LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] brochures
brochures
Af en toe lees je over Brochures.
Het schijnt dat La Bouchere brochures over de diverse contracten had en dat de verkopers (spaarselect) deze brochure met ons doorgenomen zou hebben.
In deze brochure zou alles staan over risico's en dergelijke, dus geen misleiding!.
Zowel Spaarselect als Dexia beroepen zich hier op.
Ik vraag me af wat voor bewijs dit is, de verkoper heeft mij tenminste nooit een brochure laten zien, waarschijnlijk achtergehouden zo die al
bestond om ons over te halen.....
Het schijnt dat La Bouchere brochures over de diverse contracten had en dat de verkopers (spaarselect) deze brochure met ons doorgenomen zou hebben.
In deze brochure zou alles staan over risico's en dergelijke, dus geen misleiding!.
Zowel Spaarselect als Dexia beroepen zich hier op.
Ik vraag me af wat voor bewijs dit is, de verkoper heeft mij tenminste nooit een brochure laten zien, waarschijnlijk achtergehouden zo die al
bestond om ons over te halen.....
Re: brochures
Heb ook nooit brochures gekregen van die SS'er. Ben benieuwd of iemand ze wel heeft gekregen van spaarselect.
Jan2, kwam die SS'er bij jou ook 's avonds langs om even het contract te laten tekenen. (hij wilde geen koffie en bleef staan want hij moest weg naar een andere afspraak), dit is de zogenaamde hit en run methode. Natuurlijk hadden we de tijd moeten nemen om het contract te lezen maar de gebruikte methode zoals het onthouden van de brochures en de hit-en run methode is veelvuldig gebuikt, ben beniewd naar jouw ervaringen
Jan2, kwam die SS'er bij jou ook 's avonds langs om even het contract te laten tekenen. (hij wilde geen koffie en bleef staan want hij moest weg naar een andere afspraak), dit is de zogenaamde hit en run methode. Natuurlijk hadden we de tijd moeten nemen om het contract te lezen maar de gebruikte methode zoals het onthouden van de brochures en de hit-en run methode is veelvuldig gebuikt, ben beniewd naar jouw ervaringen
Re: brochures
Eric,
Bij mij had hij alle tijd.
Maar het gemene was dat hij zo betrouwbaar overkwam, er kon niks mis gaan, bla, bla bla.
En we moesten er nog maar eens over nadenken........
En toen hij weer terug kwam begon hij weer dat dit een unieke kans was om geld te verdienen......en als we vlug tekende waren we de plannen van de minister om de belastingaftrek af te schaffen nog net voor.
bla, bla bla.
Het klonk allemaal heel overtuigend, het was ook een heel aardige man, maar door zijn sympathieke optreden zijn we er wel ingeluisd en
heeft ook deze meneer ons beslist misleid en alle gevaren dat we geld kwijt konden raken verzwegen.
Hij zij dat dit geen speculeren was maar leasen, de bank La bouchere was
de eigenaar van de aandelen, wij betaalden alleen rente en profiteerden mee van de koerstijging....bla, bla bla..
Wij vergeleken het met autolease, je betaalt en verder geen kosten aan de auto.
Maar dus geen brochure gehad ter inzage.
Bij mij had hij alle tijd.
Maar het gemene was dat hij zo betrouwbaar overkwam, er kon niks mis gaan, bla, bla bla.
En we moesten er nog maar eens over nadenken........
En toen hij weer terug kwam begon hij weer dat dit een unieke kans was om geld te verdienen......en als we vlug tekende waren we de plannen van de minister om de belastingaftrek af te schaffen nog net voor.
bla, bla bla.
Het klonk allemaal heel overtuigend, het was ook een heel aardige man, maar door zijn sympathieke optreden zijn we er wel ingeluisd en
heeft ook deze meneer ons beslist misleid en alle gevaren dat we geld kwijt konden raken verzwegen.
Hij zij dat dit geen speculeren was maar leasen, de bank La bouchere was
de eigenaar van de aandelen, wij betaalden alleen rente en profiteerden mee van de koerstijging....bla, bla bla..
