LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eega lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hans

eega lease

Ongelezen bericht door hans »

:roll:
Even een vraag aan de beter ingevoerden onder ons. De gewraakte artikelen 88 /89 (of zoiets) zouden nu toch al getoetst kunnen zijn op validiteit in ons geval. Waarom duurt dat zo lang of moet er een kort geding komen waarin op zeer korte termijn een uitspraak geforceerd wordt?

hans

jopie

Re: eega lease

Ongelezen bericht door jopie »

Erzijn te weinig rechters volgens de krant. Het kan nog wel 10 jaar duren

jopie

MEGAA

Ongelezen bericht door MEGAA »

EEN KORT GEDING DUURT ECHT GEEN 10 JAAR.
WAARSCHIJNLIJK ZIJN ADVOCATEN TOCH NIET ZO ZEKER OVER HET STANDPUNT VAN DE STICHTING EEGA.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Dit kan niet uitgevochten worden in kort geding.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 30 okt 2005 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara Etty

Nee Idaho, ik ben niet helderziend. Maar de uitspraak in eerste aanleg kan goed twee jaar op zich laten wachten. En dan ben je er nog niet met het oog op hoger beroep en zelfs cassatie.

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Sara,
Waarom kan niet een eerste uitspraak gedaan worden in een kort geding. Bijna een jaar geleden toen ik al met een advocaat aan het praten was stelde hij voor een kort geding aan te spannen. Zelf heb je ook eens gepost dat huurkoop wordt behandeld door de kantonrechter.

Of is de reden dat dit niet kan gelegen in het feit dat het om een collectieve iets gaat en dat je als individu wel bij de kanton rechter terecht kan?

Sara Etty

Een kort geding wordt behandeld door de president van de rechtbank. Het gaat dan om een voorlopige voorziening, met als basis de bodem procedure.

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Ongelovelijk dat zo iets zo lang moet duren, maar goed het zal ongetwijfeld aan mijn gebrekkig inzicht in de rechterlijke macht liggen.

We wachten maar rustig af.............

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

............ en ik betaal dexia niet tot de uitspraak van de rechter!

Dan krijg ik een heleboel geld van....... een bank zonder geld ?

Zalm grijp in !!

Groeten,
Piet

Erik

Sara,

Bedankt voor je reactie maar ik weet bijna zeker dat echt niemand hem heeft begrepen (no offense)

Sara Etty

Tsja Erik, daarom was ik eerder ook zeer duidelijk: dit kan niet worden uitgevochten in kort geding. Helder?

Erik

Nee, niet helder, wel jouw mening dat het niet kan maar de reden waarom niet is niet duidelijk en eerlijk gezegd heb ik er zo mijn twijfels over of het wel zo is (again no offense).

Sara Etty

Hi Erik,

Omdat dit dispuut zich niet leent voor een voorlopige voorziening, het is immers het onderwerp van de bodemprocedure.

Een voorlopige voorziening vraag je wanneer er een bodemprocedure loopt maar een of meer gevolgen van hetgeen ter discussie staat in de bodem procedure zo spoedeisend zijn dat ze met een voorlopige voorziening (dus tijdelijke regeling in afwachting van de uitkomst van de bodem procedure) even geregeld dienen te worden.

Sara Etty

Overigens, mij al dan niet geloven in deze lijkt me niet zo relevant. Indien het makkelijker, sneller en minder kostbaar kon dan deed men dat wel. Maar geloof vooral wat je wilt.

Erik

Bedankt Sara, glashelder dit keer.

Gesloten