Mijn winstverdriedubbelaar loopt begin maart af met een voorlopige restschuld van net geen 7000 euro. Nu heb ik via de post een brief gekregen met de drie bekende mogelijkheden om mijn contract te beeindigen. Voor 20 februari moet door mij kenbaar gemaakt worden wat ik wil met de aandelen. Ik ben lid van Stichting Leaseverlies, maar je hoort te weinig van hen met wat je precies moet doen. Het enige wat ze adviseren is onder protest te betalen. Tot op heden heb ik alle maandbedragen betaald, want anders pleeg je contractbreuk in mijn ogen.
Mijn verhaal is als volg:
In maart 1998 had ik mijn eerste contact afgesloten. Inleg per maand was f 260,-. In totaal dus +/- f 9400,- betaald. Maart 2001 liep deze contract af. Ik krijg een paar weken ervoor een brief dat ik ruim f 8000 kreeg uitgekeerd als het zo door ging. Verlies had ik niet gemaakt, want elk jaar kreeg je van de belasting toen nog geld terug. Ik heb toen besloten op de winstverdriedubbelaar te verlengen. Toen mijn contract afliep, kreeg ik uiteindelijk een bedrag uitgekeerd van f 3810,-???? Helaas mijn nieuwe contract was al ondertekend. Nu loopt mijn nieuwe contract volgende maand af, maar na de uitspraak van DSI van vandaag ben ik op de hoogte gebracht door een collega om op deze forum van RADAR te kijken. Ik hield hiervoor alleen de site van Leaseverlies in de gaten, maar daar word je ook niet wijzer van. Nu las ik hier veel onderwerpen van de zorgplicht die de banken moeten hanteren. Ik heb namelijk naast de winstverdriedubbelaar (inleg f 250,- per maand) nog twee contracten lopen van Aegon Vliegwiel (inleg f 175,- per contract per maand), Cashclick van Koerskompas (inleg f 350,- per maand via Lease-service van Labouchere) en Spaarbeleg van Aegon (inleg f 200,- per maand). Allemaal verkeerde contracten zoals ik nu op deze forum lees. Ik betaal dus f 1150,- per maand aan de lopende contracten naast het bedrag die ik nog voor mijn doorlopend krediet (f 500,- per maand) moet aflossen. In totaal dus f 1650,- / € 750 per maand betalen met een salaris van € 1350. Nu zullen jullie wel denken, die gozer is echt gek maar in het verleden gokte ik erg veel zodoende heb ik de contracten afgesloten zodat ik het geld niet vergokte. Gelukkig ben ik nu bijna vier jaar gokvrij, maar nu heb ik als mijn contract volgende maand afloopt weer een dikke schuld. Geld om de aandelen over te nemen heb ik ook niet. Er wordt aangegeven om een advocaat te raadplegen voor advies, maar dat kost ook veel geld.
Wie kan me goed adviseren wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] duidelijk advies gevraagd
Re: duidelijk advies gevraagd
Het is geen troost , maar ik dacht ook altijd dat ik de enigste was . Ik ga je niet mijn hele situatie uitleggen , ik kan je in ieder geval zeggen dat het bij mij nog ietsje erger is . Mijn kosten zijn ook torenhoog , hetzelfde als jou eigenlijk . Alleen ben ik ook nog opgelicht met het aankopen van een discotheek (kosten € 250.000) , en als klap op de vuurpijl is mijn relatie ook beeindigd . Happy new year !
Nee,.. maar zwaar minder . Er zit niets anders op dan afwachten om in aanmerking te komen voor een schuldsanering . Zoek naar WSNP , en schrijf je in voor een gesprek om hulp te krijgen . Ik wacht al 5 maanden , dus verwacht er niet te veel van .
greetz , J.
Nee,.. maar zwaar minder . Er zit niets anders op dan afwachten om in aanmerking te komen voor een schuldsanering . Zoek naar WSNP , en schrijf je in voor een gesprek om hulp te krijgen . Ik wacht al 5 maanden , dus verwacht er niet te veel van .
greetz , J.