LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] complot theorie

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

Discussiepunt: complot-theorie.

Op dit forum, bevinden zich mensen, door Dexia gefinancierd om deze Bank af te schilderen als een lam-gods en om een wig te drijven tussen anderen, die hun mening niet delen. Kan geen kwaad, vroeger was het erger en nog scherper. Talrijke mensen van Legio en Labouchère, die op straat dreigen te komen staan, vielen de gedupeerden aan met alles wat zij huis hadden, het mocht niet baten: ze zijn verdwenen en dàt was hun lot en de toekomst ziet er niet beter uit!
Niet de beleggers zijn de schuldigen, maar de almachtige accountancies, consultanten en de topknoeiers. Nu hebben de gedupeerden te maken, met eigenwijze eenzijdige proleten, die al te dikwijls in onzinnige herhalingen vallen om toch nog de kern van zaak een draai te kunnen geven en daardoor een andere wending, om zo het oorspronkelijk schandaal af te dekken. Hun eenzijdige argumentatie, indien men het argumenten zou kunnen noemen verliezen glans, en vallen terug in oneindige herhalingen, wat neerkomt op onzinnigheid, die dikwijls gecompenseerd wordt door het verzenden van virussen naar PC van anderen!
Op dit ogenblik ligt de speerpunt van de zaak geconcentreerd bij de vraag of deze affaire “koop op afbetaling” is of niet. En hiermede staat of valt de zaak: een juridische spitsvondigheid en de rest van het schandaal zelf is gereduceerd tot een onbelangrijk niksje,waarover iedereen verder als een graf zwijgt.
Men kan zich nu afvragen: waarom had het Poldermodel een paar jaartjes terug een wereld succes en nu dàt het echt nodig is, hetzelfde Poldermodel volkomen impotent en vleugellam is. Men beticht mij van ongenuanceerdheid en complottheorie laat men mij nu tegenspreken, wanneer ik nu zeg:
Zolang Entron, zolang KPN-Qwest, zolang Nina met haar Online functioneerden, zolang Xerox, Global, Swift Life, Ahold functioneerden, functioneerde ook het Poldermodel, immers allen waren geschoeid op een zelfde leest, namelijk het mee profiteren van de kunstmatige gemanipuleerde hoge koersen door geknoei in de boekhoudingen. Nu dat de aap uit mouw is gekomen: weg Entron weg KPN-Qwest, weg Nina, weg Xerox, weg Global, weg Swift Life, weg Ahold en…..Adieu Poldermodel. En de kous is nog niet af….. tot op heden toe zijn er nog bedrijven in grote problemen neem bv. KPN van Gerrit Zalm. Laat Minister Zalm de stoute schoenen aantrekken en verklaart, waarom KPN in juni 2000, 46 noteerde en vijf maanden later 14 en toch als onderdeel van de WVD verkocht als “solide en betrouwbaar” terwijl het op de afgrond stond om failliet te gaan. Dat, dat ding nog niet bankroet is gegaan heeft het uitsluitend te danken aan een andere schandaal de WINSTVERDRIEDUBBELAAR, doordat de aankoopprijzen gehandhaafd bleven op 14 terwijl op de beurs amper 6 haalde. Laat Minister Zalm in al zijn grootheid verklaren waarom KPN-Qwest bankroet is gegaan. Zij die meer hiervan willen weten, vraag het aan VEB, een compagnon van Stichting Leaseverlies, die komt ook op voor de slachtoffers van Q-west.
