LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Piet »

Aan alle gedupeerden van het AANDELEN LEASE schandaal

Na de succesvolle demonstratie bij Aegon gaan wij posten en demonstreren bij Dexia Bank in Amsterdam.

KOM ALLEMAAL NAAR DE STAANDE DEMONSTRATIE BIJ Dexia Bank Amsterdam

WAAROM Dexia

Wij vinden dat zij aanwijsbaar schuldig zijn aan het leed van vele honderdduizendengedupeerden in Nederland(Winstverdriedubbelaar,Overwaarde Effect,AEX Plus Effect Certificaat,Capital Effect, Feestplan,KortingKado,enz,enz.).
Waarom nog steeds incasso procedures en dreigementen met de deurwaarder bij gedupeerden?
Waarom nog steeds dagvaardingen?
Ondanks politieke verzoeken tot aanhouding van dit soort acties tot een uitkomst van de bemiddelingspoging van de Commissie Geschillen Aandelenlease gaat Dexia toch door en trekt zich van niemand iets aan en zet zijn mensonterende procedures voort.
De sociale en economische gevolgen zijn niet te overzien.
Het vertrouwen in de banken, overheidsinstellingen en Volksvertegenwoordiging is bij honderdduizenden gedupeerden verdwenen.
Ondanks een vernietigend AFM rapport over het aandelenlease drama en de rol van de banken en tussenpersonen hierin worden de gedupeerden aan hun lot overgelaten.


Woensdag 26 en donderdag 27 mei a.s. organiseren we een staande DEMONSTRATIE (postactie) bij DEXIA Bank Amsterdam van 08.00 uur tot 18.00 uur
Adres Piet Hein kade 55, 1019 GM Amsterdam


KOM OP VOOR JE RECHT en steun deze actie tegen Dexia Bank Nederland!!
Demonstreer tegen het grote DRAMA van honderdduizenden gedupeerden.

Ondersteun deze actie en geef je op als demonstrant op 26 en 27 mei a.s.

KOM EEN DAG OF DAGDEEL MEE DEMONSTREREN !

Uiteraard is eigen spandoek , protestbord of ludieke kleding van harte welkom.

PERS / MEDIA en POLITIEK worden uitgebreid vooraf geïnformeerd en uitgenodigd voor de brood-
nodige aandacht voor dit immense probleem,waarvan POLITIEK NEDERLAND
nauwelijks enig besef heeft. VEEL PRATEN, maar weinig daden.

DAN STELLEN WIJ MAAR DADEN !
Er MOET iets gebeuren, dit kan zo niet langer doorgaan

MELD U ZICH VANDAAG NOG AAN

Wel of geen lid van een vereniging of stichting dan ook, het gaat iedere gedupeerde aan.
Via email: [email protected]

HET BELANGRIJKSTE IS DAT JE KOMT

Wij rekenen op Uw aanmelding en komst !

Routebeschrijving.

Per auto:
Op de ring A10 komende vanuit de richting Utrecht neemt u de afslag S114-Zeeburg, Artis, IPTA. Onderaan de afslag slaat u linksaf richting Centrum. Deze weg blijven volgen In de Piet Hein tunnel richting IPTA en Centrum aanhouden(Panama laan S100 ) U vindt dexia bank en de inrit van de parkeergarage van de Passenger Terminal Amsterdam aan uw rechterhand.

Per openbaar vervoer:
De trein stopt op Amsterdam Centraal Station.
Hier neemt u de achteruitgang Noord. Buiten het station slaat u rechtsaf en volgt u het IJ. Na het passeren van de hoge bruggen ziet u dexia bank aan uw linkerhand. Het is ongeveer 15 minuten lopen.
Stads bus 43 stopt vlakbij dexia, halte Kattenburg. Hierna is het nog 2 minuten lopen.


Met vriendelijke groet,
Actiecomite Vereniging Payback.

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Ik ben er bij.
Wie volgt????????//////

Nu moet je echt reageren en komen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wil niet negatief overkomen.
Maar is dat niet een beetje te snel, en te veel van het goede aan het worden.
Ik ben bang dat de NOS en RTL(Z) er weinig aandacht aan gaat besteden, dat heeft RTL(Z) toch al deze/ afgelopen week gedaan?!

