LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eega

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
verstrate

eega

Ongelezen bericht door verstrate »

waarom willen er geen advokaten reageren op eega lease situaties
zijn die toch al gedoemt te mislukeen of juist niet of weten ze het ook niet

wilhelm

Re: eega

Ongelezen bericht door wilhelm »

Ik vind dit ook een belachelijke situatie, het lijkt wel alsof ze enkel mensen er tussen uithalen waar ze een lekker % mee kunnen pikken.
Als je maar genoeg restschuld heb, krijg je meteen hun telefoon nummer.
Maar o, wee als je een vraag stelt als legioleaser ef eegaleaser.

Wim

sjefke

Ongelezen bericht door sjefke »

Helemaal mee eens!.

Het eegalease verhaal lijkt iets tegenstrijdigs te hebben. Aan de ene kant wordt gezegt vernietigen en niet betalen maar bijvoorbeeld bij Radar in de uitzendingen hoor ik er verder niets over.
En nu dus ook (nog)GEEN reaktie van de advokaten.
En dan nog maar stil te zijn over de stichting eegalease.

Misschien door dit soort topics dat er een advokado is die wel een uitspraak durft te doen.

S.

verstrate

Ongelezen bericht door verstrate »

las daarnet wel bij advokaten van bos dat er bij vernietinging je niet moet doorbetalen.

Andrea en Martin

Ongelezen bericht door Andrea en Martin »

Ja, het is wel gek dat de advocaten niet wilden reageren op de leaseverlies of eegalease vragen.............

Ben zelf ook lid van de beide stichtingen maar heb het gevoel dat ik tussen wal en schip begin te raken. Mijn contract eindigt 14 december a.s. en nog een restschuld van ruim 13.000 euro. Van dexia net een brief ontvangen om een keuzeformulier in te vullen en ik ben bang dat ik dan mijn rechten verlies want ik hoop nog steeds op een succesvol einde van het proces dat de stichting leaseverlies heeft aangespannen. Het nadeel is dat je niet zelf een advocaat in de arm kunt nemen.

sjefke

Ongelezen bericht door sjefke »

A&M,

Dit keuze formulier heb ik ook gekregen, heb in 1e instantie ook gedubt wat ermee te doen. N.a.v. tips in diverse topics heb ik niet gereageerd(is ook niet verplicht). Heb na de verstreken datum een nieuwe brief gekregen met 1 keuze(overnemen) minder en dat als ik niet reageer ze overgaan tot verkopen op de afloop datum.
Ga nu een aangetekende brief sturen om nogmaals te wijzen op de vernietiging. Dan maar weer afwachten.

Mijn advies(voor zover dit wat waard is) Niets nieuws tekenen, bij Dexia zit er altijd een addertje onder het gras. Je bent niet verplicht om op het formulier te reageren!. Als je toch wilt betalen geef dit aan met een aparte aangetekende brief en doe dit onder protest!!

S.

wilhelm

Ongelezen bericht door wilhelm »

Wat mij ook irriteerd is het lakse berichten verkeer van de stichtingen, er is totaal geen aktuele respons op gebeurtenissen en je wordt afgedaan met onderhandelingen.
Laat ze een zeggen wat de status hiervan is en of er uberhaupt nog schot in zit c.q. hoop is voor hun leden.

Wim

Andrea en Martin

Ongelezen bericht door Andrea en Martin »

Sjefke,

Bedankt voor je reactie!! Wij dubben nog steeds........maar zal op dit forum hier in een later stadium op terug komen. In ieder geval bedankt voor je tips!!

Groejtes

Andrea en Martin

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Wat voor reactie verwachtten jullie dan? Er is buiten rechte vernietigd, er zijn 2 mogelijkheden;

A: Dexia accepteert, zaak gesloten, ze moeten alleen de situatie terugbrengen zoals hij was, voor het aangaan v.d. overeenkomst.

B: Dexia accepteert niet, de enige mogelijkheid voor Dexia om deze stelling gestand te doe is aanvechten, dit moet bij de rechter gebeuren.
Dexia haalt steeds haar stelling uit de kast als zou aandelenlease géén huurkoop zijn, het is weinig waarschijnlijk dat deze stelling stand houd, maar dat hindert Dexia niet.
Alle pogingen, noem het intimidaties die dexia doet naar de lessee zijn onzinnig en belagend d.w.z. hierbij kun je (als jij of je gezin lijden onder deze belaging en ze duurt voort) aangifte doen.

Goed, Dexia wil, naar alle waarschijnlijkheid op een sneekse manier proberen hierover een uitspraak te verkrijgen. De enige vraag die echter direct aan de rechter gesteld dient te worden is de volgende: Is aandelenlease huurkoop.
Deze zaak ligt dus voor een rechter vrij eenvoudig, vraagt ook niet al te veel ingewikkelde juridische hokus pokus.

Wat Dexia nu probeert is gewoon om spelenderwijs enkele eegalease zaken tussen andere zaken te moffelen en deze mensen te dagvaarden op b.v. contractbreuk, dit is n.l. eenvoudig daarbij laten ze de eegalease vernietiging anpassant meelopen.

De methode van Dexia is om de vernietiging gewoon te negeren en op andere punten verder te broeden, let dus op; als je hebt vernietigd blijf gewoon trouw aan je besluit, verstandig is wel om ook nog wat andere ankers uit te gooien.

Het vervolg is aan Dexia, afwachtte dus, het zal niet eenvoudig zijn en dus duurt het even, bereid je echter voor want vervolgd word het zeker. Is ook niet meer dan logisch. Toch? Maar gezins beschermende maatregelen zijn nu eenmaal niet voor niets toegevoegd aan ons wetssysteem.