Wij vergeleken het met autolease, je betaalt en verder geen kosten aan de auto.
Maar dus geen brochure gehad ter inzage.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 jul 2003 17:51
Re: brochures
Ook wij heben absoluut geen enkele brochure gezien.
Ik heb het later nog aan die ..(verkoper)?????? van Spaaradvies gevraagd. Hij kon het zich niet herinneren of hij überhaupt brochures heeft gehad. Het AEX PLUS Effect vertelde hij in de tijd dat hij ze als zoete broodjes verkocht had hij was topverkoper nummer een. Een opleiding over dit product had hij niet gehad en met La Bouchère zaken doen was voor hem heel prettig ze werkten alles zeer snel af. Hij was onze ovebuurjongen en op straat tegen zijn auto aan belde hij met La Bouchère en konden wij buiten de geprekken volgen als we dat wilden.
Spaaradvies en Aegon nogmaals dachten wij daar
is niets mee.
Vijf jaar lang sparen 700 gulden in de maand en als die 5 jaar om waren konden wij weerover het gespaarde geld beschikken met een rente die altijd hoger zou zijn dan bij de plaatseijke bank. En omdat het zo normaal leek , wij hebben er in de verste verte niet aangedacht dat heteen smerig zaakje zou gaan worden.
Over sparen hadden wij wel nagedacht maar effecten dat had ons nog nooit geinteresseerd. Dat is voor gewone mensen ook niet wegelegd.
Zo naief als wij er achteraf ingetuind zijn zo boos kun je zijn.
Het geld waar wij voor spaarden was voor de studie van de kinderen. Leuk toch als je wat achte de hand hebt...
Zuinig zijn we altijd geweest en van schulden moesten wij al helemaal niets weten. Je kunt pas iets aankopen of verbouwen als je er geld voor had gespaard zo oudbollig waren we en zo zaten wij altijd inelkaar niet wetende dat je rond je 50 met de huidige koersstand een schuld van 100.000 gulden kunt oplopen over 2 jaar en 12 procent en dat de inleg met de daaarbij beloofde rente ongeveer 60000 gulden weg is , naief hè, wat vertouwden we toch zo maar iemand , dat is het laatste half jaar voor ons en het gezin wel veranderd maar wij zullen niet de enigen zijn
Gr.Annie
Ik heb het later nog aan die ..(verkoper)?????? van Spaaradvies gevraagd. Hij kon het zich niet herinneren of hij überhaupt brochures heeft gehad. Het AEX PLUS Effect vertelde hij in de tijd dat hij ze als zoete broodjes verkocht had hij was topverkoper nummer een. Een opleiding over dit product had hij niet gehad en met La Bouchère zaken doen was voor hem heel prettig ze werkten alles zeer snel af. Hij was onze ovebuurjongen en op straat tegen zijn auto aan belde hij met La Bouchère en konden wij buiten de geprekken volgen als we dat wilden.
Spaaradvies en Aegon nogmaals dachten wij daar
is niets mee.
Vijf jaar lang sparen 700 gulden in de maand en als die 5 jaar om waren konden wij weerover het gespaarde geld beschikken met een rente die altijd hoger zou zijn dan bij de plaatseijke bank. En omdat het zo normaal leek , wij hebben er in de verste verte niet aangedacht dat heteen smerig zaakje zou gaan worden.
Over sparen hadden wij wel nagedacht maar effecten dat had ons nog nooit geinteresseerd. Dat is voor gewone mensen ook niet wegelegd.
Zo naief als wij er achteraf ingetuind zijn zo boos kun je zijn.
Het geld waar wij voor spaarden was voor de studie van de kinderen. Leuk toch als je wat achte de hand hebt...
Zuinig zijn we altijd geweest en van schulden moesten wij al helemaal niets weten. Je kunt pas iets aankopen of verbouwen als je er geld voor had gespaard zo oudbollig waren we en zo zaten wij altijd inelkaar niet wetende dat je rond je 50 met de huidige koersstand een schuld van 100.000 gulden kunt oplopen over 2 jaar en 12 procent en dat de inleg met de daaarbij beloofde rente ongeveer 60000 gulden weg is , naief hè, wat vertouwden we toch zo maar iemand , dat is het laatste half jaar voor ons en het gezin wel veranderd maar wij zullen niet de enigen zijn
Gr.Annie
Re: brochures
Nee Annie helemaal met je eens het is allemaal zeer triest. Voor de kinderen voor je zelf.
succes.
succes.