Ik zou liever een maand of 2 hebben gewacht, verwacht dat mensen dan ook beter erop in konden spelen, met verlof regelen, afspraken maken etc. etc.,


m.v.g. justice man

mieneke

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door mieneke »

Meer realistisch dan negatief lijkt me! Wat je zegt! Jammer!

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Henry »

Dat komt omdat ze het niet meer weten en aan de weg willen timmeren, op de verkeerde manier.

Henry

gast058

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door gast058 »

Zal ook mij niet in dank worden afgenomen, maar ik vrees ook met grote vreze dat het doel zo enigszins voorbijgestreefd wordt. Met een dergelijk korte termijn is het moeilijk nog een vrije dag te krijgen en bovendien zit de agenda al vol met afspraken.
Vervelend voor de organisatoren, want die zetten hun beste beentje voor, al is het een 'staande'demonstratie.
Kortom, het lukt me weer niet te komen. Het is niet anders.

Bezoeker
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:11

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Zoals gebruikelijk staan ook hier weer de beste stuurlui wederom aan de wal.
Hoe het ook zij, men blijft zeuren. Typisch de echte Hollandse mentaliteit!

gast058

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door gast058 »

Nou bezoeker, dan troost ik me maar met de gedachte dat jij er beide dagen mede namens mij zult zijn.

Henry
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Henry »

Bezoeker we gaan slapen. Welterusten.

Henry

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door waltmans29 »

ik zet alles op zijn kop en probeer er nu twee dagen te zijn, en dat gaat mij lukken ook al is het niet de hele dag, maar ik zal er zijn,groetjes

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Piet »

dexia is verantwoordelijk voor het leed bij verschrikkelijk veel mensen.
Dagelijks worden er dreigbrieven verstuurd.
Dagelijks krijgen incasso bureaus de opdracht mensen onder druk te zetten met hun incasso brieven.
Dagelijks worden er dagvaardingen bezorgd.
Dagelijks slikken veel mensen pillen tegen de stress en kunnen niet slapen.
Dagelijks zitten mensen in spanning, wat voor brief zal ik nu weer krijgen.
Dagelijks die onzekerheid, wat kan ik doen , wat moet ik doen, wie kan mij helpen.

dexia heeft een lange adem, maar de gedupeerden ook. Wij moeten niet zwichten, maar sterk blijven, elkaar steunen en terugvechten.

woensdag en donderdag zullen zij het weer merken, en niet voor de laatste keer!
Op alle fronten gaan wij dexia aanvallen, de rollen worden omgekeerd, dexia!!

Nu komen WIJ bij jullie i.p.v. jullie bij ons
Nu gaan WIJ jullie dagvaarden, i.p.v. jullie ons

Er moet een doorbraak komen, veel gedupeerden gaan er letterlijk kapot aan.

Laten wij onze medegedupeerden in de steek! NEE!
Daarom moeten wij ook blijven demonstreren en blijven dagvaarden en blijven e-mailen naar onze volksvertegenwoordigers en de waarheid via de media naar buiten blijven brengen.

Ons is onrecht aangedaan en via overheid en de rechter zullen wij ons recht ook dienen te krijgen.

Het is te gek voor woorden dat er zoveel mensen bij verstek worden veroordeeld, dat mensen zonder advocaat zich, meestal kansloos, proberen te verdedigen omdat ze geen advocaat kunnen betalen.

Alleen het gevecht aangaan tegen de banken en de slapende overheid is kansloos.

Maar SAMEN kunnen we een vuist maken en hebben we een kans.

Doe mee, ieder op zijn eigen manier en met zijn eigen capaciteiten.

Voor een elftal heb je geen elf keepers nodig.

De één gaat demonstreren, een ander gaat schrijven, een ander gaat praten, een ander gaat dagvaarden als we maar iets doen en ons niet laten afslachten door dexia!!

Woensdag en donderdag bij het dexia gebouw, laat ze merken dat we terugvechten.

