LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia betaald niet!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
vries
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2004 20:09

Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door vries »

Hoi. In 1999 hebben we een hypotheek afgesloten meet een gedeelte in aandelen via Dexia. Jammer genoeg ging dit helemaal fout en hebben we op 17 mei van dit jaar een andere hypotheek genomen, een hoop geld verloren en een pakket aandelen via Dexia overgenomen om in de toekomst mogelijk wat geld terug te winnen. De overschrijving van het pakket aandelen zou even op zich laten wachten dus geduld. Nu, 8/10, na vele telefoontjes en van het kastje na de muur gestuurt, en heel erg verdrietig verder hebben ze wederom beloofd aanstaande maandag het pakket over te maken. Ze hebben dus al die maanden niets gedaan, terwijl wij op 17 mei betaald hebben dus vanaf die dag eigenaar zouden moeten zijn. Wie zou ons kunnen helpen om Dexia, ik hoop dus dat ze volgende week dit pakket op onze naam schrijven, aan te schrijven en hun onkosten te laten vergoeden voor onze geleden schade. Wij zijn dus maar een klein particuliertje maar voor ons is het bedrag waarom het gaat heel erg groot. Graag advies!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Vries,

M.i. word het hoog tijd voor een advocaat! Advies, neem contact op met Payback.

Mvrg
Pluutje

Gast

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Gast »

dan wordt het hoog tijd om nog meer te betalen,
lang wachten zul je zowiezo

:o

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Pluutje heeft gelijk. En laat die renteteller jouwerzijds ook maar lopen! Neem, hoe dan ook, een advocaat (die verstand van zaken heeft) in de arm.

jackpot

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door jackpot »

Heb ik ook meegemaakt met Dexia; een dikke 13000 euro betaald ter overname van het aandelenpakket, na 3,5 maand wachten heeft mn advocaat hen gesommeerd tot levering. 5 maanden nadat ik de hoofdsom had voldaan hebben ze uiteindelijk de aandelen overgedragen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Dubio »

Als Dexia zoveel wanbetalers heeft, en zelf doen ze er iets langer over, vanwege administratieve puinhoop die alle wanbetalers, met hun onzinnige brieven die toch niet gelezen worden, veroorzaken.

Wat Dexia in deze slecht doet, namelijk de aandelen te laat leveren (weer een bewijs dat ze wel gekocht zijn) wordt ze kwalijk genomen. Terwijl ze uiteindelijk dus wel leveren, zich dus wel aan de afspraak houden.
Ik denk dat Dexia verzoekt of de gedupeerden zich ook aan de door hun in het verleden gemaakte afspraken wil houden.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Joshua »

hopeloos met jouw twijfelaar.
Waar ben jij nu eigelijk mee bezig
Je zegt ik werkt niet voor of bij Dexia.
Je hebt jezelf naar Korea verbannen, want al je voorspellingen komen niet uit. De rtechtbank heeft en zal uiteindelijk Dexia in het ongelijk stellen.

Het uitleveren van aandelen mag niet langer dan 3 werkdagen duren.

Zondermeer is het een les voor iedereen niet eerder betalen dan dat de aandelen ook werkelijk worden bijgeschreven. Daar moet een bank garantie bij zijn. Dus bij geen levering binnen 7 dagen onmiddelijk een opdracht tot stornering OVERLEG met uw BANK.

En Dubio houd je verre van management zaken, als koffie Dame heb je daar geen kaas van gegeten.

vries
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2004 20:09

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door vries »

Even voor iedereen, inderdaad NIET betalen voordat de aandelen geleverd zijn en de medewerkers van DEXIA hebben ons aan de telefoon laten weten dat ze de aandelen gewoon verkocht hadden en dus niets meer hadden. Ze moesten dus die aandelen voor ons terug kopen. Ze hebben nu beloofd, ik ben benieuwd, om binnen 3 dagen te leveren. Wat ik me alleen afvraag is:
Wat als ik er zelf niet fanatiek en met een advocaat achteraan had gezeten, hadden ze dan gewoon het geld in eigen zak gestoken!!!!

