LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
j.moret
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jul 2003 21:01

dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door j.moret »

hoorde op nieuws net dat er dus 150 mensen voor de rechtbank moetten komen mar op dit forum is er maar een bekend naar mijn weten is de rest met vakantie of komen die hier niet toevallig of laten die gewoon niks horen hier en gaan naar de rechter?

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door willem »

Op dit forum is maar een klein percentage van de gedupeerden aanwezig en daarvan is het gros alleen maar aan het muggeziften.
Als het waar is, is het een teken, dat Dexia wel zeker van zijn zaak is, want anders hadden ze mijnsinziens wel eerst de eerste rechtzaak afgewacht of ze zijn bang, dat wanneer er slechts een rechtzaak is de tegenpartij te makkelijk juridische bijstand krijgt.

m.de.w
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jul 2003 18:40

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door m.de.w »

Ik heb het ook gehoord,niets van dit staat op het forum.
Maar als ik zo alles hoor en zie gebeurd er niets helemaal niets zelfs Minister Zalm hoor je ook niets van.

En Dexia gaat over lijken ze gaan maar door,maar ze hebben zoveel mensen in de **** genomen en dat mag allemaal schijnbaar hier in nederland en niemand doet iets.

Sparen voor later,sparen voor mijn dood zou je bedoelen mijn moet zakt in mijn schoenen.

Maar betalen dat nooit het is maffia die DEXIA ze moeten gestraft worden voor deze praktijken :evil:

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door willem »

Ja ik hoor het net ook op de radio

Henk1
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2003 08:30

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Henk1 »

:( Vanmorgen via een nieuws-mail ontvangen.


- Dexia gesterkt door uitspraak rechtbank
Dexia Bank voelt zich gesterkt door het winnen van een kort geding dat een effectenleasebelegger had aangespannen. De rechter stelt vast dat de bank in zijn brochure over effectenlease duidelijk heeft gemaakt dat het om een risicovol product ging en dat die waarschuwingen voor de 'gemiddelde belegger' voldoende is. Hij volgt hiermee een vonnis van de klachtencommissie. De uitspraak van anderhalve week geleden kan van invloed zijn op de procedure die tienduizenden beleggers in januari samen aanspanden tegen
de bank. (Financieel Dagblad, p.1/ Algemeen Dagblad, p.1, 9)

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door ingeloe »

Henk .Kijk even in de telegraaf of dexia gelijk krijg valt nog te bezien.toet

JoVi
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2003 20:24

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door JoVi »

Jammer dat ze nier eerder een rechtzaak zijn begonnen. Dan weet ik of ik wel of niet moet gaan betalen. 30 aug willen ze 7000 euro van mij en als ik weet dat de rechter zegt, we hoeven niet te betalen tot de uitspraak van de zaal SLV bekend is (en dit zonder exstra kosten) dan doe ik het ook niet.
Nu maar hopen dat er snel een uitspraak komt.

rempie
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:31

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door rempie »

Bron: algemeen dagblad d.d. 06/08/2003.

Dexia daagt 150 beleggers
Door Walter Devenijns

Dexia Bank sleept de komende weken 150 onwillige Legiolease-beleggers voor de rechter. De bank eist dat de beleggers, de lening terugbetalen waarmee aandelen zijn gekocht.

Hiermee negeert Dexia de oproep van minister Zalm (Financiën) om de procedures te staken tot een speciale commissie zich over de leaseconstructies heeft gebogen.

Volgens advocaat Erik Oversier, die één van de gedaagden verdedigt, treft de bank zelfs voorbereidingen om duizenden Legiolease-klanten voor de rechter te dagen. Een hoge bankmedewerker zou hem dat persoonlijk hebben verteld. Dexia bevestigt dit getal niet.

De gedaagde familie die Oversier vertegenwoordigt moet op 20 augustus voor de Haarlemse kantonrechter verschijnen. Dexia eist een bedrag van 3000 euro op. De familie, die anoniem wil blijven, weigert sinds midden vorig jaar de lening af te betalen. De alsmaar dalende beurskoersen maakte gehakt van hun aandelenportefeuille.

Oversier: "Mijn cliënten kochten in 1999 een Winstverdriedubbelaar. Dexia heeft ze niets over de risico's verteld. Dat ze een lening namen, is hen ook niet verteld. Ze dachten drie keer winst te kunnen maken, maar nu moeten ze een paar duizend euro terugbetalen."

