LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

Hallo iedereen,

De site is vandaag online gezet.
Kijk waar de vereniging voor staat en u kunt zich ook meteen inschrijven.

vrgr. Andre de Croos Vereniging Schadeloosstelling.

WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Ragrin »

Tja, dit Lease probleem weegt zwaar in Nederland.
Alle initiatief tegen deze bankcriminelen is een goede,
toch wens ik er een kantekening bij te plaatsen en wel:
We hebben Eegalease, Leaseverlies als Sstichtingen.
Paybak als vereniging, wat dat verschil dan ook mag moge
zijn. Verder verdienen een leger advocaten een goede boterham
aan dit lease schandaal.
En dan nu weer de vereniging schadeloosstelling met commersie op de achtergrond notabene een telefoonprovider!!!
En dan niet te vergeten de consumentenbond op de achtergrond.
De AMF en DSI, ja zelfs de politiek die een commissie vsan z.g. wijzen
instelde.
Lees het bovenstaande nu nog een goed
Wordt het niet teveel vsn het goede???
Niemand van bovenstaanden schijnt dit kankerleasegezwel echt op te kunnen lossen tegen een buitenlandse bankinstelling, die ook op haar beurt bedonderd werd.
Moeten we niet eens met ons allen naar het hoofdkantoor van Aegon, tenslotte zijn zij de oprichters van alle kwaad. Daar moeten koppen vallen, en lieden achter de tralies gezet worden. :evil: :evil: Ragrin

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

ragrin,wat wil je nog meer een advocaat kan doormiddel van dit systeem en (de fin.oplossing is dit juist )voor niks in de arm nemen je moet alleen durven een beslissing te nemen en doorzetting vermogen tonen.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Ragrin »

Beste hr. Croos, natuurlijk juig ik, als gedupeerde, elk initiatief toe
zoals ik in mijn vorig bericht reeds schreef. Wat ik bedoel is dat half Nederland van simpele boer tot bobo zich reeds over dit enorme
probleem buigt. en er tot nu toe niet echt iemand in slaagt dit goed
op te lossen voor ons. Ik voel aan dat dit fenomeen een soort gat in
de markt is en nieuwe werkgelegenheid biedt voor velen. Op dit niveau
een zeer dik betaalde boterham!!!!
Ik wens u succes met een nieuwe poging de bankmaffia aan te pakken.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

ragrin,waarom laat jij je niet overhalen om dit te doen""samen staan we sterk""het is een goed product,je belt goedkoper en je krijgt er weer plezier in.
maak de keus en meld je aan WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL met vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Ragrin »

Ik ben al "lid" van Leaseverlies, Eegalease en Payback.
Voorts moest ik reeds een advocaat in de arm nemen daar Dexia
me dagvaard op 21 april a.s.
Dan ben ik nog een trouw belastingbetaler, dus sponser ik
de regering, die toch ook een opplossing bedenkt, wat nu nog,
Ik vond in 1649 reeds de goedkoopste telefoonprovider,
niet nodig dus. In wat voor belachelijke tijd leven we eigenlijk.
Zoals ik al schreef. Is er niemand capabel om die Eagon jongens te pakken, te dagen en alles te laten betalen wat ze jaren geleden met misleiding, tamtam reclame etc. gelanceerd hebben!!!
Wie verdient er nu weer geld aan deze nachtmerrie???
De arogante commersie!!!!!!!
Maar toch succes, Ragrin
:twisted: :cry:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

ragrin,de provider die betaal je toch het factuur waar blijft dat geld?wie verdiend aan welke geld als de gedupeerde niets betalen.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling WWW.SCHADELOOS-STELLING.nl.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Pieter »

Ragrin,

AEGON is slimmer als DEXIA. AEGON probeert uit de belangsteling te blijven. AEGON wil haar naam niet verliezen.

Als het aan PAYBACK ligt heeft AEGON zijn beste tijd gehad. AEGON komt in de belangsteling te staan. AEGON gaat zijn naam verliezen.

De weg is lang en vergt veel uithoudingsvermogen. Maar uiteindelijk zal AEGON het onderspit gaan delven. Oplichterspraktijken, misleiding en manipulatie werkt op de korte termijn maar op de lange termijn is het de strop van de aanbieder. De Tucht van de markt zal daarop van invloed zijn.

Daarom is het belangerijk dat we met zijn alle ervoor zorgen dat de lease-gate affaire niet in de doofpot verdwijnt. Hoge heren en de nederlandse economie hebben er belang bij dat de zaak geruisloos in de minne geschikt wordt. Krijgt men dat niet voor elkaar dan bestaat er grote kans dat een x aantal hoge heren en banken het veld moeten gaan ruimen.