Ik ga in ieder geval NOOIT meer met Dexia in zee!!!!

jackpot

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door jackpot »

Wat Dexia in deze slecht doet, namelijk de aandelen te laat leveren (weer een bewijs dat ze wel gekocht zijn) wordt ze kwalijk genomen. Terwijl ze uiteindelijk dus wel leveren, zich dus wel aan de afspraak houden.
Ik denk dat Dexia verzoekt of de gedupeerden zich ook aan de door hun in het verleden gemaakte afspraken wil houden.
Dubio, waar heb je het over ? Tuurlijk wordt hen een levering, 5 maanden na dato, kwalijk genomen. Bovendien, wie gaat mij de advocaatkosten vergoeden ? En de misgelopen rente-inkomsten ?
Bewijs dat de aandelen daadwerkelijk zijn aangekocht is hiermee niet bewezen Dubio. Wellicht dat de overdracht van de aandelen zo lang heeft geduurd omdat ze de aandelen niet bezitten en derhalve ergens anders vandaan halen.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Joshua »

Dexia verkoopt bij gedwongen afsluiting contract NIET alle aandelen maar schuift ze door aan benadeelden die een NOG groter risico aangaan door bij een restschuld aan te geven de aandelen OVER TE NEMEN.

Voordat U de aandelen overneemt haal ter dege advies bij instanties die WEL kunnen overzien of het aanhouden van de waarden enig rendement hebben in pak weg 7 jaar.

Zoniet stel alles in het werk Dexia aansprakelijk te stellen voor nalatigheid bij het schade beperken, toen het nog kon.

Ga altijd voor het NIETIG verklaren van het KREDIET plan.
Mocht dit niet gevolgd worden en van betekenis zijn, laat dan het alternatief uitrekenen, wat u moet betalen over de komende jaren.

De belasting zou zeggen leuker kunnen we het niet maken, ook niet eenvoudiger.

Mijn advies is even simpel als effectief GEEN CENT TEVEEL aan de witte boord criminelen.
U echter beslist!
U moet er beiden achter staan het is geen pad over rozen maar wel vol met prikkels.

Sterkte allemaal.
Nog een week dan gaan we horen wat een gemiddelde omzichtige goed geinformeerde Huisvader of Moeder te verwijten valt.
Keep in touch :wink:

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Vries,

Even voor de duidelijkheid. Je zegt de aandelen 'overgenomen' te hebben van Dexia. Nog even los van de vraag of deze (door Dexia geintroduceerde) terminologie klopt. Hoe is dat gegaan. Of liever, wat hebben jullie betaald?

Om de aandelen in handen te kunnen krijgen dien je, bij mijn weten eerst de twee huurkoop termijnen te voldoen (de eerste termijn bestaat uit het bedrag dat vrijkomt uit het gesloten krediet, het tweede bedrag wordt rondom het einde van de overeenkomst in rekening gebracht) en vervolgens het krediet af te lossen. Na betaling van de huurkoop termijnen heb je de koopsom betaald en verwerf je (juridische) eigendom van de aandelen. Maar je krijgt ze nog niet in handen. Addertje onder het gras is (als ik het goed heb begrepen) namelijk het feit dat Dexia de aandelen pas uit handen hoeft te geven nadat het volledige krediet is afgelost. Om zeker te zijn dat lessee het krediet aflost mag Dexia de aandelen, die na aflossing van de koopsom in de eigendom van lessee vallen, onder zich houden. Meen ik uit de overeenkomst te begrijpen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: hebben jullie naast hetgeen je voor de aandelen betaalde, ook vervolgens het volledige krediet afgelost, kortom het volledige bedrag dat je bij het aangaan van deze overeenkomst hebt geleend teruggegeven aan Dexia?

Of hebben jullie enkel hetgeen Dexia restschuld noemt (openstaand krediet minus de verkoopwaarde van de aandelen) betaald voor wat betreft het openstaande krediet? Want in dat geval is het misschien dus niet zo vreemd dat de aandelen niet aan jullie geleverd zijn.

Ben benieuwd.

