| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eegalease
-
Natasja
eegalease
Ik heb onlangs een kopie van de lease-overeenkomst opgevraagd en daar staat alleen mijn handtekening onder en niet die van mijn partner,is dit voldoende bewijs om aan te melden bij eegalease,want volgens mij was er nog iets wat getekend moest worden door beiden.
En is het normaal dat alles wat je nu telefonisch vraagt door hun opgenomen wordt.
En is het normaal dat alles wat je nu telefonisch vraagt door hun opgenomen wordt.
-
rob v.d.
Re: eegalease
Hallo Natasja,
M.i. ja! Bij mijn weten waren er bij de aanmelding geen andere rechtsgeldige documenten die (twee) handtekeningen vereisten. Niets staat je in de weg om je bij Eegalease aan te melden en de (daar te downloaden) vernietigingsbrief in te sturen.
Bij Dexia is trouwens het gebruikelijk dat telefoongesprekken opgenomen worden. Ik vraag er altijd uitdrukkelijk naar. Overigens kan je ook vragen of ze je uitsluitend schriftelijk willen benaderen als je geen opgenomen telefoontjes wilt.
Groetjes, rob v.d.
M.i. ja! Bij mijn weten waren er bij de aanmelding geen andere rechtsgeldige documenten die (twee) handtekeningen vereisten. Niets staat je in de weg om je bij Eegalease aan te melden en de (daar te downloaden) vernietigingsbrief in te sturen.
Bij Dexia is trouwens het gebruikelijk dat telefoongesprekken opgenomen worden. Ik vraag er altijd uitdrukkelijk naar. Overigens kan je ook vragen of ze je uitsluitend schriftelijk willen benaderen als je geen opgenomen telefoontjes wilt.
Groetjes, rob v.d.
-
JD van den Berg
NATASJA,
Voor Eegaleasers is er een oplossing als je eeega niet getend heeft.
Zie de postings van SARA van eerder.Daarin vind je conceptbrieven voor de vernietiging door je eega van het contract en aldus is er geen contract meer
In principe heeft er dan nooit een contract bestaan en DEXIA miet dan de rechter inschakelen om de vernietiging ongedaan te maken,Je kan ook lid worden bij de Stichting Eegalease en dan kan je de vernietigingsbrief downloaden en als je dan van DEXIA een antwoord krijgt dat ze het niet acceptern van schrijf je de tweede brief volgen het SARA concept.
Voor Eegaleasers is er een oplossing als je eeega niet getend heeft.
Zie de postings van SARA van eerder.Daarin vind je conceptbrieven voor de vernietiging door je eega van het contract en aldus is er geen contract meer
In principe heeft er dan nooit een contract bestaan en DEXIA miet dan de rechter inschakelen om de vernietiging ongedaan te maken,Je kan ook lid worden bij de Stichting Eegalease en dan kan je de vernietigingsbrief downloaden en als je dan van DEXIA een antwoord krijgt dat ze het niet acceptern van schrijf je de tweede brief volgen het SARA concept.
-
Sara Etty
Beste Natasja,
Uitgaande van de stelling van eegalease, namelijk dat het hier handelt om een vorm van huurkoop is een vereiste voor onaantastbaarheid van de overeenkomst dat de eega schriftelijk toestemming heeft verleend. In jouw situatie is er geen schriftelijk bewijs van toestemming en dus kan je partner op grond van 1:88 - 1:89 BW de vernietiging van de overeenkomst inroepen. Omdat zijn handtekening ontbreekt.
Uitgaande van de stelling van eegalease, namelijk dat het hier handelt om een vorm van huurkoop is een vereiste voor onaantastbaarheid van de overeenkomst dat de eega schriftelijk toestemming heeft verleend. In jouw situatie is er geen schriftelijk bewijs van toestemming en dus kan je partner op grond van 1:88 - 1:89 BW de vernietiging van de overeenkomst inroepen. Omdat zijn handtekening ontbreekt.
-
leo
sara zou je kunnen zeggen als je een gezamelijke postbank rek. hebt. en ze boeken het geld over van de postbank naar de rek. van bank labourchere waar alleen mijn naam op staat kan mijn vrouw het kontrakt laten vernietigen dan heeft dat gedaan met de brief van eeglaese ik vraag dat omdat er in de bijzondere voorwaardenvan bank labourchere staat dat de bank bevoegd is om de opdrachten van een van de rekeninghouders uit te voeren ,zelfs ondanks andersluidende instruktie van de andere mijn vrouw heeft het kontrakt trouwens ook nooit ondertekend alleen is ze mee geweest naar de notaris voor de lening bij de postbank.
grt. leo
grt. leo
-
Sara Etty
Beste Leo,
Je bericht is wat lastig leesbaar. Maar goed. Toch maar een poging te reageren dan. Van welke rekening wat wordt afgeschreven is niet relevant. Eega kan vernietigen indien die niet mee heeft getekend en daarmee wordt het contract en alle daaruit voortvloeiende verplichtingen vernietigd, ongedaangemaakt dus. Indien Dexia toch geld blijft incasseren van jou/jullie ondanks vernietiging dan kun je daar wat tegen ondernemen door de betalingen stop te zetten. Ook kun je doen wat eegalease zegt en als lessee betalen onder protest en onder voorbehoud van alle rechten. Maar dat hoeft dus niet. Wanneer je na vernietiging niet meer betaalt, dan bestaat de kans dat Dexia de door eega ingeroepen vernietiging bij de rechter zal aanvechten, maar nu er reeds een soortgelijke procedure loopt tegen Dexia gestart door eegalease is de kans klein dat Dexia hiertoe zal overgaan voorlopig en voorts is de kans groot dat indien Dexia dit wel zou doen, de rechter de procedure zalaanhouden in afwachting van de uitspraak inzake eegalease.