Het is belangerijk dat we de krachten bundelen. Het is belangerijk dat er een groot front gevormd wordt. Alleen zo kun je bewerksteligen dat het niet in de doofpot verdwijnt. Verdwijnt het wel in de doofpot dan wordt het voor de individuele zaken moeilijker om je gelijk te halen.

Een stichting leaseverlies doet niets anders als alleen een collectieve rechtszaak over misleiding.
Een stichting eegalease doet niets anders als een collectieve rechtszaak over het ontbreken van een handtekening.
Een stichting Leaseleed voert een class action rechtszaak effectendepot/ Spaarselect per aangesloten gedupeerde.
Een consument en geld zaken start een collectieve rechtszaak Sprintplan.
De stichting GeSp start een voorbeeld rechtszaak over het sprintplan.
Deze stichtingen voorzien de medewerkers van een inkomen met uitzondering van GeSp.
Bij een positeive uitspraak zijn de aangeslotene (met uitzondering van Leaseleed) niet automatisch schadeloos gesteld. De strijd voor de individuele situatie begint dan pas. Welleens waar met de uitspraken van de gevoerde rechtzaken in de hand.

De vereniging schadeloosstelling kan een manier zijn om aan een goede(kope) advocaat te komen. Als tegen prestatie dient men te telefoneren via de sponsor en 12 keer per jaar mee te doen met een verkoop demonstratie.

Het CGA onderzoekt of er een compromis gesloten kan worden. Leidraad zijn de DSI uitspraken en een aantal gerechtelijke uitspraken.
Zolang de bemiddelingspoging van de CGA loopt liggen alle bovengenoemde rechtszaken stil. Edoch de aanbieders gaan gewoon door met dagvaarden en proberen zoveel mogelijk te rechtsgang te beinvloeden door gedupeerde te dagvaarden die (nog) niet weten dat er belangenbehartigers zijn. Veel gedupeerde worden dagelijks bij verstek veroordeeld.

De vereniging PAYBACK houd de druk op de ketel via de media, politiek denhaag en andere werkgroepen. Daarnaast selecteert zij advocaten kantoren die geschikt zijn om belangen van leden te behartigen. Veelal bestaat de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief te procederen. Zij helpt haar leden op weg en maakt ze wegwijs in de moeilijke materie.
De vereniging beperkt zich niet tot één product. Zij bied een platvorm voor elke gedupeerde om een werkgroep op te richten die een eerste inventarisatie doet en vandaaruit verder een strategie bepaald hoe de aanbieder aan te pakken, hetzij via groepsgewijs te gaan procederen, hetzij via een collectief of class action case. De vereniging dient klachten in bij controlerende instanties over de werkwijze van aanbieders en tussenpersonen en brengt dit onder de media aandacht. De vrijwilligers en functionarissen van de vereniging krijgen hiervoor alleen een onkosten vergoeding voor de gemaakte kosten.

Het trosradar en payback forum is een medium waar de aanbieders niet blij mee zijn. Veel wanpraktijken worden gesignaleerd en bekend gemaakt op dez foras. Helaas wordt dit medium alleen door gedupeerden en aanbieders gelezen. Het gross van de nederlanders kent het niet. En wat nog kwalijker is er zijn meer dan 700.000 leasecontracten afgesloten hoeveel daarvan weet van het bestaan af dat er belangenbehartigers zijn? 100.000? gezien het leden aantal van de grootste stichting. Waar is de rest? Wat voor impact heeft het als de aanbieders de overige 600.000 weet over te halen om te betalen, dagvaarden etc etc etc etc.?

De vereniging PAYBACK is momenteel vrij klein en kent 1450 leden. Veel aspirantleden haken af omdat men denkt dat men voor 40 of 45 euro uit de brand geholpen wordt door de collectieve rechtszaak van SLV, EL, Gesp etc. Het merendeel is geneigd om te kiezen voor de (goedkope) weg van de minste weerstand en of ziet de meerwaarde van PAYBACK niet in.

Dat is jammer. Hierdoor wordt de strijd van de vereniging PAYBACK en haar actieve leden niet gemakelijker op. En dient er nog harder aan getrokken te worden om de lease-gate affaire onder de aandacht te houden. Een media dood van de lease-gate affaire is een overwinning voor de aanbieders en tussenpersonen. Er zijn dan geen gronden meer voor politiek den haag om het als een maatschappelijk probleem te betitelen. De lease-gate verdwijnt dan langzamerhand in de doofpot en de 700.000 gedupeerde blijven gedupeerd. Een handjevol gedupeerde zijn dan schadeloosgesteld omdat zij het geluk hadden om via een goede advocaat hun zaak succesvol hebben gewonnen.