Sara Etty

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door impact »

Ik heb van één winstverdubbelaar de aandelen na expiratie laten uitleveren.
Dat was een WVD (ABN-AMRO, KPN en TPG) aanvangsdatum 25-4-1997 en einddatum 24-4-2002.
Aankoopkoersen: ABN-AMRO, 81 stuks à hfl 133,70 = hfl 10.829,70
KPN , 155 " à " 69,90 = " 10.788,00
Totaal aankoopbedrag = " 21.617,70
Totale rente (1,16% p.m.) = " 15.024,00
Totaal overeengekomen leasesom= " 36.641,70
Maandelijkse termijn was hfl 250,40 (plm. € 114,00).

Ik moet Legio nageven dat ze de aandelen (inmiddels 324 stuks ABN-AMRO, 310 stuks KPN en 155 stuks TPG) vlot overboekten naar mijn effectenrekening bij de Rabobank, nadat ik op 2-4-2002 een nota voor het door mij nog te betalen restbedrag à € 9.923,00 had gekregen, die ik ook op 2-4-2002 per spoedoverboeking via internet betaalde. In die
betaling waren verrekend: 1e aflossingstermijn, restant hoofdsom en de laatste maandtermijn.

Mijn hoop dat de koersen toch nog omhoog zouden gaan, werd helaas niet bewaarheid. Toen heb ik maar snel eieren voor mijn geld gekozen en alles verkocht. Eindresultaat: aankoopwaarde € 9.837,00 minus opbrengst € 9.083,00 = -/- € 754,00 (bankkosten buiten beschouwing gelaten).
Geen onaardig resultaat toch? :twisted: Maar goed, toch heb ik het gevoel daarmee in de winst te zijn gekomen. Omdat ik de dans net op tijd ben ontsprongen en bovendien een paar jaar de betaalde rente heb kunnen aftrekken van mijn belastbaar inkomen.

Mevrouw Etty, ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest. In het negatieve geval hoor ik dat graag van u. Het lijkt me dat rechter Nijhuis niet echt kan volharden in zijn stelling dat er nooit sprake is geweest van uitlevering van aandelen en dat die optie slechts fictief was.

Indien nodig ben ik best bereid om dit verhaal voor de rechtbank in Arnhem, met medebrenging van alle bewijsstukken, als getuige en onder ede te verklaren. U hoeft mij maar te roepen!

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Impact,

Geheel duidelijk wordt het mij niet, voor wat betreft de bedragen. En het soort contract, een WVD zeg je, lopend van april 1997 tot april 2002. Dat was dan dus in elk geval geen WV3D want die loopt bij mijn weten slechts drie en geen vijf jaren. Maar goed.

De bedragen. Je noemt de totale waarde van de aangekochte aandelen, hetgeen jij in totaal dus voor de aankoop van de aandelen moest gaan betalen, in delen (het afbetalings element). Vervolgens noem je de rente en maak je een optelsom van beide bedragen en noemt dat de totaal overeengekomen leasesom.

Dat verschaft geen duidelijkheid omtrent de omvang van het door jou bij de aanbieder gesloten krediet. Dat wil zeggen, het gesloten krediet zal bijna gelijk moeten zijn aan het aankoop bedrag voor de aandelen. Bijna, omdat jouw lening net iets minder dan de volledige aankoop som moet bedragen nu je nog een tweede kleine termijn (het afbetaling elementct) zou moeten voldoen aan het einde van de overeenkomst. Even los van het krediet. En ook los van de rente die jij over dat krediet (maandelijks) hebt moeten betalen.

Goed, om de aandelen geleverd (iets anders dan de eigendom verkrijgen kortom) te krijgen van Dexia na voldoening van de koopsom (de twee termijnen), moest je het krediet geheel aflossen. Het volledige krediet, dus niet het krediet minus de verkoop waarde van de aandelen. Als ik het aankoop bedrag dat jij noemt omreken van guldens naar euro's kom ik op het volgende:

Fl. 21.617,70 = € 9.809,68

Jij moest om de aandelen in bezit te krijgen echter € 9.923,00 betalen. Waarschijnlijk zit het verschil hem in het volgende. Je hebt je volledige krediet afgelost, inclusief de laatste afbetaling op de koopsom, het kleine deel dat niet met het geld uit het krediet gedekt werd. Dat bedrag is dan iets van € 113,30 geweest.

