LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Janneke we zien je heel graag de volgende keer.

Bedankt alvast.

mvg Rob Adank / Breda

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Piet »

Kort verslag van de Demonstratie bij Aegon.

Dinsdag stonden wij met tussen de 10 en 20 mensen gemiddeld door de hele dag genomen.

Ik werd uitgenodigd voor een gesprek met een directie lid als ik dat wilde.
Dus niet!
Wij kwamen om te demonstreren en niet voor softe gesprekken. Als ik een gesprek wilde had ik ook gewoon kunnen bellen en een afspraak maken.
Je gaat hiervoor geen demonstratie organiseren!

Aegon wilde zich toch van zijn “goede kant” laten zien.
Om 10 uur kwamen 2 kantine medewerkers naar buiten met een kar vol met koffiekannen en kopjes.
Of wij koffie wilden.
Nee, dank je wel.
Wij willen ons geld terug!!

Later kwamen er ook twee deftige figuren van Aegon naar buiten om met ons te praten.
Goh, wat meenden ze het toch goed en wat waren ze toch druk bezig geweest om die Vliegwiel mensen te helpen, volgens hun was het probleem opgelost!
Dus niet! Maar daar komen ze van zelf wel achter, daar zorgen wij wel voor.
En de Legio Lease tijd?
Aegon wilde heel graag deze goede producten houden, maar dexia wilde per se legio Lease en bank Labouchere kopen, dus hebben ze dat maar gedaan.
Jaja!

Wij hebben ze erop gewezen dat het nog steeds een grote belazer circus is bij Aegon met die directeur die fraude had gepleegd in opdracht van zijn baas om de boekhouding kloppende te krijgen.
Dat die boekhouding nooit heeft geklopt weten we al jaren. Vraag je persoonsgegevens maar eens op volgen de WBP! (Wet Bescherming Persoonsgegevens)
Bij Aegon krijg je een kopie van je contract, meer niet! en bij spaarbeleg alleen een briefje waarop staat dat je persoonsgegevens verkregen zijn via een inschrijfformulier.Meer niet!
Een aanfluiting Aegon!, gelukkig is er ook nog het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens). Wordt vervolgd.

Wij hebben ze gewezen op het rendementsplan van spaarbeleg: je wordt getild waar je bij staat!
Om 600 euro per jaar te “sparen”(beleggen) betaal je 400 euro aan diverse onkosten.
Als je 600 euro per jaar op de gewone bank zet krijg je rente!
Daarom lopen die witte boord criminelen dus in die mooie pakken, van ons geld!

Woensdag stonden wij met ongeveer 10 mensen gemiddeld, met een top van 15.
Nu wel zonnebrandolie meegenomen (gisteren vergeten en dus een beetje verbrand door de zon).
Ook nu weer veel komende en gaande gasten bij Aegon, en maar kijken naar ons.
Aegon balen dus met hun goede naam naar buiten toe.

Toch hebben die jongens die bij Aegon werken het ook niet zo best hoor!
Regelmatig kwamen er dakloze auto’s voorbij rijden!
Toch wel erg hoor, als je nog geeneens geld hebt om een dak op je auto te kopen!
Als ik hun was zou ik een andere baan zoeken.
Trouwens, dat zullen ze toch moeten doen als ze weer gaan inkrimpen en banen schrappen bij Aegon, of weten jullie dat nog niet, want wie wil er nu nog zaken doen met Aegon!!

Met dank aan de goede begeleiding van de politie.
En dank van de politie aan ons, dankzij onze informatie ook onder hun weer mensen die erachter kwamen dat ze ook aandelenlease contracten hebben (net als bij de politie in Amsterdam tijdens de demonstratie bij dexia vorig jaar)

En natuurlijk met dank aan die kanjers die er toch maar stonden en voor HUN en JULLIE recht opkwamen! Vanuit heel Nederland, zelfs uit Groningen Zeeland en Limburg
Zelfs uit Barcelona kwam Learner nog even mee demonstreren!
Bedankt allemaal
!

Zijn JULLIE er bij dexia bij als we daar gaan demonstreren?
Kom op voor je recht en blijf niet thuis in je stoel zitten.
Ons probleem lost zich niet vanzelf op!
Probeer vrij te krijgen en wees erbij!
Het kan niet altijd weken van te voren worden aangekondigd en ik weet dat er veel mensen graag willen komen, maar als het even kan...... wees erbij!

Mieke, hoe is je terugreis in de trein verlopen in je “tenue”?

Wij zijn op de radio geweest, de kranten hebben er over geschreven (en gaan nog schrijven), wij zijn op TV geweest, Tweede Kamer op de hoogte, Aegon balen, doel bereikt dus!

Volgende halte : dexia!

Groeten,
Piet

PS
Mooie foto in de Haagsche Courant van Ingrid (waltmans29) en
dhr L. Blok tijdens de demonstratie.

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Piet,van deze zijde,

JIJ ENORM BEDANKT !!!!!!!!!!!!!

