LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door pluutje »

Legio-Lease
Schipholweg 5-7
Postbus 878
2300 AW Leiden
Telefoon 071-524 36 36
Telefax 071-524 36 90
De Heer .................
................................
................................ Leiden, 8 mei 2000

Betreft: Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar.

Geachte Heer ..........................

Gefeliciteerd met uw besluit om deel te nemen aan de Legio-Lease WinstVerDriedubbelaar.
Op 04-5-2000 hebben we voor u op de Amsterdamse Exchanges voor f 28.775,30 aandelen
ABN AMRO, Ahold en ING aangekocht. Volgend jaar doen we dat opnieuw en over twee
jaar voor de derde keer.

........................... En steeds tegen de zelfde koers als nu!


Als we uw aandelen over drie jaar weer verkopen is uw resultaat dus verdriedubbeld.
In de Lease- overeenkomst staan o.a. de exacte aantallen en aankoopkoersen
per fonds vermeld.

Controleert u de gegevens op de overeenkomst alstublieft heel zorgvuldig. Stuur daarna het door u ondertekende exemplaar in de retourenvelop terug. Liefst vandaag nog.
De getekende Lease-overeenkomst is nodig om de aandelen voor u aan het werk te zetten.
Het ingebonden exemplaar, met daarin de Fiscale Opinie, is voor u.

Als u nog vragen heeft, bel dan één van onze adviseurs. Zij zijn elke dag van
`s-morgens 8.00 tot `s-avonds 10.00 uur bereikbaar op het gratis informatie-nummer
0800-1537. Ook in het weekend.
Uiteraard houden we u op de hoogte van de ontwikkeling van uw WinstVerDriedubbelaar.
U gaat drie interessante jaren tegemoet.

Met vriendelijke groet en dank voor uw vertrouwen,
Legio-Lease

A.Kroll
Directeur verkoop

[Deze brief ontving ik na het opsturen van mijn ondertekend WVD contract als reactie van Legio-Lease!
Zijn er meer gedupeerden die zo’n brief ontvangen hebben en zo ja wat is Uw mening hierover?]
Ben benieuwd

Pluutje

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door Janny »

Pluutje

Exact dezelfde brief, zij het dat ik op een andere datum aankocht en van ander fondsen. Het bedrag verschild ongeveen 200.00 guldens.Duidelijk is dat daar niet over een lening, en ook niet over rente wordt gesproken.

alleen heel nadrukkelijk over driemaal de inleg of meer terug ontvangen. "is uw resultaat dus verdriedubbelt."

Wel komt bij mij steeds weer de vraag naar boven.

KONDEN WE WEL Quit spelen?

Immers drie maal aandelen betekent maal drie, maar minder is nog niet gelijk.

Ik heb nog niet de rust gevonden om dat na te rekenen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door pluutje »

Janny,

Kan me indenken dat je nog niet de rust gevonden hebt!

M.i.bestaat de inhoud van de brief uit dezelfde verlakkerei als de inhoud van de WVD folder[s]. Het zijn dus gewoon staandaardbrieven bij massa verstuurd.Men heeft maar wat gedaan om zoveel mogelijk klanten te vergaren zonder na te gaan of klanten ingeval van dalende koersen wel aan hun[verplichtingen] konden voldoen. Gewoon mensen lekker maken met een d.... mus en zich verder geen zorgen maken!

Het is nu toch echt wel duidelijk Heren Advocaten en Rechters! Wat is hier nu zo moeilijk aan? Natuurlijk, het grote geld zoals altijd. Wil de kleine Man ook eens een graantje meepikken wordt hij driedubbel [geleased]. Janny, dit moest er ook even uit omdat ik het anders weer vergeet.
Veel rust en sterkte en naar ik hoop een spoedige oplossng. Pluutje.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik ben zelfs schriftelijk herinnerd dat ik snel moets insturen. heb daarna ook zo'n brief gekregen.

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door geldweg »

Heb die brief ook gehad, kwam m tegen bij de stukken voor de advocaat, maar is standaard brief en niks mee te doen.

Resultaat wordt verdriedubbeld klopt als een bus, het negatieve resultaat in dit geval.

Die van mij was alleen voor een tripple effect ipv WVD. Maar in concept redelijk gelijk, geloof tripple meer aandelen en lagere rente dus nu hogere restschuld. Maar nu ga ik gissen over de inhoud van die 2 producten, opzet was iig gelijk.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door pluutje »

Cornelis,

Ook ik heb daarvoor de zelfde brief gehad!

Vr gr
Pluutje

jasja
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2003 19:34

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door jasja »

Ook ik kreeg brief van Kroll, 2 juni 2000, contract ook van dezelfde datum en toen getekend echter in het contract staat dat de aandelen zijn gekocht 31 mei 2000. Toen had ik nog geen contract getekend!!!!
Brief is niet zo standaard als men denkt, staat wel resultaat verdriedubbeld maar dus niet welk resultaat. Hier had dus de heer Kroll wel degelijk moeten vertellen wat de risico's waren.
Heb de heer Kroll tijdens een telefoongesprek ca. 1 jaar geleden hier omgevraagd, hij zat duidelijk met deze vraag in zijn maag en vertelde dat hij niet meer voor Legio werkt (dat wist ik wel) maar hij vond de hele situatie intriest. Alles ligt bij een advocaat en reken maar dat de heer Kroll voor de rechtbank tekst en uitleg kan geven voor deze brief.
De inhoud van deze beloftevolle brief is foutief en onzorgvuldige informatie naar de klant toe. Ik zou zeggen; toch maar goed bewaren deze brief!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door JH »

Volgens mij is het nu 2004 ! Of TPG is laat met haar bezorging of men leest nu pas de post uit 2000 ? :wink:
Die Kroll is al lang van baan veranderd of wellicht met prepensioen, wie zal het zeggen ?

jasja
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2003 19:34

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door jasja »

Volgens mij lees jij het niet goed JH, wij hebben het over de brief van 2000 en deze toen uiteraard ook gelezen, de vraag was "wie heeft ook zo'n brief ontvangen"niks TPG etc. En ja ik weet ook al dat Kroll weg is bij Legio en ook wanneer en ook waar hij n u werkt. Gaan we zo verder met je gis werk???