Re: brochures
Beste Jan,
Ik heb ook nooit een brochure gezien van mijn product "Overwaarde Effect" en ook regelmatig aan SpaarSelect gevraagd om deze naar mij op te sturen , zonder resultaat!!!
Zit nu met een schuld van €30000,00 en op mijn brieven naar SS wordt nauwelijks gereageerd en verschuilen ze zich achter La Bouchere , ook de tussenpersoon is niet meer werkzaam bij SS.
Wat een zooitje!!!
Frits
Ik heb ook nooit een brochure gezien van mijn product "Overwaarde Effect" en ook regelmatig aan SpaarSelect gevraagd om deze naar mij op te sturen , zonder resultaat!!!
Zit nu met een schuld van €30000,00 en op mijn brieven naar SS wordt nauwelijks gereageerd en verschuilen ze zich achter La Bouchere , ook de tussenpersoon is niet meer werkzaam bij SS.
Wat een zooitje!!!
Frits
Re: brochures
Beste Frits,
Je vindt het misschien een vervelende vraag, maar ik denk toch: als je na vragen die brochures niet kreeg, hoe kwam je dan op het idee om toch zo'n contract te tekenen?
Groeten,
Sjoerd
Je vindt het misschien een vervelende vraag, maar ik denk toch: als je na vragen die brochures niet kreeg, hoe kwam je dan op het idee om toch zo'n contract te tekenen?
Groeten,
Sjoerd
Re: brochures
ljz, antwoord is simpel.
La bouchere had alles in elkaar gezet, een betrouwbare bank.
Spaaradvies, een betrouwbaar kantoortje uit heje eigen omgeving,
was tussenpersoon.
Omdat het best een moeilijke materie is (stom, achteraf eigenlijk heel simpel), daarom moets Spaarselect alles uitleggen en dat deden ze heel goed.
En daarom kreeg hij ons vertrouwen.
Alleen, La bouchre schijnt een brochure voor Spaarselect gemaakt te heebn waarin ze ook op de nadelen wezen.
Deze brochure was d ehandleiding voor Spaarselect.
Achteraf waren de verkopers geen financileledeskundigen maar ingehuurde heren die hun bonus moesten verdienen.
Dat ze daarbij de brochure achter hielden was dus logisch
En wij wisten niets van een brochure, de verkoper deed alles uit zijn hoofd, zo deskundig was hij dachten wij.
jaja, D.L., alleen de voordelen noemen.
En zo je al op het idee kwam om aan iets te twijfelen had hij gelijk
zijn antwoord klaar, alles om je maar over te halen te tekenen.
La bouchere had alles in elkaar gezet, een betrouwbare bank.
Spaaradvies, een betrouwbaar kantoortje uit heje eigen omgeving,
was tussenpersoon.
Omdat het best een moeilijke materie is (stom, achteraf eigenlijk heel simpel), daarom moets Spaarselect alles uitleggen en dat deden ze heel goed.
En daarom kreeg hij ons vertrouwen.
Alleen, La bouchre schijnt een brochure voor Spaarselect gemaakt te heebn waarin ze ook op de nadelen wezen.
Deze brochure was d ehandleiding voor Spaarselect.
Achteraf waren de verkopers geen financileledeskundigen maar ingehuurde heren die hun bonus moesten verdienen.
Dat ze daarbij de brochure achter hielden was dus logisch
En wij wisten niets van een brochure, de verkoper deed alles uit zijn hoofd, zo deskundig was hij dachten wij.
jaja, D.L., alleen de voordelen noemen.
En zo je al op het idee kwam om aan iets te twijfelen had hij gelijk
zijn antwoord klaar, alles om je maar over te halen te tekenen.
