LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De stichtingen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janw
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 nov 2003 19:09

De stichtingen

Ongelezen bericht door janw »

Er worden tientalle mensen voor rechters gesleept en bedreigd door incasso-bureaux. Wij hebben ons indertijd verenigd in de hoop van hieruit waardevolle adviezen te krijgen. Tot op heden heb ik niets meer van deze stichtingen gehoord. Je wordt altijd naar de website verwezen, waar meestal de vraag, die jij hebt, niet bijstaat. Ik begin me steeds meer af te vragen, wat ze nou eigenlijk doen. Wie heeft hier nu eens het antwoord op?

JW

Jan-Willem
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:14

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Deze vraag is hier al zo vaak gesteld via zoeken kun je antwoorden vinden. Van o.a. Sara Etty

J-W

janw
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 nov 2003 19:09

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door janw »

Juist omdat deze vraag al zo vaak is gesteld, lijkt mij een reden om nu eens eindelijk te reageren. Iedereen zit toch met ongeveer dezelfde vragen. De belangrijkste lijkt mij "wat nu te doen?" Ik hoor hier van alles over, maar je blijft in het ongewisse. Betalen? procederen?, met alle bijkomende kosten van dien. Je weet gewoon niet, wat je doen moet. Heeft een proces kans van slagen? Kan je afgaan op eerder gevoerde processen? enz enz.
Ik denk ook niet, dat ik de enige ben.
Wie is deskundig? Je moet er maar naar gokken.
We hebben betaald aan de stichtingen, daar mag toch wel iets tegenover staan. Er komt ongetwijfeld wel eens een proces tegen Dexia en dat geeft de nodige voorbereidingen, maar daarom mag je toch ook wel tijd uittrekken voor deskundig advies, dat mag je toch wel verwachten.

JW

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo JW,

Ik ben zelf ook lid van de stichtingen en vraag mezelf ook af en toe af wat wijsheid is.

Ik open een topic over hoe nu verder gaan met de titel:
Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?

Groeten,
Piet

janw
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 nov 2003 19:09

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door janw »

(quote)
Ik open een topic over hoe nu verder gaan met de titel:
Waarom zullen we dexia nog blijven betalen?
(unquote)

Dit is in principe niet de vraag. Natuurlijk wilt niemand meer betalen.
Maar de vraag is vaak, zoals ik in de aanhef al gesteld heb. Het is gemakkelijk gezegd door een niet-deskundige: "niet betalen". Maar wat dan? Wanneer is het omslagpunt bij deze betalingen? Wanneer lonen de kosten van procederen t.o.v. de kosten van een advocaat? en zo kan ik wel doorgaan. Dat bedoel ik dus.

JW

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Adriaan »

Geplaatst op 20 Dec 2003 13:25 door Adriaan


--------------------------------------------------------------------------------

Jeroen meestal zijn de eerste 20 minuten met een advocaat gratis laat zo'n raadsman/vrouw nou eens een uur nodig hebben dan ben je zeg maar 130 euro kwijt en weet je wat je juridische mogelijkheden zijn.

Als je niet betaalt , pleeg je contractbreuk en ben je altijd de klos.

Succes.

F. Duchateau
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 okt 2003 08:45

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Beste janw,

Hou eens op met het keer op keer herhalen van dezelfde vragen. Je bent een notoire forumvervuiler en zeurt als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
Wie is deskundig? Je moet er maar naar gokken.
We hebben betaald aan de stichtingen, daar mag toch wel iets tegenover staan. Er komt ongetwijfeld wel eens een proces tegen Dexia en dat geeft de nodige voorbereidingen, maar daarom mag je toch ook wel tijd uittrekken voor deskundig advies, dat mag je toch wel verwachten.
Het probleem is en blijft, wat moet je nou doen. Leaseverlies adviseert om te betalen en de verschillende advocaten zeggen weer het tegendeel. Ik vind toch, dat het angstig stil blijft van de kant van Leaseverlies en Eegalease. Die moeten toch deze uitspraken doen.
Daarom vraag ik mij af, hoe nu te handelen. Dit is toch iets, wat eigenlijk door de stichting Eegalease duidelijk gemaakt moet worden, maar ik hoor niets hierover. Nu blijven een hoop mensen met vraagtekens zitten. Ik zou na bovenstaande redenering toch kunnen zeggen "mijn contract is ongeldig, dus zeg het maar Dexia". Ik zou hier zelfs niet eens een advocaat nodig hebben.


Je bent net een grammofoon waarvan de naald in de groef is blijven steken en de vragen die je tot vervelens toe opwerpt zijn al tientalle malen beantwoord, gewoon even de zoekfunktie gebruiken.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door JH »

mevrouw duchateau,
over notoire forumvervuilers gesproken, wie de schoen past trekke dez aan:
Hou eens op met het keer op keer herhalen van dezelfde vragen. Je bent een notoire forumvervuiler en zeurt als een klein kind dat zijn zin niet krijgt.
Hopelijk brengt 2004 hetgeen u nodig heeft ! :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Jan W,

Wanneer lonen de kosten van procederen t.o.v. de kosten van een advocaat?

Kom je in aanmerking voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)
Zo ja, dan hoef je niet verder na te denken en ga procederen!

