LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domme mensen......

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
A. de bakker

Domme mensen......

Ongelezen bericht door A. de bakker »

Het gemiddelde niveau van de reacties hier bevestigd dat veel van u inderdaad te dom zijn om aan een dergelijke constructie te beginnen!

Iedereen voelt zich gedupeerd, en waarom? U heeft alleen de winstcijfers zien staan, en de vermelding dat u speculeert in aandelen, en dat dat een risico met zich mee brengt, dat heeft U waarschijnlijk wel gelezen, maar gedacht: "Aandelen gaan altijd goed, dus weinig risico"

Wat dacht u van alle mensen (die wel EIGEN geld hebben..) die rechtstreeks op de beurs met aandelen hebben lopen spelen, die hebben ook verloren, en die hoor je toch ook niet in Radar of andere klaagprogramma's?

Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn daden! maar wat doet de gemiddelde Legio klant, die wijst met een boze vinger naar Legio als het slecht gaat! Wat had u gedaan als u vele malen winst had gemaakt (wat ik iedereen van harte gun!!) dan had u niest gezegd, en al helemaal de opbrengst niet gedeeld met Legio.

U snapt toch ook wel dat als je bijvoorbeeld € 45,00 per maand inlegt (totaal €1.620 in 36 maanden) dat u dan geen duizenden guldens kan verdienen in die 3 jaar? Dan zouden de aandelenkoersen met meer 100% per jaar moeten stijgen, dat is nog nooit gebeurd!

M.a.w. er had een belletje moeten rinkelen bij u!!!! Hoe kan dat nou? en als dat op komt, dan de persoon bellen die daar verstand van heeft, en pas als dat duidelijk is, DAN EEN CONTRACT AFSLUITEN EN NIET EERDER!!!!!

De meeste van de mensen hier zijn echt hele slechte verliezers!!!!

s.fok

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door s.fok »

De bakker, dan hadden we jou ieder geval niet hoeven te bellen,want volgens mij zit jij ver onder het gemiddelde niveau!!!

m. santegoets

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste mensen,

Laten we a-socialen als de heer de Bakker a.u.b.
negeren. Hij heeft de klok weer horen luiden, maar
weet de klepel niet te vinden.
Waarschijnlijk een "schreeuw om aandacht"

groetjes
Revo

pwj.hoozemans

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door pwj.hoozemans »

Heer De Bakker,

Go,met wat voor oud verhaal komt U aanzetten.


Groet,
PWJ.Hoozemans.

Ester

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Ester »

Meneer Bakker,

Ik word niet vrolijk van uw bijdragen.

Mvgr

Ester

Frans

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Frans »

Je zou ook kunnen zeggen dat wij niet vrolijk worden van het geklaad van jullie, omdat jullie door je eigen schuld de boot zijn ingegaan :-)

jan simmelink

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door jan simmelink »

mensen,mensen,iedereen weet toch dat de beurs toppenen dalen kent, we zitten nu in een dalletje,maar er komt ook wel weer betere tijden,dus wacht rustig af,maar weet goed,dat als je belegt, je winst kunt behalen,maar even goed
verlies.dit weet iedereen.
dit verlies moet je dan ook manmoedig of vrouwmoedig nemen,en accepteren,evenals de winst
neem blij de winst, maar accepteer ook een verlies.

m. santegoets

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Beste Jan


Dat je dom bent is nog tot daar aan toe, maar moet
je daar nou echt zo mee te koop lopen?


groet
Revo

Henk

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Henk »

Toch wel apart dat als het een auto, een koelkast of een vakantie betreft niet over 1 nacht ijs gaat. Je wandelt van de ene naar de andere dealer, leest consumentengidsen, dingt af op prijzen, bladert door stapels reisgidsen en vergadert met vrienden en kennissen over wat te doen. Dit zou je bij dergelijke kontrakten dus OOK moeten doen.

m. santegoets

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door m. santegoets »