Maar goed, als je dus alles hebt betaald, de koopsom voor de aandelen en het krediet hebt afgelost, natuurlijk dient Dexia dan de aandelen, jouw aandelen, aan je af te geven. Ze heeft dan reden noch recht om de aandelen, jouw aandelen in dat geval, onder zich te houden. Ter zekerheid voor voldoening van de openstaande vordering, het krediet. Dat heb jij dan immers al afgelost.

Mijn vraag was meer of de mensen die zeggen de aandelen niet te krijgen ook daadwerkelijk het volledige geleende bedrag, naast de reeds betaalde koopsom, hebben voldaan. Of zij het krediet volledige hebben afgelost.

Overigens, Impact, heb jij toentertijd een aparte acceptgiro voor de laatste afbetalingstermijn gekregen, naast de acceptgiro voor de aflossing van het door jou gesloten krediet?

Groet, Sara

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door impact »

Beste Sara,
ik heb alle bedragen exact uit het contract WVD (dus geen WV3D) overgenomen. Ik weet niet goed wat ik daar nog aan toe zou moeten voegen.
De nota, die ik kreeg nadat ik op het keuzeformulier van Legio had laten weten voor uitlevering van de aandelen te kiezen, was vergezeld van een acceptgiro ik niet via mijn internetrekening kon betalen omdat de 16 cijfers (en een + teken) van de betalingscode niet door het systeem werd geaccepteerd. Ik heb het toen met een bankgiro als spoedopdracht verzonden. Dat werkte wel want het bedrag was vijf minuten later al bij mij afgeboekt.
De eerdergenoemde nota vermeldt drie bedragen: eerste aflossingstermijn € 45,38 - restant hoofdsom € 9.764,30 - verrekening laatste termijn € 113,62. Totaal dus € 9.923,30.

Ik wil je die handel best naar je toe mailen, maar ik wil mijn e-mail adres(sen) beslist niet in het forum hebben want ik heb echt geen behoefte aan virussen en haatmail van Dexia-vrienden en/of idioten Dus hoe doen we dat?

Met vr. gr., impact

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 13 okt 2004 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door impact »

Sara kan ook bij Joshua naar mijn mailadres vragen. Alhoewel hij mij heeft beloofd dat geheim te houden, maak ik voor haar een uitzondering. Ik zal zelf hierover ook een mailtje naar Joshua sturen.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Als je Joshua vertrouwt moet je dat doen.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi Impact,

het ging mij er gewoon even om duidelijkheid te krijgen over de gestelde situatie waarin men zegt dat 'alles' betaald is en de aandelen toch niet geleverd worden. Jouw verhaal geeft wel in een aantal opzichten wat duidelijkheid. Dat jij de getallen en termen hebt overgenomen uit hetgeen je van de aanbieder kreeg snap ik. De door de aanbieder gehanteerde terminologie is alleen m.i. niet altijd geheel correct of in elk geval niet altijd een wonder van helderheid. Geen verwijt richting jou kortom. De stukken hoef ik ook niet te krijgen, maar hoe dan ook dank voor het aanbod.

Toch blijf ik met een vraag aan jou zitten. gaat dan om die laatste koopsom termijn. Heeft de aanbieder jou ooit, voorafgaand aan het keuzeformulier en het in rekening brengen van het af te lossen krediet bedrag, verzocht die laatste termijn te betalen? Zou ik graag willen weten. Bij voorbaat dank.

SE
Laatst gewijzigd door Sara Etty op 13 okt 2004 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Truus2004 »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Truus2004 op 14 okt 2004 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Dexia betaald niet!!

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Sorry Impact, mijn vraag had je eigenlijk al beantwoord, de huurkoop termijn, de laatste betaling werd samen met het openstaande af te lossen krediet gevorderd. En daar heb ik wat moeite mee. In elk geval dank voor de info.

Gesloten