Zo nee, hoe hoog is je restschuld en de kosten van een advocaat.
Een advocaat kan hier antwoord op geven.
Voorbeeld : als je een restschuld hebt van 1000 euro en je hebt geen toevoeging dan zijn de kosten van een advocaat hoger als je uiteindelijke winst. Bij een rechtszaak gaat het niet om de restschuld maar om de teruggave van je inleg met de wettelijke rente.
Als de kosten hoger zijn als de baten, kun je liever betalen.
Zo werkt onze rechtsstaat.

Groeten,
Piet

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door JL »

Duchateau heeft gelijk die JW blijft maar doorzagen en moet voor zichzelf eens een beslissing nemen. En die Piet moet eens stoppen met zieltjes winnen.

Dank U.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Dubio »

Piet gaat er hier van uit dat als je een rechtzaak aanspant c.q je een rechtszaak tegen je aangespannen krijgt je die zeker wint.

Er is nog maar 1 uitspraak negatief voor dexia uitgevallen, daarbij ging het om een client die zelf deze rechtzaak aanspande en een zaak waar er scherp bewijs tegen de tussenpersoon was.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door croosjes »

dubio,een andere invals hoek DEXIA daagt alleen gedupeerde waar van ze haast zeker weten dat ze het zullen winnen of minmale schade van hoeve te verwachten.vrgr.andre de croos

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Math »

Croosjes, ik ben het niet eens met het gestelde dat Dexia alleen gedupeerden dagvaart van wie ze kunnen winnen. Als je in ons geval voor 14.01.04 wordt gedagvaard met een eegalease WvD met vernietiging en een WvD waarop niet de handtekening onder staat van diegene die het contract heeft afgesloten en dit niet is geverifieerd door Dexia dat noem ik dit niet de makkelijkste weg voor Dexia.

Dirk-1
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 okt 2003 11:48

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Dirk-1 »

Math,
Ben dan wel benieuwd naar het verloop van jouw zaak.
Hoop dat je dat naderhand hier dan ook wilt vermelden.
Alvast sterkte en succes gewenst. Groet Dirk-1

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door croosjes »

allemaal,als ik het goed begrepen heb gaat dit om de partner van de gedupeerde en waar schijnelijk HUURKOOP.Dit kan als voorbeeld gesteld worden,daarmee bedoel ik dat DEXIA kijkt hoe ver ze kunnen komen bij de rechter in deze rechtsproces!,want hier is nog steeds geen duidelijkheid over.vrgr.andre de croos,Ik wacht zelf al meer als één jaar uiteaard met advocaat.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Hans A »

Van de site van de stichtingen LV en EL.

Eind november / begin december zal de commissie aan Minister Zalm van Financiën aangeven wat de mogelijkheden voor bemiddeling zijn. Als dan de conclusie luidt dat het zinvol is dat de commissie haar werkzaamheden voortzet, zal ook aan de minster worden aangegeven langs welke route de commissie denkt verder te werken.

Om voor deze bemiddelingspoging een zo gunstig mogelijk klimaat te scheppen maken Leaseverlies en Consumentenbond in de procedure tegen Dexia tot die tijd even pas op de plaats. Deze geringe vertraging in de procedure achten wij gerechtvaardigd, omdat onze hoop er op gericht is om alsnog met Dexia tot een voor alle partijen bevredigende compromis te komen.

Mochten deze ontwikkelingen, waarbij ook de Raad van Toezicht een belangrijke adviserende rol zal spelen, helaas niet tot een aanvaardbaar compromis leiden, dan zal de procedure voortvarend worden vervolgd.


We zitten inmiddels eind december en horen inderdaad niets. De ConsumentenBond is in deze stichtingen vertegenwoordigd, dat gaf mij tot nu toe vertrouwen. Maar nu begint er bij mij ook iets te knagen. Ik vindt het vreemd dat Dexia haar cliënten het leven zeur mag maken zo niet door een hel mag laten gaan door ze onophoudelijk te bestoken met dreigementen, aanmaningen en rechtzaken en dat de stichtingen ondertussen hun procedures staken. Inmiddels is de periode voorbij (begin december) maar op de site's lees je er niets over!

Ook wordt op geen enkele manier uitgelegd welk nut het stoppen van de procedures zou hebben. Tot nu toe zie ik alleen nadelen voor de gedupeerde en voordelen voor Dexia, die komt namelijk op steeds grotere voorsprong wat betreft gerechtelijke procedures.

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door learner »

De 'stichtingen' schijnen 'betaald verlof' te hebben en zijn er zodoende dus gewoon weer even een paar weekjes tussenuit. 8)

Onder andere lijken ze na het eerder genoten zomerreces en het recente herfstreces nu weer eens met kerst- en nieuwjaarsreces te gaan. :shock:

Anders dreigen zij namelijk de beschikbare eindejaarsuitkeringen en tantièmes voor dit jaar, waarmee zij door ons lijken te worden verblijd, niet op tijd te kunnen opmaken... :roll:

En, op zijn tijd een recesje hier en daar komt natuurlijk ook weer de langere termijn planning van de werkgelegenheid en baanzekerheid ten goede. :lol:

mvg, learner... :wink:

Mieke D.
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 nov 2003 16:50

Re: De stichtingen

Ongelezen bericht door Mieke D. »

Ik ben erg benieuwd naar wat Schonewille te zeggen heeft.
Op de site van Adviesverlies las ik dat hij in een rechtszaak eerder dit jaar tegen een Groningse vermogensbeheerder, de NNEK (Noordnederlandse Effectenkantoor) de belangen van deze "dader"behartigde.
De zaak, die betrekking had op de verzaakte zorgplicht, werd overigens door de gedupeerde gewonnen.

Gesloten