LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA keuzeformulier;Impliciete erkenning misleiding LLEASE?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jong

DEXIA keuzeformulier;Impliciete erkenning misleiding LLEASE?

Ongelezen bericht door jong »

Enkele weken voor de expiratiedatum van een leasecontract stuurt Dexia aan contractanten een -met door dexia eenzijdig opgestelde voorwaarden_ voorbedrukt keuzeformulier toe. met de mededeling dat je slechts een handtekening en een kruisje dient te plaatsen voor je keuze.
Formulieren waaraan iets is toegevoegd of gewijzigd, worden niet in behandeling genomen. Dit kan betekenen dat ze een bijgevoegde protestbrief als niet ontvangen zullen beschouwen; ik vraag mij af of e.e.a. juridisch oirbaar is.

Wat mij opvalt is dat Dexia nu bij keuze 1 ((verkopen) en bij keuze mogelijkheid 3 (Verlengen), Expliciet vermeldt dat je een restschuld kunt overhouden. Dit in tegenstelling tot de teksten van eerdere contracten en brochures van LegioLease. Naar mijn mening is dit een IMPLICIETE erkenning van nalatigheid cq misleiding door LegioLease.

LETOP
Als je kiest voor mogelijkheid 3 (verlengen), sluit je defacto een nieuw contract waarin uitdrukkelijk de mogelijkheid van een restschuld wordt
vermeld. Je hebt dan n.m.m. geen mogelijkheid mee tot verhaal van je verlies.

Gast

Re: DEXIA keuzeformulier;Impliciete erkenning misleiding LLEASE?

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, in de brochures stond niet dat je een restschuld kon overhouden. Toen heette he dat je "het verschil moest bijbetalen".

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Is waar staat ook in de brochure die ik heb.

bijbetaler

Ongelezen bericht door bijbetaler »

'het verschil bijbetalen'is hetzelfde als een restschuld. Wat moet je anders bijbetalen dan een restant of restschuld?????

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

vol MISLEIDING staat alles.

en dat is volgens de wet ook niet toelaatbaar.

ze weten best dat ze fout zijn.

ze willen nog eventjes een paar duizend people
over de streep trekken.

Bij mij kan dit slechts met een galg.

Never pay.

Ook niet na uitspraak van derechter.

Zo ies dat, niet, Rinus?

Gesloten