LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doet u mee?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,


Een van de uitkomsten uit het onderzoek van de AFM
(zie de laatste forum posting van Chris G op 04 Mar 2004)

"één of meer aanbieders gebruik maakten van zogenaamde “call-centra”. De AFM heeft geconstateerd dat één of meer van deze call-centra potentiële cliënten telefonisch hebben benaderd om hen te bewegen aandelenleaseproducten te kopen, zonder dat betrokken cliënten hiervoor uitdrukkelijk schriftelijk toestemming hebben gegeven. Dergelijke directe verkooptechnieken via de telefoon konden ertoe leiden dat potentiële cliënten, zonder een goede afweging te kunnen maken van het aanbod, hebben besloten tot aankoop van een aandelenleaseproduct. "

Dexia wordt niet met name genoemd, er staat één of meer aanbieders.
"Wij moeten dus aantonen en (kunnen) bewijzen dat ook Dexia dit verzuimd heeft.

Dexia stelt steeds in haar verweer en in haar correspondentie:
"Effectenlease-overeenkomsten worden niet telefonisch afgesloten.
Bij het eerste telefonische contact wordt gevraagd of de mogelijke cliënt wel of niet informatie wil ontvangen over effectenlease. Er worden enkele vragen gesteld over zijn persoonlijke situatie. Indien de mogelijke cliënt interesse heeft, wordt een brochure toegezonden en wordt de mogelijke cliënt gevraagd of opnieuw contact mag worden opgenomen. Indien de mogelijke cliënt dat wil, dan volgt na circa vijf tot zeven dagen het tweede telefonische contact, waarbij de effectenlease-overeenkomst aan de mogelijke cliënt wordt uitgelegd en zijn interesse wordt gepeild. Indien de mogelijke cliënt de effectenlease-overeenkomst wil aangaan, worden zijn gegevens genoteerd. Vervolgens volgt het derde telefonisch contact ('nabelgesprek') waarin wordt geverifieerd of alle gegevens juist zijn en of de mogelijke cliënt nog vragen heeft. Daarna wordt de acceptatieprocedure gevolgd en indien de mogelijke cliënt door de acceptatieprocedure komt, wordt de overeenkomst aan hem toegezonden. Pas als de mogelijke cliënt de overeenkomst getekend heeft geretourneerd is de overeenkomst definitief."

Kennelijk zijn deze beide zaken (niet telefonisch afgesloten en brochure toegezonden)
voor Dexia juridisch van belang en zijn dit de pijlers van hun verdediging.
Indien je als gedupeerde deze pijlers dmv getuigenverklaringen onderuit kunt halen is dit een positieve bijdrage in je dossiervorming.
Uiteraard heb je met internet- en forumprintjes onder schuilnamen geen bewijs.
Omdat velen van ons in hetzelfde schuitje zitten: mijn volgend voorstel aan jullie:
Ik heb een verklaring gereed die je kunt gebruiken als bewijslast in deze dat Dexia niet, althans niet geheel de waarheid spreekt met betrekking tot het bovenstaande

Zoals jullie allemaal op dit forum open en eerlijk kunnen zien zijn er reeds gegadigden die me willen doen
Om zelf en andere gegadigde in het bezit te laten komen van zo'n verklaring moet je uiteraard wel mee doen.

Hoe doe je mee?
Stuur je briefje met naam en adres , ev. telefoon en emailadres in een enveloppe met daarin een extra postzegel en enveloppe met alvast je NAW gegevens erop naar onderstaand adres onder vermelding van Dexiaverklaring. " blanco"
(anders lopen de kosten voor mij wellicht uit de hand, dus svp ook voldoende frankeren, plak je postzegel maar vast op je eigen enveloppe met alvast je naam en adres ed. erop)

Ik stuur je vervolgens zo'n "blanco" verklaring toe in je eigen gefrankeerde enveloppe en je kijkt na ontvangst op je gemak welke items voor jou van toepassing zijn.
Met behulp van : SVP doorhalen wat niet van toepassing is dien je naar waarheid je verklaring in te vullen of indien gewenst maak je er zelf een en gebruikt deze als handvat.

Indien akkoord stuur je jouw verklaring voorzien van je handtekening wederom met een extra postzegel en enveloppe met alvast je NAW gegevens erop in een voldoende gefrankeerde enveloppe naar onderstaand adres onder vermelding van Dexiaverklaring "ingevuld."

Telkens als ik er 5 stuks binnen heb maak ik kopieën van deze verklaringen en verstuur die naar de deelnemers in hun eigen enveloppe terug zodat iedere deelnemer minimaal 5 stuks verklaringen ontvangt.
Zodoende heb je straks 5 verklaringen voor zeg maar 1 euro in je bezit, waar jij of je advocaat indien nodig mee aan de slag kan.