Jij bedankt iedereen en wij bedanken jou!!!!!!!!!!!!!!
Je tomeloze inzet en bedrevenheid,geweldig.

Het was prima en nu naar DEXIA.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Piet kun je die foto ook op internet zien?


Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Janneke 52

kijk op www.haagschecourant.nl/
(economie).
Succes.
Rob Adank

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

Het was een bijzondere dag vandaag in de zon op het Aegonplein
goede gemotiveerde mensen en toch een redelijke opkomst.
Maar we gaan verder.
Ps. Berna ik wacht op je foto's.
mvg. Bart.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heb het gezien, bedankt!

Rob Adank
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 feb 2004 18:49

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Rob Adank »

Bart,Fenneken,

Uiteraard gaan we verder,met jullie steun en van vele andere gedupeerden.

Nu moeten we doorzetten.

met groet Rob Adank

berna_830
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mar 2004 20:51

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door berna_830 »

Uiteraard met een redelijke opkomst denk ik dat wij duidelijk zijn geweest, Piet, mieke, bart, learner en de rest van de demonstranten allemaal bedankt voor jullie komst, bij deze wil ik PIET in het bijzonder bedanken voor zijn inzet, Piet je was geweldig, tuurlijk vind ik jammer dat er weinig mensen waren, maar ach jaa het gaat toch om de aandacht van de media, pers enz, en die doel is bereikt, verder was het een mooie zonnige dag, en veel nieuwsgierige blikken , wij hebben ons best gedaan, maar wij gaan doorrrr hoe dan ook tot de einde :wink: Tijdens de terugreis hebben wij 5 uren in de file gestaan, was ontzettend druk op de wegen.

P.s bart de fotos stuur ik jullie morgen op, ik ben nu helemaal kapot van de reis, en ga nu slapen.

Met vr. groet,
Berna

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door waltmans29 »

ik verheug mij al op volgende week,wij gaan erweer tegen aan, al moeten wij de hele wereld rond,tot dan,maar dan neem ik toch een groter spanbord mee,slaap lekker doeggggggggggg

onnozel
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 okt 2003 22:41

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door onnozel »

Waltmans je hebt het ook niet makkelijk wat ik uit je verhalen las. Maar je bent wel tof en een doorstamper. Jou gun ik alle gerechtigheid die er is in de wereld.

Heb veel bewondering voor je.

DREAM
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 feb 2004 15:05

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door DREAM »

We moeten PIET voordragen voor een Koninklijk lintje.

En de auto's zonder dak, deze mensen van Aegon zijn misschien al dakloos !!!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Joshua »

:wink:
Het koste even moeite het verslag van RTL Z te vinden op hun web site
Op TV heb ik helaas niets gezien. Blijkbaar is de gruwel in Irak en elders wat de mensen op het netvlies krijgen veel belangrijker dan de tweespalt die hier in Nederland zich voltrekt.

De groep die gisteren en vandaag daadwerkelijk opnieuw een daad stelde door AEGON duidelijk te maken dat zij een symbool zijn waar gewone mensen NIETS meer mee te maken willen hebben.
Wij willen ons geld terug! Al zal elk gebouw steen voor steen afgebroken moeten worden, het kan.

Met groot respect voor Piet en de vele anderen , bekroop mij opnieuw hetzelfde gevoel toen ik in Amsterdam en Den Haag erbij was van een onwerkelijk middeleeuws taferel.
Een groep van oprechte mensen die zich te weer stelt tegen een vrijwel leeg marmeren gebouw waar computer snorren om de slachtoffers rekeningen te sturen en er zo'n balletje van AEGON komt vertellen hoe mooi het toch allemaal was en hoe goed AEGON voor haar klanten zorgt
hoe prachtig de aflossing en hoe goed ze zijn door D Day te verlenning

Opnieuw zand strooien misleiden minachting de groep die buiten staat (met twee gezagdragers ) die minzaam toekijken. Hoofschuddend dat ze niet gewoon achter hun bureautje konden zitten.

Mijn steun en dank aan de groep en hoop aanj de volgende actie wel deel te kunnen nemen.

Naar aanleiding van reacties ook op de forum, plots zijn er vele rechters en advocaten en meelopers en achterbakse slinkse figuren. Allemaal druk met hun benauwde kijk op de wereld en gedupeerden een schaamte gevoel willen aanpraten of er wat aan denken te kunnen verdienen. Zij moesten zich schamen dat drie jaar na dato de fraude en (AEGON AH etc) ongestraft blijft.

De PUINHOOP van Dexia is echt FOUT

En Zalm? en onze Jan Peter
verongelijkt dat dat stomme volk hen tegen druft te spreken
Doorwerken tot na je 65 dat is belangrijk.
Zeuren over eigen verantwoordelijkheid en dan verbaasd staan te kijken dat in het oerwoud van aanbieders mensen volledig verdwaald zijn.
In plaats te zorgen voor een oplossing wordt brokkelt de politiek het fundament af waar miljoenen mensen in geinvesteerd hebben.
spaarplannen lijfrente allemaal ondoorzichtige constructies die minder effectief zijn dan je oude sok.

