen 5 euro meer.
wachten dus.

No money in the pocket

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door No money in the pocket »

Mij gaat het hier om.Toen bij ons het eerste kontrakt afliep in 1998 hadden wij voor onze zoon een flinke winst gemaakt,maar 1maand voor het verstrijken van het kontrakt waren zij er als de kippen bij om ons wel even te helpen van het geld af te komennl:3wvd,Spaarlease,Spaarextra maar niet er bij gezegd dat de koers wel erg hoogstaat en het risico groot is dat het gaat zakken,laat staan dat zij verteld hebben van het grote verdriet van bij te moeten betalen.

LB

Re: Boos opzet Dexia?

Ongelezen bericht door LB »

En daar ben je toen als een blind paard ingetrapt ...

Gesloten