Het postadres is als volgt:
LEGIO CLEANING,
d'n Alleman 14
5511 MB Knegsel


IK ZOU BIJNA WILLEN ZEGGEN : IK WACHT JULLIE REACTIES AF EN WIE HET EERST KOMT DIE HET EERST MAALT.
MAAR INDIEN VAN TOEPASSING: LET OP HET VOLGENDE:

EEN WAARSCHUWING VOOR DEGENE DIE VOLLEDIG HUN HOOP HEBBEN GEVESTIGD OP DE STICHTING LEASEVERLIES (SLV).
SLV BESEERT ZICH VOORNAMELIJK OP MISLEIDENDE RECLAME, DUS BROCHURES E.D.
INDIEN JE VERKLAART DE ZE BROCHURES E.D. NIET ONTVANGEN TE HEBBEN, DAN MAAKT DAT JE ZAAK IN HET KADER VAN DE STICHTING LEASEVERLIES NATUURLIJK NIET STERK.
JE ZOU DAN MOETEN OVERWEGEN OM SLECHTS HET GEDEELTE '' TELEFONISCHE VERKOOP" TE VERKLAREN.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van jullie reacties
Sorrygast

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Albert »

De bedoeling is om getuigen verklaringen van elkaar te krijgen ?? Zou dit juridisch haalbaar zijn ??? Verklaringen van gedupeerden onderling!!

Ik heb daar geen goed gevoel bij.

Albert.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste Albert,

antwoord op je vragen:1. ja, en2. ik denk van wel.
Waarom vraag je zo'n verklaring niet even aan en oordeel zelf aan de hand daarvan of ja mee wilt doen.

m vr gr
sorrygast

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik doe mee, mag ik?

Ton

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Karel »


Sinto
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:12

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Sinto »

Ik doe ook mee!

Sinto 8) 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door trudy »

In de topic: "wijze tot stand komen contract" staat ook een interessant stukje van J.Heijmann, geplaatst 5 maart, over wat een Dexia-vertegenwoordiger in een rechtzaak verklaarde over telefonische benadering door een call-center, die volgens (gescreende) telefoonlijsten mensen benaderde.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zie jullie aanvragen met belangstelling tegemoet en ik iedereen op de hoogte dmv dit forum.
Voor Ton: antw. ja graag

ps Zojuist op RTL 5 bij Harry Mens is advocaat Bos op tv gewwst mbt Dexia ( ik heb het eerste deel v h gesprek gemist)
Dus we hebben weer publiciteit gehad !

m vr gr
sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

nadia


Geplaatst op 07 Mar 2004 11:57 door nadia


--------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand dit gezien? Ik heb het bekeken maar begrijp het nut niet zo van zijn relaas. Wel gaf hij te kennen dat de consumentenbond hem eens heeft verzocht te zwijgen dat het niet goed ging met de grote SLV zaak omdat men het op misleiding gooit. De advocaat gaf te kennen boos te zijn geworden na dit telefoontje.
Tevens gaf hij gelieve geen nieuwe Legio klanten aan te nemen en dat Dexia alles op alles zet om te winnen.



sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Trudy en Karel,
Nog bedankt voor jullie positieve reacties.
Als we kunnen bewijzen dat Dexia wel degelijk COLD CALLING pleegde, (specifiek bij een gedupeerde en bij anderen in het algemeen)
, hetgeen verboden is, dan sta je m.i. sterker dan met het argument misleidende reclame ( zie uitlating adv Bos bij RTL5 zondag 7 maart j.l.)
Ook hebben velen van ons niet eens een brochure gehad, althans niet getekend voor kennisname van die brochure, dan sta je m.i juridisch sterker inzake je verweer obv dwaling, misleiding en verzaakte zorgplicht door Dexia.

m vr gr Sorrygast

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door leonard58 »

In 1995 heb ik al meegedaan aan "Legioplan" een soort constructie, waarbij ik 5 jaar lang maandelijks een bepaald bedrag stortte, waarmee Legio dan "aan het werk" ging. (achteraf bezien is dit waarschijnlijk ook een soort leaseconstructie geweest).
Bij de afloop van het contract in 2000 had ik over 5 jaar zelf een bedrag gestort van zo'n Hfl. 5000,-.
Ik kreeg toen bericht dat mijn contract ong. Hfl. 10.000,- waard was, dus best een redelijk rendement (over 5 jaar).
Vervolgens werd ik gebeld door (iemand van) Legio Lease om mij te feliciteren met dit mooie rendement!
"en als ik die Hfl. 10.000,- niet direct nodig had, dan had hij wel een bijzonder buitenkansje voor mij: stort dit bedrag ineens in onze WVD, dan zou die Hfl. 10.000,- ongetwijfeld verdrievoudigd zijn!"
Enfin, we hadden die Hfl 10.000,- niet direct nodig en we lieten ons (ik ben nu Eegaleaser) "erin" kletsen.
Ik heb overigens nooit een officiele brochure gezien, maar in goed vertrouwen hebben we JA gezegd, immers de vorige jaren hadden toch inderdaad een leuk rendement opgeleverd?
Ik ben nu die inleg van Hfl. 10.000,- kwijt en heb ook nog een schuld van E 13.000,- !
Maar wel degelijk via "telefonische" verkoop!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door croosjes »