Groeten,
Piet

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door trudy »

Helemaal mee eens, ze moeten geen rust krijgen, hoe meer negatieve publiciteit voor Dexia en consorten hoe beter, zij maken geen pas op de plaats, wij ook niet, we kunnen ons niet als makke schapen laten afslachten en dat proberen zij, wegkruipen en struisvogelpolitiek toepassen heeft geen zin, op de barricade als je maar enigszins kan. Dat is precies waar men zich aan ergert. Iedere klant die naar die bank gaat en ons ziet staan, zal zich nog tweemaal bedenken om zaken met hen te doen.

Ik zal er weer zijn Piet, deze keer helaas alleen op woensdag.

Groet, Trudy

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door trudy »

Zijn er nog mensen in Den Haag die woensdag naar Amsterdam gaan? Misschien kunnen we gezamenlijk iets ondernemen. Alleen is ook maar alleen :cry:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste heer Koremans,

Uw initiatief en acties en stellingen zijn zeker goed te noemen, en dat er wat gedaan moet worden is ook zeker waar.
Maar om binnen 2 weken 4!! dagen te demonstreren is naar mijn mening echt te veel van het goede!!
Ik denk dat er nog minder mensen zullen komen als afgelopen week, het is toch veel te kort op elkaar, de meeste mensen kunnen géén 4 (halve) dagen vrij pakken in twee weken tijd.
Zeker niet vlak voor de vakanties.

Het is een onrealistisch plan, wellicht een impulsieve actie van u?

Als u de vakantieperiode gebruikt ter goede voorbereiding.
Dagelijks aankaarten op het forum, via uw website en andere websites die dat willen dat er op bijvoorbeeld 10 september 2004 een demonstratie is bij Dexia.
En daar naar toe gaat werken dan heb je tenminste een datum om naar toe te werken, ook kunnen er dan legio mensen meer vrij pakken.
Ze kunnen het al ruim 3 maanden van tevoren aangeven.

Daarbij merk ik op dat ik de politiek toch niks (extra’s) zie doen.
Dhr. Zalm (minister van financiën) heeft zijn goede wil met dhr. Oosting al getoond en dat vindt hij kennelijk meer dan genoeg!
Zelfs als dhr. Zalm in een nieuwsbericht Dexia en de andere effectenlease aanbieders op zou roepen om alle restschulden kwijt te schelden zullen deze dit hoogstwaarschijnlijk niet doen.
Dexia en enkele andere hebben namelijk (zoals Dubio een aantal keren terecht opmerkt) ook een verantwoording naar de aandeelhouders toe (en wie weet is dhr. Zalm wel een aandeelhouder).

Al met al kan ik uw reacties en dringende oproepen begrijpen maar denk ik dat u weinig zal bereiken met komende demonstraties.

m.v.g. justice man

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door waltmans29 »

wij moeten doorgaan tot dat iedereen het spuugzat is, dan doen ze er misschien wat aan, en dat negatieve van justiceman, steek je energie in wat positievers, ik ga werken, de groeten,en tot vanavond

RW
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:26

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door RW »

Hoe zo is justice man negatief omdat hij vindt dat er te veel achter elkaar wordt gedemonstreerd ?????????????????????

Waar is je objectiviteit Waltmans :)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door Piet »

De tekst die ik hier had willen schrijven over die zogenaamde "Justice man"" hou ik voor me. Ik heb wel wat beters te doen, hij waarschijnlijk niet.

Je hebt werkers en mensen die zeggen en denken dat ze werken.
Jochie, ga buiten spelen, knikkeren of zo maar probeer geen dingen te schrijven en te suggereren waar je geen verstand van hebt.


Groeten,
Piet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste heer Koremans,

Het forum is om over zaken te praten en te discussiëren.
Als iedereen het met elkaar eens was en er overal hetzelfde over dacht dan was dit forum overbodig en hadden we nu allemaal het geld terug gehad (dan werden we ook teruggebracht door Dexia in dezelfde (financiële) staat alvorens we het contract aangingen.
Echter zijn er meer partijen en meer meningen en dat is gelukkig maar goed ook, anders was het leven in algemene zin maar zeer saai.