Mvg Pieter

Ragrin
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jul 2003 17:47

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Ragrin »

Beste Pieter, ik dank je hartelijk voor je heldere uiteenzetting.
Natuurlijk begrijp ik dat tegengas uit welke hoek dan ook helaas
erg nodig is om dit nationaal drama te stoppen, zelfs gelijk te halen tegen de gevestigde bankorde.
Ik bedoel het richting www.schadeloos-stelling.nl dan ook zeker
niet negatief hoor.
Zelf gedupeerde zie soms door de enorme hoeveelheid bomen het
pure bos niet meer. Dat is wat ik eigenlijk bedoel.
Wie het ook zijn en wat ze er ook tegen ons leaseleed doen.
Ik wens dat inderdaad de langste adem aan onze zijde zal zijn.
Zelf draag ik daar een steentje aan mee, door in elk geval tegengas
te geven tegen de gevestigde z.g. orde. Ragrin
:cry: :? :shock:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Pieter »

Ragrin,

Wellicht wordt het wat duidelijker als we het een en ander in een schema weergeven.

Algemeen collectief (Geen individuele zaken en of persoonlijk advies)
Stichting Leaseverlies (misleiding Legio Lease, Eenmalig €45,-)
Stichting Eegalease (ontbreken handtekening, Legio Lease, eenmalig €20,-)
Consument & geldzaken (misleiding sprintplan, p/j €20,-)
Na uitspraak dient men individueel te gaan procederen.

Algemeen voorbeeld proces
GeSp (misleiding sprintplan, p/j €45,-)
PAYBACK, Dexia aanbod (nietig verklaren afzien juridische rechten, donaties)
Na uitspraak dient men individueel te gaan procederen

Individueel class action. (persoonlijk op maat gesneden haalbaarheids onderzoek)
Stichting Leaseleed (Effectendepot constructies van Dexia/Legio Lease afgesloten via Spaar Select, €900,- + 10% van opbrengst maximaal €7500,-)
Na uitspraak geen individueel proces nodig.

Individuele begeleiding en hulp, (geen rechtszaken)
PAYBACK (Zoeken en bemiddelen naar geschikte advocaten, Groepsgewijs onderbrengen bij advocaten voor individueel processen veelal met korting op het uurtarief. €40,- p/j, kosten advocaat is voor rekening van gedupeerde)
Adviesverlies (Donaties, €345,- voor haalbaarheids onderzoek + 15% van opbrengst No cure no pay)

Gesubsidieerde rechtshulp
Toevoeging (Eenmalige eigenbijdrage afhankelijk van inkomen, geen verplichtingen)
Vereniging Schadeloossteling (Kosten 0, Provider komt de advocaatkosten tegemoet. verplichting; Leden dienen 12 x p/j een verkoop demonstratie te geven en men dient via de provider te bellen)

Mvg Pieter

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door JH »

Modereerbeleid
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels.
Reclame-uitingen bevatten.
Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

Geplaatst op 21 Mar 2004 21:39 door croosjes


--------------------------------------------------------------------------------

sinto,ik zeg ook niet dat jullie het moeten doen,trouwens de keus is aan jullie zelf en niet aan mij.Ik heb dit op gezet voor de gedupeerde want wat ik zeg doe ik
ieder geval speel ik uiteraard geen sinterklaas,maar ik laat jullie wel zien dat er nog verantwoordelijkheden ten uw zelf zijn en niet alleen de gene die de vereniging opgericht heeft vandaar de verplichtingen.Begrijp het goed ik moet mij ook verantwoorden tegen over de belasting,controle bedrijfsadministratie en sponsors van daar de verplichtingen.Maar daar één tegen kost het niets voor de gedupeerde.Maar ik blijf het zeggen kom niet op het laatste moment en zeg dan van je zou dit en dat,want dan zegt de vereniging schadeloosstelling dankje de koekkoek.Maar iedergeval blijven we door strijden en wachten af wat de uitslagen zullen zijn van de oosting ploeg en het proces van de stichtingen.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Naar boven

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

de spiegel,u loopt elke dag door de gang langs een spiegel om naar de voordeur te gaan.Elke keer als u dat doet kijkt u even in de spiegel heel snel maar wel doeltreffend en vanzelf sprekend van uit uw oog hoeken,zo gaat dat ook met nieuwe dingen of belevenissen elke keer maar even vlug maar niet bewust wordend van het feit dat het echt iets voor u kan betekenen.Dan komt er een moment in je leven vol tegen slagen en daar door komt er een moment dat je lang voor de spiegel blijft staan en er goed in kijkt om de gezichtsuitdrukkingen en gelaatstrekjes te bekijken.En dan zie je pas de betekkenissen van uw dagelijks sleur en het kringetje waar u zich in bevindt en wat voor impact dat geeft op uw gelaatsuitdrukking.U schrikt van u zelf door dit te zien en al gauw denkt u had ik dit maar jaren terug gedaan?.Gedupeerde blijf in je zelf geloven in voor en tegenspoed.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door zoex »

Ieder initiatief is natuurlijk welkom en dit geldt natuurlijk ook voor 'Schadeloosstelling' maar ik denk niet dat deze laatste enige kans van slagen heeft.

