LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond versus rechtbanken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joyce

Consumentenbond versus rechtbanken

Ongelezen bericht door Joyce »

Onderstaande stond in de dossier van LL van de Forum. Het is
een beetje oud, maar ik zie het nu pas.
Wie weet of de rechtbanken hierop wel of niet gereageerd hebben?
--------------------------------------------------------------

Verzoek om uitstel individuele rechtszaken Dexia [24-06-2004]
De consumentenbond heeft alle rechtbanken in Nederland opgeroepen geen individuele zaken in behandeling te nemen die Dexia aanspant tegen gedupeerde beleggers. Met dit initiatief wil de bond bewerkstelligen dat Dexia, nu de bemiddelingspoging van de Geschillencommissie Aandelenlease is mislukt, geen kans krijgt duizenden rechtszaken te starten tegen gedupeerde beleggers.

Pas als duidelijkheid is over de uitspraak in de collectieve rechtszaak die de Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond tegen Dexia hebben aangespannen, zou de weg weer open moeten staan voor individuele procedures. De bond doet zijn oproep om de maatschappelijke onrust te beteugelen en om de uniformiteit in de rechtspraak te bewaren.

De rechtbank in Amsterdam doet op 7 juli een eerste uitspraak in de collectieve zaak.

trudy

Re: Consumentenbond versus rechtbanken

Ongelezen bericht door trudy »

Dexia trekt zich hier geen ene m m (zelf invullen) van aan. Ze gaan stug door met dagvaarden en de zweep erover. Gezien de diverse uitspraken ligt de boel dus zeker niet stil.

groet, trudy

Great Bear

Ongelezen bericht door Great Bear »

Klopt Trudy,

De Rechtbanken zelf hebben er ook maling aan, ook ik ben gedagvaard geworden, mijn zaak loopt al.
Groet, Great Bear

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

De rechtbanken KUNNEN aan de oproep van de Consumtenbond ook maling hebben. Rechters zijn (gelukkig) onafhankelijk en dat is de Consumentenbond (eveneens gelukkig) nu juist niet !

Gesloten