En het zeggen dat ik uw acties nogal impulsief vind en veel te snel achter elkaar ligt schijnbaar nogal moeilijk bij u.
Toch denk ik dat u meent alles te mogen zeggen en wanneer u eens géén gelijk krijgt van de mensen u gaat schrijven in de trant van maak dat je wegkomt anders zal ik eens wat over jou schrijven…

Kinderachtig van u hoor.
Maar ben ervan overtuigd dat u tegen een betaling wel een paar pay-back mensen u gelijk laat geven om uw overtrokken acties om weer 2 dagen te gaan demonstreren na vorige week door te zetten en met hand en tand te verdedigen!

Is gewoon een overtrokken impulsieve actie; zo denk ik erover.

Ieder zijn eigen mening toch!!

m.v.g. justice man

(p.s. daarbij heeft de politiek om een of andere reden géén behoefte om er (momenteel) diepgaand op in te gaan; mogelijk zitten ze zelf (indirect) erin en zijn ze wel gebaat bij een positieve uitkomst van de banken.)

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Verder verbaast het me dat u nu met veel lof over de CGA praat terwijl u in eerdere berichten toch min of meer aangaf dat de CGA een lachertje was en dat ze toch niks concreets zouden bereiken.
Waarom nu deze ommezwaai?

Als je ziet dat Stichting Leaseverlies, Eagalease, leaseleed, Juniorlease, pay-back niks kan regelen om tot een “minnelijke” oplossing te komen waarom zou het de CGA dan wel lukken?

Ze zijn in september opgericht vorig jaar en nu ¾ jaar later hebben ze nog geen duidelijkheid of er een minnelijke oplossing komt; is toch te gek voor woorden!!
Na 2 gesprekken weet je toch of beide tot een oplossing willen komen lijkt me zo.
De deadline was 1 mei 2004 en wordt met enkele weken overschreden volgens een woordvoerder.
Ik vraag me af wat in die 3 of 4 weken nog geregeld kan worden wat in die 7 maanden ervoor niet geregeld had kunnen worden?!

Ik ben bang dat de mensen gewoon zelf hun gelijk bij de rechter moeten halen en als ze niet bij verstek veroordeeld willen worden ze een advocaat moeten inschakelen (met of zonder toevoeging).
Schakel je géén advocaat in dan wordt je gedagvaard door Dexia en ben je zowieso de pineut.

Dexia weet dat vooral de mensen met een relatief lage restschuld van onder de € 2.000,-- géén of maar in enkele gevallen een advocaat zullen nemen.
Deze mensen zullen toch betalen of worden gedagvaard en bij verstek veroordeeld.
Mensen die een grotere restschuld hebben van meer dan € 2.000,-- nemen ook niet allemaal een advocaat; reden kan zijn: schaamte, denken toch geen haalbare kaart te hebben, niet weten van de mogelijkheden zoals wij die kennen als forumbezoeker. Geen geld hebben voor advocaat en niet in aanmerking komen voor een toevoeging, of advocaten nemen geen zaken meer onder toevoeging aan.
Ook hier vallen duizenden mensen af.
Trek daarbij nog eens 90.000 mensen af die het Dexia aanbod geaccepteerd hebben en je houdt misschien 70.000 mensen nog over.

Dexia schat in dat die 70.000 processen minder gaat kosten dan nu een regeling (schikking) te maken met welke partij dan ook (CGA, SLV, Leaseleed etc.)

Is toch vrij simpel….

m.v.g. justice man

jeroen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jul 2003 19:16

Re: Demonstratie bij dexia op 26 en 27 mei

Ongelezen bericht door jeroen »

Justice man of Jean de Zwaan (zelfde persoon) word je nu niet moe van jezelf of heb je niets te doen? Je reageert op iedere posting en overal heb je wel weer iets te melden. Moet je geen brieven schrijven a € 35,= voor die klanten van je of is dit nu weer een tactiek om ze te werven. Overkomen als iemand die overal van af weet om een ieder vervolgens weer met een van je reclame campagnes voor de voeten te lopen.
Wie ben jij nu om te oordelen over de initiatieven van Piet? je hebt nog helemaal geen crediet opgebouwd integendeel je bent een echte looser!
Ga jezelf toch eens ergens anders nuttig maken, met die demonstraties komt het allemaal goed ook zonder jou! Jean, je bent een oplichter!!!

Gesloten