Groet, Sara
Je bericht is wat lastig leesbaar. Maar goed. Toch maar een poging te reageren dan. Van welke rekening wat wordt afgeschreven is niet relevant. Eega kan vernietigen indien die niet mee heeft getekend en daarmee wordt het contract en alle daaruit voortvloeiende verplichtingen vernietigd, ongedaangemaakt dus. Indien Dexia toch geld blijft incasseren van jou/jullie ondanks vernietiging dan kun je daar wat tegen ondernemen door de betalingen stop te zetten. Ook kun je doen wat eegalease zegt en als lessee betalen onder protest en onder voorbehoud van alle rechten. Maar dat hoeft dus niet. Wanneer je na vernietiging niet meer betaalt, dan bestaat de kans dat Dexia de door eega ingeroepen vernietiging bij de rechter zal aanvechten, maar nu er reeds een soortgelijke procedure loopt tegen Dexia gestart door eegalease is de kans klein dat Dexia hiertoe zal overgaan voorlopig en voorts is de kans groot dat indien Dexia dit wel zou doen, de rechter de procedure zalaanhouden in afwachting van de uitspraak inzake eegalease.
Groet, Sara
-
leo
beste sara als ik je goed begrijp zou jij niet vanaf volgende maand €407 per maand gaan betalen heb alleen nog geen reactie van dexie ontvangen .ben wel gebeld door spaarselect die me adviseerde om de hardheidsclausule zo snel mogelijk in te vullen en op te sturen heb gezegd dat ik dat niet doe omdat ik dan af zie van juridische stappen tegen dexia en spaarselect .hij zei dat is nog helemaal niet bekend staat er wel maar zijn ze nog over aan het discuseren ik zei als ze me schriftelijk toezeggen dat je dan niet van stappen afzie doe ik het mischien wel.\
grt leo
grt leo
-
Sara Etty
Indien je het aanbod aanvaard / je kansen met de hardheidsclausule wilt proberen wuif je enkel je rechten tot procederen e.d. tegen Dexia weg. Je blijft echter het recht tot procederen tegen de tussenpersoon - in jouw geval kennelijk Spaarselect - behouden. Dus indien die tussenpersoon jegens jou onrechtmatig heeft gehandeld, dan kun je hem daarvoor aansprakelijk stellen ook na aanvaarding van het Dexia aanbod.
Overigens meen ik dat je niet meetekenende eega, ook na jouw aanvaarding nog mogelijkheden tegen Dexia heeft. Want jij kunt wel je rechten wegwuiven, maar dat kun je niet voor een ander bepalen, eega dus in deze.
Overigens meen ik dat je niet meetekenende eega, ook na jouw aanvaarding nog mogelijkheden tegen Dexia heeft. Want jij kunt wel je rechten wegwuiven, maar dat kun je niet voor een ander bepalen, eega dus in deze.
-
Albert
Hé Natasja,
Ik kijk even op het forum en zag dit. Ik heb de commentaren niet gelezen maar aangezien je binnenkort gaat trouwen, denk ik had je daarvoor een samenlevingscontract ?
Anders kun je Eegalease wel vergeten. Dat is wat ik ervan weet.
Vele groetjes en succes,
Albert.
Ik kijk even op het forum en zag dit. Ik heb de commentaren niet gelezen maar aangezien je binnenkort gaat trouwen, denk ik had je daarvoor een samenlevingscontract ?
Anders kun je Eegalease wel vergeten. Dat is wat ik ervan weet.
Vele groetjes en succes,
Albert.
-
Sara Etty
1:88 - 1:89 BW richt zich bij mijn weten alleen op huwelijk of geregistreerd partnerschpa en dus niet op andere samenlevingsvormen zoals een samenlevingscontract.
-
tun
Ik heb als laatste een acceptgiro ontvangen van legio
dat ik binnen 10 dagen 25.000 euro wil storten
ik had ook een vernietiging aangevraagt kenelijk
heeft het geen effect ik zou een brief terug moeten
schrijven maar ik zit nog steeds te denken..hoe of wat..
Mijn collega''s zitten grapjes over mij te maken dat
ik het terug moet sturen met mijn rekening erop en
dat ik dan ook zeg van dat ze binnen 10 dagen moeten
betalen was het maar waar....
dat ik binnen 10 dagen 25.000 euro wil storten
ik had ook een vernietiging aangevraagt kenelijk
heeft het geen effect ik zou een brief terug moeten
schrijven maar ik zit nog steeds te denken..hoe of wat..
Mijn collega''s zitten grapjes over mij te maken dat
ik het terug moet sturen met mijn rekening erop en
dat ik dan ook zeg van dat ze binnen 10 dagen moeten
betalen was het maar waar....