leonard58,had die putt-optie van de jubileumplan 1995tot2000 ook maar op die wvd gezetten dan had je nu ieder geval je geld terug gehad(inleg)
vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

leonard58
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:04

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door leonard58 »

Put optie??? Wat bedoel je Croosjes?
Ik heb in 2000 gewoon die Hfl. 10.000 als vooruitbetaling ineens in dat WVD contract gestort. Die ben ik dus nu kwijt en ik heb alleen maar een schuld overgehouden! (contract is door Eega vernietigd).

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door croosjes »

leonard58,op je jubileumplan zat een putt-optie dit is een soort verzekering die het dalen van de koers onder je inleg tegen houdt(bijvoorbeeld een soort brandverzekering) deze putt-optie zat namelijk niet op WvD daar zat alleen een call-optie op en dat is alleen om nog meer winst te krijgen en deze beschermd je niet tegen verlies.Vandaar het grote verlies.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.Het eegalease verhaal moet eerst voor de rechter bewezen worden op huurkoop en daar loopt nog een proces voor.

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste Leonard 58,

Dus bij jou ook telefonische verkoop zonder brochures.
Doe je mee met "onze" verklaringen?
Stuur dan even een briefje voor aanvraag van een standaardverklaring
naar:
LEGIO CLEANING,
d'n Alleman 14
5511 MB Knegsel


Na ontvangst van zo'n "blanco" verklaring kun je nog altijd zien of je mee wilt doen en zelf in het bezit komen van een 5 -tal verklaringen van medegedupeerden.
Ik persoonlijk denk dat het cold calling van Dexia, hetgeen duidelijk verboden is en door Dexia derhalve hardnekkig wordt ontkend, hen meer op zal breken dan de misleidende reclame waar SLV op gokt.
Dit mede gezien de laatste uitlating van advocaat Bos op tv, Rtl5 afgelopen zondagochtend bij Bussinessclass.

m vr gr
sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,

De eerste aanvraag van een legiogedupeerde voor "de verklaring " is bij mij binnen.
Uiteraard stuur ik diegene direct een standaard "blanco" verklaring toe met het verzoek ( alleen invullen waar je zelf achter staat) om die verklaring ondertekend weer te retourneren.

Ik hoop dat er meerdere volgen.

Bij voorbaat dank,
sorrygast

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,

Goed nieuws, vandaag al 4 stuks aanvragen van legiogedupeerden voor "de verklaring " bij mij binnen.
Uiteraard stuur ik hen m.i.v. as. maandag direct een standaard "blanco" verklaring toe met het verzoek ( alleen invullen waar je zelf achter staat) om die verklaring ondertekend weer te retourneren.

Ik hoop dat er nog meer aanvragen volgen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Bij voorbaat dank,
sorrygast

Bernts
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2004 17:31

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Bernts »

Beste Sorrygast,
Misschien een domme vraag: wat zijn "NAW-gegevens"?
Graag hierover uitsluitsel.
Bernts

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door Pieter »

N = Naam
A = Adres
W = Woonplaats

Mvg Pieter

sorrygast
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:41

Re: Doet u mee?

Ongelezen bericht door sorrygast »

Beste mensen,

Zoals reeds medegedeeld zijn 4 aanvragen voor " de verklaring" binnen.
Hieronder kun je discreet volgen of jouw brief ontvangen is:
T.v.A. te E.
H.v.B. te E-C.
F.v.S te R.
P.N. te N.
as. maandag, 15 maart 2004, gaan jullie enveloppen op de post.
Ik heb er ook wat mijns inziens nuttige info bijgedaan, maar het gaat om de verklaring die in
2-voud voor je is bijgevoegd.
Even opletten svp als je meedoet, dat je wel het juiste product even invult.
Standaard staat namelijk de WinstverdrieDubbelaar ingevuld.
Indien je een ander product hebt, dan moet je dat zelf even doorhalen en corrigeren.
Bovenstaande gedupeerden dienen dus komende week de enveloppen te hebben ontvangen anders is er met de postbezorging iets fout gegaan en kun je dit melden op het forum.
Zoals je ziet hou ik jullie constant op de hoogte.
Hopende op( nog) meer respons,

met vriendelijke groeten

sorrygast

Gesloten