Een wisseltruc, magistraal door academici bijgewerkt en vervolmaakt tot een super geslepen rovende raaf, nog nooit te voren gezien. Dan volgde een andere schandaal. La Bouchrère en Legio-Lease waren té licht om deze miljarden schandaal te dragen, géén nood dan maar een zwaargewicht, die wel over lijken durft gaan en wel straffeloos: DEXIA. Als een Europese Bank op een open markt als die van Nederland, behoort men toch minstens te weten wat voor vlees men in de kuip zal krijgen bij overname van een ranzige Legio-Lease en La Bouchère? Men gokt, miljarden staan te wachten om binnen te rijven zonder kosten, men moet alleen weten hoe, desnoods met de duimschroef en het mes op de keel, als ze maar betalen. Dan volgt volgens mij de aller grootste schandaal, het knevelen van een onschuldige geselecteerde groep beleggers en dat hetgeen zij opeisen en najagen met zulk groot geweld zeer ten onrechte was op grond van de overeenkomsten: immers de constructie van het winstverdriedubbelaar laat reeds bij voorbaat geen winstruimte toe voor de cliënt overeenkomstig contract, maar trekt als een elektro magneet alles schaamteloos naar zich toe, omdat zij, die zulke een tuig hadden gelanceerd ook diegenen zijn die jarenlang de beurs belazerd hadden en daarom heel goed vooraf wisten, dat de beurs op springen stond en van koersstijgingen géén sprake kan zijn, maar wel van catastrofale koersdalingen als gevolgen van hun manipulaties. Nu spreken deze lui alsof er niks aan de hand is: Och alle malaise kwam als gevolg van de koersdalingen, die niet te voorspellen waren en contract is contract!Allicht als men jarenlang geknoeid heeft en met de komst van de Euro dat er de alarm bel ging loeien, dat men alle reden heeft om vooraf te kunnen weten, dat de koersen nooit kunnen stijgen maar dalen en als gevolg hiervan een baisse periode met zich meebracht is meer dan vanzelfsprekend. Wanneer daarbij, het product een hausse product is, dan is het bedrog volkomen compleet: inleg kwijt en een forse schuld bovenop, iedereen zonder één uitzondering: gewoon schaamteloos onbeschoft!!
Koersdalingen, ja zeker, maar niet als gevolg van het natuurlijke beursmechanisme, maar van jarenlange geknoei in de bedrijfsboekhoudingen en daardoor koersvervalsingen. En dat is wat men al te gaarne vlug er overheen stapt en niet willen en kunnen inzien en zich liever blind staren op alle andere bijkomstigheden: zij zullen zeggen dat het niet waar is, maar waar is dan de KPN-Qwest gebleven en waarom was het verdampt, zullen zij evenmin kunnen verantwoorden!
Het sensationele is, dat deze overduidelijke broddelarij niet eens sensationeel meer is, omdat het sensationele werd teruggebracht tot een misleidende juridische spitsvondigheid “van wel of nietes koop op afbetaling” en de echte zwendel wordt opzettelijk achterwege gelaten! Een zeer verdachte zaak even corrupt als het geheel van de maatschappijbepalers. De diefstal en oplichting en de vernedering van fatsoenlijke hardwerkende mensen, verdwijnen uit het beeld en wat over blijft is sigarendamp en champagne stank van hardop lachende boeven van: Kijk, wij hebben het binnen, kom het maar terughalen, indien jullie het durven!
Laten wij hopen, dat de hoofden koel zullen blijven en dat iedereen rustig zal blijven in een tijd van bloedige terrorisme en mag het toch anders verlopen: het zij ook zó!!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