De site zelf is nogal amateuristich maar ok dat kan nog wel veranderen,
maar de doelstelling en alle verplichtingen die men aan moet gaan om zich aan te kunnen sluiten bij Schadeloosstelling gaat mij wel wat te ver en lijkt mij dus ook volkomen onhaalbaar.
Ook het feit dat pas vanaf januari 2005 een en ander in beweging komt vind ik wel erg laat mede omdat ik hoop dat er voor die tijd al een oplossing gevonden is voor de gedupeerden.
Demonstraties in speciale T-shirts met sponsor logo's 12 keer per jaar degradeert de gedupeerde tot een soort circus attractie, ik kan mij dan ook niet voorstellen dat de gedupeerden hieraan mee gaan doen.

Het is al vaker gezegd, wil je wat van je geld terugzien dan zal je zelf middels een advocaat aan de slag moeten, met een eventuele uitspraak van de CGA vrees ik dat je er ook nog niet bent en uiteindelijk toch ook nog zelf in actie moet komen.
De Stichting Leaseleed heeft volgens mij nog het meeste kans van slagen van alle stichtingen maar ook daar zal water bij de wijn gedaan moeten worden.

Ondanks uw goede bedoelingen heer de Croos vrees ik dat uw initiatief alleen maar valse hoop wekt bij de gedupeerden.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

zoex,het enigste wat niet lukt is dat gedupeerde bijvoorbaat al dingen afkraken en daar naast toch hopen op iets en dat vind ik nou bedroevend en schadelijk.Niemand hoeft zich verplicht aan te melden het mag wel en is beter voor de gedupeerde zelf en zijn zelfvertrouwen groeit als maar meer en wordt steeds beter.Haalbaar is iets als het ondernomen wordt en gebruikt is dan pas kan je er over oordelen en anders niet.Maar we zullen zien de tijd dringt om een keus te maken.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

Hallo iedereen,

De site is vandaag online gezet.
Kijk waar de vereniging voor staat en u kunt zich ook meteen inschrijven.

vrgr. Andre de Croos Vereniging Schadeloosstelling.

WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

hoeveel gedupeerde moeten er achter komen dat je een advocaat nodig hebt voor een proces.Hoeveel schuld moet er wezen voordat een gedupeerde bewust wordt van het geheel.Hoeveel fouten moeten er nog gemaakt worden voor we gaan nadenken.Hoeveel gedupeerde moeten nog belasterd worden.Hoeveel ministers strijden echt mee met het doel dit op te lossen in het voordeel van de gedupeerde.Hoeveel rechters zullen de zelfde uitspraak doen.Hoeveel restschuld zal er over blijven.Hoeveel steun zal de gedupeerde krijgen.Hoeveel gaat u betalen.Hoeveel gaat u lenen.Hoeveel banken staan nog in de rij om u te helpen het leed te verzachten.
Dit zijn de vragen waar de gedupeerde steeds mee lopen en nachten wakker van liggen,terwijl het eigelijk heel makkelijk is.Sluit je aan bij de vereniging schadelloosstelling en meld je aan bij.WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL vrgr.andre de croos

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,strijd,strijd,strijd en nog eens strijd waar gaat dit heen?Is er nog overzicht in deze situatie's?Blijven we het uitpluizen het verleden doormiddel van ons zelf om te proberen iets te vinden wat niet klopt?.
Waarom beginnen we niet gelijk goed met een advocaat ook al is de schuld nog zo laag of is een advocaat te duur voor het proces.Gedupeerde kijk hier niet na wordt lid van vereniging schadeloosstelling want het wordt steeds moeilijker om het proces en het materiaal te begrijpen en wie kan dat beter dan een gedupeerde een advocaat.Meld je aan.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door croosjes »

gedupeerde,waar gaat al die info.van jullie van 007 naar toe?en wie gebruikt deze gegevens?en waar dient dit voor?vragen jullie je dat nooit af?.De vereniging schadeloosstelling wel die heeft zo zijn idee er over.
vrgr.andre de croos

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: De site www.Schadeloos-stelling.nl is vandaag online gezet

Ongelezen bericht door Idaho »

En wat zijn de bevindingen van de vereniging schadeloosstelling dan?
Ik ben heel benieuwd Hr. Croosjes, dus als het niet teveel moeite is, leg het dan maar op tafel.

Gesloten