Re: brochures
ik heb toendertijd een maximaal rendement effect van bank Labouchere via die lui uit Breda afgesloten. En ik heb netjes een folder van het MAximaal Rendement Effect gehad. Echter wordt in deze folder met geen woord gerept over eventeel verlies. Zelfs een waarschuwing, zoals in het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst, wordt niets over gezegd. Wel dat u geen verstand van beleggen hoeft te hebben. Die zorg neemt Bank Labouchere op zich!
Welke zorg vraag ik me nu dus af!!!!
Welke zorg vraag ik me nu dus af!!!!
Re: brochures
ik heb ook max.ren eff.
Lekkere hoge lening aan overgehouden en een idem restschuld.
Wat je zegt, daar draait het straks om.
WIJ hoefden alleen maar geld ter beschikking te stellen, La Bouchre had de kennis.
Nou, met die kennis hebben ze mooi niks gedaan.
Het verlies bij ons oplaten lopen tot onbetaallbare hoogte.
En nu zeggen ze HIER MET JE GELD, JE HEB VERLIES GELEDEN OP DE BEURS, DOKKEN.
En zij zelf ?
Zelf gaan ze vrijuit. Boeven zijn het.
We moeten niet alleen alles vergoed krijgen, DExia moet ook gestraft worden wegens oplichting......!!!!!!!
Lekkere hoge lening aan overgehouden en een idem restschuld.
Wat je zegt, daar draait het straks om.
WIJ hoefden alleen maar geld ter beschikking te stellen, La Bouchre had de kennis.
Nou, met die kennis hebben ze mooi niks gedaan.
Het verlies bij ons oplaten lopen tot onbetaallbare hoogte.
En nu zeggen ze HIER MET JE GELD, JE HEB VERLIES GELEDEN OP DE BEURS, DOKKEN.
En zij zelf ?
Zelf gaan ze vrijuit. Boeven zijn het.
We moeten niet alleen alles vergoed krijgen, DExia moet ook gestraft worden wegens oplichting......!!!!!!!
Re: brochures
Ik vraag me af, of er iemand nog 'n folder heeft vd. "winstverdriedubbellaar" uit '98? Ik heb al wel 'n folder uit '99 gezien, maar ik had 't 'n jaar eerder afgesloten.
Re: brochures
Denk er wel aan dat toen al deze producten verkocht werden dat Legio nog eigendom was van Aegon, en niet van Dexia? Uiteraard is Dexia nu wel de partij die je juridisch aan moet spreken, maar Aegon is de partij die alles bedacht / opgezet / verkocht heeft.
Re: brochures
is geen excuus voor Dexia.
Zij hebben alles overgenomen, daarmede ook de verantwoordelijkheid of de contracten op de juiste maniet aan de man zijn gebracht.
Als Aegon/La bouchere gegevens hebben achter gehouden moet Dexia dat zelf maar met Aegon uitvechten.
Het zou fair zijn alsl Dexia zou toegeven dat zij het niet met de handelswijze van La Bouchere/Aegon/Spaarselect eens is, met elke gedupeerde aan tafel ging zitten, en het ontbrekende geld bij Aegon zien te krijgen, en niet bij ons !!!!
Zij hebben alles overgenomen, daarmede ook de verantwoordelijkheid of de contracten op de juiste maniet aan de man zijn gebracht.
Als Aegon/La bouchere gegevens hebben achter gehouden moet Dexia dat zelf maar met Aegon uitvechten.
Het zou fair zijn alsl Dexia zou toegeven dat zij het niet met de handelswijze van La Bouchere/Aegon/Spaarselect eens is, met elke gedupeerde aan tafel ging zitten, en het ontbrekende geld bij Aegon zien te krijgen, en niet bij ons !!!!
Re: brochures
Beste Jan2,
We zijn het best een heel eind met elkaar eens. Ik schrijf toch ook dat Dexia juridisch aansprakelijk is?
Het gaat mij er alleen maar om dat als er sprake is van oplichterij, dat het dan Aegon is die die prakijken ten uitvoer bracht. Ik vind het dan ook vreemd dat sommigen zeggen dat Dexia een oplichter is omdat ze bij verkoop valse voorlichting gaven, maar dat Aegon een keurig net bedrijf is.
