| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexia aanbod verlengt
-
W. Nagel
Dexia aanbod verlengt
Dexia sjoemelt met de cijfers van mensen die toch gekozen hebben voor hun aanbod.
Zoals Dexia ook sjoemelt met de contracten, zo proberen ze nogmaals met hun aanbod.
Ik heb Dexia gevraagd antwoord te geven op de volgende vraag:
"Waarom verkoopt Dexia het aandelenpakket pas op de einddatum en niet eerder op een gunstiger tijdstip".
Dexia's antwoord hierop was: "Wij houden ons aan het contract".
Nergens in het contract staat, dat Dexia gebonden is aan eerder verkopen van de aandelen.
Het betekent dus, dat als Dexia wel de aandelen eerder op een zeer gunstig moment verkoopt en op de einddatum de aandelen tot een verlies leidt, Dexia dubbel profiteert. N.l. eerst zelf de winst opstrijken en daarna de cliënt de schuld te laten betalen !
Voorbeeld:
Contract € 10.000,= van: 01-01-2000 tot 01-01-2003 = 3 jaar
Waarde aandelen gekocht op 01-01-2000 waarde € 10.000,=
Waarde aandelen op 31-12-2001 is € 15.000,= Winst € 5.000,=
Waarde aandelen op einddatum 01-01-2003 is € 2.500,= Verlies dus van € 7.500,=
Winst Dexia op 01-01-2003= € 5.000,= + € 7.500,= € 12.500,=
Verlies cliënt 01-01-2003= € 7.500,= + betaalde rente.
Ook heb ik Dexia verantwoordelijk gesteld voor de financiële schade, die de cliënt lijdt, doordat in het contract niet duidelijk is beschreven wat de consequenties voor de cliënt kunnen zijn, bij opgave van het contract aan de B.K.R.
Hierdoor is een lening/hypotheek niet meer mogelijk, tenzij uit de lening/hypotheek de schuld direct aan Dexia wordt afgelost.
In feite komt het hierop neer, dat iedereen, die een Winstverdubbeleer/Winstverdriedubbelaar bij Dexia afsluit, al direct in financiële problemen komt als hij/zij een lening/hypotheek ergens anders wilt afsluiten!
Zitten er meerdere hiermee, claim dit bij Dexia !
En dus niet op Dexia's aanbod ingaan !
Zoals Dexia ook sjoemelt met de contracten, zo proberen ze nogmaals met hun aanbod.
Ik heb Dexia gevraagd antwoord te geven op de volgende vraag:
"Waarom verkoopt Dexia het aandelenpakket pas op de einddatum en niet eerder op een gunstiger tijdstip".
Dexia's antwoord hierop was: "Wij houden ons aan het contract".
Nergens in het contract staat, dat Dexia gebonden is aan eerder verkopen van de aandelen.
Het betekent dus, dat als Dexia wel de aandelen eerder op een zeer gunstig moment verkoopt en op de einddatum de aandelen tot een verlies leidt, Dexia dubbel profiteert. N.l. eerst zelf de winst opstrijken en daarna de cliënt de schuld te laten betalen !
Voorbeeld:
Contract € 10.000,= van: 01-01-2000 tot 01-01-2003 = 3 jaar
Waarde aandelen gekocht op 01-01-2000 waarde € 10.000,=
Waarde aandelen op 31-12-2001 is € 15.000,= Winst € 5.000,=
Waarde aandelen op einddatum 01-01-2003 is € 2.500,= Verlies dus van € 7.500,=
Winst Dexia op 01-01-2003= € 5.000,= + € 7.500,= € 12.500,=
Verlies cliënt 01-01-2003= € 7.500,= + betaalde rente.
Ook heb ik Dexia verantwoordelijk gesteld voor de financiële schade, die de cliënt lijdt, doordat in het contract niet duidelijk is beschreven wat de consequenties voor de cliënt kunnen zijn, bij opgave van het contract aan de B.K.R.
Hierdoor is een lening/hypotheek niet meer mogelijk, tenzij uit de lening/hypotheek de schuld direct aan Dexia wordt afgelost.
In feite komt het hierop neer, dat iedereen, die een Winstverdubbeleer/Winstverdriedubbelaar bij Dexia afsluit, al direct in financiële problemen komt als hij/zij een lening/hypotheek ergens anders wilt afsluiten!
Zitten er meerdere hiermee, claim dit bij Dexia !
En dus niet op Dexia's aanbod ingaan !
-
H.J
Re: Dexia aanbod verlengt
beste W.Nagel,
eindelijk komt met verstand dit uitleg klopt en deze malified praktijken door dexia en ABN-AMRO en GMAC moeten een keer stoppen en de rechters in Nederland moeten niet naar deze praktijken te dancen .
eindelijk komt met verstand dit uitleg klopt en deze malified praktijken door dexia en ABN-AMRO en GMAC moeten een keer stoppen en de rechters in Nederland moeten niet naar deze praktijken te dancen .
-
René
Re: Dexia aanbod verlengt
Geachte heer Nagel,
Ik heb ook een aantal contracten van Legio.
In januari 2001 heb ik deze geheel volgestort, dus alle
termijnen ineens betaald. Volgens mij indien je alles betaald hebt mogen de aandelen ook meteen verkocht worden,
immers je hebt aan alle betalingsvoorwaarden voldaan.
Dit kon niet volgens Legio. Nu blijkt wel dat ze voor hun
eigen winst uitgaan en niet uitgaan voor het voordeel van de belegger. Volgens mij staat Dexia hier ook niet rechtelijk sterk in. Dus weer iets om ze aan te pakken.
hanteren.
Ik heb ook een aantal contracten van Legio.
In januari 2001 heb ik deze geheel volgestort, dus alle
termijnen ineens betaald. Volgens mij indien je alles betaald hebt mogen de aandelen ook meteen verkocht worden,
immers je hebt aan alle betalingsvoorwaarden voldaan.
Dit kon niet volgens Legio. Nu blijkt wel dat ze voor hun
eigen winst uitgaan en niet uitgaan voor het voordeel van de belegger. Volgens mij staat Dexia hier ook niet rechtelijk sterk in. Dus weer iets om ze aan te pakken.
hanteren.