| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eega's niet tekenen op keuzeformulier !
-
agnes
Eega's niet tekenen op keuzeformulier !
Op het keuzeformulier wordt ook naar de handtekening van de partners gevraagd. Maar...
Waarom zou die meetekenen? (In geval van de Eegaleasers). Hij/zij had immers ook nooit toestemming gegeven om het contract af te sluiten. Mijn partner wil helemaal niets met aandelen te maken hebben en wil hier dus bij geen van de keuzes zijn handtekening zetten! Hij heeft niet voor niets een vernietigingsverklaring gestuurd!
Misschien een idee om partner niet mee te laten tekenen voor de verlenging op de oude manier of voor de andere opties op het keuzeformulier?
Immers, heeft eegalease gelijk dan is het contract nietig, en zou je dus helemaal geen keuze hoeven maken. Heeft Eegalease geen gelijk (en dat zegt Dexia toch?) dan heeft Dexia die handtekening van de partner helemaal niet nodig! Waarom zou je hem dan zetten?
Wat vinden jullie van deze redenatie?
Waarom zou die meetekenen? (In geval van de Eegaleasers). Hij/zij had immers ook nooit toestemming gegeven om het contract af te sluiten. Mijn partner wil helemaal niets met aandelen te maken hebben en wil hier dus bij geen van de keuzes zijn handtekening zetten! Hij heeft niet voor niets een vernietigingsverklaring gestuurd!
Misschien een idee om partner niet mee te laten tekenen voor de verlenging op de oude manier of voor de andere opties op het keuzeformulier?
Immers, heeft eegalease gelijk dan is het contract nietig, en zou je dus helemaal geen keuze hoeven maken. Heeft Eegalease geen gelijk (en dat zegt Dexia toch?) dan heeft Dexia die handtekening van de partner helemaal niet nodig! Waarom zou je hem dan zetten?
Wat vinden jullie van deze redenatie?
-
jeanie
Re: Eega's niet tekenen op keuzeformulier !
daar heb je helemaal gelijk in agnes
waarom nu ineens wel een handtekening?
dus nooit tekenen.............
jeanie
waarom nu ineens wel een handtekening?
dus nooit tekenen.............
jeanie
-
rob v.d.
Agnes,
Je redenatie daar is m.i. niks mis mee. Maar ten aanzien van het aanbod-keuzeformulier is de oplossing nog veel simpeler: gewoon niks terugsturen. Althans dat heb ik gedaan. Ik ben één gerappeleerd, inmiddels is de datum verstreken, en ik heb niks meer gehoord van Dexia.
vr.gr.
Je redenatie daar is m.i. niks mis mee. Maar ten aanzien van het aanbod-keuzeformulier is de oplossing nog veel simpeler: gewoon niks terugsturen. Althans dat heb ik gedaan. Ik ben één gerappeleerd, inmiddels is de datum verstreken, en ik heb niks meer gehoord van Dexia.
vr.gr.
-
stef
En natuurlijk ook niet tekenen als je de aandelen wilt verkopen.
-
Agnes
Rob, ter verduidelijking: ik heb het over het keuzeformulier dat je bij afloop van je contract krijgt. Niet het Dexia-Aanbod dus.
-
rob v.d.
Agnes,
Sorry, misverstandje. Voor het laatst heb ik zo'n formulier in september vorig jaar ontvangen, toen nog van Legio, en toen heette het formulier 'antwoordformulier', vandaar het misverstand. Ik begrijp dus dat tegenwoordig beide partners bij afloop van het contract op zo'n formulier moeten tekenen. M.i. is jouw redenatie sluitend, en ik zou dat dan ook woordelijk op je keuzeformulier zetten, met uiteraard ook de vermelding 'onder protest en voorbehoud van alle rechten'. Ik denk dat Dexia hier geen speld tussen kan krijgen.
vr.gr. rob v.d.
Sorry, misverstandje. Voor het laatst heb ik zo'n formulier in september vorig jaar ontvangen, toen nog van Legio, en toen heette het formulier 'antwoordformulier', vandaar het misverstand. Ik begrijp dus dat tegenwoordig beide partners bij afloop van het contract op zo'n formulier moeten tekenen. M.i. is jouw redenatie sluitend, en ik zou dat dan ook woordelijk op je keuzeformulier zetten, met uiteraard ook de vermelding 'onder protest en voorbehoud van alle rechten'. Ik denk dat Dexia hier geen speld tussen kan krijgen.
vr.gr. rob v.d.
-
djessie
Ik ben niet ingegaan op het aanbod van Dexia.
Maar nu moet ik het keuzeformulier insturen voor 1 april.
Wat te doen? Ik heb een hele grote restschuld.
Maar nu moet ik het keuzeformulier insturen voor 1 april.
Wat te doen? Ik heb een hele grote restschuld.
-
djessie
Nogmaals: mijn vrouw heeft dus zeker niet mee ondertekend!!!!!!!!!