Kijk, als er vandaag bij mij een dakpan van het dak valt, en ik zou een koophuis hebben, en iemand raakt gewond, dan ben ik als huiseigenaar aansprakelijk. Duidelijk. Maar als nu blijkt dat die dakpan al jaren los lag, en door de vorige bewoners knullig is vastgezet, dan is het toch vreemd als je zegt dat IK een boef ben die mijn huis niet goed onderhoud. Nee, de vorige bewoners zijn dan fout bezig geweest. Maar IK blijf aansprakelijk. Dat onderscheid mis ik een beetje bij Dexia / Aegon.
We zijn het best een heel eind met elkaar eens. Ik schrijf toch ook dat Dexia juridisch aansprakelijk is?
Het gaat mij er alleen maar om dat als er sprake is van oplichterij, dat het dan Aegon is die die prakijken ten uitvoer bracht. Ik vind het dan ook vreemd dat sommigen zeggen dat Dexia een oplichter is omdat ze bij verkoop valse voorlichting gaven, maar dat Aegon een keurig net bedrijf is.
Kijk, als er vandaag bij mij een dakpan van het dak valt, en ik zou een koophuis hebben, en iemand raakt gewond, dan ben ik als huiseigenaar aansprakelijk. Duidelijk. Maar als nu blijkt dat die dakpan al jaren los lag, en door de vorige bewoners knullig is vastgezet, dan is het toch vreemd als je zegt dat IK een boef ben die mijn huis niet goed onderhoud. Nee, de vorige bewoners zijn dan fout bezig geweest. Maar IK blijf aansprakelijk. Dat onderscheid mis ik een beetje bij Dexia / Aegon.
Re: brochures
AMSTERDAM (DFT) - Dexia Bank Nederland heeft bankverzekeraar Aegon gedagvaard in verband met de verkoop van Bank Labouchere, twee jaar geleden. Dit meldde Aegon gisteravond nabeurs.
Dexia zou aansturen op het terugdraaien van de koop, gezien de problemen die het heeft ondervonden met omstreden aandelenleaseproducten. Dat meldt het dagblad De Telegraaf donderdag.
Dexia werd gisteravond overvallen door het onverwachte uit de school klappen over de dagvaarding door Aegon. De Frans-Belgische bank had juist een persbij eenkomst over de aandelenleaseproblematiek aangekondigd, die vanmiddag plaats moet vinden. Een woordvoerder van de bank beperkte zich daarom tot een bevestiging van de dagvaarding. „Vanmiddag geven we een nadere toelichting”, aldus de zegsman.
Aegon zegt de door Dexia aangespannen procedure met vertrouwen tegemoet te zien. De bankverzekeraar is van mening dat de transactie „tussen de twee grote financiële instellingen correct tot stand is gekomen”. Al eerder had Aegon laten weten geen reden te zien om een voorziening te treffen voor een eventuele claim van Dexia. „Deze dagvaarding, die afgelopen maandag bij ons binnenkwam, brengt daar geen verandering in”, aldus directeur communicatie Jan Driessen.
Aegon overwoog in 2000 aanvankelijk Legio Lease buiten de verkoop te houden, omdat dit bedrijfsonderdeel een enorm hoge winstbijdrage leverde. Dexia hield echter vast aan overname van Labouchere in zijn geheel. „Dexia wist heel goed waar het aan begon. De producten van Legio Lease waren bekend. We hebben ze niet achter de rug gehouden. Legio adverteerde er in die tijd paginagroot mee”, zegt Driessen.
De acquisitie van Labouchere voor € 0,9 miljard draaide voor Dexia uit op de miskoop van de eeuw. Met de scherpe daling van de aandelenbeurzen meldden zich in de jaren na de overname steeds meer ontevreden klanten aan de balie van de bank. Stuk voor stuk klagers die van mening zijn vals te zijn voorgelicht door Legio Lease over de risico´s van het beleggingsproduct.
