LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De kogel is voor mij van bank Dexia!!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ragrin

De kogel is voor mij van bank Dexia!!!!!

Ongelezen bericht door Ragrin »

Omdat ik enigszins een leuke vrije koninginnedag wilde hebben, opende ik mijn brievenbus niet voor vandaag, Er lag heel wat in.....o.a. het "zwaard van Damocles" of hoe die man ook moge heten. Het is in dit geval D. Bruneel zijn hakbijl, wat zijn dit koele nuchtere, eigenlijk ijskoude brieven hè. Dit contract van 26-4-2000 levert me
€ 6.875,61 op (aan restschuld wel te begrijpen). Oef, ik moet bekennen die brief met trillende handen geopend te hebben, en ondanks dat ik het zag aankomen was mijn dag verder stuk. Toch de stoute schoenen maar weer aangetrokken, en met behulp van de conceptbrieven van hr. Blok en Sara Etty (heel erg bedankt hiervoor!!!)aan het werk gegaan om Dexia nogmaals te laten weten dat mijn vrouw reeds de vernietigingsbrief had gestuurd op 20 maart j.l. Ook voegde ik de brief erbij aangaande "Dwaling" artikel 6:228 BW. Morgen de boel maar aangetekend opsturen. Natuurlijk wens ik niets te betalen en eis mijn inleg terug. Wat ze ons niet kunnen teruggeven is die maanden, en wie weet jaren van gemoedsonrust e.d. Ik ben redelijk koel als mens, maar dit slaat alles, buiten een hypotheek om had ik nimmer zo'n "schuld" als we daar tenminste over spreken moeten. Nu naar bed, en morgen gezond weer op, zal ik maar zeggen. WE horen van elkaar, Toch?????

Leen

Re: De kogel is voor mij van bank Dexia!!!!!

Ongelezen bericht door Leen »

Ragrin,

Die jaren dat je je gemoedsrust niet kunt vinden zouden er ook zijn als je nu zou betalen...Toch !
Probeer koel, zakelijk en nuchter te redeneren en neem vanuit die instelling je beslissingen. Sta voor de volle 100% achter die beslissingen. Laat je niet van de wijs brengen door criminelen. Borst vooruit, schouders omhoog en je hoofd opgeheven. Het kan niet anders of criminelen moet bestreden worden met rechtvaardigheid en doorzettings vermogen. Nooit opgeven.
En zit je eventjes in een dip kom dan terug en zoek steun op dit forum.
Veel plezier met het verzenden van je brieven, ehhhh doe je het eventjes aangetekend?
Alvast een fijn weekend.

mvg
Leen

toet

Ongelezen bericht door toet »

Leen heb jij de telegraaf al gelezen.toet

Ragrin

hoi Leen, fijn bedankt voor je hart onder de riem.
De brieven zijn de deur uit, zowel een door mij aangepaste variatie van de "dwaling" (volgens concept Hr. Blok) als de bedoelde vernietigings brief (naar concept van Sara).
Ik stopte ze maar beide in een envoloppe en zond ze inderdaad aangetekend. Met nog kopieën die ik niet aantekende naar hun postbusnummer. Het laat me niet los, maar er is even rust in de tent nu. Moet dit weekend wel werken, maar dat leid goed af. Natuurlijk ben ik niet voornemens te betalen, ik scheef ze tenslotte niet voor niets dat mijn vrouw de contracten vernietigde. Ze zijn er gewoonweg niet meer, toch? Zij beweren heel arrogant van niet (daar stuurden ze overigens twee aangetekende brieven over , één naar mijn vrouw en een variatie erop naar mij, maar laten zij de zaak dan maar voorkomen bij de rechter, ergens hoop ik de eerste te zijn, ik ben wel iets van een martelaar, en in mijn dromen een held. Dan is de kogel wel door de gerechtelijke kerk, en is er eindelijk
jurisprudentie, waar wij gedupeerden zo'n sterke behoefte aan hebben.

Ragrin

Ondanks de eerder omschreven brieven die ik aangetekent verzond naar Amsterdam, hier heb ik overigens nog geen antwoord op ontvangen, ontving ik gisteren een door hun ingevulde acceptgiro. Ze noemen dit heel brutaal een betalingsachterstand!!!
Deze werd verzonden uit Rotterdam. Ze hebben wel erg veel vestigingen hè, Is dat strategisch?
Het bevordert niet de samenwerking tussen hun afdelingen lijkt me. Nu beraad ik me wat te doen, is die 2e mooie brief van Sara Etty een idee? Zou dat helpen. Ze gaven nog niet eens antwoord op die eerste die ik aanpaste en zo'n dag of 10 geleden verzond.....

Gesloten