LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief aan Sara Etty en L.Blok

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ewvdwel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2003 14:43

Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door ewvdwel »

Brief aan Sara Etty en L.Blok.

Na de nodige maanden op internet het Forum gevolgd te hebben, raak ik toch zo langzamerhand het spoor bijster. Veel goed bedoelde adviezen en veel inzet, maar behoudens de artikelen van L.Blok en Sara Etty, die duidelijk met gezag en kennis lijken te spreken, begint het Forum toch wel vol en verwarrend te worden.
Ik heb maar een enkele vraag en die wil ik eigenlijk aan Sara Etty voorleggen, in de hoop dat ze deze wil beantwoorden en dan mogelijk voor mij en mijn vrouw wat duidelijkheid kan scheppen en hopelijk ook voor hen die meelezen in het Forum en in gelijke omstandigheden verkeren.

In november 2003 schijn ik volgens Dexia ongeveer € 4000,- aan hen te moeten betalen, althans, dat is de claim. De inleg, (waarvan Dexia aan mij schrijft ondanks alle folders, waar het als zodanig vermeldt staat, is geen inleg, maar rente) eenmalig, was ongeveer € 2000,-.
Toen wij vorig jaar reeds hoorden van deze aanstaande claim, was er in ons gezin een “probleempje”. Ik had eigenlijk gehoopt (stom, stom, stom) wat geld over te houden zoals nog een paar honderdduizend mensen. Nog stommer was het mijn vrouw niet op de hoogte te brengen, maar dat was een intern “probleempje”.
Nu is het zo dat wij ons een jaar lang alles ontzegd hebben, extra gewerkt hebben, al ons spaargeld bij elkaar gegraaid hebben om die € 4000,- bij elkaar te krijgen en is gelukt, vraag niet hoe, maar toch. . . .

Mijn vrouw, die middels Eegalease, het contract vernietigd heeft, wil dat we betalen, want ze kan de naam van Dexia niet meer horen of spellen. Heeft nu al slapeloze nachten van het feit dat de kosten verder nog verder zouden kunnen oplopen (zie info op Forum) en vreest een toeloop van alle mogelijke incasso bureaus/ deurwaarders en groepen ongure kerels die aan de deur komen dreigen.
De Stichting Leaseverlies, waar we lid van zijn, heeft ooit eens in één van haar zeer spaarzame publicaties gezegd: ”heb je het geld: betaal dan, schrijf een aangetekende brief dat je betaald onder protest en voorbehoud van alle rechten”.

Het gekke doet zich dus voor dat, stel dat ik betaal, conform het advies van Leaseverlies, dit eigenlijk in tegenspraak is met het feit dat mijn vrouw via Eegalease reeds “vernietigd” heeft. Ondanks het feit dat Dexia dit afwijst, zoals ze alles afwijzen, met hun standaard regel dat ”Dexia niets te verwijten valt”, heeft de rechter nog geen uitspraak gedaan en zou die vernietiging dus vooralsnog rechtsgeldig kunnen zijn (ook deze info komt van het Forum).

Ik heb het gevoel dat Dexia zal zeggen: “Hé grappenmaker, je vrouw vernietigd en jij betaald! Dus je voelt dus zeker dat je ongelijk hebt! Kunnen we die vernietiging mooi in de prullenbak gooien!”

Geef mij alsjeblieft advies hoe te handelen en wat te schrijven naar Dexia.

Als ik betaal en Dexia wordt uiteindelijk door de rechter verplicht terug te betalen en zou, hoogst waarschijnlijk, failliet gaan, of zich failliet laat verklaren om daarna onder een andere naam verder te gaan, mogelijk juridische trucjes genoeg, ben ik dan het onder protest betaalde kwijt?

Ik weet het soms niet meer, ik zie zoveel concept brieven en suggesties, dat ik niet meer kan kiezen. Mijn vrouw en ik kunnen de druk nauwelijks meer aan en ik denk dat er velen zijn die in gelijke omstandigheden verkeren.
Misschien hebben mijn vrouw en ik wel geluk omdat we die € 4000,- bij elkaar hebben kunnen schrapen, velen kunnen ook dat niet eens en staan dus met de rug tegen de muur nadat ze feitelijk opgelicht zijn met alle mogelijke mooie praatjes.