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

JH leest principieel nooit goed, daar is niets meer aan te doen. Gewoon negeren die pestkop.

En ja, ik heb ook zo'n brief ontvangen van A.Kroll, letterlijk hetzelfde, van 'gefeliciteerd' tot 'U gaat drie zeer interessante jaren tegemoet' toe.

Ook bij mij beweren ze de aandelen gekocht te hebben vóór dat ik het contract ondertekende. Ik besef nu dat dit expres vermeld is om toch maar snel een handtekening te krijgen en mij vooral niet de kans te geven er over na te denken of te overleggen (b.v. met iemand die er verstand van had, of gewoon met mijn vrouw).

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door JH »

JH leest principieel nooit goed
Zielig hoor, degenen die principieel nooit goed hebben gelezen zijn die zg gedupeerden die beweren dat zij van niets wisten. Anno 2000 zagen zij wel de gulden en eurotekens in de ogen, maar het lezen van de details, in kleine letters helaas zodat de aanbieder van het produkt slinks gebruik weet te maken van de domheid van deze mensen, dringt helaas niet tot hen door. :cry:

over principieel niet goed lezen gesproken, iwebd. De bekende pot verwijt de ketel.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door pluutje »

Jh.

Mij jaag je niet op stang ventje daar moeten kerels voor komen! Dag jongen. Ga lekker door zo!!!!!!!!!!

Jasja,

Inderdaad goed bewaren al die bewijzen en brieven! Heb ik ook gedaan.Dat is nooit verkeerd. Wie weet wat we er tenslotte nog mee kunnen.

Veel Succes en groeten
Pluutje

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door JH »

pluutje het was niet mijn bedoeling je op stang te jagen, ik meldde alleen maar dat deze brief uit 2000 dateerde en inmiddels hebben vele gedupeerden deze brief al in huis. In eerdere topics is dit al uitvoerig aan de orde geweest niets nieuws dus anno 2004.
Succes verder.

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door hphjansen »

de enige persoon in NEDERLAND die dit GEEN misleiding vindt, is tot nu toe mevrouw de Groot, rechter te Amsterdam !!

Hoe wereldvreemd moet je zijn om in een vonnis te stellen dat er geen sprake is van MISLEIDING ?

AFM, COMMISSIE OOSTING en tientallen financiele deskundigen zijn eensluidend in hun oordeel dat er wel degelijk sprake is geweest van ernstige misleiding en dwaling (= op het verkeerde been gezet).

Telefonisch hebben medewerkers van LEGIO bovendien medegedeeld dat men geen verlies kon lijden !

ALS LEGIO duidelijk had medegedeeld wat de RISICO'S waren, dan zouden er nog geen DUIZEND contracten zijn afgesloten !!

Door agressieve verkoopmethoden en versluierend foldermateriaal zijn DUIZENDEN erin getuind !!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door Hollander »

de enige persoon in NEDERLAND die dit GEEN misleiding vindt, is tot nu toe mevrouw de Groot, rechter te Amsterdam !!
Ik dacht toch dat zij niet als enige dit vonnis heeft geveld, maar dat ze dat met drie rechters deden?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door pluutje »

Heer of Mevrouw hphjansen,


Precies,de spijker op z'n kop!

Carpe diem
Pluutje

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door Janny »

Zij had tijd om na te denken. en heeft het geld om het stuk door te spitten.of te laten doen.

Wij voelden ons door de druk en de onkunde opgejaagd.

Eerlijke mensen, die zich aan hun woord wilden houden, en die op deze manier worden.

A F G E S T R A F T zul je bedoelen.

Bovendien als je versluierde taal gebruikt snapt toch niemand iets van het gebeuren.

DUS G I G A N T I S C H E - M I S L E I D I N G

en alles wat er nog meer fout aan is, teveel om op te noemen.

Zie al die dagvardingen maar. lijsten lang.

Gast

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door Gast »

En het fijne is dat dexia in haar verweerschriften alle voor haar gunstige uitspraken gebruikt en glashard blijft ontkennen dat het geen huurkoop is.

arrow
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2003 14:35

Re: Brief directeur A. Kroll aan klant Legio-Lease.

Ongelezen bericht door arrow »

Ik heb ook zo'n zelfde brief ontvangen van Dhr A. Kroll....

Hieraanvoorafgaand heb ik ook een soort waarschuwingskaart in het
rood ontvangen met de volgende tekst:

MET DE LEGIOLEASE WINSTVERDRIEDUBBELAAR:


. Kunt u al na 3 jaar bij een inleg van f250,- per maand,
f20.654,00 of nog meer uitbetaald krijgen.

.Ontvangt u een driedubbele koerswinst

.Belegt u in solide fondsen

.Bent u volledig vrij in de besteding van de
belastingvrije uitbetaling


STUUR UW AANMELDING VOOR 25 JUNI 2000 IN!

Ik ben benieuwd of deze kaart als een serieuze aanvulling gezien kan worden op de vermeende misleiding uit de Brief van Dhr A. Kroll en het andere foldermateriaal.

NB. de inspringing van de tekst op de rode kaart is waarschijnlijk iets anders dan in dit bericht....

Gesloten