Nu weten we dus allemaal waar de uitdrukking
"gekke Henkie" vandaan komt.


groet
Revo

Henk

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Henk »

Frustrerend he! Als je met zulke antwoorden terug moet slaan.

m.santegoets

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door m.santegoets »

Beste Henk

Het meest frustrerende is dat er al vele oproepen
zijn gedaan aan de "bijdehandjes" onder ons om elkaar
vooral met respekt te blijven behandelen.
Als jij de reakties in dit forum gelezen had, dan
had je dit moeten weten. De meesten doen er inmiddels
het zwijgen toe, maar je hebt natuurlijk altijd
een enkeling aan wie alles voorbijgaat

Als je dan ook nog eens "appels met peren" gaat vergelijken, dan val je natuurlijk helemaal door de mand.

U geeft alleen maar blijk van het feit dat u niet kunt lezen, geen respekt op kunt brengen voor anderen, niets
inhoudelijks aan de diskussie toevoegt, gezien uw vergelijking helemaal niet begrijpt waar de diskussie
over gaat.

Wilt u zich aub buiten deze diskussie houden, op uw
aanwezigheid wordt GEEN prijs gesteld


groetjes
Revo

ida

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door ida »

inderdaad beste mensen, wat wij willen zijn mensen die in het zelfde schuitje zitten en geen mensen die ons wel eens willen vertellen wat voor een domme mensen wij zijn geweest om met legio in zee tegaan.
het gaat erom dat we bedonderd zijn met hun mooie praatjes en overvloedige folders, niks meer en niet minder.

Bianca

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Bianca »

Triest hoor....

Omdat JIJ (ik heb geen respect voor je dus zeg ik ook geen U) waarschijnlijk dus ook duizenden €'s kwijt bent ga je je frustraties maar op de gedupeerde afreageren....

marloes

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door marloes »

Iedereen denkt het beter te weten, maar laten we kijken naar de feiten. Er is een onderzoek geweest die toch aantoont dat een en ander niet klopt bij legio lease. Het lijkt allemaal erg simpel, snel en makkelijk geld verdienen. En dat is precies waar legio lease op inspringt. Dus als je geen "oud geld" hebt of succesvol (of minder) op de beurs bent, dan lijkt dit een mooie methode. Maar schijn heeft erg bedrogen. Naar mijn mening kan dhr. bakker het niet hebben dat gewoon ´klootjesvolk´zijn geliefde vak betreedt.

K. Kerstens

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door K. Kerstens »

Beste mensen in dit forum, mag ik u allen mededelen
dat dit geen objectief forum is naar de redactie van
selectief is met het toelaten van antwoorden op geplaatste
berichten. mij is ter oren gekomen dat bereichten die te krititsch
zijn richting Trosradar worden weggehaald van het forum.

Hierdoor is het voor mensen die het onderzoek en de beweringen
van Trosradar in twijfel trekken niet mogelijk eerlijk de conclusies
te weerleggen. Maar waarschijnlijk doet de reactie niet aan:

"HOREN EN WEDERHOREN"

Journalist

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Journalist »

Juist KerStens!

Ben benieuwd hoe lang onze berichten het uithouden op dit prachtige forum.

Sterkte allemaal!
Journalist

DMZ

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door DMZ »

Geachte Pim Fortuyn stemmers,

Uit uw meer dan prachtige woordenwisseling blijkt dat u - op dit moment - geen van allen het hoofd gebruikt. Want u reageert met geschreeuw op geschreeuw.

Hoewel dit in lijn is met de politieke gebeurtenissen van de afgelopen tijd, lijkt het me zinvol om toch maar inhoudelijk te reageren.

Waar de heer De Bakker gelijk in heeft is dat ieder zijn verantwoordelijkheid heeft bij het zetten van handtekeningen onder contracten. Echter, het is de bedoeling dat bedrijven ook hun verantwoordelijkheid nemen door hun - potentiele - clienten goed in te lichten over mogelijke risico's en de eventuele gevolgen.