Wij zullen (moeten) doorgaan
Laat gedagvaarden tijdig melden wanneer de zaak voor komt.
Er zijn 19 sectors waar dit plaats kan vinden.
Door met twintig mensen aanwezig te zijn en de lokale pers uit te nodigen en verslag van de zaak te publiceren zal
HET MAATSCHAPPELIJK probleem zoals ZALM het noemt ook echt als een maatschappelijk probleem ondervonden worden.
Met de woorden van de Directeur van Dexia als waarborg:
Afspraak is Afspraak. Ons geld terug
Geen dag zal meer voorbij gaan of Brunel zal bij het kijken in de spiegel van zichzelf kotsen.

mieke vliegwiel
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2003 17:24

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door mieke vliegwiel »

Even een reactie van mij (andere mieke), kwam om een uur of half 11, ging half 2 weer weg. Het was fijn erbij te zijn, de vereniging, jullie, hebben nu een beetje een gezicht gekregen, je voelt je niet meer zo alleen met je zorgen over je contract (in mijn geval Aegon Vliegwiel).
Dappere mensen zijn jullie, zijn we, voor de volgende keer: komt allen, al is het maar een paar uurtjes, Piet heeft een hele stapel hesjes met mooie teksten bij zich, het zou mooi zijn als er genoeg dragers zijn deze keer!!

groeten, Mieke

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door shamyrah »

Mieke, leuk dat je bent geweest

Volgende week gaan we het nog een paar keer
misschien kunnen we iets meer mensen bereid vinden

Ach mensen kom volgende week effe achter het forum weg
en kom bij de demonstraties, al is het maar een dagdeel
komop kom met ons in een hesje "voor gek lopen"
hoe meer mensen dat doen, hoe meer aandacht we krijgen
dat is goed voor ons en voor de mede-gedupeerden
dat lijken er zo wienig, je ziet ze niet

WE ZIJN MAAR MET 600.000

ach dan vallen we ook op zonder een hesje
als we er maar zijn :twisted:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Heb ik wat gemist? Welke demonstratie volgende week? Welke meerdere demonstraties?

Gast

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Gast »

janneke52 , bericht komt nog ivm demonstratie den haag.(dexia)

exacte tijd en datum is nog in overleg.

gr

pechvogel

DizzyNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2004 14:55

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door DizzyNL »

Beste Piet
even op jou stukje gericht
Ieder zijn eigen mening (zie vorig stukje).

Dizzy NL, ik nodig je uit om even langs te komen dinsdag of woensdag.
Ik denk dat er dan maar één iemand zielig loopt te kijken en dat ben jij.

Nu terug naar de realiteit.
Had ik het over zielig kijken ??
je reactie zelf was zieliger

Ik wenste jullie alle sterkte van de wereld en dan krijg je dit voor je neus. Erg kinderachtig. Vind je het gek dat niemand naar je luistert (ook bij Aegon niet ??)

Wanneer je alles goed gelezen had kon je lezen dat ook ik de problemen had met Aegon
Door simpel te onderhandelen met AEGON (je weet wel netjes bellen, briefje en gesprek bij Aegon, heel keurig allemaal) ben ik een stuk wijzer en heb mijn tussenpersoon aangesproken (DF Nerland om precies te zijn.) Zij waren daadwerkelijk nalatig Aegon niet. Dit is ook door een kantonrechter zo bevestigd Ik zelf ben in 1999 in de retourvliegwiel constructiegestapt. Ging ook niet lekker (terwijl ik zelf in de aandelen zit, sja iedereen maakt fouten). medio 2002 ben ik op DF Nederland afgestapt en heb ze verweten dat ze nalatig waren (niet alles verteld)
Na uitspraak van de Kantonrechter (kleine procedure) is DF nl veroordeeld. Echter voor de hoogte van de schade vas de kantonrechter niet -ontvankelijk. Moest naar de rechtbank zelf.
Voordat dat zover kwam heeft DF nl netjes geschikt ook na lang aandringen van Aegon.

Et voila schuld weggescholden en inleg terug prima
Ja wel 2 jaar van me leven eraf
en ja niet zo netjes van DF nl.
En Aegon verzint alleen maar zulke constructies omdat er simpelweg vraag naar is
DAT IS DE REALITEIT

en niet anders


trouwens wie gaat er met geleend geld beleggen ??????

Justice_4_All
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2004 21:37

Re: Demonstratie van aandelenlease gedupeerden bij Aegon

Ongelezen bericht door Justice_4_All »

trouwens wie gaat er met geleend geld beleggen ??????
Dexia, met geld van mensen die er o.a. door SpaarSelect zijn ingeluisd met mooie verhalen dat er totaal geen risico's zijn en dat men na 5 jaar absoluut de hele inleg terug heeft + 12,5% rendement over dat bedrag.

Gesloten