Groetjes Ton

Assie

Ongelezen bericht door Assie »

Hallo hier Astrid,

Wij hebben een advocaat gevonden die er absoluut van overtuigd is, zeker na de uitspraak van vorige week dat we heel sterk staan.

Wij hadden een winstverdriedubbelaar, met als einddatum 03/02/2003.
We hebben een restschuld over gehouden van € 8750,- die we uiteraard niet gaan betalen.
Ik heb als niet meegetekende partner een vernietigingsbrief naar Dexia gezonden, en we hebben ons aangemeld bij de Stichting Leaseverlies.
We hebben ons suf geschreven (aangetekend) naar Dexia, via Payback diverse demonstratie's bijgewoond, maar helaas daar was het incassobureau eind augustus. Met het incassobureau (GGN) hebben we contact gehad, maar die heeft nooit meer iets van zich laten horen. Tot dat wij enkele weken geleden een deurwaarder aan de deur hadden.

Onze zaak dient nu begin december bij de rechtbank te Utrecht, dus hebben wij nu ten einde raad een bezoek gebracht aan een advocaat die zich wel in dit zaakje wil vast bijten.

Misschien is het een idee als er meerdere mensen zijn in dezelfde situatie, dat er door de advocaat iets wordt ondernomen namens een groep.
Met onze zaak is hij in ieder geval bezig. Maar laat iets van je weten als er interresse is.
In ieder geval nooit betalen, en als je het enigzins op kan brengen knok dan mee.

Groetjes Astrid

Jolanda

Ongelezen bericht door Jolanda »

Hallo Astrid,

Is jouw advocaat in de buurt van Utrecht?

Wij hebben een Profit Effect met nog een looptijd van 7 jaar, maar omdat de verwachte winst de eerste 3 jaar niet behaald is, moeten wij vanaf januari 450 euro maandelijks gaan betalen.
Wij blijken met een lening van 45.000 euro te zitten en de restschuld op dit moment staat op circa 26.000 euro.

Wij willen bij een advocaat nagaan wat onze opties zijn; naar de rechtbank i.v.m. misleiding of de aandelen eventueel zelf overnemen m.b.v. een nieuwe (en hogere) hypotheek onder protest om onze maandlasten volgend jaar draagbaar te houden.
Vandaar dat ik graag wil weten waar jouw advocaat zit. Je mag het ook naar mij emailen, mijn adres zit onder het envelopje.

Alvast bedankt voor je antwoord.
Jolanda

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

typish nederland advocaat kosten kun je niet verhalen op tegenpartij
bedank Zalm hier maar voor en vooral vvd blijven stemmen als je gen**id wil blijven worden

ab

Ongelezen bericht door ab »

hoi astrid

ik ben naast andere produkten ook in het bezit van een aantal verdriedubbelaars en heb in beginsel interesse om mee te doen.#
Kan je echter niet bereiken door klikken op het envelopje.
gr
ab

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat hier op het forum steed terug komt is:

Misleiding ( hoofditem stichting leaseverlies)

Vernietiging op basis van niet meetekenen egaa (hoofditem stichting
Eegalease)

Maar het gaat er jurisdisch gezien gewoon om dat Dexia een "wanprestatie" heeft geleverd en daar op moet worden aangesproken
Niets meer en niet minder.

Assie

Ongelezen bericht door Assie »

Hoi Ab,

Ik heb het zojuist nog even uit getest. De functie van het envelopje moet werken.

Groetjes Astrid

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Verstrate,

Hoezo reageren advocaten niet op de eegalease situatie?
In welk gedeelte van Nederland zoek je een advocaten kantoor?

weet je al of je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand(toevoeging)?
Dit moet je wel weten bij het zoeken naar een advocatenkantoor.
www.rvr.org bij infobalie

Groeten,
Piet

hphjansen

Ongelezen bericht door hphjansen »

ASSIE

MISSCHIEN KAN JE EVEN DE NAAM + TELEFOONNR. VAN JE ADVOCAAT VERMELDEN DIE NOG EEN WVD zaak wil doen ??

alvast bedankt.

Harrie Jansen

p.s. je kan me ook mailen: [email protected]

pallu

Ongelezen bericht door pallu »

mijn advocaat vertelde mij dat je dan twee verschillende rechtszaken moet voeren
namelijk één op gronden van de zorgplicht en je eega één op basis van de vernietiging die heeft plaats gevonden.
Je moet natuurlijk in het eerste geval wel de vernietiging van je eega vermelden en als het niets oplevert dan kan je eega alsnog naar de rechter stappen.

moajok

Ongelezen bericht door moajok »

WinstVerDriedubelaar contractanten opgelet!

Artikel 1:88 BW is mijns inziens wel degelijk van toepassing op een aandelen lease-overeenkomst. Immers, de klachtencommissie DSI heeft namelijk in een uitspraak van 23 april 2002 (nr. 76), waarin een aandelen lease-overeenkomst als de onderhavige centraal stond impliciet en uitdrukkelijk bevestigt dat een aandelen lease-overeenkomst als een huurkoopovereenkomst aangemerkt dient te worden.

Aangezien in artikel 7A:1576h, lid 1 BW verder dwingendrechtelijk bepaald is dat huurkoop een koop en verkoop op afbetaling is, is de gezinsbeschermende bepaling van artikel 1:88 BW op de aandelen lease-overeenkomst van toepassing.

Gesloten