up

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Don »

Voor wie dan ??

Don Quichotte.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

In ieder geval, niet voor jou bedoeld en zeker niet voor beruchte corrupte en onbeschofte proleten zoals jij.
Probeer eerst wat fatsoen te leren en probeer dan je op dit forum te begeven. Van jouw geintjes Don, zijn en waren wij nooit ervan gediend geweest en zo zal het eeuwig blijven. In facts, wij dachten dat je al onder de grond lag.

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Don »

Ach Rudy wat vind ik dit toch weer lief van je. Natuurlijk gaan we winnen. Maar als ik jouw betoog zo lees dan krijg ik weer de kriebels en denk aan die mooie stad Antwerpen. Iedere keer als ik daar ben, denk ik hoe zou het met meneer Willems zijn.

Welterusten voor straks ik ben en blijf toch een fan van u.

Met vriendelijke groet,

Uw Don.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door croosjes »

willems,je weet toch dat de welvaart gebaard gaat met de economie en dergelijke.Jaren ging alles voor de wind paars 1,2 hier door ontstond het idee van voordeeltjes voor de consument maar de regering vergat dat het bedrijfsleven hier van profiteerde""banken en verzekeringsmaatschappyen"" en het ergste vind ik nog dat er werd bezuinigd op de politie,bewaking van onze zorgplicht (controle)en de zorgstelsel(zieken en verzorgingshuizen).Dit alles zorgde er voor dat er geen overzicht meer was,dit is het probleem waarom de gedupeerde en andere in de fin.problemen zijn gekomen en het leven duurder is voor de consument.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Don,

Mij zijn een paar berichten bereikt over een zeer verre verleden, die ik na zoveel jaren zeer vaag of amper niet meer herken. Hoe dan ook sorry, ik ben op oorlogpad. Sta op scherp en besef hou alles wat beweegt in de gaten, immers indien men niet voldoende alert is, geloof mij Don men gaat vast eraan! Ons streven is puur en blank, tirranie en brutale schoffterige knevelarij moeten geen kans kunnen krijgen, wie dan ook achter ziten. Wij zijn het volk en wij zullen moeten met de beuk erin en niemand anders. Nogmaals sorry!!

Rudy

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Dubio »

Interessant, wat is de band tussen Willems en Don???!!!

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door tabjane »

Verstandig, wees Verstandig!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door JH »

Wederom het dringende beroep om vóór het openen van een nieuw topic te zien of er al een onderwerp bestaat waarop u kunt reageren.

Alleen op die manier kunnen we de wildgroei van identieke onderwerpen inperken en het forum leesbaar houden.

TROS Radar webredactie

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

Croosjes,
Jouw argumentatie dat door slecht beleid geen overzicht meer is, kan best waar zijn. Mijn opvattingen zijn wat anders en kortaf na drie jaar inzicht te hebben gekregen in deze zaak:Overheid en Bedrijfsleven (nasleep Poldermodel) hebben de beurs jaar in, jaar uit flink belazerd door geknoei in de boekhoudingen en daardoor koersvervalsingen (fraude)in hun voordeel. Nu de zaak een totale crisis heeft benaderd, dat grote belangen op spel komen te staan, zijn zij niet zo flink om hun verantwoordelijkheid op te nemen. Nee, een wisseltruc, een groepje toevallige beleggers af persen en knevelen, de' schuld naar hun toeschuiven door grote middelen uit machtmisbruik in te zetten om hun doel te kunnen bereiken. Nota bene een land van "democratie, hoog moraal van alle soorten makelij, hoge cultuur en beschaving op grond van waardes en normen", die de prententie aanmeet voor Europa een schoolvoorbeeld te kunnen zijn, is niets anders dan laffe schijn. Als laffaards om hun eigen lei schoon te houden, gaan zij over lijken om
hun wanbeleid, fraude en diefstal te kunnen dekken. Wat is overgebleven van de verantwoordelijkheid van al deze gepleegde fraude op grote schaal. Niets!! Alle bedrijven die verdwenen zijn en alsnog dienen te verdwijnen, is het maar op grond van leugens en complotpraterij? Zij zijn onschuldig, die groepje toevallige beleggers zijn schuldig: zij hadden nooit moeten beleggen, omdat wij Overheid en Bedrijfsleven koersvervalsingen hebben gepleegd en daarom onschuldig zijn. Wij zullen hen naar de rechter slepen!!!
Dàt is onze huidige maatschappij. Daarom worden nooit dieven bij de kraag gevat omdat door decadentie een dief zelden een andere dief pakt. Ik heb na 38 jaar hard werken, veel incasseren in deze kloten maatschappij, mijn pensioen aan Dexia toevertrouwd, ik neem aan voldoende reden te hebben om met klem te mogen reageren en protesteren: ik heb ook zoals zij, ook mijn rechten!!
Dat overheid nog niet inziet waarmee zij mee bezig zijn, is meer
dan beklagenswaardig, Je moet ze daar bij het Binnenhof zien lopen, net Chimpansees, belangrijk, onmisbaar, zij zullen Nederland opbouwen, terwijl zij Nederland aan het slopen zijn! Triestig, verblind door eigen arrogantie niet meer in staat te zijn in te zien, dat stelen, roven knevelarij, tenslotte hun eigen vernietiging is. Dat God hun met de vlammende lans zal doorboren, immers uit hunzelf verblind door eigenbelang en eigendunk, zijn zij niet meer in staat te kunnen zien, horen en voelen!