De klacht van de gedupeerden is dat men geen inzicht had in die risico's, en dat alles veel te rooskleurig werd voorgespiegeld. Over een economisch doem-scenario werd nooit gesproken door Legio, terwijl die - het blijkt nu wel - niet helemaal onrealistisch was. Legio heeft duidelijk steken laten vallen. Ze hebben - waarschijnlijk met opzet - hun verantwoordelijkheden laten vallen. En dan zijn er de Media, de Nederlandse wet en de rechter...

Jan van Dale

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door Jan van Dale »

Geachte Ad Melkert stemmer,

graag wil ik inhoudelijk reageren op u problemen. Ik hoop echter niet dat u zich laat verleiden tot politiek correcte uitspraken en het naar de mond praten want daar is niet alleen Ad Melkert goed in maar ook u.

Wat mij erg stoort aan uw betoog is het feit dat u er vanuit gaat, en ook als eerste noemt, dat de media er is om ons te helpen. Daarin heeft u zeker gelijk maar ik vind dat u daarin wel uw gezonde verstand moet gebruiken en, niet zoals Ad Melkert, zinnen en onderzoeken uit zijn verband moet trekken.

Daarnaast is het inderdaad maar goed dat we al deze instanties hebben.....maar dan laat deze dan wel hun werk doen. Daarnaast wil ik u attent maken op het artikel van Adriaan Hiele in het NRC van vandaag waarin hij, overigens als een van de weinige, een situatie schetst die tenminste niet domweg is overgesschreven uit een andere krant.

Ik hoop dus ook niet dat u een beleggingshypotheek heeft, of een verzekering met daarin een belegging als onderpand...want dan zou ik daarvoor ook maar eens gaan klagen

DMZ

Re: Domme mensen......

Ongelezen bericht door DMZ »

Aan iedereen die mij voor Ad Melkert aanziet :-))

Op de eerste plaats heb ik geen problemen / ik klaag dus niet voor mijzelf :-)

De reden dat ik de media in deze als eerste noem is dat het in dit geval nou eenmaal in deze volgorde gaat. De media zwengelt wat aan en beroept zich daarbij - samen met een heleboel gedupeerden - op de Nederlandse wet. De rechter zal binnenkort ook wel meespelen...

Ik vind dat de media er helemaal niet is om ons te helpen of te ondersteunen. (tenzij het zo uitkomt natuurlijk) Goede wetgeving is daar wel voor bedoeld. Maar bovenal zal ons eigen verstand en onze eigen verantwoordelijheid ons moeten helpen in deze 'barre tijden' ;-) (Tot zover Ad Melkert... toch liberaal?)

Ik geloof dat de mensen die zich nu "de gedupeerden van Legio" noemen zeker de intentie hadden hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Maar ze zijn blind in de legio-val getrapt. Deels blind door het mooie plaatje dat werd geschetst en het Dagobert Duck gevoel dat de mensen meteen kregen - lees: hebzucht - maar ook grotendeels door de zeer matige en onvolledige informatie die men van Legio heeft ontvangen.

Mijn betoog richtte zich op de eerste plaats op Dhr. De Bakker die zijn medemens zomaar 'Dom' denkt te mogen noemen. Echter, de discussie die hieruit voortvloet - over verantwoordelijkheden van bedrijf en individu - spreekt mij zeer aan.

Beste meneer van Dale, kunt u misschien het artikel van meneer Hiele citeren. Dan kunnen we het daar ook inhoudelijk over hebben. Overigens, - ondanks mijn beleggingshypotheek - boezemen mij de artikelen van meneer Hiele doorgaans weinig angst in...

Daarnaast snap ik een aantal beredeneringen niet van u:

-Zinnen uit hun verband? (wél gezond verstand gebruiken)
-Overheden hun werk laten doen?
-Overgeschreven uit andere krant?

Maar ik zal wel wat gemist hebben.

Gesloten