Ik neem aan dat Dexia dit Forum ook zeer aandachtig bestudeert, maar zouden ze eigenlijk wel begrijpen voor wat voor ellende ze ook verantwoordelijkheid dragen?
Als laatste voor Dexia dan toch ook nog de boodschap: beseffen jullie wel dat door de hardvochtige, arrogante wijze van handelen door jullie bedrijf, jullie je eigen toekomst op het spel gezet hebben? Of interesseert jullie dat ook al geen barst, want jullie baas zegt toch altijd: ”een contract is een contract”!

Gedupeerden: sterkte en veel dank aan diegenen die zich belangeloos zo inspannen.

Met vriendelijke groet,

Eric W.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door Luc »

Hoi Eric,

Ik kan je dan wel geen advies geven, maar wel veel sterkte toewensen.

Mvg,

Luc

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door Margriet »

Beste Eric W Wat er speelt heb je goed verwoord en dat het moeilijk is dat blijft wat je ook beslist.Wij zitten in dezelfde situatie,alleen mijn man zit nu in de WAO helaas.Wat ik belangrijk vind dat je je verhaal en wat het met je doet en GEZIN doorstuurt naar bv payback die heeft nl een mailactie.Wij hebben NIET betaald,maar je moet zelf tot een beslissing komen.STERKTE MET JE BESLUIT.Groeten Margriet.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Erik,

De dicussie wel of niet (onder protest) betalen is hier al vaker gevoerd. Inderdaad is er na vernietiging geen grondslag meer voor betaling. Indien Dexia de niet langer bestaande vordering dan toch uit handen geeft aan een incassobureua, dan zijn de kosten die daarmee gemoeid zijn voor rekening van Dexia. Voorbeeld brieven die je in z'on geval kunt sturen aan het ingeschakelde incassobureau staat op dit forum, onder meer in de topic: "incassobureau en vernietiging door eega".

Indien je toch overgaat tot betalen, dan is het wel verstandig om dat nadrukkelijk onder protest te doen, in combinatie met brieven van je vrouw waaruit blijkt dat zij niet achter de betaling staat. Dit in verband met het risico dat betalen wordt gezien als een bevestigingshandeling waarmee de vernietigingsbevoegdheid van je vrouw teniet gaat.

Groet, Sara

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door JH »

Ik ben wellicht ook stom geweest om namens mijn vriendin over te gaan tot betaling van de restantschuld waar haar ex-echtgenoot haar mee heeft opgezadeld. Wel heeft mijn vriendin de overeenkomst vernietigd maar dexia heeft hierop helaas afwijzend gereageerd.
Hoewel ik niet eerder wilde overgaan om te betalen heeft mijn vriendin mij uiteindelijk dringend verzocht om het wel te doen. De intimidatie en de dreigementen van dexia werden haar teveel en zij wilde niet geconfronteerd worden met allerlei gespuis. Bovendien heeft het ook onze relatie bijna te niet gedaan. Achteraf gezien ben ik blij dat de stress voorbij is, al vind ik nog steeds dat dexia ten onrechte de betaling in ontvangst heeft genomen. Ik heb dan ook deze week nog eens een aangetekend schrijven verzonden waarin ik nogmaals heb verklaard dat de betaling onder protest en voorbehoud is gedaan en dat terugvordering plaats zal vinden incl de wettelijk verschuldigde rente.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door JH »

De gerechtelijke procedure kan nog wel enige jaren duren, om deze reden wilde mijn vriendin dan ook van de schuld van dexia af. Wat niet wegneemt dat dexia goed wegkomt. Integendeel, zo lang de procedure loopt zal ik, ook namens mijn vriendin, de strijd aangaan met dexia, daar hebben ze om gevraagd.

Francien
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 aug 2003 15:32

Re: Brief aan Sara Etty en L.Blok

Ongelezen bericht door Francien »

Vecht maar voor je lief.

Francien

Gesloten