-
rob v.d.
Djessie, over welk keuzeformulier heb je het? Het keuzeformulier van het zg. Dexia-aanbod, of het keuze(antwoord)formulier dat je toegezonden krijgt als de looptijd van je contract eindigt?
-
djessie
Ik heb het over het keuzeformulier nu mijn contract afloopt.
Het eerste formulier heet aanmeldingsformulier, waarop ik dus niet op het aanbod ben ingegaan.
Het eerste formulier heet aanmeldingsformulier, waarop ik dus niet op het aanbod ben ingegaan.
-
agnes
Djessie, meld je aan bij Eegalease,laat je vrouw een vernietigingsverklaring naar Dexia sturen en zoek info op dit forum.
-
djessie
Beste Agnes,
Dat is gebeurd. Blijft de vraag of ik het keuzeformulier moet terudsturen.
Dat is gebeurd. Blijft de vraag of ik het keuzeformulier moet terudsturen.
-
Agnes
Om verdere verwarring te voorkomen; het formulier bij afloop van contract heet tegenwoordig keuzeformulier. Het formulier bij het Dexia-Aanbod heet aanmeldingsformulier.
Even nog doorgaand op mijn bovenstaande redenering:
Als je als eegaleaser verlengt via het keuzeformulier, en de eega tekent niet mee, kan de eega volgens mij nog steeds zich beroepen op de vernietiging van het contract. Deze geeft immers nog steeds geen toestemming. Als Eegalease de zaak dan wint, zou de eega dus ook nog de betalingen in de verlengingsperiode kunnen terugeisen! Als Dexia tenminste nog niet failliet is...
(Laat iemand dit even tegenspreken als hij denkt dat dit niet klopt.)
Maar volgens het bericht van de ex-Dexia medewerker, gaat Dexia zelf er al vanuit dat in 90% van de eegalease gevallen het contract uiteindelijk nietig is. Dus je kunt ook gewoon “je poot stijfhouden” en niets betalen.
Zelf heb ik mij (vooralsnog) op het standpunt gesteld om zelfs het keuzeformulier niet terug te sturen. Dexia schrijft op de website en in het standaard antwoord op mijn “klachtenbrief” dat effecten-lease een kant-en-klaar product is en dat cliënten geen keuzes hoeven te maken anders dan maandbedrag, en soort product. Mooi, dan maak ik ook geen keuzes. Moeten ze maar niet liegen!
Even nog doorgaand op mijn bovenstaande redenering:
Als je als eegaleaser verlengt via het keuzeformulier, en de eega tekent niet mee, kan de eega volgens mij nog steeds zich beroepen op de vernietiging van het contract. Deze geeft immers nog steeds geen toestemming. Als Eegalease de zaak dan wint, zou de eega dus ook nog de betalingen in de verlengingsperiode kunnen terugeisen! Als Dexia tenminste nog niet failliet is...
(Laat iemand dit even tegenspreken als hij denkt dat dit niet klopt.)
Maar volgens het bericht van de ex-Dexia medewerker, gaat Dexia zelf er al vanuit dat in 90% van de eegalease gevallen het contract uiteindelijk nietig is. Dus je kunt ook gewoon “je poot stijfhouden” en niets betalen.
Zelf heb ik mij (vooralsnog) op het standpunt gesteld om zelfs het keuzeformulier niet terug te sturen. Dexia schrijft op de website en in het standaard antwoord op mijn “klachtenbrief” dat effecten-lease een kant-en-klaar product is en dat cliënten geen keuzes hoeven te maken anders dan maandbedrag, en soort product. Mooi, dan maak ik ook geen keuzes. Moeten ze maar niet liegen!
-
djessie
Dus, Agnes, het keuzeformulier niet terugsturen.
Stopt dan ook de maandelijkse betaling, als mijn eerste contract is afgelopen?
Hoe zou Dexia reageren als zij niks ontvangen?
Stopt dan ook de maandelijkse betaling, als mijn eerste contract is afgelopen?
Hoe zou Dexia reageren als zij niks ontvangen?
-
Agnes
Sorry, maar ik kan jouw vraag echt niet beantwoorden. Dit is mijn keuze met gevolgen van dien. En ik weet niet hoe jij daarover denkt. Ik snap dat je wanhopig bent, maar gun jezelf even de tijd om wat meer info door te lezen. Zie ook mijn antw. op posting van mark op 28-03-2003 om 10:34 topic "Is nu verlengen zo dom?" Hij vroeg hetzelfde.
-
stef
Dus jessie even lezen en geen vragen meer stellen.
-
Djessie
Wie denk je wel, dat jij bent?
Rara kwiep. Ik dacht dat we elkaar wilden helpen.
Doei Stef, ga iets anders doen.
Rara kwiep. Ik dacht dat we elkaar wilden helpen.
Doei Stef, ga iets anders doen.