Het leasen van aandelen is een Nederlands drama geworden. In de gouden beursjaren leek het een mooie constructie: de particulier kocht met geleend geld aandelen, waarna de lening na drie of vijf jaar afgelost zou worden met de opbrengst uit de verkoop van de winstgevende aandelen.

Vanaf 2001 daalden de koersen echter fors. Alleen al bij marktleider Dexia bleven ruim 200.000 mensen met miljarden euro's aan schulden achter. Bij de stichting Leaseverlies verzamelden zich al zo'n 80.000 boze 'leasers'.

Kees van den Heuvel
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:06

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Kees van den Heuvel »

Dexia draait de zaken om. De Legio Lease-spaarders krijgen een stempel alsof zij de wanbetalers zijn die dat arme Dexia een loer willen draaien. Terwijl juist Legio Lease haar zorgplicht heeft verzaakt richting deze mensen die dankzij valse voorlichting dachten te sparen voor later.
Ook ik moet deze maand betalen. Ik ben mijn hele inzet van 60.000 oude hollandse guldens kwijt en moet vele tienduizenden guldens bijbetalen

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door willem »

Ben benieuwd of Stichting Leaseverlies nu eens in beweging komt.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Erik »

Ik ben benieuwd naar 2 dingen:
1: Of er onder deze 150 gedupeerden een Eegaleaser zit of niet
2: Of de rechter deze zaken gaat aanhouden hangende de zaak van de SLV. Als dat zo is dan werkt dit alleen maar averechts voor Dexia. En ik verwacht dat dit zo zal zijn.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jan2 »

Soms hoor je eens dat er van geval tot geval bekenen moet worden op wat voor manier het contract aan de man is gebracht en welk soort contract wel en welk soort niet duidelijk was.

Zou het kunnen zijn dat Dexia 150 gevallen heeft geselecteerd die het meest duidelijk waren ????

Boeven zijn het, hou ze in de gaten, ze hebben alles goed voorbereid,
op deze manier proberen ze de grote groep een loer te draaien en
ons de moed te ontnemen verder te procederen.....hou ze in de gaten...
als de dit winnen zullen ze vast met weer een aanbod komen....

Zo geleidelijk maken ze de groep "protesteerders" steeds kleiner...

Maar we laten ons niet kisten.......
We hebben toch niet voor niets met zijn ruim 3 miljoen E aan Leasevelies overgemaakt ???

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door willem »

Jan2 je zou toch minimaal verwachten, dat SLV de leden via een nieuwsbrief de leden op de hoogte zou brengen wat hun stappen zijn.
Daar hebben we als betalende leden toch minimaal recht op.

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jan2 »

ff rustig blijven....

als dit voor LV ook nieuw is, en ze zijn niet met vakantie
(taktiek DExia ????) de boeven...ons zenuwachtig maken...
dan komt LV vandaag of morgen wel met een nieuwsbrief verwacht ik.

rempie
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:31

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door rempie »

Piet,

Hen jij meer nieuws over de extra 150 zgn rechtzaken? Of weet jij net zo veel als de rest?

Ik hoor het wel van je.


Rempie

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door jan2 »

Kunnen de mensen die tot de groep van 150 behoren hier melden
wat voor contract ze hebben en eventuele details?

let op : Dexia lees mee, de schurken, ons vakantieplezier bederven...

't hoort allemaal bij hun plan om het miljardenverlies te beperken...
en wij maar hopen op de welwillendheid van Bruneel.....gajus is het.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Luc »

Jan2:
Zou het kunnen zijn dat Dexia 150 gevallen heeft geselecteerd die het meest duidelijk waren ????
Dat zou wel eens heel goed kunnen. Ze zitten in enorme geldnood volgens mij en als ze deze zaken winnen, gaan ze er van uit dat de rest van de gedupeerden zich alsnog als een idioot haast om te gaan betalen.

Een terechte vraag van jou, Jan2, om welke contracten het hier precies gaat. Misschien zijn dit wel voor Dexia de zogenaamde 'inkoppers': grote kans om te winnen.

Ze kunnen m'n rug op. :twisted:


Luc 8)

Karel

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Karel »

Geldnood? Voel jij je wel lekker? Weet je heoveel geld er om gaat in de Dexia groep?

Lachen met jou!

Karel

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Dubio »

He Karel,

Ik weet globaal wat voor geld er omgaat in de Dexia bank. Maar weet jij het precies. Kijk dan even naar mijn vraag inde topic cijfertjes van Dexia.

Bij voorbaat dank,

Dubio

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: dexia heeft 150 mensen aan geklaagd

Ongelezen bericht door Luc »

Doeii Karel ;)

Gesloten