Vrijwel niemand had zich gerealiseerd dat bij tegenvallende beleggingsresultaten een schuld aan de bank zou kunnen ontstaan, in plaats van de voorgespiegelde rendementen. Inmiddels hebben zich ruim dertigduizend klanten verenigd in de ´Stichting Leaseverlies´ om hun gezamenlijke verlies van naar schatting honderden miljoenen euro´s op Dexia te verhalen. Met het terugdraaien van de verkoop van Labouchere lijkt Dexia zowel aan te sturen op een terugvordering van de overnameprijs als het doorschuiven van schadeclaims naar Aegon.
het is wel oud nieuws maar toch geeft dexia de schuld aan aegon
Dexia zou aansturen op het terugdraaien van de koop, gezien de problemen die het heeft ondervonden met omstreden aandelenleaseproducten. Dat meldt het dagblad De Telegraaf donderdag.
Dexia werd gisteravond overvallen door het onverwachte uit de school klappen over de dagvaarding door Aegon. De Frans-Belgische bank had juist een persbij eenkomst over de aandelenleaseproblematiek aangekondigd, die vanmiddag plaats moet vinden. Een woordvoerder van de bank beperkte zich daarom tot een bevestiging van de dagvaarding. „Vanmiddag geven we een nadere toelichting”, aldus de zegsman.
Aegon zegt de door Dexia aangespannen procedure met vertrouwen tegemoet te zien. De bankverzekeraar is van mening dat de transactie „tussen de twee grote financiële instellingen correct tot stand is gekomen”. Al eerder had Aegon laten weten geen reden te zien om een voorziening te treffen voor een eventuele claim van Dexia. „Deze dagvaarding, die afgelopen maandag bij ons binnenkwam, brengt daar geen verandering in”, aldus directeur communicatie Jan Driessen.
Aegon overwoog in 2000 aanvankelijk Legio Lease buiten de verkoop te houden, omdat dit bedrijfsonderdeel een enorm hoge winstbijdrage leverde. Dexia hield echter vast aan overname van Labouchere in zijn geheel. „Dexia wist heel goed waar het aan begon. De producten van Legio Lease waren bekend. We hebben ze niet achter de rug gehouden. Legio adverteerde er in die tijd paginagroot mee”, zegt Driessen.
De acquisitie van Labouchere voor € 0,9 miljard draaide voor Dexia uit op de miskoop van de eeuw. Met de scherpe daling van de aandelenbeurzen meldden zich in de jaren na de overname steeds meer ontevreden klanten aan de balie van de bank. Stuk voor stuk klagers die van mening zijn vals te zijn voorgelicht door Legio Lease over de risico´s van het beleggingsproduct.
Vrijwel niemand had zich gerealiseerd dat bij tegenvallende beleggingsresultaten een schuld aan de bank zou kunnen ontstaan, in plaats van de voorgespiegelde rendementen. Inmiddels hebben zich ruim dertigduizend klanten verenigd in de ´Stichting Leaseverlies´ om hun gezamenlijke verlies van naar schatting honderden miljoenen euro´s op Dexia te verhalen. Met het terugdraaien van de verkoop van Labouchere lijkt Dexia zowel aan te sturen op een terugvordering van de overnameprijs als het doorschuiven van schadeclaims naar Aegon.
het is wel oud nieuws maar toch geeft dexia de schuld aan aegon
Re: brochures
BRUSSEL (Dow Jones) - Dexia Bank Nederland-bestuursvoorzitter Dirk Bruneel is "voorzichtig optimistisch" over de kans van slagen van het bod dat de bank circa 200.000 beleggers heeft gedaan in verband met de verliezen op Legio lease van Bank Labouchere.
De beleggers zitten met grote schulden door de daling van de aandelen in de laatste jaren. Het Legio lease-product betekende dat de beleggers geld leenden van de bank om aandelen te kunnen kopen.
Het voorstel van Dexia Bank Nederland geeft beleggers drie mogelijkheden: een lening zonder rente om de schulden terug te betalen, verlenging van de contracten met drie jaar en het ontvangen van AEX call opties bij betaling van de schulden. De Stichting Legio Verlies, waarin zo'n 30.000 boze beleggers verenigd zijn, heeft inmiddels een rechtszaak aangespannen, waarin het tot 4,5 miljard euro aan compensaties vraagt voor de geplaagde beleggers.