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

Het gaat je geen moer aan Dublio, Echter naar het schijnt komen wij van dezelfde wijk, hoewel die naam mij heel vaag voorkomt.
Voordat weer je verzieke geest in actie komt, dat is niet het, niets meer en niets minder.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door croosjes »

willems,net wat zei ze waren het overzicht kwijt de regering.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Don »

Hallo Rudy,

Spreekt van zelf en sorry is er niet bij hoor. Ik blijf jouw analyses op de voet volgen. Dexia zal weten wat ze ons aanrichten.

Groeten, Don :wink:

De rechter
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2003 17:48

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door De rechter »

Willems,
Op dit forum, bevinden zich mensen, door Dexia gefinancierd om deze Bank af te schilderen als een lam-gods en om een wig te drijven tussen anderen, die hun mening niet delen. Kan geen kwaad, vroeger was het erger en nog scherper.
Drijf je niet zelf een wig door forummembers te beschuldigen van onzuivere motieven ? Ik nodig je uit om man en paard te noemen, namen wil ik zien.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Willems »

UweEdeleachtbare,
Wanneer U de waardige ambt van rechter bekleedt en volgens mijn bescheiden persoontje zijnde leek, met uwe geachte toestemming, zal mogen veronderstellen, dat uwe Edelachtbare, een geregelde forum-bezoeker zijt, brengt uwe ambt met zich mede, dat uwe hoogheid als representant van het Hof, een goede mensenkenner zijt en dat U, op grond hiervan uit eigen mensenkennis zal kunnen uitmaken, wie aan welke zijde staan op dit forum.
U meet de prententie aan, Uzelf te mogen beschouwen als rechter, U zult ongetwijfeld uw waardige motieven hiervoor hebben, echter, UweEdelachtbare, komt mij in alle bescheidenheid voor, dat U erop uit zijt uwe waardigheid om te kunnen oordelen en veroordelen aan anderen overlaat. Met uwe toestemming, mag mijn persoontje opmerken, dat dit uwe nederige dienaar zeer onwijs lijkt, immers UweEdelachtbare, uw ambt als rechter brengt specifieke eigen verantwoordelijkheid met zich mede en ook inzichten, die U alleen persoonlijk aangaan.
Een bescheiden leek, zoals mijn eenvoudig persoontje, hoewel zeer vereerd om Uwe Edelachtbare van dienst te mogen zijn, moge niet verder komen op uwe terrein en zal zich moeten beperken tot een
simpele hint, die reeds voldoende moet zijn voor iemand zoals U, die zulke ambt moge bekleden.
Namen noemen, zij het met man en paard, conclusies trekken, zijn bevoegheden, die tot uwe hoogstaande taak behoren, hoewel uwe bescheiden dienaar zich ongetwijfeld zich zeer geëerd voelt, wanneer het uwe waardige en vereerde intentie is, om hem zulke rechterlijke bevoegdheid toe te vertrouwen, hetgeen hij helaas vanuit zijn eenvoudige positie, geen andere keuze heeft om U voor deze eer te bedanken, immers rechters zijn een speciale ras en stammen eveneens af van eenspeciale ras, waarbij U nederige dienaar niet thuis hoort.

Uwe w.w. dienaar.

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: complot theorie

Ongelezen bericht door Don »

De rechter had ook een Poll kiezen of delen ? Maar die Poll zie ik niet meer.

Gesloten