Bruneel zegt dat hij niet gelooft dat er iets mis was met de aandelenlease-producten op zich: "De kern van het probleem was de vrije val van de koersen op de aandelenmarkten, niet het product zelf."
(let op)
Bruneel zegt dat hij niet gelooft dat er iets mis was met de aandelenlease-producten op zich: "De kern van het probleem was de vrije val van de koersen op de aandelenmarkten, niet het product zelf."
zie boven. maar toch klagen ze aegon aan
De beleggers zitten met grote schulden door de daling van de aandelen in de laatste jaren. Het Legio lease-product betekende dat de beleggers geld leenden van de bank om aandelen te kunnen kopen.
Het voorstel van Dexia Bank Nederland geeft beleggers drie mogelijkheden: een lening zonder rente om de schulden terug te betalen, verlenging van de contracten met drie jaar en het ontvangen van AEX call opties bij betaling van de schulden. De Stichting Legio Verlies, waarin zo'n 30.000 boze beleggers verenigd zijn, heeft inmiddels een rechtszaak aangespannen, waarin het tot 4,5 miljard euro aan compensaties vraagt voor de geplaagde beleggers.
Bruneel zegt dat hij niet gelooft dat er iets mis was met de aandelenlease-producten op zich: "De kern van het probleem was de vrije val van de koersen op de aandelenmarkten, niet het product zelf."
(let op)
Bruneel zegt dat hij niet gelooft dat er iets mis was met de aandelenlease-producten op zich: "De kern van het probleem was de vrije val van de koersen op de aandelenmarkten, niet het product zelf."
zie boven. maar toch klagen ze aegon aan
Re: brochures
Als ik de discussies lees dan denk ik: ja, hij heeft gelijk dat het produkt niet fout was. Iedereen klaagt er immers over dat hij is MISLEID, VERKEERD VOORGELICHT.
Stel dat ze hadden gezegd: wij hebben een kant en klaar produkt waarmee u kunt beleggen met geleend geld. U kunt er veel geld mee winnen, maar ook veel mee verliezen.
Dan was misschien 95% van de klanten afgehaakt, maar had 5% het toch wel gedaan.
Daarmee zie je dat het produkt niet fout is. Je moet het alleen wel eerlijk brengen.
Stel dat ze hadden gezegd: wij hebben een kant en klaar produkt waarmee u kunt beleggen met geleend geld. U kunt er veel geld mee winnen, maar ook veel mee verliezen.
Dan was misschien 95% van de klanten afgehaakt, maar had 5% het toch wel gedaan.
Daarmee zie je dat het produkt niet fout is. Je moet het alleen wel eerlijk brengen.
Re: brochures
nee het gaat hier om .
dexia zegt het is een goed product
maar toch klagen ze aegon aan
mvg bo39
dexia zegt het is een goed product
maar toch klagen ze aegon aan
mvg bo39
Re: brochures
Inderdaad, ze klagen Aegon aan omdat de VOORLICHTING fout was.
Re: brochures
De beurs is en blijft een rovershol voor speculanten.
Dat Legiolease simpele burgers hierin betrokken heeft en vervolgens achteraf zegt :"we hadden ze wel gewaarschuwd" is een verwerpelijke moraal en daarom moeten Aegon en alle betrokkenen gestraft worden.
Verder moet iedereen zijn inleggeld terug krijgen, maar dat lijkt me logisch en geen discussiepunt.
We moeten in de aanval gaan ipv ons te verdedigen. !!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat Legiolease simpele burgers hierin betrokken heeft en vervolgens achteraf zegt :"we hadden ze wel gewaarschuwd" is een verwerpelijke moraal en daarom moeten Aegon en alle betrokkenen gestraft worden.
Verder moet iedereen zijn inleggeld terug krijgen, maar dat lijkt me logisch en geen discussiepunt.
We moeten in de aanval gaan ipv ons te verdedigen. !!!!!!!!!!!!!!!!!